تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس در روز جمعه ناخن‏هايش را كوتاه كند، عمر و مالش زياد مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796978695




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دریافت مشاوره تخصصی از کلینیک زیبایی الیزه و آشنایی بیشتر با خواص بی‌نظیر آلوئه ورا


واضح آرشیو وب فارسی::

امروزه فواید آلوورا برای صورت بر هیچکس پوشیده نیست، آلوئه ورا (یا همان آلوورا) یکی از شناخته شده‌ترین گیاهان دارویی می‌باشد که فرآورده‌های پزشکی آن در بسیاری از کلینیک‌های زیبایی برای درمان انواع مشکلات پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این گیاه به دلیل خواص متعدد و فرم ژل مانندی که دارد برای درمان انواع آسیب‌های پوستی به راحتی قابل استفاده است. در گذشته نیز از آلوئه ورا برای درمان مشکلاتی مانند آسیب‌های ناشی از آفتاب سوختگی، درمان سریع و رفع جای زخم و بریدگی و همچنین رفع کک و مک صورت استفاده می‌شد. برای آگاهی بیشتر از فواید این گیاه پرخاصیت و آشنایی با دیگر اقدامات درمانی مشابه می‌توانید از پزشکان مجرب کلینیک زیبایی الیزه، مشورت و راهنمایی دریافت کنید.
با توجه به قدرت درمانی که این گیاه دارد، ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که "آیا استفاده از آلوئه ورا برای پوست صورت همه مناسب و مفید است یا خیر؟"، در جواب این پرسش می‌توان گفت که آلوئه ورا

برای همه افراد با هر نوع پوستی می‌تواند اثرات مثبت خود را داشته باشد، اما میزان تاثیرات آن در افراد مختلف متفاوت است. نکته مهم در ارتباط با آلوئه ورا آن است که استفاده صحیح از این گیاه بسیار اهمیت داشته و نباید سر خود از آن‌ها استفاده کرد. در ادامه نگاهی دقیق‌تر به فواید آلوئه ورا برای پوست صورت خواهیم داشت.



 





 

عصاره آلوئه ورا

آلوئه ورا که ما استفاده می‌کنیم در واقع یک مخلوط ژلاتینی است که از گیاه آلوئه ورا به دست می‌آید. در علم گیاه شناسی بیش از 420 گونه آلوئه ورا وجود دارد که رایج‌ترین نوع آن که بر روی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد، صبر زرد نام دارد.
در مصارف داروئی نیز از ژل آلوئه ورا که در برگ‌های گیاه آلوئه ورا موجود است استفاده می‌شود. می‌توان مستقیما با شکستن و فشردن برگ این گیاه نیز ژل آن را خارج کرده و از آن استفاده کرد. لازم به ذکر است که استفاده از محصولات آلوئه ورا برای رفع جای سوختگی یا درمان زخم ناشی از آن، یکی از بهترین گزینه‌ها می‌باشد. ژل‌های آلوئه ورا که در بازار موجود هستند، علاوه بر خود آلوئه ورا اغلب حاوی مواد دیگری مانند کالاندولا و اکیناسه هستند که پوست را نرم‌تر کرده و التهاب آن را تسکین می‌دهند.

مزایای آلوئه ورا

اگر می‌خواهید پوستی سالم و صاف داشته باشید، بهتر است قبل از استفاده از آلوئه ورا در مورد مزیت‌های آن با یک متخصص پوست مشورت کنید. زیرا همانطور که گفتیم مصرف این گیاه پر خاصیت باید اصولی و به اندازه انجام شود.

درمان سوختگی‌ها

یکی از فوایدی که مصرف آلوئه ورا برای پوست صورت دارد، کمک به سوختگی می‌باشد. برای درمان سوختگی های جزئی، باید ژل آلوئه ورا را سه بار در روز به ناحیه آسیب دیده پوست بمالید. بهتر است ناحیه آسیب دیده را با گاز استریل نیز بپوشانید.

آفتاب سوختگی

آلوئه ورا پوست آفتاب سوخته را تسکین می‌دهد، اما تحقیقات نشان داده است که در پیشگیری از آفتاب سوختگی چندان موثر نیست. پس لازم است که مازاد بر کمک گرفتن ار ژل آلوئه ورا، هر روز از ضد آفتاب نیز استفاده کنیم.



درمان بریدگی‌ها و خراش‌های پوستی

جالب است که بدانید ژل موجود در آلوئه ورا می‌تواند در بهبود خراش‌ها و بریدگی‌های سطحی پوست موثر باشد. اگر عادت به استفاده از پمادهای حاوی آنتی بیوتیک برای درمان بریدگی‌های سطحی پوست دارید، بهتر است آن را با آلوئه ورا جایگزین کنید. زیرا ساختار مولکولی آلوئه ورا به بهبود سریع زخم‌ها کمک می‌کند. این گیاه فوق العاده با افزایش تولید کلاژن و مبارزه با رشد باکتری‌ها، تا حدودی اسکارها و جوش‌های پوست را نیز کاهش می‌دهد.

درمان خشکی پوست

این گیاه قدرت جذب بالایی داشته و به همین دلیل در درمان خشکی پوست نیز موثر است و در عین حال برای پوست‌های چرب هم قابل استفاده می‌باشد. می‌توانید برای حفظ و نگهداری رطوبت پوست، به جای مرطوب کننده‌های موجود از آلوئه ورا هم استفاده کنید زیرا آلوئه ورا از پوست در برابر از دست دادن رطوبت محافظت می‌کند. (البته بهتر است از مصرف بیش از اندازه آن پرهیز کرده و حتما تحت نظر پزشک آن را مصرف کنید)

درمان تبخال

می‌دانیم که تبخال اغلب در اطراف دهان رخ می‌دهد، لازم به ذکر است که آلوئه ورا دارویی طبیعی برای رفع ویروس این تبخال می‌باشد و برای درمان تبخال اطراف دهان بسیار مفید است. می‌توانید ضمن مشورت با پزشک، ژل حاوی آلوئه ورا را بر روی تبخال مالیده تا از شر تبخال خلاص شوید.

توصیه می‌کنیم برای آگاهی بیشتر از فواید آلوئه ورا و استفاده صحیح از آن و همچنین آشنایی با دیگر اقدامات درمانی مشابه به کلینیک زیبایی الیزه مراجعه کرده و از پزشکان مجرب این مجموعه مشاوره تخصصی دریافت کنید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 532]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن