تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 28 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796309781




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چه زمانی آرتروسکوپی زانو توصیه می‌شود؟


واضح آرشیو وب فارسی::

 زانو یکی از مهم‌ترین اندام‌هایی است که هر مشکلی که داشته باشد، می‌تواند کیفیت زندگی انسان را تحت تأثیر قرار دهد. بنابراین، درمان مشکلات زانو بسیار مهم است و باید به آن توجه شود. عمل آرتروسکوپی زانو،  یکی از روش‌های تشخیص در درمان دردهای زانو است که برای کسانی که از مشکلات زانو رنج می‌برند استفاده می‌شود. این مقاله به تمام سؤالات رایج در مورد جراحی آرتروسکوپی زانو پاسخ می‌دهد. در انتهای مقاله با ما همراه باشید.

آرتروسکوپی زانو چیست؟

آرتروسکوپی زانو جراحی است، که به پزشک اجازه می‌دهد تا مفصل زانو را بدون ایجاد برش‌های زیاد روی پوست و سایر چینی‌جاهای نرم مشاهده کند. در واقع می‌توان گفت عمل آرتروسکوپی، برای تشخیص طیف وسیعی از مشکلات زانو استفاده می‌شود. این روش یک جایگزینی عالی برای جراحی‌های باز است. آرتروسکوپی، با دقت بیشتری مشکلات زانو را شناسایی و درمان می‌کند.

 

چه زمانی آرتروسکوپی زانو توصیه می‌شود؟

اگر مشکل درد زانو دارید، ممکن است پزشک متخصص در ابتدا برای شما فیزیوتراپی، استراحت و روش‌های غیرجراحی را توصیه کند. اما اگر این مشکل بسیار دردناک باشد، ممکن است بهترین متخصص آرتروسکوپی زانو را به شما معرفی کند. پزشک شما از آرتروسکوپی برای تشخیص یا درمان یک وضعیت پزشکی که باعث درد شما می‌شود استفاده می‌کند. 

جراحی آرتروسکوپی به درمان آسیب‌های زانو کمک کند که شامل موارد زیر است:

آسیب به رباط‌های قدامی و خلفی، پارگی مینیسک، دررفتگی کشکک، تکه‌های غضروف باقی‌مانده در مفصل که جداشده‌اند، شکستگی استخوان زانو و تورم لایه پوشاننده مفصل زانو.

روش‌های آرتروسکوپی زانو

یکی از روش‌های آرتروسکوپی زانو، این است که مینیسک آسیب دیده برداشته و یا ترمیم شود. پارگی مینیسک یکی از آسیب‌های رایج در زانو است که در اثر پیچ خوردگی یا خم شدن مفصل زانو ایجاد می‌شود. شدت جراحات و پارگی‌ها به وزن و سرعت فشار وارد شده به زانو بستگی دارد. 

یکی دیگر از روش‌های آرتروسکوپی زانو، درمان عفونت زانو است. عفونت زانو، یکی دیگر از آسیب‌های مربوط به زانو است که ممکن است عوارض جانبی شدیدی را به همراه  داشته باشد. درمان این عفونت، از طریق مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها و تخلیه مفصل صورت می‌گیرد که از روش آرتروسکوپی، معمولاً  برای تخلیه مایع عفونی استفاده می‌کنند.

از دیگر روش‌های آرتروسکوپی معمول که می‌توان نام برد، شامل: برداشتن بافت سینوویال ملتهب، برداشتن قطعات سست استخوان یا غضروف و بازسازی پارگی رباط صلیبی قدامی 

کاربرد جراحی آرتروسکوپی زانو

بیرون آوردن پلیکا

پلیکا، نام بافتی است که از زمان جنینی در زانو باقی مانده است. در طول زندگی جنینی، زانو توسط دیواره‌ها به قسمت‌های مختلفی تقسیم می‌شود. معمولاً این دیوارها پس از تولد نوزاد ناپدید می‌شوند. اما در برخی موارد بخشی از این دیواره‌ها در زانو باقی می‌ماند و باعث ایجاد سندرم پلیکا می‌شود. امروزه با جراحی آرتروسکوپی زانو می‌توان قسمت‌های زائد را به راحتی از بین برد.

درمان پارگی منیسک

منیسک یک قطعه غضروف توپی شکل در زانو است که به عنوان ضربه گیر عمل می‌کند و مفصل را تثبیت می‌کند. آسیب به منیسک زانو می‌تواند جزئی یا کامل باشد. جراح ارتوپد می‌تواند نواحی آسیب دیده را از طریق جراحی آرتروسکوپی زانو بازیابی کند. تغییر شکل منیسک زانو (شکل دیسک) نیز به این روش قابل درمان است.

آزادسازی جانبی زانو

کشکک یکی از مهم‌ترین قسمت‌های مفصل زانو است که به حرکت استخوان ران در شیار غضروف کمک می‌کند. گاهی اوقات رباط‌های زانو کشیده می‌شوند و کشکک از شیار بیرون می‌کشد. در چنین شرایطی که حتی احتمال جدا شدن کشکک وجود دارد، خم شدن و صاف کردن زانو بسیار دردناک می‌شود. متخصص ارتوپد می‌تواند آزادسازی جانبی زانو (رهاسازی رباط‌ها) را انجام دهد و این مشکل را با جراحی آرتروسکوپی زانو حل کند.

شکستگی میکرو

جراحی میکرو شکستگی مفصل زانو را می‌توان به راحتی با آرتروسکوپی زانو انجام داد. این جراحی با هدف بهبود غضروف آسیب دیده مفصل زانو انجام می‌شود. در این روش، سوراخ‌هایی در لایه بیرونی استخوان ناحیه مفصل ایجاد می‌شود تا سلول‌های مغز استخوان نمایان شود. با انجام این کار سلول‌های مغز استخوان برای ترمیم سوراخ و غضروف آسیب دیده تحریک می‌شوند.

ترمیم رباط صلیبی قدامی 

رباط بخشی از مفصل زانو است که وظیفه اتصال استخوان ران به ساق را بر عهده دارد. رباط صلیبی در وسط زانو قرار دارد و حرکت رو به جلو استخوان ساق پا و چرخش آن را کنترل می‌کند. گاهی حرکات نامناسب، کشیدگی بیش از حد زانو، ضربه زدن، پیچ خوردن و حمل وزن زیاد باعث آسیب به این قسمت از زانو می‌شود. تورم ناگهانی زانو علامت اصلی این مشکل است. امروزه آسیب فوق به راحتی با جراحی آرتروسکوپی زانو قابل تشخیص و درمان است.

 

مزایای آرتروسکوپی زانو

استفاده از آرتروسکوپی سریع نقطه عطفی در تشخیص و درمان ترومای مفصلی از نظر مزایای آن نسبت به روش‌های دیگر محسوب می‌شود. در جراحی باز، برش زانو بزرگ است و احتمال آسیب عصبی، آسیب عروق و عفونت وجود دارد . آرتروسکوپی زانو عمل را ساده می‌کند. دوره نقاهت کوتاه یکی دیگر از مزیت‌های آرتروسکوپی زانو می‌باشد.

عوارض آرتروسکوپی زانو           

عوارض بعد از جراحی تعویض مفصل زانو بسیار کم است. اگر عوارضی رخ دهد، جزئی هستند و به راحتی قابل درمان هستند. مشکلات احتمالی بعد از آرتروسکوپی زانو: عفونت، لخته شدن خون، سفتی زانو، خونریزی در زانو.

بهبودی پس از آرتروسکوپی زانو

بعد از جراحی به اتاق ریکاوری می‌روید و یکی دو ساعت بعد باید به خانه بروید. باید از کسی بخواهید که رانندگی کند و شما را در اولین عصر بعد از عمل بررسی کند. اگرچه بهبودی پس از آرتروسکوپی زانو سریع‌تر از جراحی باز زانو است، اما بسیار مهم است که هنگام بازگشت به خانه از دستورالعمل‌ها و توصیه‌های پزشک خود بسیار جدی عمل کنید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله، قصد در این بود تا شما را با آرتروسکوپی زانو آشنا کنیم. همان‌طور که گفته شد، زانو یکی از مهم‌ترین اعضای بدن است که درد و آسیب در آن، می‌تواند ادامه حیات را برای انسان دچار مشکل کند. در این مقاله انواع روش‌های آرتروسکوپی زانو که شامل: برداشتن مینیسک آسیب دیده، درمان عفونت زانو، برداشتن بافت‌های ملتهب و از همه مهم‌تر بازسازی رباط صلیبی آسیب دیده، به شما معرفی شد.

عمل جراحی آرتروسکوپی روش درمانی بسیار حساسی بوده، و حتماً باید تحت نظر پزشکان متخصص و کاردان صورت گیرد. در غیر این صورت ممکن است عوارض شدیدی را به دنبال داشته، و موفقیت‌آمیز نباشد.

 به‌ همین دلیل در خصوص انتخاب پزشک خود، می‌بایست بسیار تحقیق نمایید. شما می‌توانید عمل جراحی آرتروسکوپی زانو را تحت نظر دکتر فرشید راعی،  متخصص ارتوپدی و فارغ‌التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی ایران و لیون فرانسه، انجام دهید و از سلامت زانو و بهبود بیماری خود نهایت اطمینان را داشته باشید.

دکتر فرشید راعی بهترین متخصص آرتروسکوپی در تهران می‌تواند با استفاده از به‌ روزترین تکنولوژی و ابزارهای پزشکی تمامی شرایط لازم برای تعویض مفصل زانو، بازسازی نمودن لیگامان صلیبی و خارج نمودن غضروف‌های آسیب‌دیده و بسیاری موارد دیگر را انجام دهد.

برای انجام ویزیت و مشاوره تخصصی با بهترین متخصص آرتروسکوپی و ارتوپد در تهران از طریق شماره تلفن‌های مطب واقع در بزرگراه فتح 02166259130 ، 09901229320 و یا شماره تلفن‌های مطب خیابان ونک 02188778097، 09129241063 اقدام به تعیین نوبت نموده تا ویزیت شوید.

برای مشاهده نمونه عمل‌های جراحی انجام‌شده توسط دکتر فرشید راعی به آدرس سایت شخصی ایشان  www.dr-raei.com مراجعه نموده و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با کلینیک تماس بگیرید.

 

 

 

 

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 907]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن