تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بالاترین عبادت، عفت شکم و شهوت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819123617




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رويدادتلاش احمدي‌نژاد براي بهبود رابطه دولت و مجلس


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: رويدادتلاش احمدي‌نژاد براي بهبود رابطه دولت و مجلس
دنياي‌اقتصاد- محمود احمدي‌نژاد رييس‌جمهور امروز در شرايطي براي دفاع از صادق محصولي نامزد پيشنهادي‌اش براي تصدي وزارت كشور به مجلس مي‌رود كه روز قبل از آن درصدد برآمد قدري روابط نه‌چندان گرم اين روزهاي دو قوه مقننه و مجريه را تلطيف كند.
از روزي كه مجلس علي كردان وزير سابق كشور را استيضاح و از مقامش بركنار كرد تا به امروز تنش‌هايي بين دولت و مجلس ايجاد شده است. از يك سو احمدي‌نژاد به جلسه استيضاح نيامد و از سوي ديگر معاونان پارلماني دستگاه‌ها و وزارتخانه‌هاي دولتي هم يا به مجلس نمي‌آيند يا كمتر حاضر مي‌شوند. رحيمي معاون پارلماني رييس‌جمهور هم از قبل از استيضاح كردان تاكنون به مجلس نيامده است. اين مسائل باعث شد تا در جلسه علني روز يكشنبه مجلس برخي نمايندگان نسبت به غيبت معاونان پارلماني دستگاه‌هاي دولتي به خصوص معاون پارلماني رييس‌جمهور تذكر بدهند و در همان جلسه هم يكي از نمايندگان استان مازندران طي تذكري آيين‌نامه‌اي اعلام كرد كه در سفر اخير هيات‌دولت به استان مازندران رفتار مناسبي با نمايندگان اين استان در مجلس صورت نگرفت، از جمله اينكه به نمايندگان اجازه حضور در ميز اصلي جلسه هيات دولت در ساري مركز استان داده نشد و صندلي‌هاي نمايندگان كنار صندلي خبرنگاران و پشت ميز اصلي قرار گرفته بود. ظاهرا نمايندگان استان مازندران در اعتراض به اين روند جلسه را ترك كرده‌اند كه بيان اين مساله در مجلس احسنت گفتن تعدادي از نمايندگان را در پي داشت.
همچنين به دنبال اين تحولات بود كه فراكسيون اصولگرايان مجلس بعد از ظهر يكشنبه تشكيل جلسه داد تا درباره وزارت محصولي به بحث و بررسي بپردازد. جلسه‌اي كه راي لرزاني را درباره وزارت محصولي به دنبال داشت؛ چرا كه از حدود 150 نماينده حاضر تنها 68 راي موافق به نفع او داده شد. بعد از راگيري علي لاريجاني رييس مجلس نتيجه را به اطلاع محمود احمدي‌نژاد رساند و احتمال راي مثبت مجلس به محصولي را ضعيف دانست. در واقع در پي چنين تحولاتي بود كه احمدي‌نژاد در صدد برآمد روابط دولت و مجلس را تلطيف كند و در عين حال از دست‌هايي سخن به ميان آورد كه در صدد تخريب روابط دولت و مجلس هستند. به گزارش ايرنا، ديروز احمدي‌نژاد قبل از سفر به اروميه براي افتتاح پروژه پل ميانگذر درياچه اروميه در مصاحبه مطبوعاتي كوتاهي شركت كرد و به روابط دولت و مجلس پرداخت.رييس‌جمهور در اين مصاحبه با اشاره به اين كه مجلس و دولت بايد در فضاي صميمي و همراه و همدل در خدمات مردم باشند، گفت: شايعات و حرف‌هاي بي‌ربط عده‌اي تاثيري در روابط برادرانه و اصولي مجلس و دولت نخواهد داشت.احمدي‌نژاد با بيان اين كه جمهوري اسلامي ايران، كشوري آزاد است و هر كسي مي‌تواند آزادانه نقد و نظرات خود را مطرح كند، تاكيد كرد: عده‌اي در گوشه و كنار مترصد اين هستند كه بين دولت و مجلس فاصله ايجاد كنند، اما دولت و مجلس دو ركن مهم و اساسي در قانون اساسي هستند و كسي نمي‌تواند به روابط دوستانه و برادرانه دو قوه مهم در قانون اساسي خدشه‌اي وارد كند.
 سه شنبه 28 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن