تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نجات و رستگارى در سه چيز است: پايبندى به حق، دورى از باطل و سوار شدن بر مركب جدّيت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819123434




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيش بيني‌ها مبني بر احتمال افزايش قيمت خودرو باعث شد: رونق بازار خودرو با اجراي موقت قانون ماليات برارزش افزوده


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: پيش بيني‌ها مبني بر احتمال افزايش قيمت خودرو باعث شد: رونق بازار خودرو با اجراي موقت قانون ماليات برارزش افزوده
خبرگزاري فارس: يك فعال بازار خودرو گفت: اجراي چند روزه قانون ماليات بر ارزش افزوده و پيش‌بيني مردم مبني بر احتمال افزايش قيمتها، ميزان معاملات بازار خودرو را افزايش داد و باعث رشد تقاضاي مشتريان براي خريد خودرو شد.


علي خسرواني در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس اظهار داشت: اجراي موقت قانون ماليات بر ارزش افزوده باعث افزايش تقاضاي بازار براي خريد خودرو شد و بسياري از افرادي كه قصد خريد خودرو داشتند با اين توجيه كه دريافت ماليات‌هاي جديد باعث افزايش سه درصدي قيمت‌ها خواهد شد براي خريد خودروي موردنياز خود سرعت عمل بيشتري نشان دادند.
وي ادامه داد: هرچند اين موضوع باعث افزايش ميزان خريد طي روزهاي اخير در بازار شد ولي تحويل به موقع خودرو از سوي شركت‌هاي خودروساز مانع از افزايش كاذب قيمت‌ها در بازار بود و به همين دليل بازار خودرو از نظر قيمت در وضعيت نسبتا آرامي به سر برد.
وي همچنين با بيان اينكه عرضه محصولات سايپا نيز طي يكي دو هفته اخير با افت و خيزهايي همراه بود گفت: كاهش تحويل خودروهاي اماني اين شركت به نمايندگي‌هاي فروش و عدم تحويل خودرو در مدل‌ و رنگ‌هاي پرطرفدار از جمله مهمترين اين اتفاقات است.
به گفته خسرواني ميزان تحويل پرايد طي روزهاي اخير با مشكلاتي همراه بود كه مي‌توان به پائين بودن تعداد پرايد تحويلي در رنگ‌هاي پرطرفدار مانند نوك مدادي، نقره‌اي و سفيد اشاره كرد و علاوه بر اين تحويل پرايد با فرمان هيدروليك نيز با سير نزولي قيمت همراه بوده‌است.
وي افزود: اين مسئله باعث شد تا قيمت پرايد نوك مدادي فرمان هيدروليك طي دو هفته اخير از 8 ميليون 360 هزار تومان به 8 ميليون و 500 هزار تومان برسد.
وي با بيان اينكه قيمت پرايد معمولي دوگانه سوز طي روزهاي اخير از 8 ميليون 350 هزار تومان به 8 ميليون و 550 هزار تومان افزايش يافته است تصريح كرد: درحال حاضر هر دستگاه پرايد تك سوز سفيد نيز 8 ميليون 100 هزار تومان دربازار معامله مي‌شود كه پيش از اين 8 ميليون و 950 هزار تومان بود.
اين فعال بازار خودرو افزود: تحويل ريو به خريداران و تزريق خودروهاي تحويلي به بازار طي روزهاي اخير باعث كاهش قيمت اين خودرو شد به طوريكه قيمت هر دستگاه ريو از 14 ميليون و 200 هزار تومان به 12 ميليون و 800 هزار تومان رسيد.
وي در ادامه با اشاره به تغيير نحوه تحويل خودروهاي توليد سايپا از طريق وام خودرو طي روزهاي اخير توضيح داد: در گذشته مشتريان براي خريد يك خودرو با استفاده از وام دريافتي بايد پيش فاكتور خودرو را از سايپا تحويل گرفته و به بانك ارائه مي‌دادند تا بانك به آنها يك چك در وجه سايپا ارائه دهد و پس از آن متقاضي با مراجعه به هر يك از نمايندگي‌ها مي‌توانست خودروي موردنظر خود را تهيه كند.
وي ادامه داد: در اين حالت چنانچه مشتري خواستار خريد خودرويي با رنگ يا آپشن‌هاي متفاوت بود، مي‌توانست هزينه اضافي را بصورت نقدي پرداخت كند و محصول مورد نظر خود را تحويل بگيرد، اما در وضعيت جديد فروش، ديگر چكي بابت خريد خودرو از سوي بانك صادر نمي‌شود بلكه پيش فاكتور خريد خودرو توسط بانك پشت‌نويس مي‌شود.
به گفته خسرواني در اين نوع خريد، متقاضي فقط مي‌تواند از يك نمايندگي مشخص و فقط همان محصول خريداري شده را تحويل بگيرد و ديگر امكان تغيير مشخصات خودرو از طريق پرداخت وجه اضافه وجود ندارد.
وي افزود:پيشتر صدور پيش فاكتور از طريق سايت اينترنتي سايپا انجام مي‌شود و اين در حالي است كه قطع اين سايت طي يك هفته اخير، صدور پيش فاكتورها را با مشكل و توقف روبرو كرده‌است.
وي در ادامه با اشاره به برخورداري بازار خودروهاي خارجي از وضعيتي با ثبات طي 10 روز اخير گفت: تاكيد سازمان استاندارد بر لزوم جلوگيري از واردات شناسنامه‌اي خودرو از دبي موضوعي است كه ممكن است باعث افزايش قيمت خودروهاي وارداتي طي روزهاي آينده شود.
به گزارش فارس، طي 20 روز گذشته قيمت برخي محصولات ايران خودرو افزايش يافت كه به گفته سرايي‌نيا، مديرفروش و بازاريابي ايران خودرو اين افزايش در پي اعمال فشار شركت‌هاي بيمه‌اي براي افزايش سه درصدي حق بيمه خودرو صورت گرفت و با توقف اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده، هزينه اضافي دريافت شده از خريداران به آنها برگردانده خواهد شد.
انتهاي پيام/
 جمعه 26 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 340]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن