تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين قلب‏ها، قلبى است كه ظرفيت بيشترى براى خوبى دارد و بدترين قلب‏ها، قلبى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796937258




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معرفی 5 ابزار ضروری در کارگاه نجاری


واضح آرشیو وب فارسی::

وسایل چوبی از تنوع بسایر بالایی برخوردان و همه ما در منزل، محل کار یا حتی اماکن عمومی در طول روز از این وسایل استفاده می‌کنیم. البته علاوه بر استفاده روزانه لوازم چوبی مورد علاقه عموم مردم هستن و از همه مهم تر نقش اساسی برای زباتر شدن دکور منازل و طراحی دکوراسیون داخلی ایفا می‌کنند. برای تولید محصولات و لوازم چوبی کارگاه و کارخانه های بزرگ نجاری و صنایع چوب تاسیس می‌شوند که در این مکان ها به طور اختصاصی لوازم چوبی تولید می‌شوند. در کارخانه های بزرگ و کارگاه های کوچک صنایع چوب معمولا مدل های مختلفی از ابزارآلات و ماشین آلات استفاده می‌شود و هر کدام به طور اختصاصی وظیفه ای به عهده دارند. برای مثال دستگاه هایی مثل سی ان سی، لبه چسبان، رنده و گندگی، سنباده براش، دورکن و... جزو ماشین الات صنایع چوب به حساب می‌آیند و ابزارآلاتی مثل کلمپ و گیره، رندهف اره، چوب ساب، مینی فرز، اورفرز و... جرو ابزارآللات دستی و برقی در این کارگاه ها هستند. در ادامه این مقاله قصد داریم با همدیگر به معرفی 5 ابزار مهم کارگاه نجاری بپردازیم.

ابزارآلات دستی و برقی

همان طور که در بخش قبل گفته شد برای تولید لوازم چوبی در کارخانه و کارگاه ها از ابزارآلات مختلفی استفاده می‌شود ابزارآلات با توجه به روش استفاده و منبع انرژی به گروه های مختلف دستی، برقی، بادی و... تقسیم می‌شوند. برای مثال ابزارهایی مثل گیره تفنگی، کلمپ، چوب ساب، سنباده گیر، رنده و اره دستی از نوع دستی و کارگاهی هستند و ابزارالاتی همچون رنده برقی، سنباده برقی، اره فارسی بر و... جزو مدل های برقی ابزارآلات هستند علاوه بر این مواردی مثل میخکوب، منگنه کوب، دریل و.... نیز از انرژی باد و هوای فشرده استفاده می‌کنند که به ابزار پنوماتیک معروفند. در این مقاله به طور اختصاصی قصد داریم به معرفی 5 ابزار دستی مهم در کارگاه های نجاری صحبت کنیم.

گیره تفنگی

در تمام مراحل تولید محصولات چوبی برای ما پیش می‌آید که قطعات را در کنار یکدیگر قرار می‌دهیم یا مونتاژ میکنیم برای درست قرار گرفتن قطعات یا این که در زمان سوراخ کاری یا چسب کاری و... دچار لرزش و جا به جایی نشوند بهتر است از گیره تفنگی استفاده شود. گیره تفنگی که به تفگ شباهت زیادی دارد در طول های متفاوت با اندازه کارگیر مختلف تولید می‌شود و متناسب با طول یا ضخامت قطعه کار می‌تانید گیره تفنگی مناسب کارتان را انتخاب کنید.


گیره تفنگی

مته برگی

یکی از مهم ترین ابزارهای کارگاه های صنایع چوب مته ها هستند. مته در حالت کلی برای سوراخ کاتری استفاده می‌شود و معمولا از لحاظ قطر و طول کارگیر بای یکدیگر متفاوت هستند یک نمونه از ته های که در نجاری به کار می‌رود مته برگی یا پروانه ای است. مته برگی در قطرهای مختلف 10، 20، 30 و.... تولید می‌شود که با هر مته می‌توان دایره ای به همان قطر ایجاد نمود.


مته برگی

چوب ساب کف تراش قارچی

همه ما می‌دانیم که چوب در ضخامت های مختلف تولید می‌شود و برای استفاده مراحل مختلفی مثل برش کاری، سنباده کاری، پرداخت و... بر روی ان صورت می‌گیرد با توجه به این که از چوب برای تولید ظروف چوبی مثل کاسه، لیوان و... نیز استفاده می‌کنند یکی از مراحل گود کردن و کاسه تراشی است که باید از سطح چوب باربرداری شروع شود. معمولا برای کف تراشی، کاسه تراشی، بغل تراشی و ایجاد انحنا بهترین گزینه چوب ساب کف تراش قارچی هست که با قدرت بالایی که دارد به راحتی از روی چوب بابرداری را انجام می‌دهد. چوب ساب قارچی در قطرهای مختلف تولید می‌شود و معمولا برای تولید ان از فولاد سخت کاری شده استفاده می‌کنند.


چوب ساب

گیره گونیا

گونیا کردن پروفیل های چوبی و فلزی یکی از مراحل مهم تولیدات محصولات صنایع چوبی از قبیل ساخت درب و پنجره، مبلمان، سرویس خواب، کابینت و ...می باشد. در هنگام گونیا کردن پروفیل ها به دقت بالایی احتیاج دارید لذا با استفاده از گیره گونیا به راحتی کار گونیا کردن پروفیل ها انجام می شود. استفاده از گیره گونیا 90 درجه نه تنها دقت و سرعت عمل شما را در هنگام کار بالا می برد بلکه به زیباتر شدن محصول نهایی نیز کمک می کند.

شابلون

شابلون همان طور که از نامش مشخص است جهت کپی برداری از اشکال هندسی، موارد پیچیده، جای لوله و پریز و ... استفاده می شوند. شابلون لوله معمولا از چند خط کش و شابلون دایره ای تشکیل می گردد. شابلون لولا گازور، شابلون جای دستگیره، شابلون لوله، شابلون سوزنی و... مواردی از انواع شابلون می باشند که در مشاغل مختلف صنایع چوب و سایر صنایع به کار می روند.

قیمت ابزارآلات دستی و کارگاهی

با توجه به این که ابزارآلات دستی و کارگاهی از تنوع بالایی برخوردار هستند لذا جهت اطلاع از قیمت هر مدل ابزار می‌توانید به وب سایت چوبینر مراجعه کنید یا با شماره تلفن های زیر تماس برقرار کنید.

choobiner.ir

09021235626

02166563048






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن