تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798999029




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کولر آبی صنعتی چیست و چه تفاوتی با کولر خانگی دارد؟


واضح آرشیو وب فارسی::

امروزه نیاز به سیستم‌های سرمایشی در ماه‌های گرم سال بسیار احساس می‌شود و یکی از بهترین خنک‌کننده‌ها، کولر آبی صنعتی است که برای خنک کردن فضاهای مختلف بکار می‌رود و راندمان سرمایشی خوبی را از خود بر جای می‌گذارد.

در این مقاله برای شما خواهیم گفت که انواع مختلفی از سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی وجود دارند که هر کدام با هدف و ساختار به‌ خصوصی تولید می‌شود. یکی از پر کاربرد ترین این دستگاه‌ها کولر آبی صنعتی است که در ظرفیت‌ها و مدل‌های گوناگونی جهت تامین دمای محیط‌های مختلفی ساخته می‌شود. با ما همراه باشید تا در این مطلب، به معرفی و بررسی کولر صنعتی بپردازیم.


کولر آبی صنعتی

کولر آبی صنعتی چیست؟ 

کولر آبی صنعتی و یا به طور خلاصه کولر صنعتی که به آن کولر تبخیری نیز گفته می‌شود، مانند کولر آبی خانگی با کمک سیکل تبخیری عمل می‌کند. کارکرد کولر صنعتی مشابه کولر های خانگی است با این تفاوت که کولر آبی صنعتی بادهی و همچنین اندازه بیشتری دارد و با استفاده از پد سلولزی به جای پوشال، سرمای بهتری را پخش می‌کند.

این نوع کولر که با نام کولر اداری نیز شناخته می‌شود، برای محیط‌های اداری و صنعتی و در اندازه‌های متوسط و بزرگ تولید می‌شود و همان‌طور که گفته شد بر پایه سیکل تبخیری عمل می‌کند و با افزایش رطوبت هوا، باعث می‌شود گرما توسط آب جذب شود و همچنین هوای تازه را وارد محیط می‌نماید.

کولر آبی صنعتی گرما سرما سازه در انواع مختلفی همچون کولرهای آکسیال و کولرهای سانتریفیوژ تولید شده که از ظرفیت‌های ۱۳ هزار متر مکعب گرفته تا ۷۰ هزار متر مکعب موجود هستند. 

انواع کولر صنعتی

همان‌طور که اشاره کردیم، انواع مختلفی از کولر های آبی صنعتی وجود دارند که هر کدام ویژگی‌های خاصی دارند. در ادامه این مطلب به معرفی دو نوع از محبوب‌ترین کولر های صنعتی می‌پردازیم. در نظر داشته باشید این کولرها با نام‌های مختلفی همچون کولر سلولزی نیز شناخته شده‌اند. 

کولر صنعتی سلولزی

در این نوع کولر صنعتی، از پد های سلولزی به کار گرفته شده است که نقش واسط تبخیری را دارند که باعث تاثیر بیشتر این نوع از کولر آبی شود. به طوری که می‌توان گفت این کولر صنعتی آبی می‌تواند بیش از 30 درصد خنک کنندگی بیشتری نسبت به سایر کولر ها داشته باشد.

موضوعی که در کولر های صنعتی سلولزی بسیار حائز اهمیت است طول عمر پدهای سلولزی آن است که با توجه به شرایط استفاده (برای مثال سختی آب) و همچنین کیفیت ساخت و مدل کولر متفاوت است برای مثال در برخی مدل ها به پنج سال نیز می‌رسد.

همچنین فاصله پرتاب این نوع کولر که اغلب بین 20 تا 25 متر است این نوع کولر صنعتی را برای محیط‌هایی مانند نمایشگاه‌ها، انبار ها، مساجد، کارگاه‌ها، سالن‌‌ها و بسیاری مکان‌های دیگر مناسب می‌سازد و بازدهی کافی را ارائه می‌کند.


کولر گلخانه

کولر صنعتی گلخانه

این نوع کولر همان‌طور که از نامش پیداست برای فعالیت‌های گلخانه‌ای تولید می‌شود. همچنین بهتر است به این موضوع اشاره شود که هر کدام از مدل‌های کولر صنعتی گلخانه‌ای با میزان بادهی و خنک‌کنندگی مختلفی عرضه می‌شود و باید با توجه به نیاز و وضعیت بهترین گزینه انتخاب شود. کولر گلخانه از دمای بیش از حد سالن و بالا رفتن رطوبت گلخانه و محصولات جلوگیری کرده و می‌تواند شرایط را برای رشد بهتر محصول فراهم نماید.

نکته قابل ذکر این است که کولرهای صنعتی بسته به مدل در محیط‌های دیگری همچون مساجد، ادارات، سوله، کارخانه‌های سنگ، صنایع و... مورد استفاده قرار می‌گیرند. تمامی این کولرها یا از مدل کولر صنعتی آکسیال هستند یا کولر صنعتی سانتریفیوژ.

همچنین کولر های صنعتی به دو دسته کلی بر اساس پروانه نیز گروه بندی می‌شوند که در ادامه به این نوع گروه بندی می‌پردازیم.

انواع کولر صنعتی بر پایه پروانه

تا اینجا دانستیم که کولر های صنعتی به دو دسته کلی سانتریفیوژ و آکسیال تقسیم می‌شوند. حالا در ادامه مطلب این دو مورد را نیز مورد بررسی قرار می‌دهیم تا اطلاعات کامل‌تری را کسب کنید.

کولر صنعتی آکسیال

این نوع کولر صنعتی با اندازه و سایر ویژگی هایش، تبدیل به یکی از بهترین گزینه‌ها برای محیط هایی با اندازه متوسط شده است. این نوع کولر نیازی به کانال کشی هم ندارد که این مورد نیز به خودی خود می‌تواند بسیار مفید باشد.

وجود دمپر (دمپر اتوماتیک و یا دمپر کلاجی) در کولر های آکسیال امکان کنترل میزان و جهت هوا را می‌دهد. در کولر های آکسیال از دو نوع اصلی دمپر یعنی کلاجی و اتوماتیک استفاده می‌شود که تفاوت آنها در ایجاد مقاومت در برابر جریان هوا است؛ به طوری‌ که دمپر اتوماتیک به صورت دائمی در حال ایجاد مقاومت است اما این مورد در دمپر کلاجی دیده نمی‌شود و این مورد یکی از مزایای دمپر کلاجی است. البته در دمپر کلاجی امکان شکست شدن کلاج وجود دارد که این مورد یکی از معایب اصلی دمپر کلاجی است.

همچنین این کولر از فن آکسیال بهره برده که پرتاب باد عالی را شکل می‌دهد و دستگاه‌ها یا افراد، تا ۴۵ متر به راحتی سرمای لازم را حس می‌کنند.

کولر صنعتی سانتریفیوژ

بر خلاف کولر‌های صنعتی آکسیال که به نوعی قابل حمل است، کولر صنعتی سانتریفیوژ اندازه بزرگ‌تری دارد و همچنین برای محیط های بزرگ مانند انبارهای صنعتی بسیار مناسب است و از این رو یکی از محبوب‌ترین انواع کولر صنعتی است. همچنین این نوع کولر بر خلاف کولرهای آکسیال نیازمند کانال‌کشی هستند.

فن این مدل از کولر آبی صنعتی نیز، از نوع سانتریفیوژ است که بسیار قدرتمندتر و کارآمدتر می‌باشد. کولرهای بزرگ این مدل شامل ظرفیت‌های ۷۰ هزار و ۸۰ هزار متر مکعب هستند و خرید کولر آبی صنعتی سانتریفیوژ از سایت گرماسرما سازه امکان پذیر است.

شرایط نگهداری کولر صنعتی آبی

برای بازدهی مناسب و همچنین ایمنی کار، باید حتما به شرایط و نکات نگهداری کولر آبی توجه کرد. برخی از نکات اصلی که در نگهداری کولر صنعتی باید به آن‌ها توجه کرد در زیر لیست شده‌اند:

  • مکان قرار گیری کولر آبی صنعتی: مکان قرار گیری کولر باید به طوری انتخاب شود که حداقل چندین متر با مواد شیمیایی سمی و یا اشتعال‌زا فاصله داشته باشد. همچنین این نکته را به یاد داشته باشید اگر کولر را در مکانی پوشیده و محصور نصب کنید بازدهی آن کاهش می‌یابد.
  • نظافت کولر و تمیز بودن منبع آب: هرچند وقت یک بار و به شکل دوره ای باید به پاک کردن مخزن آب کولر صنعتی رسیدگی شود. همچنین در استفاده از کولر باید از آب پاکیزه استفاده شود. این دو مورد از نظر بهداشتی بسیار حائز اهمیت هستند.
  • بررسی کولر برای جلوگیری از آسیب: کولر باید قبل از استفاده بررسی شود و یکی از اولین بررسی‌ها، بررسی کردن عدم وجود نشتی و همچنین آسیب‌دیدگی مخزن و کولر است. همچنین بررسیی روغن کولر نیز مهم است و باید کولر به صورت دوره‌ای روغن کاری شود.
  • انتخاب تعداد کولر صنعتی برای محیط های بزرگ: استفاده از چندین کولر صنعتی برای یک محیط بزرگ می‌تواند فکر خوبی باشد به این شرط که تعداد و فاصله کولر ها با توجه به میزان بادهی و پرتاب باد آنها انتخاب شود تا کولر ها بهره وری و کارایی کافی و مناسب را ارائه دهند.
  • تعویض پد های کولر پس از فرسودگی: پد های کولر آبی باید پس از مدت زمانی حدودا ۴ الی ۵ سال تعویض شوند تا بتوانند بازدهی خود را کسب کرده و همچون سال‌های اول راندمان قابل قبولی داشته باشند.

کاربرد و مزایای کولر آبی صنعتی

این نوع کولر می‌تواند در مکان‌های مختلفی به کار گرفته شود و از اصلی‌ترین این مکان ها می‌توان به کارخانجات، سالن‌ها، اماکن تفریحی بزرگ، مساجد، انبارهای صنعتی و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد. مواردی که این نوع کولر را بسیار کاربردی ساخته است و مزایای کولر صنعتی در زیر لیست شده‌اند:

  • مقرون به صرفه در مقایسه با سایر سیستم‌ها و دستگاه‌های سرمایشی
  • هوادهی و خنک کنندگی بسیار بالا
  • در انواع و اندازه مختلف با توجه به شرایط و مناسب برای محیط‌های مختلف
  • متناسب با محیط زیست و صرفه‌جویی در مصرف آب
  • پرتاب باد تا چند ده متر و مناسب برای محیط‌های بزرگ و متوسط
  • نصب و نگه‌داری آسان

اگر محیط کاری گلخانه باشد، بهترین کولر ظرفیت ۴۰ هزار و یا ۵۰ هزار می‌باشد که با راحتی می‌تواند گلخانه را خنک کند. همچنین اگر محیط صنعتی باشد، بهترین کولر صنعتی برای سوله کولر آکسیال ۴۰ هزار متر مکعب بر ساعت است که حتی در صورتی که درب‌های سوله و انبار و... باز باشد، سرما شکل گرفته و کاهش دما را تجربه خواهید کرد.


کولر صنعتی گرماسرما سازه

خرید کولر صنعتی گرماسرما سازه

شرکت گرماسرما سازه شرق به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده سیستم‌های سرمایشی در ایران، محصول کولر صنعتی را در بهترین کیفیت و بهترین قطعات، به دست مشتریان می‌رساند. این شرکت افتخار داشته که با نهادهای رسمی و برندهای شناخته شده کشوری همکاری داشته و توانسته با انواع کولر آبی صنعتی خود، رضایت آنها را کسب نماید.

کولرهای صنعتی گرما سرما سازه دارای ۵ سال گارانتی طلایی هستند که هیچ شرکتی این مدت زمان گارانتی را ارائه نمی‌دهد و از سوی دیگر، کولر گرماسرما سازه دارای ۱۵ سال خدمات پشتیبانی است تا با خیالی آسوده از محصول استفاده برده و نگرانی نداشته باشید. نکته مهم دیگر اینکه گرما سرما سازه امکان خرید اقساطی و چکی محصول را بدون سود هم فراهم نموده تا دغدغه‌ای از بابت پرداخت هزینه نداشته باشید.

برای خرید محصول کولر آبی صنعتی کافی است یا به سایت این شرکت به نشانی www.Garmasarmasaze.com مراجعه نموده و یا با تلفن ۲۲۰۳۲۰۰۲-۰۲۱ تماس گرفته تا کارشناسان برند گرماسازه به شما مشاوره کامل و دقیقی بدهند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن