تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مشورت با عاقلِ خيرخواه، خجستگى، بركت، رشد و توفيقى از سوى خداست. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798940627




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قیمت آجر فشاری در سال جدید به همراه نمونه


واضح آرشیو وب فارسی::

قیمت آجر فشاری

چکیده مطلب

آجر فشاری یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی در صفر تا صد ساخت ویلا شناخته می‌شود و امکان ندارد فردی در این حوزه مشغول به کار باشد و نام آجر فشاری را که به نام‌های آجرگری و توپر هم معروف است نشنود.



این آجر به علت مشخصات مکانیکی و شیمیایی‌اش خاصیت و ویژگی‌های متمایزی دارد که همین امر موجب شده تبدیل به یکی از پر استفاده‌ترین مصالح ساختمانی در صنعت ساختمان‌سازی شود. چنانچه قصد دارید با این محصول و سایر ویژگی‌ها و کاربرد‌هایش و همچنین قیمت آجر فشاری در بازار امروز آشنا شوید توصیه می‌کنیم ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید.

 

معرفی آجر فشاری و کاربرد آن

آجر فشاری همان‌طور که از نام آن پیدا است با استفاده از ترکیب خاک رس و آب و در قالب‌بندی‌‌های آماده با فشار دست ساختمان‌سازها تولید می‌شود. لازم به ذکر است که امروزه تقاضای مصرف آجر فشاری برای ساخت بنا محبوبیت سابق را ندارد، زیرا با پیشرفت علم و تکنولوژی افراد در طراحی پلان ویلا به روش‌های مدرن و جدید برای ساخت و طراحی ساختمان‌ها رو آورده‌اند.

قیمت آجر فشاری بسیار پایین و ارزان است و مقاومت بالایی در برابر حوادث طبیعی از جمله زلزله دارد که این موارد را می‌توان به عنوان یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این محصول لحاظ کرد. پیمانکاری ویلا در تهران با اینکه امروزه از مصالح متفاوت با ویژگی‌های خاصی برای ساخت ساختمان‌ها بهره می‌گیرند اما استفاده از آجر فشاری نه به اندازه سابق اما تا حدود فراوانی همچنان ادامه دارد، زیرا علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه موجب استحکام بالای بناهای تولیدی می‌شود.

در این قسمت شما را با برخی از مهم‌ترین کاربردهای آجر فشاری آشنا می‌کنیم که  در طراحی ویلا نئو کلاسیک بیشترین کاربرد را دارند عبارتند از:

  • در گذشته از این آجر جهت ساخت سقف طاق‌ضربی استفاده می‌کردند که امروزه شاهد چنین استفاده‌ای از آجر فشاری نیستیم.
  • این آجر به دلیل دارا بودن خاصیتی همچون جذب ملات و مقاومت بالا جهت قالب‌بندی فونداسیون استفاده می‌شود.
  • برای ساخت دیوارهای ویلا، دیوار منازل حیاط‌دار و هر مکان دیگری به منظور ایجاد حفاظ استفاده می‌شود.
  • برای ساخت دیوارچینی و کرسی‌چینی از این آجر استفاده می‌شود.



انواع آجر فشاری

در صنعت ساختمان‌سازی آجرها به دو بخش به نام‌های آجرهای فشاری و آجرهای ماشینی تقسیم‌بندی می‌کنند که می‌توان گفت آجرهای ماشینی با کمی تفاوت در نحوه عملکرد از انواع آجرهای فشاری هستند. به طور کلی آجرهای فشاری شامل آجرهای سبز، آجرهای ماشینی، آجر سفال‌جوش و آجر سفال‌خام می‌شود که در ادامه به توضیح هر یک از آن‌ها می‌پردازیم.

  • آجرهای سبز از نوع فشاری هستند که در کوره با حرارت بالا تهیه شده و به رنگ کبود یا سبز در می‌آیند، این نوع آجر به دلیل پختن فراوان با حرارت بالا از مقاومت و استحکام زیادی برخوردار است. این آجر از قیمت بسیار مناسب و ارزانی در بازار برخوردار است به طوری که قیمت هر یک آجر در ابعادی متوسط از ۱۸۶۰ تومان شروع می‌شود.
  • آجرهای ماشینی نیز امروزه بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند و بسیار شبیه به آجرهای قزاقی به رنگ قرمز و سفید هستند. باید گفت قیمت هر یک آجر ماشینی در بازار با توجه به ابعاد و اندازه‌ای متوسط از ۲۸۸۰ تومان شروع می‌شود.
  • آجرهای سفال‌جوش نیز همانند آجرهای سبز در کوره‌ها تحت تاثیر حرارت بالا قرار می‌گیرند و شکل هندسی خود را به کل از دست می‌دهند و بسیار سریع به یکدیگر می‌چسبند. این آجر نیز که یکی از انواع آجرهای فشاری است قیمت بسیار پایینی در بازار دارد و بهای آن حدودا از ۱۸۶۰ تومان شروع می‌شود.
  • آجر سفال‌خام نیز که امروزه به ندرت از آن استفاده می‌شود مرغوبیت و کیفیت لازم را ندارد و معمولا در کوره‌های آجرپزی مجدد در همان مکان قبلی خود چیده می‌شود. می‌توان گفت این آجر که در صنعت ساختمان‌سازی بلااستفاده است قیمتی ندارد و در بازار حدود ۷۸۰۰ریال به فروش می‌رسد.

لازم به ذکر است تمامی انواع قیمت آجر فشاری ذکر شده در این بخش تقریبی بوده و با توجه به سرانه فروش چنین محصولاتی در چند ماهه اخیر ذکر شده‌اند و ممکن است پس از مدتی دستخوش نوسانات و تغییراتی شوند.

 

عوامل موثر بر قیمت آجر فشاری

عوامل فراوانی در نحوه قیمت‌گذاری و پرداخت بهای آجرهای فشاری تاثیرگذار هستند که به طور کلی این عوامل عبارتند از:

  • طرح و رنگ
  • نوع آجر
  • میزان نیاز ساختمان‌سازها با توجه به ابعاد و اندازه محیط مورد نظر
  • قیمت نفت، گاز و سوخت
  • عرضه و تقاضا بازار آجر
  • نوسانات قیمت مسکن
  • قیمت مواد اولیه

تمامی این موارد گفته شده بر قیمت آجر فشاری و پرداخت بهای آن تاثیرگذار هستند و نمی‌توان قیمت یکسان و مشخصی را برای این محصول در نظر گرفت، زیرا ممکن است پس از مدتی با نوسانات قیمت ارز و موارد نام‌برده شده قیمت این آجرها نیز دچار تغییرات شود.

به طور کلی متوسط قیمت هر آجر فشاری از ۲۰۰۰ تومان شروع می‌شود و در بسیاری از سایت‌های اینترنتی و فروشگاه‌های مصالح ساختمانی قابل خریداری است.

 

سخن پایانی

قیمت آجر فشاری موجب شده هنوز هم بسیاری از افراد از این آجر برای ساخت بنای خود بهره‌ ببرند اما فاکتور‌هایی که حین خرید این آجر باید به آن دقت کنید شامل کیفیت آجر، تناسب آجر با نیاز پروژه، اعتبار برند تولیدکننده، ابعاد و اندازه مورد نیاز و غیره می‌شود.

شما می‌توانید این محصول را به صورت عمده و بسیار بهینه‌تر از شرکت‌هایی که تولید این آجر را بر عهده دارند تهیه کنید.

villatobesaz.com






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


مطالب
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن