تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خدا قسم سه چيز حق است: هيچ ثروتى بر اثر پرداخت صدقه و زكات كم نشد، در حق هيچ كس ستم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797952862




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کلینیک تخصصی فوق تخصصی ارتوپدی دکتر میر؛ متخصص در درمان بیماری‌های دیسک کمر


واضح آرشیو وب فارسی::

بیماری دیسک کمر یک مشکل عمده در قسمت پایینی قوس کمر می‌باشد. در واقع دیسک کمر یکی از بیماری‌های شایع در بین آسیب‌های ستون فقرات کمری است. در صورتی که دیسک‌ها آسیب ببینند، می‌توانند با ایجاد فشار بر روی اعصاب و ریشه‌های عصبی مجاور خود مشکلات و عوارضی نظیر درد شدید، محدودیت حرکتی ، التهاب‌های عضلانی و غیره را در ناحیه کمر، لگن و پاها ایجاد کنند. اصطلاح دیسک کمر به بیماری اطلاق می‌شود که ناشی از وجود آسیب یا ضعف در دیسک‌های موجود در کمر یا گردن می‌باشد.

دلایل به وجود آورنده دیسک کمر می‌توانند شامل انجام فعالیت‌های سنگین بدنی، بلند کردن نامناسب و غیر اصولی اجسام سنگین، صدمات و آسیب‌های ناشی از تصادف و ضربه، فشار مداوم بر روی دیسک‌ها و ناهنجاری‌های طبیعی در استخوان‌های کمر و گردن و لگن می‌باشد. در ادامه به بهترین روش درمان دیسک کمر در کلینیک تخصصی فوق تخصصی ارتوپدی دکتر میر اشاره خواهیم کرد.

برای تشخیص دقیق و درمان دیسک کمر، اقداماتی همچون بررسی تاریخچه بیماری و سوابق پزشکی بیمار، معاینه فیزیکی بیمار، آزمایش‌های کمکی مثل تصویربرداری (مانند عکس‌های سی تی اسکن و ام آر آی) و در برخی موارد ممکن است نیاز به آزمایش‌های تکمیلی مانند آزمایش خون و آزمایش‌های عصبی وجود داشته باشد.

 



 

چگونه پیشگیری کنیم؟

بهترین راه برای پیشگیری از دیسک کمر، انجام فعالیت‌های ورزشی منظم، حفظ وزن متعادل، اصلاح وضعیت نشستن و خوابیدن، پرهیز از بلند کردن اجسام سنگین و یادگیری نحوه اصولی انجام فعالیت‌های بدنی می‌باشد. همچنین مشاوره با پزشک متخصص و یادگیری حرکات تقویتی و اصلاحی ورزشی نیز می‌تواند در پیش گیری از این عارضه بسیار کمک کننده باشد.

درمان دیسک کمر

روش‌های درمان دیسک کمر ممکن است بسته به عواملی همچون شدت عوارض، موقعیت دیسک آسیب‌ دیده و وضعیت جسمانی بیمار متفاوت باشند. در بعضی موارد، اقدامات درمانی می‌توانند شامل ترکیب چند روش باشند. در ادامه چند نمونه روش‌های معمول در درمان دیسک کمر را نام می‌بریم:

1) درمان‌های غیرجراحی

- مسکن‌ها: استفاده از داروهای ضد درد و ضد التهاب غیراستروئیدی، مانند ایبوپروفن یا ناپروکسن، می‌تواند در کاهش التهاب و درد به بیمار کمک کند.

- فیزیوتراپی: آموزش تمرینات و حرکات ورزشی مخصوص برای تقویت عضلات کمر و شکم، بهبود ثبات ستون فقرات از طریق تقویت عضلات.

- کمربندهای طبی: استفاده از کمربندهای طبی برای حمایت از ناحیه کمر و کاهش فشار بر روی دیسک کمر می‌تواند به تسکین درد کمک کند.

- تزریق‌های موضعی: تزریق مواد ضد التهابی یا استروئیدها در ناحیه کمر، به صورت موضعی درد را تا مدت‌ها کاهش می‌دهد.

- انجام تراپی برای تسکین درد: استفاده از تکنولوژی لیزر، الکتروتراپی، آکوپانکچر یا همان طب سوزنی، ماساژ و دیگر روش‌های درمانی نیز می‌توانند در تسکین درد و بهبودی آن موثر باشند.

2) درمان جراحی

- جراحی لاپاراسکوپیک: در برخی موارد اگر عوارض جدی و مزاحم از جمله فشار زیادی بر روی ریشه‌های عصبی وجود داشته باشد، عمل جراحی لاپاراسکوپیک می‌تواند موثر باشد.

- جراحی باز: در موارد شدیدتر دیسک کمر، ممکن است نیاز به جراحی باز باشد تا دیسک آسیب‌دیده یا قسمتی از آن که بر روی ریشه‌های عصبی فشار وارد می‌کند، برداشته شود.

در هر صورت، تصمیم لازم برای درمان و انتخاب مناسب‌ترین روش درمانی برای هر فرد باید توسط پزشک متخصص گرفته شود، با توجه به وضعیت و نیازهای بیمار.



 

در صورت تجربه هرگونه درد در ناحیه کمر یا لگن، ابتدا بهتر است به نزد یک کلینیک معتبر یا پزشک متخصص مراجعه کنید. آنها می‌توانند با معاینه دقیق‌تر شما، بررسی سوابق پزشکی و تاریخچه بیماری و همچنین بررسی آزمایش‌های لازم، تشخیص دقیقی از وضعیت جسمی شما داشته باشند.

همچنین در صورت لزوم ممکن است شما را به متخصصان مربوطه ارجاع دهند. یکی از کلینیک‌های تخصصی که دارای کادر مجرب و تیم پزشکی ارتوپدی بسیار متبحر است، کلینیک تخصصی فوق تخصصی ارتوپدی دکتر میر می باشد که می‌توانید در جهت درمان مشکلات ارتوپدی خود به این مجموعه مراجعه کرده و مشاوره دریافت کنید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 609]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن