تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان بلند مرتبه چون به فهم و دانايى رسد، متواضع مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797848021




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استفاده از ژئوممبران LLDPE در سازه های زیرزمینی و گودها


واضح آرشیو وب فارسی::

شاید برای شما هم سوال باشد که ژئوممبران چیست ویکی از انواع معروف آن یعنی ژئوممبران LLDPE  چیست؟ و در صنایع مختلف از جمله معدن چه کاربردی دارد؟

ژئوممبران یک نوع غشایی است که تشکیل شده از پلیمرهایی با ویژگی‌های خاص است. این غشاها به عنوان فیلترهایی در فرایندهای جداسازی و پاکسازی مواد، از جمله تصفیه آب، تصفیه فاضلاب، تصفیه گاز، و همچنین در فرایندهایی مانند اسپری خشک کردن مواد مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در کل ژئوممبران غشاء آب بند و غیرقابل نفوذ بر پایه ی پلی اتیلن در دو نوع با چگالی بالا HDPE و چگالی پایین LDPE و پلی ونیل کلراید (PVC) می باشد.

ژئوممبران‌ها، به دلیل انعطاف پذیری، مقاومت بالا و مقاومت در برابر خوردگی، در صنایع مختلفی از جمله صنعت آب ,دریایی, کشاورزی و معدن کاربرد دارد و ما امروز در رابطه با صنعت معدن صحبت میکنیم .

صنعت معدن

از اصلی ترین کاربردهای ژئوممبران در صنعت معدن میتوان به عنوان یکی از راه حل‌های پوششی برای محافظت از محیط زیست در برابر آلودگی‌های ناشی از فرآیندهای معدنی اشاره کرد .


ژئوممبران غشایی تشکیل شده از پلیمرهایی با ویژگی‌های خاص

 همه ما آگاه هستیم که کار در معدن یکی از خطرناک ترین کارها در دنیا است و برخی از فرآیندهای معدنی ممکن است منجر به انفجار و یا ایجاد شوک‌های مکانیکی شود اما ژئوممبران میتواند به عنوان محافظ در برابر انفجار عمل کند.
از دیگر خطرهای معدن میتوان به مواد شیمیایی خطرناکی مانند اسید سولفوریک و سیانید که در برخی از فرآیندهای معدنی استفاده میشود اشاره کرد . ژئوممبران  به عنوان یک پوشش محافظ، می‌توانند در جلوگیری از نفوذ این مواد شیمیایی به محیط زیست که ممکن است به آلودگی آب و خاک منجر شوند موثر باشند.

همچنین ژئوممبران در پروژه‌های ساخت سدها و مخازن و حفاری‌های گرانیتی به عنوان پوشش برای جلوگیری از نشت آب به کار میرود.

شاید عجیب به نظر برسد اما ژئوممبران‌ به‌عنوان یک روش حفاظتی برای زمین نیز استفاده میشود!

ژئوممبران‌ محافظ زمین در برابر عوامل مختلف مانند سیلاب، فرسایش، رطوبت، ترک خوردگی و ... است که این پوشش‌ها به حفظ خاک ، زمین، سرسبزی و اکوسیستم کمک بسیاری میکند .

از جدیدترین و نوین ترین روش ها برای جداسازی مواد معدنی در معادن میتوان به استفاده از ژئوممبران‌ها به عنوان جداساز برای جداکردن مواد معدنی اشاره کرد. علاوه براین ، ژئوممبران‌ها به عنوان روکش باری  حفظ توده‌های معدنی در زیرزمین نیز استفاده می‌شوند.

بسته به کاربرد و شرایط محیطی، انواع مختلفی از ژئوممبران وجود دارد که به شرح زیر است:

  • ژئوممبران های پلیمری
  • ژئوممبران HPDE
  • ژئوممبران LLDPE
  • پلی وینیل کلراید PVC 
  • ژئوممبران PVC

ژئوممبران LLDPE

شاید یکی از معروف ترین ژئوممبران ها ژئوممبران LLDPE است. ژئوممبران LLDPE یک نوع ژئوممبران پلاستیکی است که از لایه‌های پلی‌اتیلن با چگالی پایین تشکیل شده است. که دارای انعطاف‌پذیری ، استحکام کششی، قابلیت سازگاری و دوام بیشتر و نرم تر می‌باشد و برای ایجاد حفاظت در برابر رطوبت، آب، شیمیایی‌ها، ورود گاز، روغن، گرد و خاک، رواناب و... در سازه های زیرزمینی و گودها استفاده می شود. 
 ژئوممبران  LLDPE کاربردهای زیادی در مخازن ذخیره آب و فاضلاب و همچنین گود ها و سازه های زیرزمینی دارد . در ادامه به مزایا و کاربرد ژئوممبران LLDPE در  گود ها و سازه های زیرزمینی میپردازیم .


ژئوممبران LLDPE یک نوع ژئوممبران پلاستیکی از لایه‌های پلی‌اتیلن با چگالی پایین
 

برای جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت و همچنین حفاظت از سازه‌ها در برابر خوردگی و سایر عوامل آلودگی ژئوممبران بهترین گزینه است . ژئوممبران با تشکیل لایه‌ای ضد آب، از نفوذ آب به سازه‌های زیرزمینی جلوگیری می‌کند و استفاده از ژئوممبران در سازه‌های زیرزمینی و گودها به دلیل اینکه از تعمیرات و نگهداری کمتری نیاز دارد، می‌تواند هزینه‌ها را کاهش دهد.

یکی از بهترین مزایای ژئوممبران‌ وزن کم آن است که به راحتی نصب می شود و دارای انعطاف پذیری بالا است که می‌تواند در حالت‌هایی که سازه‌های زیرزمینی در معرض تغییرات خاک هستند، از شکست و پارگی جلوگیری کند.

ژئوممبران‌ دارای مقاومت بالا در برابر خوردگی، آفتاب، آب و هوای سخت و تغییرات دما است که باعث افزایش طول عمر سازه‌های زیرزمینی و گودها می‌شود همچنین  با نصب ژئوممبران در دیواره‌ ها و سقف گودها و سازه‌های زیرزمینی، می‌توان از سایر عوامل آلودگی مانند شیمیایی‌ها، خوردگی و زیستی‌ها جلوگیری کرد و به حفاظت از سازه‌ها کمک کرد.

اگر شغل شما نیز مرتبط با سازه های زیرزمینی است باید بگوییم که بهترین راه برای ایجاد حفاظت در برابر رطوبت، آب، مواد شیمیایی‌، ورود گاز، روغن، گرد و خاک، رواناب استفاده از ژئوممبران LLDPE است.

از دیگر کاربرهای ژئوممبران LLDPE سازه های زیرزمینی و گودها میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

•    حفاظت در برابر رطوبت و آب
•    حفاظت در برابر مواد شیمیایی
•    حفاظت در برابر گرد و خاک
•    کاهش خطر نفوذ گازها
•    استفاده در ساخت باند ضد آب و آبگرفتگی

 


گروه صنعتی خانجانی پلیمر مجری پروژه های ژئوتکنیک، عمران، کشاورزی، نفت، گاز، پتروشیمی و معدن

بیشتر با گروه صنعتی خانجانی پلیمر آشنا شویم .

گروه صنعتی خانجانی پلیمر، مجری پروژه های ژئوتکنیک، عمران، کشاورزی، نفت، گاز، پتروشیمی و معدن و در اختیار داشتن پرسنل متخصص و حرفه ای در زمینه تولید، تضمین و کنترل کیفیت، لجستیک و بازرگانی بعنوان یکی از تخصصی ترین مجموعه های تولید مصالح ژئوسینتتیک (ژئوممبران، ژئوتکستایل، ژئوکامپوزیت، ژئوگرید و واتراستاپ طبق استاندارد های بین المللی حاکم بر صنعت پلاستیک در صنایع مختلف عمرانی، نفت، گاز و پتروشیمی، سد سازی، راه سازی و تونل سازی در ایران، ارتقا کیفیت را با نگاهی مشتری مدارانه سرلوحه اقدامات خود قرارداده است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن