تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من پيامبر نشده ام كه لعن و نفرين كنم، بلكه مبعوث شده ام تا مايه رحمت باشم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797885091




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معرفی انواع متریال کف سازی محوطه باغ ویلا


واضح آرشیو وب فارسی::

کف سازی محوطه یکی از مراحل اصلی در پروسه ویلاسازی است. بنابراین انتخاب متریال مناسب برای آن، نیازمند صرف دقت و توجه زیادی است. 

انواع مختلفی از متریال کف سازی محوطه برای اجرای فضای سبز باغ ویلا مورد استفاده قرار می گیرد و انتخاب آن ها به کاربرد، زیبایی شناسی و نوع سلیقه کاربر بستگی دارد. از آنجایی که روزانه عبور و مرور زیادی بر روی قسمت کف محوطه انجام می شود، باید متریال آن مرغوب و باکیفیت باشد. متریال کفپوش بر اساس نیاز کاربر و کاربردی که دارند، برای مقاصد مختلف استفاده می شوند. نکته مهم در انتخاب متریال کف سازی محوطه این است که نتایج رضایت بخشی را برای هدف تعیین شده فراهم کند و به لحاظ صرفه اقتصادی و دوام نیز، انتظارات کارفرمای پروژه را برآورده سازد.



انواع متریال کف سازی محوطه برای ساخت ویلا

در این یخش از مطلب، انواع مختلفی از متریال کف سازی که اغلب برای اجرای فضای سبز در محوطه سازی ویلا استفاده می شود را به شما معرفی می کنیم.

  • بتن
  • آجر
  • فلگ استون
  • سنگ مرمریت و گرانیت
  • تخته چوب و قلوه سنگ
  • شن و سنگ
  • واش بتن و چمن
  • سنگفرش
  • خاک و چمن

قطعا در محوطه سازی ویلایی، بخش قابل توجهی به کاشت گل و گیاهان اختصاص داده خواهد شد که باید کف سازی به وسیله خاک مرغوب و مناسب شده و نمی توان به شکلی دیگری این قسمت ها را متصور بود. اما با گذشتن از قسمت هایی که کاشت در آن ها انجام می شود، با بخش هایی از کف ویلا روبرو هستیم که برای پیاده روی و قرار دادن سایر وسایل چون آلاچیق، میز و صندلی، نیمکت و غیره تعبیه خواهند شد.



طراحی کف در محوطه سازی ویلا باید متناسب با سبک طراحی و اجرای فضای سبز آن و البته کاملا متناسب با طراحی خود ساختمان ویلا باشد. در صورتی که از رنگ پردازی خاصی برای ساخت عمارت ویلا استفاده شده است، توصیه می کنیم که طراحی کف محوطه ویلا را نیز به نوعی در تناسب با آن انتخاب کنید.

همانطور که می دانید، محوطه سازی و طراحی فضای سبز، نیازمند صرف هزینه های زمانی و مالی بسیار است. بنابراین اگر انجام آن را به افراد بی تجربه و فاقد تخصص های لازم بسپارید، قطعا نتیجه مطلوب را نخواهید گرفت. توصیه ما این است که برای پروژه های محوطه سازی و ساخت و ساز ویلا، از متخصصین این حوزه نظیر tehrangarden.com کمک بگیرید.

در ادامه، توضیحات بیشتری را راجع به هر یک از این متریال کف سازی برای محوطه ویلا ارائه می دهیم.

  1. کفپوش بتنی

بتن متداول ترین ماده مورد استفاده برای کف سازی محوطه ویلا به خصوص در استان های شمالی کشور است. این متریال برای هر سبک از محوطه سازی مناسب است و نسبت به مواد دیگر ارزانتر و بادوام تر است. برای کف سازی محوطه ویلا، از مخلوط آهک با ملات ماسه و سنگدانه درشت با نسبت های مشخص، به عنوان لایه پایه استفاده می شود. پس از سخت شدن، مخلوط بتن سیمانی با لایه ضخامت 40 میلی متر به عنوان روکش کار گذاشته می شود.

در استان های شمالی کشور، به دلیل بارش های مداوم و رطوبت بالای هوا، باید از یک روکش گرانولیتی برای ایجاد سطحی با سایش سخت، بر روی بتن استفاده شود. پرداخت گرانولیتی را می توان از بتن غنی با مخلوط سنگدانه درشت با کیفیت سخت بدست آورد.

  1. کفپوش آجری

آجر یکی دیگر از مصالحی است که می توان از آن، برای کف سازی محوطه ویلا استفاده کرد. اما فراموش نکنید که مصالحی همچون آجر و خشت، نیاز به یک زیرکار قوی دارند و نمی توانند به تنهایی در کف محوطه نصب شوند. اگر زیرکار شما به صورت صحیح و اصولی کار نشده باشد، پس از مدتی آجرها شروع به لق زدن می کنند و به مرور زمان ترک می خورند. بنابراین ابتدا با استفاده از روش ریخته گری، یک لایه مخلوط بتنی بر روی سطح می ریزند و سپس آجرها را بر روی آن می چینند. در این حالت کفپوش آجری شما حالتی مستحکم و قوی پیدا می کند. حسن کفپوش آجری این است که می توانید طرح های مشخصی را به صورت تکرار شونده در کف سازی ایجاد کنید؛ مثل شطرنجی، دایره ای، لوزی و مربع.

نوع دیگری از کفپوش آجری، آجرهای خشتی است که اغلب برای مرمت و کف سازی خانه های قدیمی و باغ های سنتی به کار می روند. کفپوش‌های آجری معمولاً در مکان های کم رفت و آمد استفاده می‌شوند. برای این کار آجرهای سوخته ترجیح داده می‌شوند و آجرها باید در اندازه یکنواخت و همرنگ باشند. 

  1. کفپوش فلگ استون

کفپوش فلگ استون نوعی کاشی است که داخل آن با سنگ رسوبی کار شده و می توان از آن برای کف سازی محوطه در اجرای فضا سبز باغ ویلا استفاده کرد. سنگ رسوبی داخل این کاشی، از سیلیس، کلسیت و اکسید آهن تشکیل شده است. و برای تولید کاشی هایی با اندازه های مشخص در اشکال مختلف استفاده می شود. این کاش ها شکلی شبیه به موزاییک داشته و سازگاری مناسبی با آب و هوای مرطوب دارند.

  1. سنگ مرمریت و گرانیت

سنگ مرمریت و گرانیت از خانواده سنگ های دگرگونی هستند و به طور گسترده برای کف سازی محوطه ویلا در استان های شمالی کشور به کار می روند. سنگ مرمریت و گرانیت مقاومت فوق العاده ای در برابر ضربه، رطوبت و سایش دارد و یکی از محبوب ترین گزینه ها برای کف سازی محوطه ویلاهای کلاسیک است. مرمریت تیشه ای لایبید و لاشتر و گرانیت فلیم نهبندان، جزو بهترین گزینه های متریال کف سازی حیاط هستند.

  1. تخته چوب و قلوه سنگ

استفاده از ترکیب تخته چوب و قلوه سنگ، یکی از رایج ترین روش های کف سازی محوطه ویلا است. کفپوش ‌های چوبی برای کف سازی محوطه رستوران ها و سفره خانه های سنتی نیز مناسب هستند. از تخته و الوارهای چوبی نیز برای ساختن پل های چوبی و آسیاب آبی استفاده نمایید. اگر قصد کف سازی محوطه با متریال چوب را دارید، باید یک لایه ضد رطوبت برای زیر کفپوش تعبیه کنید. همچنین پیش از استارت عملیات مسیرسازی، باید مسیر موردنظر را با دستگاه کمپکتور صفحه ای بکوبید تا نقاطی که احتمال نشست زمین در آنجا وجود دارد را با خاک و شن پر کنید.

  1. شن و سنگ

شن و سنگ جزو ارزان ترین متریال موجود در بازار برای کف سازی محوطه ویلا هستند. در این روش، مسیر موردنظر را با شن های درشت پر می کنند و کلوخ های سنگی را اطراف مسیر قرار می دهند. نکته مهم در روش شن و سنگ این است که پیش از ریختن شن بر روی بستر موردنظر، زمین را با دستگاه کمپکتور بکوبید تا راه نفوذ آب و فرو رفتن سنگدانه ها به کف زمین بسته شود. 

  1. واش بتن و چمن

واش بتن نوعی از بتن است که برای کف سازی محوطه ویلا و باغ استفاده می شود. سطح واش بتن در کارخانه پرداخت می شود و دارای برجستگی هایی می باشد. از ترکیب بتن، چسب، سیمان و ماسه تشکیل شده و دوام بالایی در برابر ضربه، فشار و رطوبت دارد. به همبن جهت برای کف سازی محوطه در استان های شمالی بسیار مناسب است. ترکیب واش بتن و چمن، جلوه بسیاری زیبایی به محوطه خارجی ویلای شما می بخشد. شما می توانید این موزاییک های بتنی را در فاصله های مشخص از یکدیگر بچینید و بین آن ها را با چمن 

مصنوعی یا چمن طبیعی پر کنید.



  1. سنگفرش

سنگفرش کردن محوطه، قدمتی به درازای تاریخ دارد. نخستین بار رومیان از سنگفرش برای کف سازی مسیرهای منتهی به این کشور استفاده کردند و سپس بریتانیا، از این متریال برای سنگفرش کردن خیابان های خود استفاده کرد. هنوز هم اگر به برخی از خیایان های قدیمی و اعیان نشین بروید (مثل خیابان خاقانی در اصفهان)، مسیرهای سنگفرش شده را در آنجا می بینید. سنگفرش ها دوام و مقاومت کافی در برابر ضربه و فشار دارند و بسیار مستحکمند. بنابراین برای کف سازی محوطه ویلا، گزینه ای مناسب و مقرون به صرفه می باشند.

  1. خاک و چمن

ترکیب خاک و چمن نیز می تواند راهی برای کف سازی محوطه ویلا باشد. اکثر باغ ویلاهای قدیمی، مسیرهایی به همین شکل داشتند. این روش هزینه چندانی در مقایسه با سایر روش های کف سازی محوطه ویلا ندارد و تنها لازمه آن، کوبیدن زمین با دستگاه کمپکتور به منظور دستیابی به زمینی مسطح است. 

عوامل موثر در انتخاب متریال کف سازی محوطه

انتخاب مواد کفپوش بر اساس عوامل زیر انجام می شود:

  • هزینه اولیه
  • ماندگاری
  • سختی
  • صافی
  • پاکیزگی
  • ظاهر
  • عایق صدا
  • عایق حرارتی
  • ضد رطوبت
  • مقاومت در برابر آتش
  • نگهداری و تعمیر

سخن آخر

در این مطلب انواع متریال کف سازی برای محوطه ویلا را بررسی کردیم. نوع کفپوش مناسب برای شما، بسته به سلیقه تان و بودجه ای که دارید، می تواند متفاوت باشد. برای اینکه کفپوشی با دوام و مقاوم برای کف سازی محوطه خود خریداری کنید، حتما با یک متخصص کف سازی ویلا در این مورد مشورت نمایید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 370]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن