تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمت نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و تعليم دهيد، بفهميد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819081983




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سردار باقرزاده: در هر استان مرزي 20 هزار قبر براي سربازان متجاوز حفر مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: سردار باقرزاده: در هر استان مرزي 20 هزار قبر براي سربازان متجاوز حفر مي‌شود
خبرگزاري فارس: فرمانده كميته جستجوي مفقودين ستاد كل نيروهاي مسلح با بيان اينكه به طور متوسط در هر استان مرزي كشور بين 15 الي 20 هزار قبر براي سربازان دشمن متجاوز حفر خواهد شد، گفت: ‌پيش‌بيني شده است تا در مجموع 320 هزار قبر براي متجاوزان آماده شود.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع رساني بنياد حفظ آثار ورارزشهاي دفاع مقدس، سردار ميرفيصل باقرزاده فرمانده كميته جستجوي مفقودين ستاد كل نيروهاي مسلح اظهار داشت: در اجراي مواد كنوانسيون ژنو و پروتكل‌هاي الحاقي و همچنين ديگر دستورالعمل‌ها و مقررات بين‌المللي مربوط به نحوه همكاري دولت‌ها با كميته بين‌المللي صليب سرخ در شرايط جنگ و نبردهاي مسلحانه، تمهيدات لازم براي تدفين اجساد سربازان متجاوز دشمن درنظر گرفته شده است.
سردار باقرزاده اظهار داشت: به منظور حفظ تماميت جسمي و كرامت كشته شدگان دشمن و پيشگيري از مفقوديت بلند مدت آنان ترتيبي اتخاذ شده است تا با حفر قبور كافي در مناطق مرزي و با نقاط مرزي نزديك به خطوط نبرد توسط گروه‌هاي داوطلب مردمي، عمليات تدفين اجساد سربازان دشمن به خوبي و در كمترين فرصت ممكن انجام گيرد.
وي در همين رابطه اظهار داشت: ‌پيش‌بيني شده است تا به طور متوسط در هر استان مرزي كشور بين 15 الي 20 هزار قبر حفر و در مجموع 320 هزار قبر آماده شود تا از اين طريق امكان تدفين همزمان كشته شدگان متجاوزين وجود داشته باشد و چنانچه شرايط تعجيلي و اضطراري به وجود آيد اين كار با كندن كانال به صورت انبوه و دسته جمعي خواهد گرفت.
فرمانده كميته جستجوي مفقودين كشورمان، سرعت عمل در اين كار را لازمه مراقبت‌هاي بهداشتي، پيشگيري از بيماري‌ها و حفاظت از محيط زيست دانست و بر لزوم همكاري دستگاه‌هايي چون هلال احمر، شهرداري‌ها و سازمان محيط زيست تاكيد كرد و از گروه‌هاي داوطلب مردمي بويژه كارگران، كشاورزان و جوانان درخواست نمود كميته جستجوي مفقودين را در حفر قبور سربازان متجاوز ياري دهند.
باقرزاده اين اقدام جمهوري اسلامي ايران را يك رويكرد مشاركت جويانه در برابر مقررات بين‌المللي و دستورالعمل‌هاي صليب سرخ دانست كه با مشاركت مردم مناطق مرزي كشورمان قابليت تحكيم محلي نيز پيدا مي‌نمايد.
اين مقام مسئول اطمينان داد:‌ در تلاش هستيم تا با اقدامات پيشگيرانه،گام مفيدي براي كاهش رنج‌ها و آلام خانواده‌هاي آن گروه از سربازاني كه در تجاوز احتمالي به كشورمان به هلاكت مي‌رسند برداريم و نگذاريم تجربه تلخ و طولاني جنگ ويتنام تكرار شود.
وي در عين حال اظهار اميدواري كرد كه جامعه بين‌الملل به وظايف خود در حوزه رسيدگي به امور قربانيان جنگي عمل كند و با تقويت كميته جستجوي مفقودين جمهوري اسلامي ايران از اقدامات غير نتفاعي اين كميته براي تدفين اجساد سربازان كشور متجاوز حمايت نمايد.
سردار باقرزاده در پايان يادآور شد: در تلاش هستيم تمامي نقش آفرينان اصلي اهم از مسئولين، جمعيت‌هاي ملي فعال (O.N.S) و جمعيت‌هاي ملي مشاركت كننده (P.N.S) و فدراسيون و ديگر سازمان‌هاي ملي و بين‌المللي را توجيه و آماده كنيم تا بتوانند به هنگام ضرورت به خوبي به وظايف خود عمل كنند.
وي از برگزاري يك كارگاه آموزشي كه توسط كميته بين‌المللي صليب سرخ در مهرماه امسال براي داوطلبان ايراني در تهران برگزار خواهد شد استقبال كرد و آن را گام مفيدي براي روشن سازي سرنوشت سربازان ناپديد شده دشمن دانست.
انتهاي پيام/
 يکشنبه 9 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 174]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن