تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796871840




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چهار مولفه یک ولیدیتور ترون چیست؟


واضح آرشیو وب فارسی::


آیا با امکان استیکینگ و کسب سود غیرفعال با ارز ترون آشنایی دارید؟ با این امکان می‌توانید در هنگام هولدکردن کوین و انتظار برای افزایش قیمت آن و از طریق سپرده‌گذاری به سودآوری برسید. استیکینگ از طریق سپرده‌گذاری کوین‌ها در نزد ولیدیتورهایی ممکن می‌شود که کار اعتبارسنجی شبکه TRON را بر عهده دارند. اما یک ولیدیتور باید چه خصوصیات و مولفه‌هایی داشته باشد تا بتوان به آن اعتماد کرد؟

چهار مولفه یک ولیدیتور ترون

در حال حاضر بسیاری از پلتفرم‌ها در حوزه مالی غیرمتمرکز یا همان دیفای (DeFi) مشغول به فعالیت هستند. آن‌ها قابلیت استیکینگ (سپرده‌گذاری) ارز دیجیتال را در اختیار کاربران رمز ارزها قرار می‌دهند. مولفه‌های انتخاب یک ولیدیتور مناسب و خوب، برای استیکینگ همه ارزهای دیجیتال صدق می‌کند. در ادامه مطلب به معرفی چهار مولفه اصلی و لازم برای شناسایی یک ولیدیتور خوب در اکوسیستم ترون پرداخته‌ایم.

1. آپ تایم بالا (High Uptime)

وظیفه ولیدیتورها یا اعتبارسنج‌های منتخب تایید و تولید بلوک‌های جدید با استفاده از کلیدهای BLS است. معمولا در هر دوره از اعتبارسنجی به بیش از دوسوم امضای کلیدهای BLS نیاز خواهد بود. عملکرد و سرعت بالا در جمع‌آوری امضاهای اعتبارسنجی توسط ولیدیتور با درصدی به نام آپ تایم (Uptime) نشان داده می‌شود.

درست است که بلاک­چین‌های اثبات سهام (PoS) به سخت‌افزارهای پیچیده نیاز ندارند. اما انجام اعتبارسنجی‌ها به دانش فنی لازم برای راه‌اندازی نودها هم احتیاج دارد. انجام درست فرایند استیکینگ ارز دیجیتال در حوزه آپ تایم نیازمند به گره‌هایی با پتانسیل ۱۰۰ درصدی است.

 به‌ طور کلی اگر ویژگی آپ تایم یک ولیدیتور در شبکه ترون بالا باشد، بازده استیکینگ آن هم بسیار بیشتر خواهد بود.

2. قابلیت اعتماد بالا

مهم‌ترین و حساس‌ترین مولفه برای انتخاب یک ولیدیتور به قابل‌اعتماد بودن آن برمی‌گردد. قابلیت اطمینان ولیدیتورها ارتباط مستقیمی با نسبت خودباوری (Self-Boded Ratio) آن‌ها دارد. یک ولیدیتور مناسب و کاربردی باید قابلیت اعتماد بالایی داشته باشد. 

در واقع همین مولفه است که سوددهی و زیان‌دهی یک ولیدیتور را مشخص می‌کند.

۳. قابلیت به‌روزرسانی مداوم

یک ولیدیتور مناسب و باکیفیت همیشه تلاش خواهد کرد تا گره‌ها یا نودهای خود را به‌روز نگه دارد. این موضوع موجب خواهد شد تا از بروز هرگونه باگ یا مشکل امنیتی جلوگیری شود. باگ‌ها یا مشکلاتی که باعث بروز حمله‌های خطرناک خواهد شد. 

بنابراین بهترین ولیدیتورها از جمله در شبکه ترون باید سایت یا صفحاتی رسمی در شبکه‌های اجتماعی داشته باشند. به این ترتیب، آن‌ها می‌توانند لینک‌های به‌روزرسانی و آپدیت گره‌ها را از این طریق ارائه دهند.

۴. هزینه‌های کم یا مقرون به صرفه

در اینجا هزینه‌های کم یا مقرون­به­صرفه بودن به معنای رایگان بودن ولیدیتورها نیست. بلکه منظور این است که کارمزدهای یک ولیدیتور خوب باید کاملا معقولانه و منصفانه باشد. چرا که توکن‌های فرد در استیکینگ کاملا بر روی شبکه قفل می‌شوند. 

بنابراین هزینه ولیدیتورها نباید به کاهش ارزش سرمایه‌گذاری و سودآوری منجر شود. یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها در انتخاب ولیدیتور ترون به پایین و معقول­بودن کارمزدهای اخذ شده مرتبط خواهد شد. از سوی دیگر، اعتبارسنجی با کارمزد صفر درصد هم نمی‌تواند معقول و منطقی باشد و چنین ولیدیتورهایی از شرایط حضور در ایردراپ‌های آینده برخوردار نخواهند بود.

پس هرگز تبلیغات ولیدیتورهای با کارمزد صفر نباید شما را فریب بدهد. زیرا اکثر این تبلیغات غالبا کلاهبرداری هستند و زمانی که کاملا درگیر آن‌ها شدید، کارمزدهای خود را به‌صورت تصاعدی و ناگهانی افزایش خواهند داد.

آشنایی با شبکه و ارز TRON

بلاک­چین ترون برای ترویج تولید و اشتراک محتوا و سرگرمی به ‌صورت کاملا غیرمتمرکز و بدون دخالت نهاد مرکزی طراحی شده است. این شبکه ظرفیت پردازش 2000 تراکنش در ثانیه را دارد و بر اساس روش اجماع اثبات سهام (PoS) واگذار شده است. 

کاربران Tron نمایندگان فوق‌العاده (SR) را برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها انتخاب می‌کنند و آن‌ها برای خدمات خود کارمزد دریافت می‌کنند. شبکه Tron برای کمک به توسعه‌دهندگان طراحی شده است تا برنامه‌های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند خود را بدون متحمل­شدن هزینه‌های بالای تراکنش و تاخیر شبکه‌های قدیمی‌تر ایجاد کنند. 

برای جلوگیری از این مشکلات، شبکه Tron از معماری سه­لایه با ذخیره‌سازی نامتمرکز استفاده می‌کند. همچنین از الگوریتم اثبات سهام توزیع‌شده (DPoS) بهره میب­رند تا اطمینان حاصل شود که هیچ شخصی بیش از یک گره را در شبکه کنترل نکند.

توکن ترونیکس (TRX) نیز یک ارز دیجیتال مبتنی بر همین فناوری و شبکه غیرمتمرکز است. هدف اصلی ترون توزیع مجدد قدرت در صنعت توزیع محتوا و ارائه ابزارهایی برای ایجاد محتوای مناسب است. ارز Tron برای اولین بار در سال 2017 و به‌عنوان یک توکن مبتنی بر استاندارد ERC-20 صادر گردید و سپس از اتریوم جدا شد.



آیا در TRON سرمایه‌گذاری کنیم؟

خرید ترون با توجه به اکوسیستم قدرتمند و متمایز آن نسبت به سایر ارزهای رقیب می‌تواند کاملا معقول و منطقی باشد. Tron در حال تبدیل­شدن به یک ارز دیجیتال مهم برای سرمایه‌گذاران است و توسعه‌دهندگان آن برنامه‌های جالب و مختلفی برای آینده آن دارند.

سرمایه‌گذاران نیز به دلیل فقدان مقررات به آن جذب شده‌اند و توسعه‌دهندگان Tron هم موارد استفاده خوبی برای آن معرفی کرده‌اند. این همان چیزی است که ارز TRX را از سایر رمز ارزها متمایز می‌کند و باعث می‌شود که یک پلتفرم بالقوه ارزشمند برای آینده باشد.

درست است که قیمت ترون نوسانات زیادی داشته است و حداکثر قیمت آن تنها 0.207174 دلار بوده است. اما رشد خوبی برای آینده آن در سایه دیگر ارزهای دیجیتال پیش‌بینی می‌شود. در نهایت باید اشاره کنیم که سرمایه‌گذاری در هر گونه دارایی همراه با ریسک خواهد بود و بنابراین نباید از انجام تحقیقات شخصی غافل شوید.

جمع‌بندی

رمز ارز ترون از پتانسیل رشد خوبی در آینده برخوردار است که آن را برای سرمایه‌گذاران بلند مدت جذاب می‌کند. امکان استیکینگ نیز بر این جذابیت می‌افزاید، زیرا امکان سودآوری از سرمایه خوابیده شده را فراهم می‌سازد. 

 

https://originstamp.com/blog/what-is-tron-and-what-is-it-used-for/#what-is-tron

https://wallex.ir/blog/best-validator-to-stake-trx/

 

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 150]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن