تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797006635




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایده های طراحی فضای سبز با ترکیب  چمن مصنوعی و ترموود


واضح آرشیو وب فارسی::

فضاهای سبز چه در معابر شهری و پارک ها و چه در ورودی خانه‌ها و برج‌ها، زیبایی و گرما را به زندگی ما می‌بخشند و طبیعت را در زندگی آپارتمانی به ارمغان می‌آورند. بدون شک، این مکان‌ها  به دور از شلوغی زندگی، محیطی آرام و لذت بخش برای ما فراهم می‌کنند. با این حال، تلاش برای پرورش چمن زنده در این منطقه می‌تواند کمی هزینه‌بر و وقت گیر باشد. به بیان ساده‌تر، بین چمن زنی و از بین بردن علف‌های هرز، کوددهی و تلاش برای زنده نگه داشتن علف‌ها، زمان بسیار کمی برای لذت بردن از فضای سرسبز خواهید داشت. در مقابل، نصب چمن مصنوعی می تواند یک محیط بلااستفاده را به یک فضای سبز زیبا با نگهداری کمتر تبدیل کند. اما مزایا و فواید استفاده از چمن‌های مصنوعی به اینجا ختم نمی‌شود. از دیگر مزایای این محصول، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • در هنگام بارندگی، آب بر روی سطح چمن جمع نمی‌شود.
  • انواع چمن‌های مصنوعی از مواد ضد حساسیت و غیر سمی تولید شده‌اند.
  • چمن مصنوعی حیاط با تراکم بالا، مقاومت زیادی در برابر وزن مبلمان و میزهای سنگین وزن دارد.
  • چمن‌های مصنوعی برخلاف چمن طبیعی، در هر شرایط آب و هوایی یا جغرافیایی ماندگار است.
  • قابل اجرا بر روی اکثر مصالح، از جمله بتن و چوب است و از آن می‌توان برای طراحی حیاط خلوت یا دیگر قسمت‌های ساحتمان استفاده کرد.
  • محصولی مناسب و ایمن برای کودکان و حیوانات است.
  • شاید برایتان جالب باشد که امروزه، چمن‌های مصنوعی با ظاهری مشابه با چمن طبیعی طراحی می‌شوند. الیاف این دسته از محصولات بسیار لطیف و انعطاف پذیر است.
  • با حداقل هزینه و نگهداری می‌توانید فضایی سرسبز در تمام فصول سال داشته باشید.


توجه داشته باشید که برای حفظ ایستایی چمن‌‌های مصنوعی تنها کافی‌است که هر چند وقت یکبار، الیاف چمن را فرچه بزنید و ماهی یکبار، سطح چمن‌ها را آبیاری کنید. به طور خلاصه، شما با استفاده از چمن مصنوعی در فضاهای خصوصی ساختمان‌های اداری، تجاری و مسکونی به طبیعت نزدیک‌تر می شوید. همچنین، می‌توانید با استفاده از این محصول و ترکیب آن با دیگر متریال‌ها یک فضای دلنشین و سرسبز برای دورهمی‌های خانوادگی یا جلسات کاری، پدید آورید.

در ادامه به ایده های طراحی فضای سبز با استفاده از متریال‌های متفاوت می پردازیم:

نصب چمن مصنوعی بین سنگ و موزاییک

نصب چمن‌های نواری یا رولی در میان سنگ‌ها و موزاییک‌ها روشی هوشمندانه برای طراحی حیاط، روف گاردن، تزیین مسیر پیاده روی، محوطه سازی در باغ تالار یا حیاط ویلا است. به طور کلی، می‌توان این دسته از محصولات محبوب را طوری نصب کرد که همسطح با بتن باشند، یا می‌توانید آن‌ها را کمی بالاتر از شکاف میان سنگ‌ها یا موزاییک‌ها قرار دهید تا الیاف چمن‌ها از فواصل میان سنگ‌ها بیرون بیایند و زیبایی را به محیط بیرونی ساختمان‌ها هدیه دهند.

چمن مصنوعی بین دال‌های بتنی می تواند راهی برای بازسازی حیاط خلوت بدون استفاده و بی‌روح شما باشد و آن را به مکانی دنج برای نوشیدن یک لیوان چای در کنار دوستانتان تبدیل کند. صفمصنوعیحات بتنی حس پیچیده ای را ارائه می دهند، در حالی که انواع چمن‌های مصنوعی تزئینی، لمسی از نرمی و سادگی را به شما هدیه می‌دهند.

مسیرهای ایجاد شده توسط بتن مهمانان را تشویق می‌کند تا چمن‌زار شما را کاوش نمایند. استفاده از طرح‌های هندسی چمن‌های مصنوعی به شما قدرت طراحی هر پلانی را در فضای سبز خواهد داد.

چمن مصنوعی در اطراف سنگ‌های پله ها

جفت کردن چمن تزئینی با سنگ پله یک راه ساده برای زیباتر کردن ظاهر حیاط خلوت شما در حین بازسازی ساختمان‌ها است. استفاده از این محصول به عنوان کفپوش یا یک المان برای تزئین پله‌ها، نه تنها زیبایی سنگ‌های پله را چند برابر می‌کند، بلکه محیطی ایمن برای تردد افراد و خانواده‌هایی که دارای فرزند کوچک هستند، فراهم می‌سازد. توجه داشته باشید که برای مکان‌های پرتردد مانند راه پله‌ها باید از چمن‌هایی با ارتفاع الیاف بلند و تراکم زیاد استفاده نماییم.

ترکیب چمن مصنوعی و ترموود

پیش از توضیح این ایده بهتر است شما را با مفهوم ترموود آشنا نماییم. ترموود یک نوع چوب قهوه‌ای ‌رنگ و حرارت دیده است و بهترین انتخاب برای ترکیب با چمن‌های تزئینی به حساب می‌آید. رنگ قهوه‌ای ترموود و سبز چمن مصنوعی، علاوه بر آنکه تداعی کننده طبیعت در محیط داخلی یا بیرونی ساختمان‌ها است، بلکه جذابیت طراحی فضا را چند برابر می‌کند.

شما می توانید از ترمووود برای خصوصی سازی فضای سبز محل زندگی یا محل کار خود استفاده کنید یا از ان‌ها به عنوان یک المان تزئینی برای طراحی دیوارها استفاده نمایید و از این طریق، زیبایی را به فضای داخلی هدیه دهید.

یکی دیگر از کاربردهای استفاده از چمن‌های تزئینی و ترموودها که به جذابیت فضای شما می‌افزاید، آلاچیق و یا خانه درختی است که فضا را برای کودکان شما جذاب‌تر و کاراتر می‌کند. اینگونه هم شما می‌توانید برای فرزندان خود فضایی ایمن برای بازی فراهم کنید و هم خودتان از چشم انداز سبز در حیاط خانه لذت می‌برید.



استفاده از منظره های آبی کوچک در فضای بیرونی ساختمان‌ها

مناظر آبی کوچک مانند فواره‌ها، حوض‌های کوچک و استخرهای تزئینی کوچک می‌توانند حال و هوای حیاط شما را به طبیعت نزدیک‌تر کنند. سیستم زهکشی داخلی به سرعت آب را تخلیه می‌کند، بنابراین جایی برای نگرانی در رابطه با تجمع آب در روزهای بارانی یا برفی وجود نخواهد داشت. همچنین، چمن تزئینی یا چند منظوره می‌تواند وزن مواد تزئینی سنگین مانند فلز و سنگ را نیز تحمل کند، بنابراین، هیچگونه محدودیتی در رابطه با طراحی فضای اطراف حوضچه‌ها یا استخرها وجود نخواهد داشت.

استفاده از گیاهان طبیعی

استفاده از چمن مصنوعی مانع از قطع درختان شما درحیاط نمی‌شود و تحت هیچ شرایطی، شما مجبور به قطع آن‌ها نیستید. شاید برایتان جالب باشد که در طراحی فضای بیرونی، شما می‌توانید فضای کافی برای سیستم‌های ریشه درخت برای دریافت نور خورشید و مواد مغذی درنظر بگیرید. از طرف دیگر، می‌توانید از گلدان‌های رنگی که حاوی درختان و گیاهان طبیعی هستند برای طراحی فضای بیرونی ساختمان‌ها استفاده نمایید.

استفاده از متریال در سطح زمین

می توانید از عرشه، اسلب و شن و موارد دیگر در سطح استفاده نمایید. همچنین، با این مصالح و متریال قادر به تقسیم بندی فضای سبز باغ ویلا یا حیاط خانه خواهید بود. 

استفاده از المان‌های تزئینی در فضای سبز

در ایده تزئین حیاط با چمن مصنوعی  می‌توانید از دیگر المان‌های تزئینی مانند گلدان‌های رنگی، مجسمه‌های تزئینی یا دیوار سبز استفاده نمایید. با طراحی الگوی طراحی فضای سبز با استفاده از انواع چمن و استفاده از تخته‌های سنگ فرش روشن می‌توان کاملاً سطوح مختلف را متضاد کرد و محیطی هیجان انگیز در قسمتی از خانه یا محل کار طراحی نمود.

توجه داشته باشید که راهکارهای دیگری برای زیباتر کردن فضاهای سبز وجود دارد. اما موارد بالا جز تاثیرگذارترین موارد زیبا سازی و طراحی فضای سبز است.



به طور خلاصه...

شما می‌توانید با تهیه یک محصول باکیفیت از مجموعه چمنزار، محیطی سرسبز برای دورهمی‌های خانوادگی، برگزاری جلسات کاری، مکانی ایمن برای بازی کودکان در قسمتی از خانه و یا یک زیستگاه یا محل زندگی برای حیوان خانگی خود ایجاد کنید و طبیعت را به محیط داخلی یا بیرونی ساختمان‌ها بیاورید. لازم به ذکر است که این مجموعه با ارائه انواع چمن‌های مصنوعی ورزشی، تزئینی و چند منظوره در تلاش است تا نیاز هم‌وطنان عزیزمان را در سراسر کشور تامین نماید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 221]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن