تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر با اين شمشيرم بر بينى مؤمن بزنم كه مرا دشمن بدارد با من دشمنى نمى كند و اگر هم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819124981




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار ويژه كيهان؛ خيلى ساده لوحيد


واضح آرشیو وب فارسی:الف: اخبار ويژه كيهان؛ خيلى ساده لوحيد
توضيح و تصحيح
در ستون خبر ويژه ديروز، نام عضو افراطي دفتر تحكيم به اشتباه اسم ديگري درج شده بود كه «بهاره هدايت» صحيح است.

موسوى خويينى ها:
اصلاح طلبان ديدگاه هاى ميرحسين را قبول ندارند (خبر ويژه)
سيدمحمد موسوي خوييني ها كه از وي به عنوان مرد پشت پرده اصلاح طلبان نام برده مي شود اخيراً در جلسه اي تأكيد كرده است بيشتر اصلاح طلبان ميرحسين موسوي را قبول ندارند و آرمان هاي او را منسوخ مي دانند.
بنابر گزارش دريافتي خوييني ها با اشاره به لزوم حمايت اصلاح طلبان از خاتمي و تلاش براي متقاعد كردن او به كانديداتوري گفته است خاتمي هم رأي دارد و هم مي توان بيشترين اجماع را پشت سر او بوجود آورد. اين عضو مجمع روحانيون مبارز در ادامه به موضوع حضور ميرحسين موسوي در انتخابات پرداخته و گفته است اگرچه بيشتر اصلاح طلبان ميرحسين را قبول ندارند و آرمان هاي او را منسوخ مي دانند، اما اگر خاتمي نيايد ميرحسين موسوي از كروبي بهتر است و بايد براي راضي كردن او به حضور در انتخابات تلاش كرد.

عمل كه ندارد حرف جالبى هم از او نشنيديم (خبر ويژه)
يك عضو گروهك ادوار تحكيم، ضمن دفاع از نامزدي عبداله نوري گفت: در ميان كانديداهاي اصلاح طلب آقاي عبدالله نوري فردي شجاع، داراي سوابقي روشن، مديري كارآمد و دموكراسي خواهي تمام هستند ولي به دليل بازي نه چندان اخلاقي تيم انتخاباتي آقاي خاتمي كه نه اعلام حضور مي كنند و نه اعلام عدم حضور. ايشان هنوز حضور خود را اعلام نكرده اند. ما باور داريم كه بازي در پيش گرفته شده از جانب تيم انتخاباتي آقاي خاتمي بيشتر به قصد از ميدان به در كردن ديگر كانديداهاي اصلاح طلب است زيرا اصولگرايان در نهايت يك شبه متوجه مي شوند كه بايد از چه كسي حمايت كنند. به هر حال آقاي نوري بايد فعالتر باشند و سكوت ايشان چندان صورت خوشي ندارد در اين صورت به نظر ما حتي با حضور آقاي خاتمي در صحنه نيز ايشان شانس پيروزي دارند.
سعيد قاسمي نژاد ضمن تخطئه و تخريب دكتر احمدي نژاد به ادوار نيوز گفت: حضور او به جز زيان هاي فراوان سودهايي نيز داشته است. آقاي احمدي نژاد رياست جمهوري را به جايگاه واقعي خود برگردانده و نشان داده كه اگر رئيس جمهور شجاع باشد بسياري از كارها شدني است. اين درسي است كه آقاي خاتمي بايد از احمدي نژاد ياد بگيرد.
اين عنصر افراطي كه با عصبانيت سخن مي گفت، پس از حمله به خاتمي، جريان هاي اپوزيسيون را نيز مورد سرزنش قرار داد و گفت: اپوزيسيون بي كفايت است و سران آن در حالي كه چيزي سر سفره نيست مدام در حال دريدن گلوي يكديگرند.
وي درباره اينكه خاتمي يا كروبي كدام يك مناسب ترند، گفت: در مورد آقاي خاتمي و كروبي گفته مي شود كه خاتمي حرف هاي خوبي مي زند و كمتر عمل نيكي انجام مي دهد و آقاي كروبي اگر چه به اندازه آقاي خاتمي حرفهاي خوب نمي زند ولي عمل نيكش بيشتر است. ما به اين گزاره چندان باور نداريم چرا كه در اين روزها سخنان چندان جالبي نيز از آقاي خاتمي نمي شنويم. متاسفانه همانطوري كه دكتر سروش گفته اند آقاي خاتمي نه بصيرت در نظر دارند و نه شجاعت در عمل. ما عليرغم احترام فراواني كه براي آقاي خاتمي قائليم ايشان را گرفتار تناقضاتي مي بينيم كه با راهنمايي ايشان راهي به سوي نجات براي ايران و ايراني متصور نيست. فراموش نكنيم اين خاتمي بود كه تعليق غني سازي را لغو كرد...
به گمان ما مسئوليت رهبري اصلاحات بيش از طاقت، دانش و شجاعت ايشان است.
وي افزود: آقاي كروبي به گمان من كانديداي مناسبتري از آقاي خاتمي است چرا؟ اول اينكه در زمينه دفاع از حقوق منتقدين، آقاي خاتمي چنانكه ديده ايم عليرغم ويترين بهتري كه دارند اما عملكرد موثري ندارند.
كارنامه آقاي كروبي در اين زمينه كارنامه پربارتر و موفقتريست. ايشان اگر چه كمتر وعده مي دهند ولي بيشتر عمل مي كنند.
دوم اينكه در زمينه حقوق و آزادي هاي اجتماعي و فرهنگي به دليل آنكه اولا آقاي كروبي بيشتر مورد اعتماد نظام است و ثانياً اينكه در دفاع از حقوق مردم پيگيرتر است به باور ما فشارها بر مردم كمتر خواهد شد. سوم اينكه چون مقبوليت بين المللي ندارد، فشارها بر حاكميت چندان كاهش نخواهد يافت.

خبر بد براى مخملى هاى آمريكا (خبر ويژه)
نتايج نظرسنجي انجام گرفته براي بنياد سوروس (ميلياردر يهودي آمريكايي) نشان داد ساختار اجتماعي تركيه به نفع اسلامگرايان و بر ضد لائيك ها تغيير كرده است.
به گزارش العالم، اين نظرسنجي را دانشگاه بوگازيچي براي بنياد سوروس- بنيادي كه به شدت در زمينه حركت هاي موسوم به انقلاب مخملين در آسياي فعال بوده- انجام داده و نتايج آن نشان مي دهد به علت رشد تأثيرگذاري دين در زندگي مردم تركيه، لائيك ها روزبه روز منزوي تر مي شوند.
اين نظرسنجي نشان مي دهد كه اقدام شهروندان در بستن فروشگاه هاي خود به هنگام برگزاري نمازجمعه، افزايش ميزان زنان محجبه و تمايل فراوان مردم براي زيارت از مراقد بزرگان باعث شده كه حزب خلق جمهوريخواه لائيك تركيه بعد از كاهش مقبوليت خود به خاطر مخالفت با مساله حجاب، درهاي خود را به روي زنان محجبه باز نمايد.
«عاطف اوزباي» نويسنده و تحليلگر سياسي تركيه در گفت وگو با العالم اظهار داشت: سياست درهاي باز حزب خلق جمهوريخواه لائيك تركيه در قبال زنان محجبه و متدينين تركيه نشانگر رشد روزافزون قدرت جريان ديني در مقابل كاهش تدريجي مقبوليت جريان هاي ضد ديني است.

تهديد در تاريكخانه اصلاحات و دعوت به سكوت در آشكار (خبر ويژه)
در پي انكار يك عضو حزب مشاركت نسبت به «تهديد عبداله نوري» سايت اصلاحات تأكيد كرد «عبداله نوري تهديد شده و گروه هاي اصلاح طلب هم وي را تهديد كرده اند هر چند ممكن است مصلحت اين باشد كه فعلاً اين خبر تكذيب شود!»
اين سايت نزديك به جبهه اصلاحات با اشاره به روند تهديد و تخريب عليه كساني چون كروبي، كرباسچي، عبدي و قوچاني و اخيراً تهديد عبداله نوري به بهانه حمايت از خاتمي نوشت: ما از اين تخريب ها زياد ديده ايم اما سعي كرديم چون پاي خودمان در ميان است خيلي شفاف سخن نگوييم كه نگويند به خاطر يك دستمال قيصريه را آتش زده ايد. اما امروز كه خوشبختانه پاي ما در ميان نيست ترجيح مي دهيم شفاف سخن بگوييم. اينكه نمي شود عده اي دائم در نهانخانه ها تخريب كنند و ديگران از سر مصلحت انديشي سكوت كنند.
اصلاحات اضافه مي كند: روي ديوار برخي از اين افراد جناح خودمان نمي شود يادگاري نوشت: 11 سال از دوم خرداد 76 مي گذرد. خيلي از اصلاح طلبان را درون و بيرون قدرت ديده ايم و 11 سال به نظر مي رسد زمان مناسبي براي شناختن مردها و نامردها باشد. خوب مي دانيم كه در آن 8 سال اصلاحات از چه كساني و چگونه ضربه خورديم. خوب مي دانيم برخي از اينها اگر از سوي دولت نهم اخراج نشده بودند، امروز چگونه سنگ همين دولت را به سينه مي زدند. خوب ديديم كه در عرض چند روز چگونه متن سخنراني هايشان كاملاً تغيير كرد و تلاش داشتند با چنگ و دندان ميزشان را حفظ كنند اما مهلت پيدا نكردند...
سايت مذكور مي نويسد: آيا به خاطر حمايت از خاتمي بايد كروبي را تهديد و تحقير كنيم؟ ممكن است ما هم مانند كرباسچي و عباس عبدي و قوچاني و ده ها شخصيت اصلاح طلبي كه حامي نامزدي خاتمي نيستند، فكر نكنيم. آيا بايد تخريبشان كنيم؟ آيا اين مردانگي است كه تا زنداني هستند عكس يادگاري با آنها بگيريم و وقتي حرفي زدند كه ما نپسنديديم، تخريب و تهديدشان كنيم؟

خيلى ساده لوحيد! (خبر ويژه)
يك مقام ارشد سابق سيا خوشحالي غرب از كاهش قيمت نفت و اميدواري نسبت به كوتاه آمدن ايران را «بسيار ساده لوحانه» توصيف كرد. به گزارش «الف» رابرت بائر مقام پيشين سيا در امور خاورميانه در گفت وگو با روزنامه فيگارو اظهار داشت: تجربه 30 ساله تحريم ايران نشان مي دهد جمهوري اسلامي حتي با نفت 10 دلاري هم از موضع جسورانه اش عقب نشيني نخواهد كرد.
وي اضافه كرد: حتي كاهش قيمت نفت به 10 دلار هم نمي تواند باعث تسليم ايران در مقابل فشار و تحريم هاي غرب شود و اين آمريكاست كه بايد در برداشت خود از ايران تجديدنظر كرده و روابطش را با تهران عادي سازد.
اين مقام اطلاعات سابق در عين حال درباره احتمال مذاكره با ايران پس از روي كار آمدن اوباما اظهار داشت: دولت جديد آمريكا بدون مشورت با اسرائيل كه مخالف اين عادي سازي است، هيچ اقدامي انجام نخواهد داد و در كوتاه مدت به استثناي مسئله عراق هيچ نزديكي بين تهران و واشنگتن ديده نمي شود.
وي ادامه داد: براي آغاز مذاكرات بايد ابتدا برداشت خود را از ايران تغيير دهيم چون ايران امروز ديگر همان ايران سال 1979 نيست. اكنون اولويت ايران به سمت حزب الله كه در حال مبارزه با اشغالگري اسرائيل در جنوب لبنان است، برگشت خورده است، در واقع اين راهبرد بسيار پرسود و منفعت ظاهر شده زيرا در سال 2006 و در پايان جنگ 33 روزه، حزب الله و ايران نشان دادند كه مي توانند قدرتمندترين ارتش خاورميانه را شكست دهند، بنابراين بايد با حزب الله همچون ايران به گفتگو نشست و بايد بگويم كه ايران در آستانه نابودي نيست.

طعنه اكثريت مجلس ششم به اقليت مجلس هشتم (خبر ويژه)
عضو مشاركتي فراكسيون دوم خرداد در مجلس ششم، عملكرد اقليت مجلس هشتم را به باد انتقاد گرفت. رجبعلي مزروعي با طرح اين پرسش كه «آيا اصلاح طلبان مجلس توانسته اند انتظارات را برآورده كنند»، نوشت: «پاسخ اين سؤال از اين رو حائز اهميت است كه در آستانه هر انتخاباتي بحث شركت يا عدم شركت در انتخابات و فوايد حضور اصلاح طلبان در قدرت مطرح مي شود. در هر صورت در ارزيابي عملكرد اصلاح طلبان پارلمان بايد بگويم با آن كه نمايندگان از حقوق و اختيارات قابل توجهي برخوردارند، انتظارهايي كه از اقليت مجلس هشتم مي رفت، تاكنون برآورده نشده است. اصلاح طلبان براي راه يافتن همين حدود 60 نفر به مجلس هزينه فراواني پرداختند حال آن كه اقليت تشكيل شده نتوانسته نقش مؤثري در ارائه طرح هاي اصلاح طلبانه و حمايت از اهداف اصلاح طلبان داشته باشد».
وي آنگاه به حق نطق پيش از دستور و سؤال استيضاح وزرا اشاره كرد و عملكرد اقليت را ضعيف خواند و آنگاه ضمن توهين به اقليت مدعي شد به خاطر عملكرد شوراي نگهبان و هيأت هاي اجرايي انتخابات، هيچ اثري از شجاعت در نمايندگان ديده نمي شود.
اهانت ها و تحريكاتي از اين دست در راستاي وادار كردن اعضاي اقليت مجلس به تندروي در خدمت مقاصد انتخاباتي تندروها انجام مي شود اما نكته جالب اينجاست كه مزروعي توضيح نداد به هنگام داشتن اكثريت مجلس كدام گل را به سر كشور و ملت و دولت اصلاح طلب همسو زده اند كه حال از اقليت توقع ادامه آن را دارند. كلمات قصار مزروعي هنگام نمايندگي مبني بر اينكه «اگر مرگ موش را هم مجاني توزيع كنند، مردم برايش صف مي كشند» (كه با اعتراض كروبي مواجه شد) و همچنين «نمايندگان مجلس وقت و حوصله و تخصص ندارند كه علاوه بر وظيفه نمايندگي بر قراردادهاي نفتي هم نظارت كنند»، در آن روزگار ضرب المثل شد. مدارا با تخلفات دولتمردان در آن روزگار هم خود ماجراي مفصلي است.

دو روايت موافق و مخالف از نامزدى ميرحسين موسوى (خبر ويژه)
مديرمسئول روزنامه جمهوري اسلامي از احتمال نامزدي ميرحسين موسوي خبر داد. در همين حال عارف معاون اول رئيس جمهور در دولت سابق كه از نامزدي خاتمي حمايت مي كند اعلام كرد طي ملاقاتي كه با ميرحسين موسوي داشته، جديتي براي حضور نديده است.
مسيح مهاجري مديرمسئول روزنامه جمهوري به خبرگزاري اصلاح طلب ايلنا گفته است: «ميرحسين موسوي به احتمال قوي در انتخابات آينده به عنوان يكي از نامزدها حضور خواهد داشت».
وي با رد اين مطلب كه موسوي طي ساليان اخير از مسائل كشور دور بوده است، گفت: ميرحسين موسوي هميشه در صحنه سياسي كشور حضور داشتند و در تمام سال هاي گذشته مشاور بزرگان نظام بوده و هستند و اكنون هم عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام و شوراي عالي انقلاب فرهنگي مي باشد و هميشه در جريان ريز مسائل بوده و بسياري از شخصيت ها از وي براي مسائل كشور مشورت مي گيرند.
وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا حضور شخص خاصي در انتخابات آينده در تصميم گيري ميرحسين موسوي تاثيرگذار است؟ گفت: تا آنجا كه من اطلاع دارم ميرحسين موسوي مستقلاً تصميم به حضور در انتخابات گرفته است و قاعدتاً حضور افراد ديگر در آمدن يا نيامدن وي تاثيري ندارد.
روزنامه جمهوري اسلامي هم ديروز از احساس تكليف مشروط ميرحسين موسوي خبر داده و نوشته بود: اگرچه او رغبتي براي رسيدن به مناصب اجرايي ندارد ولي اخبار موثق از احساس تكليف وي براي آمدن به صحنه در صورت عدم حضور فرد ديگري كه توانايي حل مشكلات را داشته باشد، دارند.
اما محمدرضا عارف با رد احتمال نامزدي موسوي گفت: ايشان از سابقون انقلاب هستند و در ملاقاتي كه با ايشان داشتم جديتي براي حضور نديدم ولي اگر ايشان تصميم جدي بگيرند و بيايند ما خوشحال مي شويم اما از ميان من و خاتمي و موسوي حداكثر يك نفرمان مي آئيم.
عارف با انتقاد از رويه خاتمي در زمان رياستش گفت: ما در گذشته به جاي اين كه يك حركت تهاجمي در چارچوب قانون اساسي داشته باشيم، حركت تدافعي داشتيم. وي در پاسخ به اين سوال كه به فرض اجماع اصلاح طلبان روي شما، اگر رهبري از شما بخواهند كه نياييد چه مي كنيد، گفت: در اين صورت من قطعاً نمي آيم چون ما به نظام اعتقاد داريم.
در همين حال محمدرضا تاجيك مشاور سياسي خاتمي در زمان رياست جمهوري وي، طي مقاله اي كه در خبرگزاري كار منتشر شد به ستايش از مشي و منش ميرحسين موسوي پرداخت و ابراز اميدواري كرد عرصه سياست بار ديگر حضور وي را تجربه كند.
تاجيك پيش از اين طي تحليل ديگري در سايت باران خبر داده بود كه خاتمي نگران است با آمدنش نه تنها مشكل را حل نكند بلكه بر مشكلات جامعه اضافه كند. وي همچنين گفته بود چه بسا حاميان حزبي امروز خاتمي فردا تبديل به مخالف او شوند.
 يکشنبه 8 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن