تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819131850




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مراقبت كننده هاي موي سر


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: مراقبت كننده هاي موي سر
آشنايي با فرآورده هاي مختلفي كه براي مراقبت و بهداشت موها در بازار موجود است، مي تواند به استفاده مناسب از آنها كمك كند. از نظر اغلب افراد مراقبت از موها مترادف است با شستشوي موها با يك شامپوي مناسب و ملايم، خشك كردن و حالت دادن به موها با روشي كه حداقل آسيب را به آنها برساند و استفاده از رنگ موهايي كه كمتر موجب آسيب ديدگي موها شوند. اگرچه اصول مراقبت از مو بطور مختصر همين است ولي امروزه به كمك پيشرفت هايي كه در زمينه تكنولوژي و علم شناخت نيازمندي هاي پوست و مو فراهم شده، متخصصان توانسته اند دامنه مراقبت هاي مو را از آنچه ما مي شناسيم فراتر ببرند. مي دانيم كه همراه با شستشوي روزانه موها مي توانيم مواد مورد نيازشان را به آنها رسانده، كيفيت موها را بهبود ببخشيم و پياز مو را محكم تر و قوي تر كنيم. مي توانيم حالت، رنگ ضخامت و قوام موها را بدون آنكه آسيبي به آنها برسانيم، تغيير دهيم و سرانجام مي توانيم با صرف وقت و هزينه اندك، از ريزش موها جلوگيري كنيم. وقت و هزينه اي كه به مراتب كمتر از آن چيزي است كه براي كاشتن دوباره و يا پيوند لازم است. نگرش جديد به پديده مراقبت از مو، ما را نيازمند به محصولاتي مي كند كه ويژگي هاي زير را همزمان دارا باشند:
- براي شستشوي مكرر و روزانه مناسب باشند و در اثر تكرار مصرف، به موها يا پوست سر آسيب نرسانند.
- با هر بار شستشو يا استفاده، كيفيت موها را بهتر ساخته و شانه كردن و مرتب كردن آنها را آسان تر كند.
- موجب تقويت موها و ريشه آنها شده و ايرادهاي احتمالي پوست سر و موها را برطرف كنند.
در حال حاضر محصولات تقويت كننده، تغذيه كننده، درخشان كننده، حجم دهنده، اكسيژن رساننده و... در بازار موجود است كه به منظور آشنا كردن شما با آنها براي داشتن انتخابي صحيح به بررسي هر يك خواهيم پرداخت:
تقويت كننده ها و تغذيه كننده هاي مو: ريزش موها گاهي ناشي از كاهش خون رساني و تغذيه نامناسب پياز مو است. شامپوهاي ضدريزش مو معمولا حاوي ويتامين هايي مانند 6 B و 5 B هستند كه پياز مو را تقويت مي كنند و در نتيجه ريزش موها كمتر مي شود. گاهي ريزش مو مربوط به ناحيه اي از سر است كه علت آن مي تواند عوامل خارجي مثل آلودگي، استرس، خستگي و... باشد ولي ريزش مو اغلب تدريجي است و علت آن وجود بيش از حد چربي يا عوامل وارثتي است. سرم هاي ضدريزش مو حاوي ويتامين ها و عناصر كميابي چون روي، پتاسيم و كلسيم هستند كه از ريزش مو جلوگيري مي كنند و سبب تقويت رشد موها مي شوند.
درخشان كننده هاي مو: موهاي رنگ شده اغلب شكننده و ضعيف اند و بعد از مدتي درخشش خود را از دست مي دهند و كدر مي شوند. شامپوهاي درخشان كننده موهاي رنگ شده و موهاي ضعيف را تغذيه كرده و براي مدتي طولاني درخشندگي رنگ آنها را حفظ مي كنند. بعلاوه اين نوع شامپوها با دارا بودن مواد آنتي اكسيدان، از موها در برابر اشعه زيان آور خورشيد و آلودگي محافظت مي كنند. ماسك هاي درخشان كننده موهاي رنگ شده نيز داراي ويتامين E هستند و در زمان كوتاهي موهاي آسيب ديده را ترميم كرده و آنها را نرم و درخشان مي كنند. ويتامين E با محافظت از موها به آنها استحكام بخشيده و شفافيت رنگ آنها را براي مدت طولاني حفظ مي كند. اگر مي خواهيد به موهاي رنگ شده خود به سرعت حالت داده و آنها را براق و درخشان كنيد، از اسپري هاي درخشان كننده مو استفاده كنيد. اين اسپري ها حاوي مواد آنتي اكسيدان هستند كه موها را در برابر اشعه مضر آفتاب و آلودگي محافظت مي كنند.
شاداب كننده هاي مو: شامپوهاي اكسيژن رسان براي موهاي اشخاصي كه در معرض آلودگي هاي محيطي و استرس هاي روزانه قرار دارند، بسيار مناسب است. ژل هاي حالت دهنده و اكسيژن رساننده براي حفظ شادابي موها مناسب اند. اين ژل ها مخصوص موهاي كوتاه هستند و بدون ايجاد حالت چسبندگي، به موها حالت مي دهند. علاوه بر اين به مدت طولاني موها را تميز و براق و سبك مي كنند. يكي از مشكلات موهاي بلند نيز نداشتن حالت پذيري مناسب است. براي آنكه موهايي خوش حالت داشته باشيد مي توانيد از اسپري هاي اكسيژن رسان استفاده كنيد. اين نوع اسپري ها بصورت طبيعي و بدون ايجاد چسبندگي به موها حالت مي دهند و در عين حال با اكسيژن رساني مناسب به موها و پوست سر موجب پاكيزگي طولاني تر و طراوت بيشتر آنها مي شوند.
حجم دهنده هاي مو: از جمله محصولات حجم دهنده مي توان به شامپوهاي پرپشت كننده موهاي معمولي و موهاي رنگ شده اشاره كرد. در صورتيكه احساس مي كنيد موهاي شما كم پشت شده و يا دچار ريزش مو شده ايد، در هر بار استحمام يا بصورت روزانه مي توانيد از اين شامپوها استفاده كنيد. استفاده مكرر از رنگ مو سبب كاهش شفافيت و حجم و افزايش ريزش موها مي شود. اين محصولات نه تنها سبب افزايش استحكام مو مي شوند بلكه به موهاي رنگ شده قدرتي دوباره بخشيده و آنها را براق و پرپشت مي كنند. استفاده روزانه از اين نوع شامپوها به ويژه با آب سرد، موجب افزايش تاثير آنها مي شود. ماسك هاي حجم دهنده مو در عرض دو دقيقه به موها حالت داده و بعد از پنج بار مصرف سبب افزايش قابل توجه ضخامت موها مي شود. از كف هاي حجم دهنده نيز مي توانيد در هنگامي استفاده كنيد كه مي خواهيد به موهاي خود حجم دهيد ولي فرصت استحمام نداريد. اين محصولات در عين حال كه موها را براق تر و حالت پذير مي كنند، تقريبا 20تا40 درصد حجم موها را افزايش مي دهند. سرم هاي حجم دهنده نيز به مو حالت داده و تواني دوباره به آنها مي بخشند. بعد از شستشوي سر با شامپو، يك بسته از سرم را روي مو پخش كرده و همه موها را به آن آغشته كنيد. سپس موها را به خوبي آبكشي كنيد.
ترميم كننده هاي مو: كرم هاي ترميم كننده مو سبب خنثي شدن الكتريسته ساكن موهاي آسيب ديده شده و در نتيجه موها راحت تر شانه مي شوند و درخشندگي طبيعي خود را بدست مي آورند. از سوي ديگر، اين كرم ها يك لايه محافظ روي مو ايجاد مي كنند و نرمي و لطافت مو را افزايش مي دهند.
نرم كننده ها و حالت دهنده هاي مو: موهاي فرفري، وزوزي و خشك به سختي شانه مي شوند و به دشواري حالت مي گيرند. همين مسئله موجب كشيدگي مو مي شود و در نهايت به ساختار مو آسيب مي رسانند. شامپوهاي نرم كننده، موها را نرم، انعطاف پذير و خوش حالت مي كنند. ماسك هاي جوان كننده مو نيز براي موهايي كه مجعد هستند و بعد از حمام نياز به يك حالت دهنده دارند، مناسب است. اين ماسك ها نه تنها سبب تقويت و درخشندگي موها مي شود بلكه گره هاي مو را باز كرده و به موها حالت مي دهند.
ضدشوره و برطرف كننده چربي سر: داشتن موهاي چرب و شوره سر يكي از مشكلات عمده اغلب اشخاص است. براي حل اين مشكل مي توانيد از شامپوهاي ضدشوره استفاده كنيد. اين شامپوها موجب برطرف شدن شوره و تنظيم چربي و كاهش التهاب پوست سر مي شوند. افرادي كه موهايي بسيار چرب دارند و تمايل دارند هر روز حمام كنند، مي توانند از شامپوهاي مخصوص موهاي چرب استفاده كنند. اين نوع شامپوها علاوه بر رفع چربي پوست سر، توليد چربي را نيز به تاخير مي اندازند و موها را شفاف تر و درخشنده تر مي كنند.
 دوشنبه 11 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن