واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ميلاد دردانه عالم هستي - 2حضرت مهدي(عج) در كلام اهل بيت
خبرگزاري مهر - گروه دين و انديشه: در روايات مختلف از پيامبر اكرم(ص) و اهل بيت، وجود و ظهور امام زمان(عج) مورد تأكيد قرار گرفته و از ظهور حضرت حجت به عنوان منشاء خير ياد شده است .
* رسول اكرم(ص): مهدي از فرزندان من است. اسم او اسم من و كنيه اش كنيه من (ابوالقاسم) است. از نظر اخلاق شبيه ترين مردم به من است. براي او غيبت و سيرتي است كه در آن، بسياري گمراه مي شوند. آنگاه مثل شهاب ثاقب مي آيد و زمين را پر از عدل و داد خواهد كرد چنانكه پر از ظلم و ستم شده باشد.
پيامبر اكرم(ص) همچنين فرمودند : خداي تبارك و تعالي از روزها جمعه را برگزيد و از شب ها، شب قدر را، از ماهها، ماه رمضان را و مرا ميان پيامبران و علي را از من، حسن و حسين را از علي برگزيد و از حسن و حسين 9 تن را برگزيد كه نهمين آنها قائم آنهاست كه ظاهر و باطن آنهاست.
* مردي خدمت امير مؤمنان شرفياب شد و عرض كرد: از مهدي براي من سخن بگو، حضرت فرمود: ... آستانه اش از همه گشادتر، دانشش از همه افزونتر و براي خويشاوندانش از همه نيكوتر است. بارالها! بيعت او را پايان بخش همه اندوها قرار بده. پراكندگي امت را به دست او به يگانگي مبدل فرما. اگر خداوند چنين روزي را نصيب تو ساخت. چون كوه استوار باش. اگر چنين روزي را درك كردي، به سوي احدي از او روي متاب. اگر به كويش راه يافتي، از او در مگذر.
* امام حسن مجتبي(ع) : همه خيرها در آن زمان است، زيرا قائم ما قيام مي كند و همه اين حوادث را از بين مي برد.
* امام حسين(ع) : دوازده مهدي از ما است كه نخستين آنان علي بن ابيطالب و آخرين آنها نهمين فرزند من است كه امام قائم به حق است. خداوند زمين مرده را به وسيله او زنده مي كند و دين حق را بر تمام اديان پيروز مي گرداند. براي او غيبتي است كه گروه هايي در آن، از دين برمي گردند و گروههايي ديگر بر آئين خود استوار مي مانند و در اين راه آزارها مي بينند، به آنها گفته مي شود اين وعده كي واقع خواهد شد اگر راست مي گوييد. آنانكه بر اين آزارها و تكذيب ها صبر كنند مانند كسي هستند كه شمشير به دست گرفته در پيشاپيش رسول اكرم(ص) جهاد كند.
* امام سجاد (ع) : در قائم ما چند سنت از سنتهاي انبياء چون آدم، نوح، ابراهيم، عيسي، يوسف، ايوب و محمد(ص) است. از آدم و نوح طول عمر است. از ابراهيم ولادت پنهاني است. از موسي ترس و غيبت است. از عيسي اختلاف آرا و نظرات مردم پس از اوست. از ايوب گشايش و فرج بعد از امتحان است و از محمد(ص) خروج با شمشير است.
* امام باقر(ع) : هنگامي كه اوضاع دگرگون شود و مردم بگويند قائم مرده يا هلاك شده است، يا اينكه بگويند به كدام بيابان رفته؟! و آنها كه خواستار نابودي او هستند بگويند كسي كه استخوانهايش پوسيده چگونه ظهور مي كند، شما به ظهور او اميدوار باشيد و چون بشنويد كه ظهور نموده به سوي او بشتابيد هرچند با خزيدن از روي برف باشد.
* امام صادق(ع) : او فرزند پسرم موسي است. او پسر خاتون كنيزان است. غيبتي كند كه اهل باطل در آن به شك افتند. سپس خداوند او را ظاهر مي نمايد و شرق و غرب زمين را به دست وي فتح مي كند. عيسي بن مريم آمده و پشت سر او نماز مي گزارد و زمين به نور صاحبش روشن و منور مي شود.
* امام كاظم (ع) : فرزند من است. او را غيبتي طولاني است، چون بر جان خود خائف است و در آن عصر(غيبت) گروه هايي از دين برمي گردند و جمعي پايدار مي مانند. خوشا به حال شيعيان ما كه در غيبت قائم به ولايت ما چنگ زنند و به دوستي ما و بيزاري از دشمنان مان ثابت بمانند. آنان از مايند و ما نيز از آنهائيم. ايشان به امامت ما راضي هستند و ما به پيروي آنها. خوشا به حال آنها، به خدا سوگند آنان در روز قيامت در درجه ما با ما هستند.
* امام رضا(ع) : قائم ما كسي است كه وقتي قيام كند، در سن پيران و سيماي جوانان است... او چهارمين فرزند من است. خداوند او را در حجاب و پرده خود غائب و سپس ظاهر كند و زمين را به دست او از عدل و داد پر كند چنانكه سرشار از ظلم و ستم شده است.
* امام جواد(ع) : قائم ما همان مهدي(عج) است. او كسي است كه در زمان غيبتش، واجب است انتظار كشيده شود و هنگاميكه ظهور كرد، اطاعتش كنند. او سومين فرزند از فرزندان من است. قسم به آن خدايي كه محمد(ص) را به نبوت مبعوث گردانيد و ما را به امامت انتخاب نمود، اگر از عمر دنيا فقط يك روز باقي مانده باشد، خداوند آن روز را چنان طولاني گرداند تا اينكه قائم ما در آن روز خارج شده و ظهور نمايد. پس با ظهورش جهان را از عدل و داد پر كند، چنانكه از ظلم و ستم پر شده است.
* امام حسن عسكري(ع) : شما مردم را چنين مي بينم كه بعد از من درباره جانشينم اختلاف پيدا مي كنيد. آگاه باشيد! كسي كه معتقد به امامت امامان بعد از پيغمبر باشد ولي فرزند مرا انكار كند، مانند كسي است كه تمام پيغمبران را باور دارد، ولي نبوت پيامبر اكرم را منكر شود. در حاليكه هر كه منكر رسول خدا باشد، در واقع همه پيامبران را انكار كرده است. زيرا اطاعت آخرين فرد از ما مانند اطاعت اولين آنهاست و هر كسي كه منكر امامت ما باشد، آخرين نفر ما را نيز انكار كرده است.
سه شنبه 22 مرداد 1387
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]