تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):منتظران ظهور امام مهدى(ع) برترينِ اهل هر زمان‏اند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819161711




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

براي نخستين بار در كشور نخستين دستگاه كنترل آتش دلتا اسدر اصفهان طراحي و ساخته شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: براي نخستين بار در كشور نخستين دستگاه كنترل آتش "دلتا اس"در اصفهان طراحي و ساخته شد
خبرگزاري فارس : به همت متخصصان توانمند داخلي براي نخستين بار در كشور دستگاه و ماده ايمن سوخت با نام" دلتا اس "در كشور طراحي و ساخته شد.


به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، شب گذشته در مراسمي محصول "delta s "كه به همت پژوهشگران شركت ايمن سوخت سپاهان و در مدت سه سال تلاش به موفقيت و محصول نهايي رسيد در جمع خبرنگاران رسانه‌هاي گروهي استان اصفهان پرده‌‌برداري شد.
در مراسم پرده‌برداري از اين محصول، مديرعامل شركت ايمن سوخت سپاهان در سخناني با اشاره به اينكه پرده‌برداري از اين محصول حاصل سه سال تحقيق و پژوهش و تلاش مستمر وشبانه روزي است، تصريح كرد: پس از سه سال تلاش مستمر و انجام تحقيقات و بررسي‌هاي متعدد بر روي نوع خارجي اين محصول نهايتا با تلاش و همكاري تمام متخصصان اين شركت محصول دلتا اس در اصفهان طراحي و ساخته شد.
رامين تقي‌زاده با اشاره به اينكه محصول ياد شده تنها در كشور آمريكا توليدشده و تعداد معدودي از كشورهاي صنعتي جهان تحت ليسانس كشور آمريكا در حال ساخت اين محصول هستند به تشريح علل ساخت اين محصول پرداخت و افزود: با توجه به گسترش مخازن سوختي و حساسيت خطوط انتقال نفت و گاز و افزايش تانكرهاي سوخت‌رساني و با توجه به خطرساز بودن و قابليت اشتعال و انفجار در اين مخازن و وسايل سوخت رساني، لزوم بهره‌مندي از ماده‌اي كه اينگونه خطرها را به حداقل ممكن برساند امري اجتناب‌ناپذير بوده و اين مسئله مسئولان و متخصصان اين شركت را بر آن داشت تا براي ساخت اين ماده براساس نوع خارجي موجود در بازارجهاني چاره انديشي كنند.
وي با اشاره به اينكه دلتا اس آلياژ مخصوصي از آلومينيوم و مقاوم در برابرخوردگي بوده و قابليت نصب در تمام انواع مخازن براي جلوگيري از انفجار گازهاي قابل اشتعال يا مايعات ديگر را با استفاده از اصل هدايت حرارات دارد، گفت: اين محصول به چند صورت قالب مكعبي، كروي و رول توليد و نسبت به نوع جايگاه استفاده محصول مكعبي و رولي كارخانه براي استفاده در مخازن بزرگ ذخيره سوخت‌هاي مايع و گاز و مخازن در حال ساخت و محصول كروي در مخازني همچون كپسول گاز، باك خودر، مخازن نگهداري بنزين و يا هر نوع مخزن ساخته شده براي جابجايي مايعات قابل اشتعال يا گاز كه داراي دريچه كوچكي باشد، قابل استفاده است.
تقي‌زاده با اعلام اين نكته كه براي انجام اين كار از برخي متخصصان داخلي، اساتيد دانشگاه صنعتي اصفهان و جمعي از دانشجويان رشته‌هاي فيزيك، متالوژي و شيمي اين دانشگاه بهره‌گيري شده است، تصريح كرد: اين محصول تا چند سال گذشته تنها در انحصار ناساي آمريكا بوده و تا دو سال پيش فقط به‌صورت محرمانه در سازمان ناسا صرفا براي بكارگيري در موشك‌ها و ادوات نظامي بكار گرفته مي‌شده و اخيرا نمايندگي‌هايي در كشورهاي اسپانيا، ايتاليا و اتريش تحت ليسانس آمريكا مشغول به كار شده بوده‌اند.
وي در ادامه سخنان خود به تشريح برخي ديگر از قابليت‌هاي اين محصول پرداخت و تصريح كرد: محدوديت در ايجاد حوادث ناگوار در اثر اشتعال يا انفجار سوخت ناشي از حرارت بالا، پوشش مناسب براي جلوگيري از خردگي و اكسيداسيون، فراهم كردن امكان جوشكاري مخازن بدون نياز به تخليه، افزايش مقاومت ساختاري مخازن، مقاومت در برابر جابجايي مايعات و حفظ تعادل وسايل حمل سوخت در پيچ‌ها تا 95 درصد، كاهش هزينه‌هاي اطفا حريق و افزايش ايمني در مخازن سوخت موجود در پالايشگاه‌ها، خطوط لوله، مجتمع‌هاي پتروشيمي، مخازن نگهداري سوخت و سيلنرهاي خانگي و ... از ديگر مزاياي اين محصول است.
وي گفت: انتخاب نام دلتا اس براي اين محصول برگرفته از مثلت گرما، ماده سوختني و اكسيژن براي احتراق بوده كه با توجه به حفظ يك عامل براي آتش نگرفتن اس نيز به آخر اين كلمه افزوده شده است.
تقي زاده سرمايه‌گذاري بر روي تهيه صنعتي اين محصول را بيش از 95 ميليارد ريال عنوان كرد و با اشاره به اينكه براي انجام اين كار از هيچ‌گونه منابع و تسهيلات دولتي استفاده نشده، اظهار داشت: بيش از 20 ميليارد ريال براي انجام تحقيقات و بررسي‌هاي لازم براي تهيه محصول و مابقي براي احداث كارخانه مذكور سرمايه‌گذاري شده است .
وي ظرفيت فعلي ساخت اين محصول را براي بيش از 50 هزار ليتر در روز بيان داشت.
تقي زاده با اشاره به وقوع حريق در برخي خودروهاي ساخت داخل و همچنين حريق در اثر واژگوني برخي خودروهاي حمل سوخت در كشور، نحوه استفاده از اين آلياژ را ساده دانست و گفت: در مخازن بزرگ سوخت، نصب اين آلياژ بدون نياز به تغييرات در محل امكانپذير بوده و در برخي خودروها همچون پژو 405 و206 و پارس به سادگي امكانپذير است اما در برخي ديگر از وسايل نقيله اين مسئله نيازمند بازگشايي مخزن و باك است.
وي با دعوت از تمام شركت‌هاي خودروسازي و همچنين پالايشگاه‌ها و مخازن سوخت براي بهره‌مندي از اين محصول تصريح كرد: محصول تهيه شده علاوه بر افزايش و تأمين امنيت در مكان‌ها و خودروهاي يادشده، نسبت به هم‌نوع خارجي خود قيمت بسيار كمتري دارد.
انتهاي پيام/ف
 شنبه 23 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن