تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى بهشت درى است‏بنام (ريان) كه از آن فقط روزه داران وارد مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819103176




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فردوسي‌پور : فيلم‌هاي فوتبالي جذاب نيستند


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: فردوسي‌پور : فيلم‌هاي فوتبالي جذاب نيستند


سينماي‌ايران- عادل فردوسي‌پور كارشناس و گزارشگر فوتبال شامگاه دوشنبه 17 تير پس از نمايش فيلم «مارادونا، دست خدا» ماركوريسي در بنياد سينمايي فارابي گفت: سينما هيچ‌وقت نتوانسته است لذتي را كه از تماشاي مسابقه فوتبال مي‌بريم به ما بدهد.

به‌طور كلي موافق نيستم درباره فوتبال اثري سينمايي ساخته شود.

سعيد قطبي‌زاده منتقد هم درباره نمايش فيلم «مارادونا» در اولين جلسه نمايش فيلم‌هاي خارجي براي اهالي مطبوعات گفت: اين فيلم بهانه خوبي براي پرداختن به موضوع جذاب و جنجالي، يعني ارتباط بين سينما و فوتبال است. از فوتبال زنده نمي‌شود به‌عنوان يك اثر دراماتيك نام برد، فوتبال چون زنده و غيرقابل پيش‌بيني است خيلي امكان پرداخت سينمايي ندارد. فيلمي را ديديم كه تمركز موضوعي‌اش روي يك فوتباليست است، اين فيلم سعي كرده فوتبال را دراماتيك كند و محوريت آن‌هم بر يك بحث اخلاقي است كه آيا مي‌توانند قهرمان‌ها هم دچار انحطاط شوند و چه ميزان امكان كناره‌گيري از مسائل ضد‌اخلاقي را دارند.

فردوسي‌پور نيز درباره فيلم «مارادونا» گفت: مارادوناي واقعي در اين فيلم ديده نشد و من شخصا با اين فيلم ارتباط برقرار نكردم و اصلا فيلم خوبي نبود. مارادونا را به خاطر فوتباليست‌بودنش دوست داريم، اما فيلم اصلا فوتبالي نبود. من مارادونا را خيلي دوست دارم و به‌نظرم بهترين بازيكن فوتبال دنيا بوده و هست.

فردوسي‌پور با تاكيد بر اينكه بُعد فوتبالي «مارادونا» را كه او را در خاطرها زنده نگه داشته در فيلم نديده است، خاطرنشان كرد: من تمام آثار فوتبالي را كه در سينما خلق شده از جمله «فرار بزرگ» را ديده‌ام كه هيچ‌كدام موفق نبوده‌اند و كلا با اين قضيه مخالفم كه سينما بيايد اثري بسازد كه سعي كند آن جذابيت خاص فوتبال را داشته باشد.

قطبي‌زاده نيز درباره فيلم «مارادونا: دست خدا» گفت: حس باورپذيري اين فيلم براي كساني كه مارادونا را مي‌شناسند خيلي‌زياد نيست، مارادونا در آرژانتين يك اسطوره ملي و حماسي به شمار مي‌آيد.

او در عين حال گفت: اما بعد از اكران فيلم «كينه» نمايش فيلم «مارادونا» نيز در اكران فيلم‌هاي خارجي مي‌تواند يك اتفاق باشد تا شايد در آينده ذهنيت‌ها نسبت به اكران فيلم‌هاي خارجي در سينماها تغيير كند و مخاطب مدام فكر نكند با آثاري كسل‌كننده و يا معناگر روبه‌رو خواهد شد.

قطبي‌زاده با اشاره به ويژگي غير‌فوتبالي شخصيت مارادونا اذعان داشت: اين بازيكن فوتبال استعداد بسياري نيز درخصوص بازيگري از خودش نشان مي‌داد و اين امر در گل‌زدن‌ها و افتادنش پس از خطاهايي كه رويش انجام مي‌شود، كاملا به‌نظر مي‌رسد.

فردوسي‌پور در ادامه اين نشست يادآور شد: «مارادونا» در اين فيلم تا حدود زيادي معصوم نشان داده شده است و صحنه‌هاي بسياري در فيلم ديده مي‌شد كه مويد اين نكته بودند.
اين كارشناس فوتبال درباره علاقه‌اش به مارادونا افزود: در جام‌هاي جهاني 82، 86 فوتبال مارادونا تأثير فوق‌العاده‌اي داشت و فكر نمي‌كنم هيچ بازيكني توانسته باشد يك تيم را قهرمان جام جهاني كند و مارادونا در سال 1986 يك تنه آرژانتين را قهرمان كرد. فردوسي‌پور درباره نكات ناگفته شده در فيلم مارادونا هم گفت: خيلي جا داشت در اين فيلم به تأثيرات گلي كه با دست به انگليس زد اشاره شود. البته كل زندگي مارادونا در اين فيلم حدود 100 دقيقه‌اي نمي‌گنجيد.

مارادونا در سينماهاي تهران

فيلم داستاني «مارادونا» به كارگرداني ماركو ريسي محصول سال 2007 كشورهاي ايتاليا و آرژانتين از امروز در سينماهاي تهران روي پرده مي‌رود. اين فيلم در سينما سپيده دو در تمام سانس‌ها به‌صورت دوبله و در سينما فرهنگ به‌صورت تك سانس با صداي اصلي و زيرنويس فارسي به نمايش درمي‌آيد.

«دست خدا» زندگي خصوصي يكي از مستعدترين بازيكنان تاريخ فوتبال را مورد توجه قرار مي‌دهد كه در چهار دوره جام جهاني بازي كرد و سال 2000 از سوي فيفا به‌عنوان بازيكن قرن انتخاب شد.

ريسي كه گل مارادونا را به انگلستان «حركت هنرمندانه» مي‌داند، تصريح مي‌كند: او كوكائين مصرف مي‌كرد، اما عضو حكومت نبود. مارادونا نابغه‌اي بود كه در تمام زندگي به‌خود لطمه زد.

در فيلم «مارادونا» علاوه بر ماركو لناردي كه نقش ديگو آرماندو مارادونا اسطوره فوتبال آرژانتين را بازي مي‌كند، بازيگراني چون جوليتا دياز، ژوان ليرادو، اميليانو كاچكا و... هم حضور دارند.

تاريخ درج: 19 تير 1387 ساعت 14:38 تاريخ تاييد: 19 تير 1387 ساعت 14:55 تاريخ به روز رساني: 19 تير 1387 ساعت 14:47
 چهارشنبه 19 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن