تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوش‏گمانى، مايه آسايش قلب و سلامت دين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798561749




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چه زمانی باید کودک را نزد روانشناس ببریم؟


واضح آرشیو وب فارسی::

روان‌شناسی به شما کمک می‌کند رفتارهای خود را به‌صورت معقول و حساب‌شده انتخاب کنید و بتوانید به خوبی با دیگران تعامل داشته باشید. بهتر است بدانید این مسئله در رابطه با کودکان که روحیه بسیار حساسی دارند، از اهمیت بیشتری برخوردار است. بنابراین، والدین باید با یک روانشناس کودک خوب در تهران ارتباط داشته باشند تا بتوانند کودکانشان را به خوبی تربیت کنند و به آن‌ها کمک کنند تا بزرگ‌سالی سالمی را تجربه نمایند. گروه روانشناسی و روانپزشکی ویان، خدمات روان‌شناسی را باکیفیت بالا به متقاضیان ارائه می‌دهد.



تغییر در الگوی خواب

یکی از مهم‌ترین مواردی که به شما نشان می‌دهد زمان مراجعه به روانشناس کودک فرارسیده، زمانی است که متوجه می‌شوید الگوی خواب کودکان به هم ریخته است. به‌طور مثال، ممکن است کودک برای مدتی زیاد می‌خوابد یا کم می‌خوابد و این موضوع می‌تواند شدیداً نگران‌کننده باشد. در این شرایط، بی‌شک یک روانشناس کودک، می‌تواند با کودک شما ارتباط برقرار کند و به تعارضاتش پی ببرد.

یکی از مواردی که در اینجا توصیه می‌شود به آن توجه داشته باشید، این است اگر کودک از همان ابتدا کم‌خواب است، شما باید سریعاً برای رفع آن اقدام کنید. مطالعاتی که اخیراً صورت گرفته‌اند به این موضوع اشاره می‌کنند که کودکان کم‌خواب در خطر ابتلا به بیماری اسکیزوفرنی در بزرگ‌سالی قرار دارند و این مسئله می‌تواند شدیداً آسیب‌رسان باشد. با توجه به این مسئله، باید الگوی خواب کودک نرمال باشد و اگر کودک از این الگو پیروی نمی‌کند، مراجعه به یک روان‌شناس الزامی است.

گوشه‌گیر شدن

مسئله دیگری که سبب می‌شود والدین به دنبال یک روانشناس کودک خوب در تهران باشند، گوشه‌گیر بودن کودک است. برخی از کودکان، بیش‌ازاندازه گوشه‌گیر هستند و نمی‌توانند با دیگران ارتباط خوبی برقرار کنند. ممکن است این کودکان بخش زیادی از ساعات خود را در یک محیط غیرمتعارف مانند زیر میز، به‌تنهایی بگذارنند و حتی زمانی که در جمع هستند، تمایلی به ارتباط برقرار کردن با دیگران نداشته باشند؛ با توجه به این موضوع، به‌احتمال‌زیاد مشکلی برای کودک پیش‌آمده است. یکی از مواردی که سبب گوشه‌گیر شدن کودکان می‌شود، تجاوز جنسی است. البته باید بدانید برخی از کودکان از همان ابتدا گوشه‌گیر هستند که می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. حضور یک روانشناس کودک خوب در تهران می‌تواند کمک‌کننده باشد.

تلاش بیش‌از‌حد برای تأیید گرفتن از دیگران

ازجمله مواردی که نشان می‌دهد والدین به یک روانشناس کودک خوب در تهران نیاز دارند، تلاش بیش‌ازحد برای تأیید گرفتن از دیگران است. کودک ممکن است هر کاری انجام دهد، خدمات اضافی به دوستان و همبازی‌هایش بدهد، بی‌قراری داشته باشد تا بتواند تأیید دیگران را بگیرد. این مسئله می‌تواند به‌شدت برای کودک آزاردهنده باشد و حتی ممکن است باعث بروز مشکلات زیادی در شخصیت کودک شود و آینده‌اش را تحت تأثیر قرار دهد.



لجبازی بیش‌از‌حد

لجبازی بیش‌ازحد نشان می‌دهد که کودک در نشان‌ دادن مواردی که او را ناراحت می‌کنند، ناتوان است. در نتیجه، به روش‌هایی دست می‌زند که بتواند این ناراحتی و خشم را نشان دهد. روش نادرست برای ابزار احساسات، می‌تواند آینده کودک را تحت تأثیر قرار دهد. گاهی دیده‌شده است کودکان برای اینکه لجبازی خود را در یک موضوع نشان دهند، برای مدت زیادی غذا نمی‌خورند. بسیاری از ازدواج‌های ناموفق به این دلیل است که این افراد در کودکی نتوانسته‌اند با والدین خود ارتباط برقرار کنند و اشتباه‌ترین روش را برای انتقال ناراحتی خود انتخاب کرده‌اند. ما در کلینیک و گروه روانشناسی و روانپزشکی ویان در کنار شما هستیم تا مشکلات خود را رفع کنید. راهنمایی‌های یک روانشناس کودک خوب در تهران می‌تواند درحل مشکلات کودکتان بسیار کمک‌کننده باشد.

احساس غم شدید

غم شدید می‌تواند خبر از ناراحتی بسیار بزرگی در دل کودک بدهد. در همین‌جا به شما گوشزد می‌کنیم گاهی از دست دادن یک عروسک می‌تواند برای کودک بسیار بزرگ باشد که اگر بخواهیم آن را یک غم در دوران بزرگ‌سالی مقایسه کنیم، باید بگوییم این غم برابر با از دست دادن پدر و مادر است. با توجه به این مسئله، اگر این غم رفع نشود، ممکن است منجر به افسردگی شود و همین امر سلامت روانی کودک را به‌شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وابستگی بیش‌از‌حد به مادر

وابستگی بیش‌ازحد به مادر یا مراقب اصلی، موضوع دیگری است که می‌تواند نگران‌کننده باشد و والدین باید به آن توجه زیادی داشته باشند. کودک باید ارتباط مناسبی با مادر یا مراقب اصلی خود داشته باشد؛ اما این ارتباط نباید به‌گونه‌ای باشد که به شخصیت کودک آسیب بزند و او را ناتوان کند. یک روانشناس کودک خوب در تهران می‌تواند به‌راحتی دلیل این وابستگی بیش‌ازحد را پیدا کند و سپس، به والدین آموزش می‌دهد که چگونه دل‌بستگی کودکش را کاهش دهد و او را در مسیری قرار دهد که به روح و روانش آسیب وارد نشود.



آیا شما جدا شده‌اید؟!

یکی از مهم‌ترین مواردی که والدین باید به آن توجه داشته باشند، در این زمینه است کودکان زمانی که والدینشان تصمیم به جدایی می‌گیرند، آسیب‌پذیرتر می‌شوند. هرچقدر جدایی پدر و مادر در سنین کمتری اتفاق اُفتد، شدت آسیب به کودکان بیشتر خواهد بود و در اینجا مراجعه به روانشناس کودک اهمیت بیشتری دارد. یک روان‌شناس باتجربه می‌تواند در این زمینه به والدین مشاوره دهد چه رفتاری داشته باشند که کودکشان دچار تعارضات ناشی از جدایی نشود.

آیا در خانه دعوای زیادی وجود دارد؟!

یکی دیگر از مواردی که والدین باید در کنار یک روانشناس کودک خوب در تهران باشند و از او برای کودک خود کمک بگیرند، زمانی است که دعوای پدر و مادر در خانه زیاد است و کودک آرامش ندارد. در بسیاری از موارد، دلیل افسردگی، احساس غم و تنهایی، گوشه‌گیری و انزوای کودک دعوای بیش‌ازحد والدین است. این افراد خانه را که باید محل آرامش باشد، به محل عذاب‌آوری تبدیل می‌کنند و در نتیجه، کودکان برای از بین بردن عدم احساس امنیت، به روش‌های مختلفی پناه می‌برند. در بسیاری از موارد، این کودکان در بزرگ‌سالی به دام اعتیاد می‌افتند یا زمانی که خودشان خانواده تشکیل می‌دهند، همین رویه را پیش می‌برند. به همین دلیل، ممکن است نسل در نسل یک خانواده، گرفتار عدم احساس امنیت باشند. عدم احساس امنیت احساس بسیار مخرب به‌ویژه در دوران کودکی است.

در برخی از موارد دیگر دیده‌شده است کودکانی که در یک خانواده پر از دعوا هستند، اعتمادبه‌نفسشان پایین است. بی‌اعتماد‌به‌نفس بودن روش ابزار وجود کودکان را در محیط‌های دیگر تحت تأثیر قرار می‌دهد و حتی ممکن است شخصیت اجتماعی‌شان را تخریب کند. افرادی که اعتمادبه‌نفس پایینی دارند، خود پنداره‌‌ی ضعیفی دارند و این امر آن‌ها را به ورطه نابودی می‌کشاند.



چگونه بهترین روانشناس کودک را پیدا کنیم؟

در این مقاله تلاش کردیم اطلاعات کاملی در مورد علائمی که نشان می‌دهند باید به یک روانشناس کودک خوب در تهران مراجعه کنید را در اختیارتان قرار دهیم. همان‌طور که متوجه شده‌اید زمانی که والدین متوجه شدند که کودک گوشه‌گیر و منزوی است، الگوی خواب متغیر یا بدی دارد، نمی‌تواند با دیگران ارتباط مؤثر داشته باشد یا موارد دیگر، باید به روان‌شناس مراجعه کند. اگر به دنبال مرکز معتبری هستید که بتوانید از حضور روان‌شناسان مؤثر برای کودک یا حیطه‌های دیگر بهره‌مند شوید، می‌توانید به گروه روانشناسی و روانپزشکی ویان مراجعه کنید. این گروه با همکاری روان‌شناسان متخصص در تلاش است تا خدمات باکیفیتی به تمام افرادی که به دنبال تجربه زندگی بهتر هستند، ارائه دهد و به آن‌ها کمک کند مسیر زندگی خود را به خوبی پیدا کنند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 305]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن