تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سخن چون دواست، اندکش سودمند و زیادش کشنده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798290692




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با انواع محصولات کاربردی در بخش ساختمان آشنا شوید


واضح آرشیو وب فارسی::

صنعت ساختمان‌سازی، یکی از صنایع بسیار مهم و حساس در کشور ما محسوب می‌شود. به همین دلیل اهمیت دارد تا ملزومات و محصولات فولادی مورد نیاز این صنعت، از میان محصولات مرغوب در بازار انتخاب شود. از آنجایی که آشنایی با این محصولات از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است بنابراین در این مطلب از آهن ملت ، قصد داریم شما را با برخی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین محصولاتی که در این حوزه مورد استفاده قرار می‌گیرد آشنا کنیم.

آشنایی با مواد پرکاربرد در صنعت ساختمان

اگر به صنعت ساختمان دقت کنید، متوجه می‌شوید تنوع موادی که در این حوزه مورد استفاده قرار می‌گیرد بسیار زیاد است. ازاین‌رو، چنانچه قصد ساخت ساختمان را دارید، می‌بایست آشنایی کاملی با این مواد داشته باشید. مواد پرکاربردی که در صنعت‌ ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند شامل میلگرد، تیرآهن، سیمان، بتن، خاک و... هستند که در ادامه، به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.



سیمان

یکی از موادی که کاربرد بسیار مهمی در ساخت منازل و سازه‌های ساختمانی دارد، سیمان است. این ماده وظیفه دارد تا اجزای مختلف ساختمان را در کنار هم نگه دارد بنابراین بدون سیمان، ساخت یک ساختمان عملا غیر ممکن است. از زمان شروع به ساخت سازه تا پایان کار، از سیمان در بخش‌های مختلف استفاده و در ترکیبات آن، موادی نظیر آلومینیوم اکسید و سیلیسیم مشاهده می‌شود. سیمان در بسته‌بندی کیسه‌ای در مراکزی که عرضه‌کننده تجهیزات و مصالح ساختمانی هستند به فروش می‌رسند و مهندسان و پیمانکاران، به راحتی می‌توانند محصولات مورد نیاز خود را خریداری کرده و در محل‌های مورد نیاز از آن استفاده کنند.

میلگرد

از دیگر موادی که به طور گسترده در صنعت ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به اندازه سیمان حائز اهمیت است، میلگرد است. برای تولید میلگردهای ساختمانی از فولاد مرغوب و درجه یک استفاده می‌گردد و به منظور اجرای دیوار،سقف، ستون و فونداسیون سازه مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر سری به بازار آهن زده باشید، متوجه می‌شوید که میلگردها در ابعاد و انواع مختلف تولید و به بازار عرضه شده‌اند که شما با توجه به نیاز سازه خود، قادر به خریداری آن‌ها هستید. میلگردها در انواع ساده و آجدار، شامل ترکیبات و آلیاژهای مختلف هستند و در صنعت ساختمان‌سازی کاربردهای فراوانی دارند.

علاوه بر میلگرد، پروفیل از دیگر محصولاتی است که به طور گسترده در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین می توان گفت قیمت سازه با افزایش و کاهش قیمت پروفیل و دیگر محصولات فولادی تغییر می کند. 

بتن

یکی دیگر از موادی که کاربرد فراوانی در حوزه ساخت و ساز دارد، بتن است که از آن، تقریبا می‌توان در تمام بخش‌های سازه استفاده نمود. بتن در ساخت سازه‌های فلزی و بتنی، نقش بسیار خطیری را بر عهده دارد و اگر بخواهیم لیستی از 5 ماده بسیار مهم که در صنعت ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد را نام ببریم، قطعا نام بتن در این لیست وجود خواهد داشت. بتن مسلح، یکی از مقاوم‌ترین انواع بتن است که می‌توان از آن، علاوه در پروژه‌های ساختمانی، در پروژه‌های عمرانی نظیر پل‌سازی، تونل‌سازی، سدسازی، کف‌سازی و... استفاده نمود.

چنانچه پیمانکار ساختمانی یا سازنده باشید، احتمالا متوجه شدید که قیمت این مصالح ساختمانی در بازار، با افزایش قابل توجهی همراه شده است. 



لوله

همان‌طور که احتمالا می‌دانید لوله یکی از مواد بسیار مهم و کاربردی در حوزه ساختمان‌سازی به شمار می‌رود. با توجه به نوع لوله، این ماده به منظور انتقال آب و گاز در ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. نکته قابل توجه آن است که نصب و استقرار لوله‌ها از حساسیت زیادی برخوردار است و می‌بایست توسط فرد متخصص در این زمینه انجام گیرد چراکه کوچکترین آسیبی به لوله می‌تواند شما را متحمل هزینه خرید لوله‌های جدید کند. قیمت لوله نیز همانند سایر محصولات فولادی موجود در بازار، تحت تاثیر نوسان ارز قرار گرفته و افزایش یافته است. توصیه ما این است که همواره لوله‌های ساختمانی را از مراکز معتبر خریداری کنید تا از عمر بالای این محصولات، اطمینان داشته باشید.

سنگ

سنگ از جمله مصالح و مواد ساختمانی به شمار می‌رود که هم در نمای داخلی و هم در نمای خارجی می‌توان از آن استفاده نمود. به علاوه اینکه امکان استفاده از آن به عنوان سنگ‌فرش و یا ساخت ستون نیز وجود دارد. سنگ، از جمله مواد ساختمانی است که به دلیل مقاومت و تراکم بالای خود، محبوبیت زیادی در میان سازندگان و پیمانکاران ساختمانی دارد. به دلیل ویژگی‌های مطلوبی که این ماده ساختمانی دارد، در برخی سازه‌های ساختمانی، امکان استفاده از آن در کنار بتن برای ساخت ستون نیز وجود دارد تا به این شکل، استحکام ستون به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند. همچنین برای افزایش مقاومت می‌توان در ملات ساختمان از پودر سنگ نیز استفاده نمود. نکته قابل توجه آن است که چنانچه در بخش‌هایی از سازه از سنگ استفاده نمودید می‌بایست سیستم گرمایشی مناسبی برای آن فضا در نظر بگیرید.

تیرآهن

تیرآهن، که به عنوان اسکلت ساختمان نیز شناخته می‌شود، یکی از مواد ساختمانی پرکاربرد به شمار می‌رود. از تیرآهن، تقریبا در تمامی سازه‌ها و ساختمان‌ها استفاده می‌شود و وظیفه آن، انتقال فشارهای وارد بر سازه به زمین و افزایش استحکام سازه است. اگر سری به بازار آهن زده باشید، متوجه می‌شوید که تیرآهن‌ها در سایزهای مختلف، انواع متنوع و ابعاد استاندارد و مشخص در بازار موجود هستند و هریک از این محصولات، ویژگی‌ها و مقاومت منحصربه‌فردی دارند. بنابراین سازنده یا پیمانکار ساختمانی می‌بایست با در نظر داشتن نوع سازه، تعداد طبقات آن و... بهترین تیرآهن را برای ساختمان انتخاب کند. تیرآهن‌ها از فولاد و آهن مرغوب تولید می‌شوند و استفاده از نوع مرغوب آن‌ها می‌تواند مقاومت سازه در برابر نیروهای ناشی از زمین‌لرزه را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

شیشه

از دیگر مواد ساختمانی که به طور گسترده در تمامی ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد شیشه است. شاید در گذشته، از شیشه تنها در قسمت درب و پنجره استفاده می‌شد اما امروز، با پیشرفت صنعت ساختمان‌سازی، از شیشه در نمای داخلی و خارجی ساختمان، اجرای تزئینات و... نیز استفاده می‌شود. نکته قابل توجه آن است که در طراحی نمای داخلی یا خارجی ساختمان، امکان ترکیب شیشه با سایر مواد ساختمانی نظیر سنگ وجود دارد. این امر در کنار نورپردازی مناسب، می‌تواند ظاهری شکیل و زیبا به ساختمان ببخشد.

در صنعت ساختمان‌سازی از شیشه به منظور ساخت انواع پنجره‌ها از جمله پنجره دوجداره استفاده می‌شود. این پنجره‌ها برای سازه‌ها مزایای بسیار زیادی به همراه دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به عایق بودن در برابر گرما و صدا اشاره کرد. با افزایش تقاضا برای دوجداره کردن پنجره‌ها در سازه‌های ساختمانی می‌توان گفت شیشه به یکی از پرکاربردترین مواد در بخش ساختمان تبدیل شده است. 

 

تا به این بخش از این مطلب، شما را با انواع محصولات کاربردی در بخش ساختمان آشنا کردیم. از دیگر موادی که در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌توان به فولاد نرم، نبشی، پیچ و مهره، تیرچه، داربست، آرماتور، فولاد، گرانیت، شن و ماسه، آهک و... اشاره کرد. در ادامه به شما خواهیم گفت برای خرید این محصولات، باید چه نکاتی را در نظر داشته باشید.

هنگام خرید مواد پرکاربرد ساختمانی به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر سری به بازار خرید و فروش مصالح و مواد ساختمانی بزنید، قطعا متوجه می‌شوید که این محصولات به وفور در دسترس خریداران، پیمکانکاران و سازندگان قرار دارد. بنابراین به راحتی می‌توان این محصولات را خریداری نمود. نکته قابل توجه آن است که به دلیل شرایطی همچون نوسان نرخ دلار، تحریم‌ها و شرایط اقتصادی موجود در کشور، شاهد افزایش قیمت پروفیل ساختمانی و مواد فولادی هستیم. افزایش نرخ قیمت این مواد کاربردی در این حوزه، قطعا می‌تواند سبب افزایش قیمت ساختمان‌ها نیز شود. در چنین حالتی، نیاز است تا پیش از خرید این محصولات، نکات بسیار مهمی که در ادامه آن‌ها را خواهیم گفت در نظر داشته باشید. توجه به این نکات ساده، می‌تواند به شما در انتخاب محصولات مرغوب و با کیفیت و البته با قیمت بسیار مناسب کمک کند.

نکته اول آن است که اگر سازنده یا پیمانکار ساختمانی هستید، با تجربه‌ای که در اختیار دارید، قادر به انتخاب بهترین محصولات ساختمانی خواهید بود. در غیر اینصورت، چنانچه تجربه کافی در این زمینه ندارید، از افراد متخصص در این حوزه بخواهید تا شما را در هنگام خرید مواد ساختمانی همراهی کنند.

نکته دوم، انتخاب مراکز معتبر برای خرید این مواد ساختمانی است. همواره خرید خود را از مراکزی انجام دهید که از تضمین اصالت و کیفیت کالاهای عرضه‌شده توسط آن اطمینان داشته باشید. در حال حاضر، شرکت‌های مختلفی در زمینه عرضه و فروش آهن‌آلات و یا مصالح ساختمانی در کشور مشغول به فعالیت هستند که محصولات مرغوب و درجه یک را در اختیار خریداران قرار می‌دهند.

به عنوان آخرین نکته باید گفت در هنگام خرید محصولات فولادی ساختمان یا مصالح ساختمانی همواره کیفیت بالای محصول را در اولویت قرار دهید.

 

جمع‌بندی

در این مطلب، به معرفی محصولات کاربردی در بخش ساختمان پرداختیم. همان‌طور که مشاهده کردید، هریک از این محصولات، از اهمیت بسیار زیادی در صنعت ساختمان‌سازی برخوردار هستند و ساخت سازه بدون این مواد، غیر ممکن است. چنانچه پیمانکار یا سازنده هستید و تمایل دارید محصولات فولادی خود را از یک مرکز معتبر خریداری نمایید، می‌توانید به سایت آهن ملت به آدرس ahanmelat.com مراجعه کنید. همچنین امکان دریافت مشاوره تلفنی رایگان نیز برای خریداران در نظر گرفته شده است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 233]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن