تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797077526




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خرید دیسک و صفحه و تسمه تایم از فروشگاه معتبر | پژمان پارت


واضح آرشیو وب فارسی::

شما میتوانید برای خرید قطعات خودرو ارجینال و با کیفیت از جمله خرید دیسک و صفحه و تسمه تایم به فروشگاه آنلاین پژمان پارت مراجعه کنید

 

برای حرکت کردن خودرو، باید قدرت موتور به چرخ ها منتقل شود و یکی از اجزای درگیر برای این انتقال، دیسک و صفحه است که در این مطلب به بررسی آن می پردازیم.

در سیستم انتقال قدرت خودرو، که با استفاده از دنده، نیرو افزایش پیدا می کند و به چرخ ها منتقل می شود؛ اجزای مختلفی در کنار هم کار می کنند که مهم ترین آن کلاچ محسوب می شود. این قطعه هم قطعاتی دارد که از مهم ترین آنها می توان به دیسک و صفحه اشاره کرد. عملکرد و حرکت اجزای سیستم انتقال قدرت، به دیسک و صفحه کلاچ که حیاتی ترین قسمت این سیستم است، بستگی دارد. اگر این قطعه مشکلی داشته باشد حرکت خودرو مختل می شود. بنابراین خرید با کیفیت ترین نوع این قطعه بسیار مهم است و خرید دیسک و صفحه با قیمت مناسب و کیفیت مطلوب از فروشگاه های معتبر لوازم یدکی پیشنهاد می شود.

کلاچ به عنوان یک قطعه مصرفی که در طول زمان دچار فرسودگی و در اصطلاح تمام می شود، هر 50 تا 60 هزار کیلومتر نیاز به تعویض دیسک و صفحه دارد و از عواملی که عمر این قطعه را کاهش می دهد عبارتند از: تعویض نادرست دنده، انتخاب دنده نامناسب مثلا در سربالایی ها، رانندگی در ترافیک، سرعت بیش از حد، سنگین کردن بیش از اندازه وزن خودرو و...


خرید دیسک و صفحه

نشانه های فرارسیدن زمان تعویض دیسک و صفحه

  • سفت و خشک شدن پدال کلاچ
  • سر و صدای غیر عادی هنگام عوض کردن دنده
  • تغییر نکردن سرعت ماشین بعد تعویض دنده
  • درست جا نرفتن دنده و سخت شدن حرکت آن
  • لرزش یا تکان خوردن هنگام آزاد شدن کلاچ

اگر این علائم را در خودروی خود مشاهده کردید، در اسرع وقت با مراجعه به یک فروشگاه معتبر لوازم یدکی خودرو اقدام به خرید دیسک و صفحه با کیفیت نمایید.

عواملی که باید رعایت کرد تا دیسک و صفحه آسیب نبیند:

  1. بعد از عوض کردن دنده حتما پای خود را از روی کلاچ بردارید و بی مورد از کلاچ استفاده نکنید
  2. قبل از اینکه پای خود را روی کلاچ بگذارید، دنده را عوض نکنید
  3. از حمل کردن بار بیش از اندازه توسط خودرو خودداری کنید
  4. از تمیز بودن کلاچ که ممکن است بر اثر ریخته شدن روغن ترمز آلوده شود، اطمینان حاصل کنید
  5. در سر بالایی ها از متوقف کردن خودرو با استفاده از کلاچ خودداری کنید
  6. هنگام برداشتن پای خود از روی پدال گاز، دنده را به طور کامل عوض کنید

سعی کنید از بهترین نوع دیسک و صفحه برای خودروی خود استفاده کنید. سایت پژمان پارت با تجربه کافی در این زمینه می تواند برای خرید دیسک و صفحه یا رفع مشکل آن به شما کمک کند.

تسمه تایم چیست؟ 

قطعه ای پلاستیکی که روی آن دندانه دارد و براساس نوع خودرو متفاوت است تسمه نام دارد و به میزان فاصله بین مرکز یک دانه تا مرکز دانه بعد تسمه تایم گفته می شود.

یکی از مواردی که در سلامت خودرو باید به آن توجه کرد، نحوه ی صحیح انتقال نیرو در موتور است و مسلما قطعه ای مانند تسمه تایم که نقش مهمی در این فرایند دارد، از اهمیت زیادی برخوردار است و پارگی و نقص در آن آسیب های زیادی را در قسمت های دیگر خودرو ایجاد می کند.

باز و بسته شدن سوپاپ ها از طریق تسمه تایم کنترل می شود. میل سوپاپ در مدل های مختلف خودرو، در محل مشخصی قرار دارد و محل جای گیری تسمه تایم هم اندکی متفاوت است اما غالبا در سر سیلندر جایگذاری شده است.

 تسمه تایم ورود هوا و حرکت پیستون ها را هماهنگ می کند. وقتی پیستون پایین می رود، هوا و سوخت وارد می شوند و وقتی به بالا حرکت می کند، شمع سوخت را مشتعل می کند و به سمت پایین شلیک می شود. سپس دوباره بالا می آید و همه ی گاز باقی مانده از موتور خارج شده و از لوله اگزوز عبور می کند. بنابراین لازم است مرتبا وضعیت تسمه تایم مورد بررسی قرار بگیرد؛ تا در صورت هرگونه آسیب دیدگی، اقدام به خرید تسمه تایم شود.

تسمه جزئی از قطعات موتورهای احتراق داخلی محسوب می‌شود و در بسیاری از صنعت‌ها کاربردهای وسیعی دارد. یک تسمه با کیفیت از پارچه مقاوم و الیاف با کیفیت ساخته شده که در برابر دما، کشش طولی و پارگی، مقاومت زیادی دارد. هنگام خرید تسمه تایم به کیفیت و ویژگی های آن توجه کنید.


خرید تسمه تایم

آسیب دیدگی تسمه تایم

توجه داشته باشید که اگر تسمه تایم باز یا پاره شود، آسیب جدی به دینام، پمپ هیدرولیک و غلطک های هرزگرد وارد می کند. به همین دلیل گاهی هنگام تعویض و خرید تسمه تایم، همه این قطعات تعویض می شوند. در مواردی هم مشکلات تسمه تایم، به سرسیلندر آسیب می زند. در برخی موارد نیز با پارگی تسمه تایم، موتور بطور ناگهانی خاموش می شود؛ لذا قبل از شروع سفر تمامی قطعات باید بررسی شود تا هنگام رانندگی در جاده مشکلی ایجاد نشود.

برای کارکرد بهتر، تسمه تایم باید در محل مناسب خود جای گیری شود و جابه جایی آن از محل خود، باعث ایجاد بی نظمی در کار موتور می شود چرا که زمان دقیق باز بودن سوپاپ ها به محل درست تسمه تایم بستگی دارد. اگر تسمه تایم نیاز به تعویض داشته باشد اما در زمان مناسب انجام نشود، دندنه ها به سرعت فرسودگی پیدا کرده و ساییده می شوند، لذا باید بلافاصله تعویض شود.

دو نکته ای که در تعویض و خرید تسمه تایم جدید مهم است؛ یکی مدت زمانی است که از تولید شدن آن می گذرد و دومی کارکرد خودرو است. در تمام خودروهای داخلی از یک نوع تسمه تایم استفاده می شود و کارکرد آن 60 هزار کیلومتر ذکر شده است. هر چند عمر مفید تسمه تایم به عملکرد خودرو بستگی دارد اما معمولا یک تسمه تایم 4 یا 5 سال میتواند عمر کند. برای جلوگیری از هزینه های اضافی که تسمه تایم فرسوده به وجود می آورد، خرید تسمه تایم با کیفیت اهمیت زیادی دارد. سایت پژمان پارت در زمینه خرید تسمه تایم پراید و یا هر نوع خودروی دیگر، می تواند به شما کمک کند.

عمر تسمه تایم در انواع مختلف خودرو یکسان نیست و به عوامل زیادی بستگی دارد و برای انتخاب و خرید تسمه تایم پراید، باید به ویژگی های آن توجه کرد. لازم به ذکر است در اکثر خودروهای شش سیلندر زنجیر تایم جایگزین تسمه تایم شده است یا در خودروهای سنگین از دنده تایمینگ استفاده شده است که البته استثنائاتی هم وجود دارد.

خرید تسمه تایم پراید

در حال حاضر شرکت های مختلفی برای خودروی پراید تسمه تایم طراحی و تولید کرده اند که یکی از آنها شرکت دانگیل است. برای خرید تسمه تایم پراید و اطلاع از کیفیت آن، علاوه بر مراجعه به مراکز معتبر فروش قطعات، باید به نام شرکت سازنده، میزان انعطاف پذیری و مقاومت تسمه توجه کرد. 


تسمه تایم پراید

علائمی که هشدار می دهند تسمه درحال پاره شدن است

  • افزایش دود اگزوز
  • روشن نشدن ماشین با استارت زدن
  • صدای قیژقیژ موتور
  • صدای زوزه تسمه
  • پایان تاریخ مصرف تسمه
  • تنظیم نبودن دور موتور
  • خوردگی دندانه ها

سخن پایانی

مطالبی که بیان شد برای آشنایی بیشتر شما با تعدادی از قطعات مهم خودرو بود که اگر به هر دلیلی خراب شوند و به موقع تعویض نشوند، خسارت زیادی به خودروی شما وارد می آورند. سایت پژمان پارت همواره آماده راهنمایی مشتریان عزیز می باشد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 188]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن