تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تا ده ميل اطراف قبر حسين بن على عليه‏السلام بركت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819083077




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان/ بين‌الملل(22)قاري اسكاتلندي:برنامه‌ريزي نامناسب، متسابقين را با مشكل مواجه كرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: دومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان/ بين‌الملل(22)قاري اسكاتلندي:برنامه‌ريزي نامناسب، متسابقين را با مشكل مواجه كرد
گروه بين الملل: بايد براي مسابقات بعدي برنامه ريزي منسجم تري انجام شود تا شركت كنندگان در سال هاي آتي با مشكلات كمتري مواجه باشند و مسابقات نيز در سطح بالاتر و با هماهنگي بيشتري برگزار شود.
«سيد ظافر موسوي» قاري اسكاتلندي در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار بخش بين الملل خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) با بيان اين مطلب گفت: قبل از ورود به ايران برنامه هفتگي مسابقات را از روي سايت اينترنتي مسابقات مشاهده كردم ولي بعد از ورود به ايران متوجه شدم كه هيچ يك از برنامه هاي اعلام شده مطابق با برنامه هاي وب سايت نيست و اين ضعف برنامه ريزان را در برگزاري اين مسابقه نشان مي دهد.

وي با انتقاد از روش داوري مسابقات قرآن در ايران تصريح كرد: آيين نامه داوري در ايران با نقاط ديگر از جمله مصر متفاوت است و شركت كنندگان در مسابقات ايران بدون اينكه از نحوه قضاوت و آيين نامه مطلع باشند به قرائت مي پردازند و امتيازاتشان را از دست مي دهند.

موسوي در ادامه اظهار كرد: اينكه بايد قرآن را مانند موسيقي با رعايت مقامات قرائت كنيم، شيوه صحيحي نيست؛ به نظر من آنچه بايد در شيوه داوري مد نظر باشد ارائه قرائتي زيبا و دلنشين از جانب قاري است كه صوت و تجويد در آن رعايت شود.

اين قاري اسكاتلندي با اشاره به لزوم تغيير آيين نامه داوري در ايران اضافه كرد: اغلب قاريان ممتاز ايراني نيز با اين روش مخالفند و من در گفت و گويي كه با «احمد ابوالقاسمي» استاد ايراني داشتم او نيز به نادرست بودن اين روش اذعان كرد.

وي استقرار هيأت داوران در مقابل متسابقين را بدون مشكل دانسته و ادامه داد: قاري قرآن اگر به قرائت خود مسلط باشد برايش چندان تفاوت نمي كند كه داور در مقابل قاري باشد يا در اتاقي ديگر به قضاوت بپردازد؛ در هر حال قاري در مقابل خيل عظيمي از جمعيت هم در حال قرائت است كه همان دلهره و اظطراب را ايجاد مي كند.

موسوي شرايط سالن مسابقات را نامناسب اعلام كرده و افزود: هواي سرد سالن باعث تغيير صداي قاريان و ايجاد مشكل در قرائت آنان شده است؛ همچنين ناهماهنگي برنامه ها خستگي شركت كنندگان را به دنبال داشت و آمادگي لازم براي شركت در مسابقه را از دست دادند.

قاري اسكاتلندي با ابراز نارضايتي از برنامه ريزي دومين دوره مسابقات بين المللي دانشجويان مسلمان بيان كرد: برنامه هايي كه براي متسابقين در نظر گرفته شده به هيچ وجه مناسب نبوده است چرا كه قاريان و حافظان بايد مسافتي طولاني را براي بازديد در ترافيك تهران طي كنند و بعد از ظهر براي مسابقه آماده شوند كه مسلماً اين امر خستگي مضاعفي را موجب مي شود.

موسوي افزود: قرعه ها در اتوبوسي كه به حرم امام(ره) رفته بود به اطلاع شركت كنندگان رسيد و چون من در اتوبوس حضور نداشتم در آخرين لحظه و به هنگام قرائت از آن آگاه شدم؛ اين امر در حقيقت اجحاف در حق قاري است.

اين قاري اسكاتلندي با اشاره به آيه «إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ يِهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ...» تأكيد كرد: قرآن در تمام مراحل زندگي من تأثير مثبت داشته است؛ از 9 سالگي به قرائت قرآن مشغولم و اگر امروز در زندگي شخصي و اجتماعي موفق هستم همه در سايه قرآن است؛ قرآن انسان را براي همه مراحل و مشكلات زندگي آماده مي كند.

وي برگزاري مسابقات در ميان قشر فرهيخته و دانشگاهي كشورهاي اسلامي را ستوده و اضافه كرد: برگزاري چنين مسابقاتي به آشنايي قاريان و حافظان دنياي اسلام كمك مي كند و اتحاد پيروان شيعه و سني را به همراه دارد اما نبايد فراموش كنيم كه فقط برگزاري چنين مسابقه اي كافي نيست بايد به گونه اي برنامه ريزي كنيم كه شركت كنندگان پس از بازگشت به كشورهاي خود توشه اي به همراه داشته باشند.

موسوي ادامه داد: در حال حاضر چنين مسابقاتي بهترين فرصت ممكن براي ايجاد دوستي ميان شيعه و سني است و ايران بايد به اين امر توجه بيشتري كند و به معرفي مكتب اهل بيت(ع) در جهان بپردازد و اين موضوع فقط با آشنايي و گفت وگوي بين دانشجويان امكان پذير نيست؛ بايد علماي شيعه در ميان شركت كنندگان حضور يافته و به تشريح سياست هاي ايران در زمينه امور بين الملل و امور ديني بپردازد.

اين قاري اسكاتلندي با پيشنهاد همكاري حوزه در برگزاري چنين مسابقاتي افزود: جاي علمايي از حوزه علميه قم در چنين مسابقاتي خالي به نظر مي رسد؛ حوزه و دانشگاه بايد در امر ترويج قرآن و تعاليم اسلامي با يكديگر همكاري كنند تا نتايج بهتري به دنبال داشته باشد.

موسوي ايران را پرچم دار دنياي اسلام دانسته و ادامه داد: پيامبر اسلام(ص) دو چيز ارزشمند در ميان مردم به جاي نهاد كه يكي قرآن و ديگري اهل بيت(عليهم السلام) است و ايران تنها كشوري است كه در حال حاضر حافظ اين دو ارزش است.

وي در پايان ابراز اميدواري كرد: برنامه ريزي مسابقات در دوره هاي بعدي بهتر انجام شود و شركت كنندگان به هنگام بازگشت به كشور خويش توشه اي از اطلاعات مذهبي براي هموطنان خود به همراه داشته باشند؛ همچنين برگزاري مسابقات ويژه بانوان مسلمان را گامي براي مبارزه با حملات دشمنان اسلام معرفي كرد.

سيد ظافر موسوي، نفر اول مسابقات قرائت قرآن بريتانيا ـ شامل انگلستان، اسكاتلند، ولز و ايرلند شمالي ـ در سال 2000 و نفر برتر مسابقات ترتيل سال 2001 است كه در مركز اسلامي انگلستان (زير نظر نهاد رهبري) فعاليت مي كند؛ او دانشجوي حقوق اسلامي دانشگاه مجازي انگلستان و صاحب شركت الكترونيكي «The Best» است كه به كار توليد دستگاه هاي قرائت قرآن مي پردازد، نام يكي از اين دستگاه ها «البلاغي» است كه شامل متن كامل قرآن و تلاوت اساتيد بزرگ مصري و ايراني است و در كشورهاي اروپايي علاقمندان بسيار زيادي را جذب كرده است.
 پنجشنبه 23 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 324]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن