تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):تلاوت کننده سوره حدید و واقعه و الرحمن در آسمانها و زمین اهل بهشت خوانده می شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797772803




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انواع چکش تخریب چه کاربردی دارد؟


واضح آرشیو وب فارسی::

 

چکش تخریب یکی از ابزارها و تجهیزات صنعتی و ساختمانی است که با توجه به اسم آن اغلب برای عملیات تخریب سازه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ابزار به صورت اختصاصی به منظور تخریب دیوارهای بزرگ، سازه‌های بتنی، بلوک، کاشی و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد. انواع چکش تخریب از نظر کاربرد متفاوت‌اند و حتی قابلیت‌های متفاوتی نیز دارد. در ادامه با کاربردهای انواع چکش تخریب و نحوه انتخاب آنها آشنا می‌شویم. 

چکش تخریب چیست؟

در فعالیت‌های عمرانی و ساختمانی علاوه بر این که ساخت و ساز از اهمیت بالایی برخوردار است،‌ تخریب سازه ها نیز مهم است. برای اینکه بتوان با سرعت و دقت بالا به تخریب سازه‌ها پرداخت لازم است از ابزارهای خاصی استفاده کنیم. این ابزارها در گذشته بیل و کلنگ بود که کارایی مناسبی نداشت. اما اکنون از چکش تخریب در انواع و مدل‌های مختلف می‌توان استفاده کرد. این ابزار به واسطه قدرت بالای خود می‌تواند حفاری را بدون عیب و نقص انجام داده و حتی یک پنجره بزرگ را به راحتی از روی دیوار جدا کند.

در مواردی که لازم است تخریب با دقت و بدون آسیب به برخی اجزا انجام شود، حتما می‌بایست از چکش تخریب مناسب استفاده کرد. البته بتن کن نیز که گاهی با چکش تخریب اشتباه گرفته می‌شود در این موارد کاربرد دارد؛ اما بتن کن معمولا از ظرافت کمتری برخوردار بوده و بیشتر برای قدرت تخریب بالاتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چکش تخریب از یک دسته بلند فلزی و یک بدنه سنگین تشکیل شده که کاربر با عمود کردن آن به محل تخریب، نیروی زیادی را به آن وارد می‌کند و به سرعت آن را تخریب می‌کند. گفتنی است که کاربر چکش تخریب می‌بایست از قدرت بدنی بالایی برخوردار باشد تا از آسیب دستگاه به جسم خود جلوگیری کند.

چکش تخریب چه ویژگی‌هایی دارد؟

 چکش تخریب ویژگی‌های مختلفی دارد که در هنگام خرید باید حتما به آنها توجه کنید؛ در ادامه به این ویژگی‌ها توجه داشته باشید تا در هنگام خرید انتخاب درستی داشته باشید:

وزن چکش

وزن چکش یکی از اولین ویژگی‌هایی است که در هنگام خرید به آن اشاره می‌شود. معمولا دستگاه‌هایی که وزن بالاتری دارند، برای مصارف صنعتی و عمرانی بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند و چکش‌های سبک در ساختمان سازی کارایی دارند. برای دقت بیشتر حین تخریب لازم است وزن چکش کمتر باشد. علاوه بر این شایسته ذکر است که چکش تخریب با وزن کمتر، باعث کاهش خستگی کاربر شده و بازدهی کار را افزایش می‌دهد.

نوع قلم

  • قلم‌های چهار شیار نوک تیز، از نوع بشقابی و ناخنی با سایزهای 25، 40 و 60 سانتی متر (طول)
  • قلم پنج شیار نوک تیز ، از نوع بشقابی و ناخنی با سایزهای 30، 40 و 60 سانتی متر
  • قلم شش گوش نوک تیز،‌ از نوع بشقابی و ناخنی در سایزهای 25 و 40 سانتی متر
  • قلم شش گوش HEX یا FLAT برای چکش‌های 6 و 16 کیلوگرمی

نوع قلم تا حد زیادی کاربرد و کارایی آن را برای شما تعیین می‌کند. برای تعیین نوع قلم چکش بهتر است با افراد متخصص مشورت کنید.

قدرت ضربه چکش

قدرت هر ضربه‌ای که چکش وارد می‌کند در مدل‌هاو سایزهای مختلف ان تغییر می‌کند. معمولا قدرت یا توان ضربه بر حسب ژول است اما ممکن است در برخی دستگاه‌ها با وات تعیین شده باشد. توجه داشته باشید که اغلب دستگاه‌های بزرگ قدرت ضربه ثابت دارند اما در دستگاه‌های کوچک قدرت ضربه قابل تعیین است.



انواع چکش تخریب 

انواع چکش تخریب از نظر نوع کارکرد و کاربردهایی که دارند متفاوت هستند. متداول‌ترین انواع آن شامل چکش بنزینی،‌ پنوماتیک، برقی و هیدرولیک هستند. در ادامه با ما همراه شوید تا با این چکش‌ها آشنا شویم:

  • چکش تخریب بنزینی: موتور این چکش تخریب از نوع بنزینی بوده و برای راه اندازی به بنزین احتیاج دارد. در بعضی از چکش‌های تخریب بنزینی پیش از راه اندازی لازم است مقداری بنزین و روغن را مخلوط کنید و داخل محفظه دستگاه بریزید. این چکش‌ها به دلیل در دسترس بودن بنزین در شرایط مختلف از کارایی بالایی برخوردارند و در سایزهای مختلف عرضه می‌شوند. 
  • چکش تخریب پنوماتیک: چکش تخریب پنوماتیک یکی از متداول‌ترین ابزاهای تخریب است که از کمپرسور هوا به عنوان منبع انرژی استفاده می‌کند. این کمپرسور با استفاده از یک موتور دیزلی کار می‌کند. از آنجایی که چکش پنوماتیک با پیستون کار می‌کند، سرعت موتور آن با دو سرعت  متفاوت تنظیم می‌شود.
  • چکش تخریب برقی: این نوع از چکش تخریب یک موتور الکتریکی دارد که با اتصال به برق شهری به کار می‌افتد. معمولا از این چکش‌ها در شرایطی که برق در دسترس باشد و امکان استفاده از چکش تخریب پنوماتیکی وجود نداشته باشد استفاده می‌شود.
  • چکش تخریب هیدرولیک: در این چکش‌ها از روغن هیدرولیک برای تخریب استفاده می‌شود. معمولا این چکش‌ها از سایز و قدرت بالاتری برخوردار هستند و در تخریب و ساخت و سازهای بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند. حتی می‌توان در حفاری معادن نیز از این نوع چکش تخریب استفاده کرد.

راهنمای خرید چکش یا هیلتی تخریب

انتخاب مدل مناسب چکش تخریب باید با توجه به نیازی که شما دارید و توجه به ویژگی‌های چکش انجام شود. در برخی موارد می‌تواند به جای خرید از روش اجاره چکش استفاده کرد. 

هیلتی تخریب که یکی از پرطرفدارترین انواع چکش تخریب است، توسط بسیاری از شرکت‌های تخصصی اجاره داده می‌شود. شما می‌توانید به منظور اجاره هیلتی با ضمانت از تهران تخریب و بهره مندی از خدمات پس از فروش، با کارشناسان این شرکت تماس برقرار نمایید. تهران تخریب باکیفیت‌ترین تجهیزات تخریب و گودبرداری را با به صرفه‌ترین قیمت در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد.

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 230]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن