تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819102965




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عملكرد كاروان ايران در روز سيزدهم المپيك پكن


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: عملكرد كاروان ايران در روز سيزدهم المپيك پكن
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: المپيك پكن

سيزدهمين روز المپيك پكن در حالي به پايان رسيد كه يك نشان برنز تنها دستاورد كشتي ايران از المپيك بود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در سيزدهمين روز المپيك بيست و نهم سه كشتي گير و يك دونده ي كاروان ورزشي ايران به رقابت با حريفان پرداختند.

*** كشتي آزاد:

تيم ملي كشتي آزاد ايران تنها با تك مدال برنز "مراد محمدي" به كار خود در المپيك پكن پايان داد.

در مسابقه‌ي رده‌بندي وزن 120 كيلوگرم كشتي آزاد المپيك، فردين معصومي مقابل مريد موتاليموف از قزاقستان قرار گرفت و در تايم اول در يك مبارزه پر افت و خيز 8-3 شكست خورد. در تايم دوم "معصومي" در حالي كه يك بر صفر پيش بود، بر روي اشتباه خودش در ثانيه پاياني خاك شد و 1-1 بازنده شد تا پنجم شود.

در وزن 84 كيلوگرم رواز ميندوراشويلي از گرجستان 9-3 (2-3، 3-0 و 4-0) يوسف عبدالسلام اف از تاجيكستان را شكست داد و قهرمان المپيك شد. گئورگي كتويف از روسيه در سه تايم (3-0، 0-2 و 2-2) به سختي از سد ديويد بيچيناشويلي از آلمان گذشت و سوم شد. ديگر برنز اين وزن نصيب تاراس دانكو از اوكراين شد كه 3-0(1-0 و 2-0) سرهات بالجي از تركيه را مغلوب كرد.

رضا يزداني ملي پوش وزن 84 كيلوگرم كشتي آزاد ايران كه در دور اول حريف لهستاني را برده بود و سپس برابر نوروز تمرزاف آذربايجاني ضربه شد، با شكست تمرزاف در يك چهارم نهايي مقابل گئورگي كتويف از روسيه، ديگر شانسي براي كسب مدال نداشت و حذف شد.

طلاي وزن 96 كيلو نيز به روسيه رسيد. شيرواني مراداف موفق شد 2-0 (1-0 و 1-0) تيموراز تيگيف از قزاقستان را مغلوب كرد و به مدال طلا رسيد. گئورگي گوگشليدزه از گرجستان هم ميشل باتيستاي كوبايي را ضربه كرد و سوم شد. ختاگ گازيموف نيز با پيروزي 7-0 (5-0، 2-0) مقابل گئورگي تيبيلوف از اوكراين ديگر برنز اين وزن را گرفت. در واقع هر چهار مدال آور اين وزن روسي الاصل هستند.

سعيد ابراهيمي نماينده 96 كيلوگرم ايران در اولين كشتي خود "مصطفي امارا" از مصر را در دو تايم 6-4 (4-3، 2-1) شكست داد اما، مقابل گئورگي گوگشليدزه گرجستاني كاري از پيش نبرد و در دو تايم 4-0(3-0 و 1-0) مغلوب شد و از دور رقابت‌ها كنار رفت.

*** دووميداني

سجاد مرادي، قهرمان و ركوردار دوي 800 متر ايران پس از پايان تلاش 24 دونده در مرحله‌ي نيمه نهايي دوي 800 متر در جايگاه نهم قرار گرفت. در حالي كه از بين 24 دونده حاضر در مرحله‌ي نيمه نهايي دو 800 متر بازي‌هاي المپيك تنها 8 دونده راهي مرحله‌ي فينال مي‌شدند، سجاد مرادي با قرار گرفتن در جايگاه نهم از صعود به مرحله‌ي فينال بازماند.

در اين رقابت دوندگان كنيا، سودان، بحرين، الجزاير، كانادا و اسپانيا به فينال راه يافتند.

سجاد مرادي با زمان يك دقيقه و 46 ثانيه و 8 صدم ثانيه نهم شد. او در حالي در اين مرحله عنوان نهمي را كسب كرد كه بالاتر از قهرمانان جهان و المپيك سال هاي گذشته همچون يوري بارزاكوفسكي از روسيه، ويلفرد بونگي از كنيا و مولاوي از آفريقاي جنوبي و بسياري از قهرمانان آسيا، آفريقا و اروپا قرار گرفت اما از صعود به فينال بازماند.

پيش از مرادي، هيچ كدام از دو و ميداني كاران ايراني كه از بازي‌هاي 1952 هلسينكي در بازي هاي المپيك شركت كرده اند، نتوانسته بودند، به فينال هيچ كدام از مواد المپيك راه يابند.

انتهاي پيام
 پنجشنبه 31 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 154]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن