تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از آدم بد اخلاق توبه نمى‏پذيرد. عرض شد: اى رسول خدا، چرا؟ فرمودند: چون ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819071154




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بیوگرافی داستین هافمن


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: درست برعکس خودش که روحیه پرشور و پرانرژی ای دارد، همیشه نقش آدمهای رنج کشیده را بازی می کند. چهره پرحرارت و عمیقی دارد و کمتر پیش آمده که یک نقش تک بعدی را انتخاب کند و در سطح، بازی داشته باشد. چهره اش در اغلب فیلمها دو بعد و دو وجه متفاوت داشته که البته وجه درونی آن همیشه جذاب تر بوده است.
«داستین لی هافمن» در هشتم اوت 1937 در لس آنجلس به دنیا آمد. پدرش یک طراح مبلمان روسی الاصل و مادرش یک هنرپیشه آماتور تئاتر بوده است.
هیچ کس پیش از ورود او به سینما فکر نمی کرد که با این چهره و جثه نحیف و بینی بزرگ بتواند به یکی از محبوبترین بازیگران صاحب سبک آمریکا تبدیل شود. خودش می گوید که در اواخر دهه 60 همراه با جین هاکمن و رابرت دووال تصمیم گرفته که سینما را به صورت حرفه ای ادامه بدهد.
شروع فعالیت داستین در سینما با اوج دوران بازیگری کلینت استوود، رابرت دنیرو و آل پاچینو همزمان بوده اما از طرف دیگر شرایط ورود جوانان به عرصه بازیگری فراهم بود.
در این دوران فعالیت بازیگری برای شخصی مثل هافمن- با آن فیزیک و هیکل خاص- بیش از هر زمان دیگری ایده آل به نظر می رسید.
داستین بازیگری را شروع کرد و در هر نقشی به بازیگری پرداخت. از یانکی عجیب و غریب «بزرگمرد کوچک» تا شخصیت زن نمای «توتسی»، جوان ولگرد «کابوی نیمه شب»، مرد مستأصل «کرایمر علیه کرایمر» و دونده به انتها رسیده «ماراتن من»، جوان سرگشته «فارغ التحصیل» و بعدها «تمام مردان رئیس جمهور» و «شهر دیوانه» و … همه و همه نقشهای متفاوتی بودند که هافمن به زیبایی در آنها به ایفای نقش پرداخت و واقعاً هم موفق نشان داد.
اوج دوران بازیگری «داستین هافمن» را باید در دهه 70 جستجو کرد. او در این سالها به همراه دنیرو و آل پاچینو عرصه بازیگری دوران خود و البته آینده را تسخیر کرده بودند.
داستین هافمن در همین دوران توانست دو بار جایزه اسکار بازیگری مرد را دریافت کند. او یک بار در سال 1979 برای فیلم «کرایمر علیه کرایمر» اسکار گرفت و یک بار هم در سال 1988 با فیلم «مرد بارانی» اسکار بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد.البته باید چهار بار نامزدی دریافت اسکار را هم جزو افتخارات کارنامه او به حساب آورد. هافمن در سال 1967 با فیلم «فارغ التحصیل» در 1999 با «کابوی نیمه شب» در سال 1974 با «لنی» و در 1982 با فیلم «توتسی» نامزد دریافت جایزه اسکار شد.
«داستین هافمن» درست بعد از دریافت دومین اسکار بازیگری مدت زمانی دچار رکود کاری شد و تا چند وقت هیچ نقش تأثیرگذار و بحث برانگیز دیگری را بازی نکرد. تا اینکه بعد از مدتها در فیلم «شهر دیوانه» گوستا و گاوراس یک بار دیگر توجه تماشاگران و منتقدان سینما را به خود جلب کرد.
کارهای متعدد و موفقیتهای پیاپی، وکیل مدافع خسته از زندگی و بی هدف فیلم «تسویه حساب» را خسته کرده بود. به همین خاطر هافمن یک دوره سه ساله را در بیکاری گذراند و هیچ پروژه ای را برای بازیگری نپذیرفت. خود هافمن خانه نشینی این دوران را اعتراض به نحوه تولید فیلمها و بازاریابی شان در هالیوود عنوان کرد و به گونه ای معترضانه در برابر دلال بازیهای این سینما موضع گرفت.
هافمن بعد از سه سال دوری از سینما سرانجام با قبول نقشی در فیلم «راه مهتاب» دوباره به بازیگری و سینما روی آورد. او در سالهای اخیر همیشه بازی متعادلی داشته است. او در این سن و سال بیش از هر چیز به نقشی چالش برانگیز می اندیشد که پایان خوشی بر چهل سال حضورش به عنوان بازیگر سینما بشود. با این وجود او همچنان درصدد تجربه های تازه است. به عنوان مثال همیشه دوست دارد نقشی را در تجربه های بلند پروازانه سینماگران هندی داشته باشد.
فیلم «سگ را بجنبان» در سال 1997 یک بار دیگر توانایی این بازیگر کهنه کار را به اثبات رساند. او با تسلط فوق العاده اش نقش مشاور سیاسی این فیلم را به خوبی ایفا کرد.
داستین هافمن 70 ساله اکنون بعد از چهار دهه فعالیت حرفه ای در زمینه بازیگری، گزیده تر و سنجیده تر از پیش به انتخاب نقش می پردازد. هافمن در سال 2004، پنج فیلم در 2005، سه فیلم و در سال 2006 نیز، سه فیلم را روی پرده سینماها داشته است.او می گوید: دوست دارم به هر طریقی که شده از وقوع اتفاقات ناگوار جلوگیری کنم. در این سن و سال دیگر مایل نیستم با اندوه زندگی کنم؛ اما مشکلات را به عنوان بخشی از زندگی ام پذیرفته ام.
هافمن از شرایط نه چندان مساعد سینمای امروز به عنوان مانعی برای رشد استعدادها و خلاقیتهای بازیگران یاد می کند و می افزاید: ما در جوانی تصمیم داشتیم تا با یک شرکت تئاتری کوچک قرارداد خونی امضا کنیم و تا ابد برای آنها روی صحنه برویم.اما این طور شروع کردیم و اکنون با وجود همه این جوایزی که دریافت کرده ام و با اینکه در این دوران سالخوردگی دیگر انرژی جوانی ام را ندارم؛ اما هنوز شور و شوق تجربه کردن در این حرفه را دارم و به نقشهای پیشنهادی فکر می کنم. تا زمانی که این احساس در من هست با تلاش تمام ادامه می دهم و مطمئن باشید روزی که این احساس دیگر وجود نداشته باشد، داستین هافمن نیز وجود نخواهد داشت.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 207]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن