تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):حق را بگو اگر چه نابودى تو در آن باشد، زيرا كه نجات تو در آن است... تقواى ال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819142486




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به بهانه روز ملي دامپزشكي/ دامپزشكان گمنامان حرفه پزشكي


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: به بهانه روز ملي دامپزشكي/ دامپزشكان گمنامان حرفه پزشكي
داخلي. اقتصادي. دامپزشكي.

دامپزشكان فعال در بخش خصوصي در استان سمنان خواستار حمايت و داشتن امنيت شغلي، تغيير تعرفه‌هاي دامپزشكي و توجه به مشكلات دامپرشكان دختر شدند.

تاكيد اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسي بر خصوصي شدن فعاليت‌ها در كشور سبب شده تا يكي از مشاغلي كه در سالهاي اخير روند خصوصي شدن را سريعتر طي كند امور مربوط به دامپزشكي باشد.

به گفته كارشناسان و فعالان اين بخش، دامپزشكي در ايران پيشينه طولاني دارد و قدمت آن به زمان زرتشت مي‌رسد و هم‌اكنون ‪ ۱۵‬دانشكده دامپزشكي سالانه يك‌هزار فارغ‌التحصيل دامپزشك و دو هزار فارغ‌التحصيل مرتبط با رشته‌هاي دامپزشكي تربيت و تحويل جامعه مي‌دهند.

حرفه دامپزشكي و رشته‌هاي مرتبط با آن در سالهاي اخير رو به خصوصي شدن گذاشته و به تبع آن مشكلات فعالان اين بخش نيز فزوني يافته است.

"محدثه فلاحي" فارغ‌التحصيل رشته دامپزشكي معتقد است: اضافه شدن ظرفيت پذيرش دختران دانشجو در اين رشته در آينده مشكلاتي را براي دامپزشكي كشور ايجاد مي‌كند.

او مي‌گويد: درمان دام‌هاي سنگين و حضور در برخي مناطق براي دختران دامپزشك بسيار سخت است درحاليكه همين كارها را دامپزشكان پسر با دغدغه كمتري انجام مي‌دهند.

يك دامپزشك بخش خصوصي هم كه خواست نامش ذكر نشود با بيان اينكه در حال حاضر شش هزار و ‪ ۵۰۰‬دامپزشك بخش خصوصي در كشور فعاليت دارند، امنيت شغلي و خدمات رفاهي براي دامپزشكان را با توجه به سختي كار و فعاليت در مراكز دور از شهر مهم دانست.

در استان سمنان ‪ ۱۶‬دامپزشك در بخش دولتي و ‪ ۴۰‬دامپزشك در بخش خصوصي فعاليت دارند اين تعداد علاوه بر تكنيسين‌ها، فوق ديپلم‌ها و كارشناسان علوم دامپزشكي است.

مديركل دامپزشكي استان سمنان در خصوص مشكلات دامپزشكان بخش خصوص معتقد است: امنيت شغلي و محاسبه دوباره تعرفه‌هاي دامپزشكي از مهمترين خواسته‌هاي دامپزشكان اين بخش است.

"رضا عامري" گراني داروهاي دامي و خدمات دامپزشكي را از ديگر مشكلات دامپزشكان بخش خصوصي دانست و گفت: براي رفع اين مشكل بايد دفترچه‌هاي درماني دامي براي دامداران صادر شود.

اين فعال دامپزشكي با تاكيد بر قطع رابطه حقوق و مزايا بين كارفرماي دامداري‌ها و مسوولان فني و بهداشتي اين مراكز گفت: حقوق دامپزشكان بايد به حساب نظام دامپزشكي واريز شود تا دامپزشك بخش خصوصي حقوق‌بگير نظام باشد نه كارفرما.

دكتر عامري گفت: در غير اين صورت دامپزشك مجبور مي‌شود براي دريافت حقوق خود به كارفرما امتياز بدهد.

مديركل دامپزشكي استان سمنان تصريح كرد: اين طرح در هيات دولت تصويب شده اما هنوز ابلاغ نشده است.

يكي از فعاليت‌هايي كه با مشاركت چشمگير دامپزشكان بخش خصوصي در كشور اجرا مي‌شود واكسيناسيون دام و طيور است، در آخرين واكسيناسيون سراسري تب برفكي كه بيست و سوم‌شهريورامسال در كشور پايان يافت ‪ ۶۰‬درصد از دامپزشكان شركت‌كننده در طرح از بخش خصوصي بودند.

"محمد سعيدي" رييس شبكه دامپزشكي شهرستان سمنان با يادآوري مشاركت خوب بخش خصوصي در اجراي طرح‌هاي واكسيناسيون گفت: بايد بر ظرفيت‌هاي كاري اين بخش بيشتر تكيه كرد.

وي خواسته اصلي دامپزشكان بخش خصوص را افزايش امنيت شغلي و حمايت از آنها دانست و گفت: اجراي طرح‌هاي واكسيناسيون با مشاركت بخش خصوصي يكي از طرح‌هاي حمايت از اين قشر است.

وي تغيير نيافتن تعرفه‌هاي دامپزشكي را يكي از مهمترين مشكلات دامپزشكان عنوان و خاطرنشان كرد: تعرفه‌هاي پزشكي هر سال با توجه به‌تورم تغيير مي‌كند اما تعرفه‌هاي دامپزشكي سالهاست بدون تغيير باقي مانده است و اين موضوع مشكلات مادي را براي دامپزشكان ايجاد مي‌كند. ك/‪۴‬
 يکشنبه 14 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 205]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن