تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797071330




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مواردی که قبل از خرید از تامین کننده روانکار و گریس صنعتی باید بدانید


واضح آرشیو وب فارسی::


به لایه‌های گاز، مایع و یا جامدی که میان دو سطح قرار می‌گیرند و یکنواختی حرکت یک سطح بر روی دیگری را بهبود می‌بخشند و از ایجاد آسیب بر روی سطوح جلوگیری می‌کنند، روانکار گفته می‌شود. با توجه به نیاز موتورهای احتراق داخلی، وسایل نقلیه، چرخ دنده‌های صنعتی، کمپرسورها، توربین‌ها، سیستم‌های هیدرولیک و … به منظور جلوگیری از فرسایش و از کار افتادگی زودرس آنها و همچنین دسترسی به بیشترین بازده مکانیکی در حداقل زمان به روانکار، اهمیت انتخاب تامین کننده روانکار مشخص می‌شود. عوامل متمایز کننده زیادی در میان تامین کنندگان روانکار وجود دارد. اینجا هستیم تا مهم‌ترین معیارها را با یکدیگر بررسی کنیم.

معیارهای اصلی برای انتخاب تامین کننده

این متن برای کمک به ماموران خرید است. اگر شما هم به دنبال روانکار مناسب برای تجهیزات خود هستید و از میان گزینه‌های بسیار زیاد تامین کننده‌ها نمی‌توانید تصمیم بگیرید کدامیک را انتخاب کنید، همراه ما باشید.

عواملی که بیش از سایر گزینه‌ها در انتخاب روانکار تاثیر گذار است اعم از قیمت، فضای رقابتی، قابلیت اطمینان، کیفیت، مظروف و هزینه باربری. توجه داشته باشید معیارهای نام برده متناسب با نیازهای هر شرکت اولویت بندی می‌شود.اوستا صنعت بهترین تامین کننده‌ی گریس و روغن صنعتی یکی از تامین کنندگانی است که این معیارها را رعایت کرده است. در اینجا به 6 نکته مهم اشاره می‌کنیم :



  1. قیمت

نوسان قیمت ارز از بزرگترین عوامل تاثیر گذار و حائز اهمیت در صنعت روانکار، برای تولید کننده روانکارهای صنعتی ایرانی به شمار می‌آید. با توجه به فروش اینترنتی تعداد زیادی از تامین کنندگان، بسیار مشاهده شده که دقتی به بروز بودن قیمت روانکار و دیگر اطلاعات ثبت شده در سایت خود ندارند. این قیمت‌ها که عموما آپدیت هم نیستند، ممکن است شما را به دردسر بیاندازند. بنابراین برای اطمینان خاطر در خصوص قیمت اصلی و آپدیت شده حتما با شرکت‌ها تماس حاصل فرمایید. 

با توجه به نوسانات قیمت ارز و دلار و وابستگی قیمت محصولات برند خارجی با این نوسانات، کار درست این است که قیمت‌ها را روزانه و لحظه‎ای دریافت کنید. همچنین قیمت محصولات داخلی نیز دستخوش این تغییرات است. چرا که روانکارهای تولید داخل از درصدی روغن پایه و ادتیو(مواد افزودنی) تشکیل می‌شوند و چون ادتیوها وارداتی هستند و کشور در حال حاضر فقط توانایی تامین و تولید روغن پایه را دارد، تولیدکنندگان ایرانی نیز هنگام ترکیب این دو با یکدیگر، قیمت‌های متغیری را می‌پردازند. بنابراین بهتر است قیمت را به صورت آنلاین از مشاورین شرکت‌های روانکار دریافت نمایید.

  1. فضای رقابتی

اولین اقدام شما پس از مقایسه قیمت، ارتباط تلفنی با تامین کننده فوق باشد. زیرا از این طرق نحوه برخورد آنها با مشتری و میزان مسئولیت‌پذیری آنان را متوجه خواهید شد. درست است که سنجش از این روش بسیار مشکل خواهد بود اما با ذکر نکاتی در این قسمت، سعی در دستیابی شما به نتیجه مطلوب داریم. کاربردی ترین گزینه در این سنجش، میزان مسئولیت پذیری تامین کننده است. زیرا از این طریق می‌توانید دریابید تامین کننده به چه میزان برای شما ارزش قائل است. 

این نکته را همیشه در نظر داشته باشید، به دلیل پرداخت همیشگی مالیات از تامین کنندگان به تولید کننده، تامین کنندگان نیز موظف به دریافت مبلغ مالیات از مشتریان خود هستند. بنابراین به هنگام تماس با شرکت‌های تامین کننده، از این موضوع مطمئن شوید که قیمت اعلامی را با احتساب 9% ارزش افزوده محاسبه نموده یا خیر؟

این نکته بسیار حائز اهمیت است زیرا بعضی از تامین کنندگان برای برتری در رقابت، قیمت تمام شده را در بدون احتساب مالیات اعلام می‌کنند. اما پس از صدور فاکتور نهایی، متوجه خواهید شد که قیمت خام بالاتری از دیگر رقبا به شما اعلام نموده بودند و حال با اضافه شدن هزینه مالیات، قیمتی چندین برابر بالاتر از دیگر رقبای آن تامین کننده به ایشان پرداخته اید.

  1. لیست قیمت تولید کننده

از آنجا که همه تولیدکنندگان داخلی شامل (بهران، ایرانول، پارس، سپاهان و …) دارای یک لیست قیمت واحد مختص به خود هستند، تامین کنندگان نیز موظف به اعلام قیمتی مطابق با لیست قیمت تولیدکننده هستند. چنانچه تامین کننده‌ای، قیمت محصولی را به طرز عجیبی پایین‌تر از لیست اعلام کند، به تقلبی بودن محصول ارائه شده توسط آن تامین کننده شک کنید. 

در واقع تقلبی بودن روغن یعنی با روغن سوخته و یا گازوئیل قاطی شده باشد و به راحتی قابل تشخیص نباشد. می‌دانیم که هیچ تامین‌کننده‌ای آتش به مال خود نمی‌زند حتی اگر محصول را از قبل برای خود انبار کرده باشد. در نظر داشته باشید که تفاوت قیمتی 2 تا 3 درصدی منطقی است اما بیش از آن شک برانگیز بوده و نشان غیر اصل بودن کالا فوق است.همچنین می‌توانید طیف کاملی از گریس‌های روان کننده در زمینه‌های کاربردی را تنها با یک کلیک مشاهده نمایید.

 

  1. تشخیص اصل یا تقلبی بودن

باید توجه کنید که روغن تقلبی و ارزان در طولانی مدت 3 آسیب جدی وارد می‌کند :

  • دستگاه یا ماشینی که روغن و گریس در آن استفاده می‌شود : در صورت خراب شدن هزینه سرسام آوری از نظر مالی به شرکت وارد خواهد کرد.
  • خرابی دستگاه : توقف تولید برای ساعت‌ها، روزها و یا هفته‌ها می‌تواند دارایی شرکت را در هر حرکت عقربه ساعت دود کرده و به هوا بفرستد.
  • اعتبار شما به عنوان مسئول خرید : ارزیابی تامین کنندگان، ارائه گزارش به مدیریت و پیگیری وضعیت خرید از وظایف محوله مامور خرید بوده و قصور در هریک، موقعیت فعلی را در شرکت دچار تزلزل خواهد کرد.

اگر میخواهید از تقلبی یا اصل بودن روانکارها مطمئن شوید، از مسئول مربوطه بخواهید به شما حواله بهران دهد. با این روش اطمینان دارید که بارگیری از خود پالایشگاه یا انبار تهران اتفاق می‌افتد و در این صورت خودتان باید نام راننده، نوع و پلاک خودرو را معرفی کنید.

در صورتی که تامین کننده اصرار بر ارسال جنس از انبار خودش برای شما داشت و دلیل او برای اینکار توقف تولید محصول درخواستی از پالایشگاه بود، باید حتما از این موضوع مطمئن شوید که بهران تولید آن محصول را متوقف کرده است یا نه. با این حال سوال اینجاست که چطور تولید کننده، تولید را متوقف کرده اما همچنان تامین کننده آن را در انبار موجود دارد. البته این اتفاق گاهی پیش می‌آید اما نکته گفته شده را همیشه گوشه ذهن خود داشته باشید. (توقف تولید چند روزه از سمت پالایشگاه و حضور محصول در انبار تامین کننده منطقی است، اما توقف چند ماه از تولید محصول در پالایشگاه و همچنان حضور آن کالا در انبار تامین کننده بسیار شک برانگیز است.)

اگر مجبور به ترخیص محصول از انبار تامین کننده شدید، یک راهکار دیگر نیز برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن محصول دارید. اینکه بعد از تحویل محصولات، از هر ظرف یک و نیم لیتر خارج کنید و به شرکت‌های تست و آنالیز ارسال کنید. شرکت‌های تست و آنالیز را می‌توانید در وبسایت اوستا صنعت مشاهده کنید.

همچنین اگر روغن و گریس شما خارجی است 2 گزینه را حتما در نظر داشته باشید. 

  1. آیا مدارک لازم مبنی بر وارداتی بودن محصولات وجود دارد؟
  • اگر جواب بله بود، مستندات شرکت را مطالعه کنید و مطمئن شوید روغن یا گریس وارداتی است.
  • اگر جواب خیر بود، باز هم قابل قبول است. چرا که گاهی محصولات خارجی به صورت قاچاق وارد ایران می‌شوند.
  1. بعد از تحویل روغن (خارجی یا ایرانی)، حتما برای تست و آنالیز اقدام کنید.

 

  1. هزینه باربری

همانطور که می‌دانید ارسال محصولات از طریق باربری انجام می‌شود و هزینه آن بر عهده مشتری می‌‎باشد. البته در این قسمت نیز دو راهکار برای بارگیری محصولات وجود دارد:

  1. خودتان اقدام به بارگیری و ترخیص کالا از انبار شرکت تامین کننده نمایید.
  2. این مسئولیت را تماما به شرکت تامین کننده بسپارید. 

اما در هر حال، هزینه ارسال و باربری به عهده مشتری است.

  1. مظروف

همیشه به مقدار نیاز دستگاه‌ها و تجهیزات خود روانکار تهیه کنید. هنگامی که نیاز به مظروف 20 لیتری دارید و نه بیشتر، بهتر است همان را سفارش دهید. گفتنی است اگر تامین کننده‌ای به شما پیشنهاد مظروف 208 لیتری یا به طور کلی بشکه یک محصول داد، اما نیاز شما 20 لیتر بیشتر نبود، هرگز این پیشنهاد را قبول نکنید. در ابتدا این پیشنهاد وسوسه انگیز به نظر می رسد زیرا خرید بشکه از لحاظ قیمتی بسیار به صرفه‌تر است. اما این نکته در نیز در نظر داشته باشید حمل و نقل آن دشوارتر خواهد بود. 

این نکته را هرگز فراموش نکنید که اگر فقط به 100 لیتر روغن نیاز دارید، از تامین کننده درخواست ارسال نصف بشکه را نکنید. به صورت کلی همیشه این را به خاطر داشته باشید که از خرید مظروف‌های باز شده خودداری کنید.



کلام آخر

شناسایی نقاط قوت و ضعف شرکت‌های تامین کننده روانکار کلید موفقیت کسب و کار شما خواهد بود. بدون عملکرد با کیفیت، تجهیزات شما نیاز به تعمیر و نگهداری معمول بیشتری خواهند داشت، خرابی‌ها مکرر خواهند بود و بهره‌وری در مجموع به اندازه کافی کارآمد نخواهد بود. با خواندن متن فوق شما این شانس و توانایی را خواهید داشت که بین مجموعه‌ای از روان کننده‌ها بهترین را انتخاب کنید. 

با توجه به آنکه کلیه تجهیزات تولید برای ادامه کار به روان کننده‌ها نیاز دارند، شعار شرکت‌های بزرگ تولید کننده روانکار، انتخاب بهترین به جای ارزان ترین است. در واقع خرید یک روانکار ارزان قیمت بدون در نظر گرفتن عوامل ذکر شده در بالا، می‌تواند یک انتخاب نادرست باشد.

 

 

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1806]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن