تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على هرگاه عالِم با تقوا و توبه كار نباشد، موعظه اش از دل مردم مى لغزد همچنانكه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797039262




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیچ و مهره چیست؟


واضح آرشیو وب فارسی::

 پیچ و مهره

پیچ و مهره های صنعتی که در شکل های مختلفی از گل ، دنده زنی، استاندارد ها و متریال های مختلفی تولید میشوند جزو ابتدایی ترین اختراعات بشر و همچنین مهمترین نوع اتصالات صنعتی محسوب میشوند. امروزه پیچ و مهره ها طبق استاندارد های بسیار دقیقی که تبیین کننده ابعاد گل پیچ، گام پیچ، عمق دنده، گام و ابعاد مهره ها و متریال و عملیات های حرارتی میشوند تولید میشوند. از کاربردی ترین استاندارد های تولید پیچ و مهره استاندارد DIN آلمان و استاندارد ASTM آمریکا می باشد. استاندارد DIN بیشتر در تولید پیچ ومهره ها با دنده های میلیمتری و استاندارد ASTM آمریکا در تولید پیچ و مهره ها با دنده های اینچی مطرح می باشند. اغلب پیچ و مهره های صنعتی دارای استاندارد های معادلی در دو دستگاه می باشند هر چند استاد بولت ها معمولا تنها با استاندارد ASTM شناخته می شوند. 



گرید های مختلف پیچ و مهره شش گوش آهنی

بطور کلی پیچ و مهره شش گوش آهنی چندان در دسته پیچ و مهره های صنعتی قرار نمی گیرند و آن به سبب مقاومت پایین آنها در برابر نیروهای کششی می باشد. پایین بودن تنسایل و مقاومت کششی پیچ و مهره آهنی که به سبب درصد پایین کربن در ساختار آنها می باشد سبب میشود که مانند پیچ و مهره های استیل و خشکه که سختی آنها و مقاومت محیطی آنها در برابر زنگ زدن قبل از استفاده تست شده و با سزتیفیکت مورد استفاده قرار گیرند چندان مطرح نباشد. در کل دو گرید پیچ و مهره آهنی 4.8 و 5.6 گرید های پرکاربردترین هستند که تفاوت چندانی نیز در تست ریپورت ها از نظر مقاومتی ندارند..

فراوری مواد

فرآوری مواد، مجموعه ای از عملیات که مواد صنعتی را از حالت خام به قطعات یا محصولات نهایی تبدیل می کند. مواد صنعتی به موادی گفته می شود که در ساخت کالاهای "سخت" مانند ماشین آلات و تجهیزات کم و بیش بادوام تولید شده برای صنعت و مصرف کنندگان، در مقایسه با کالاهای "نرم" یکبار مصرف، مانند مواد شیمیایی، مواد غذایی، داروها و پوشاک استفاده می شود.

 

نحوه تولید پیچ و مهره 

 

فرآیندهایی که برای تبدیل مواد خام به محصولات نهایی استفاده می‌شوند، یکی از دو عملکرد عمده را انجام می‌دهند: اول اینکه مواد را به شکل دلخواه در می‌آورند و دوم، خواص مواد را تغییر می‌دهند یا بهبود می‌بخشند.

 

پیچ و مهره استیل

پیچ و مهره استیل در گریدهای 304 و 316 تولید می شود و به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی مناسب برای محیط های مرطوب می باشد و در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و... استفاده می شود.

فرآیند شکل دهی

فرآیندهای شکل‌دهی را می‌توان به دو نوع کلی طبقه‌بندی کرد: فرآیندهایی که روی ماده در حالت مایع و آنهایی که روی مواد در شرایط جامد یا پلاستیک انجام می‌شوند. پردازش مواد به شکل مایع معمولاً به عنوان ریخته‌گری شناخته می‌شود که شامل فلزات، شیشه و سرامیک باشد. وقتی روی پلاستیک ها و برخی مواد غیرفلزی دیگر اعمال شود، قالب گیری نامیده می شود. اکثر فرآیندهای ریخته‌گری و قالب‌گیری شامل چهار مرحله اصلی می‌شوند: (1) ساختن الگوی دقیق قطعه، (2) ساختن قالب از الگو، (3) وارد کردن مایع به داخل قالب، و (4) حذف قسمت سخت‌شده از قالب. قالب گاهی اوقات یک عملیات تکمیلی لازم است.

 

کاربرد پیچ و مهره در صنعت

پیچ و مهره کاربردهای متفاوتی دارند. به عنوان مثال، پیچ آسانسور برای نوار نقاله و آسانسور استفاده می شود و معمولا به آنها پیچ های سر بزرگ می گویند. از پیچ های شش گوش برای ساخت تونل و تثبیت دیوارها استفاده می شود و پیچ های شش ضلعی کاربردهای متفاوتی در صنعت و ساختمان دارند. 

پیچ و مهره فولادی یا همان خشکه نیز برای استفاده در چرخاندن قطعات قرقره ها و چرخ دنده ها مناسب هستند. پیچ های لنگر برای اتصال به بتن استفاده می شود و برای جلوگیری از چرخش می توانید از پیچ استفاده کنید. این نوع پیچ ها دارای سر گرد و صاف هستند.

پیچ شش گوش

این رایج ترین شکل پیچ است و برای مقاصد عمومی روزه استفاده می شود. سر شش ضلعی در انتهای بالایی آن پخ شده است.پیچ شش گوش برای جلوگیری از چرخش پیچ و مهره هنگام روشن یا خاموش کردن مهره، سر پیچ توسط آچار دیگری نگه داشته می شود. یک پیچ با سر شش ضلعی که در شکل نشان داده شده است. 

 

مهره شش ضلعی

این رایج‌ترین شکل مهره‌ای است که برای هدف بستن عمومی به همراه یک پیچ با سر شش ضلعی استفاده می‌شود. یک مهره شش ضلعی در شکل نشان داده شده است. برای خرید مهره شش گوش حتما متریال مورد نطر رو اعلام کنید.

 

فروش پیچ و مهره استنلس استیل در گریدهای مختلف

بحث کمی وجود دارد که فولاد ضد زنگ مطابق با همنام خود است. این فلز به اندازه فولاد سنتی قوی است و مقاومت در برابر خوردگی عالی را در طول عمر مفید طولانی حفظ می کند. علاوه بر این، طیف گسترده ای از آلیاژهای فولاد ضد زنگ برای انواع اتصال دهنده های مکانیکی موجود است. قبل از غواصی بیشتر، مفید است ابتدا برخی مفاهیم اولیه در مورد فولاد ضد زنگ را درک کنید.

ساده ترین تعریف از فولاد ضد زنگ این است که این یک آلیاژ فولادی است که با استفاده از یک فولاد آلیاژی کم کربن معمولی ایجاد می شود، به این معنی که مقدار کربن کم آن در حد 0.3٪ -0.5٪ است. این فولاد کم آلیاژ معمولی دارای حداقل 10 درصد کروم به عنوان یک ماده آلیاژی است. عنصر آلیاژی کروم تمام کارهای سنگین را برای ایجاد مقاومت در برابر خوردگی انجام می دهد و عنصر کلیدی است که فولاد ضد زنگ را متمایز می کند. 

 

 

انواع آبکاری پیچ و مهره های

آبکاری پیچ و مهره های فولادی و آهنی از دیرباز بعنوان راهکاری عملی برای افزایش مقاومت سطحی آنها در برابر ناملایمات محیطی بالاخص رطوبت و اسیدهای رقیق و باران های اسیدی بوده است. برخی از فرایند های آبکاری پیچ و مهره ها که در قدیم مرسوم بوده اند مانند آبکاری کادمیوم به سبب آسیب های محیطی دیگر مرسوم نیستند و منسوخ شده اند. روش های کاربردی آبکاری پیچ و مهره ها که امروزه نیز رایج هستند عبارتند از آبکاری گالوانیزه (سرد و گرم) ، زاج کاری یا سیاه کاری و داکرومات. هر یک از روش های آبکاری دارای مزایا و معایبی هستند اما در این بین کم عیب ترین و مقاوم ترین آنها که روشی نوین برای آبکاری پیچ و مهره ها شمرده میشود آبکاری داکرومات است. 

 

در انتخاب پیچ و مهره به چه نکاتی توجه کنید

یکی از اصلی ترین چالش ها در خرید پیچ و مهره در صنایع مختلف و ایجاد اتصالات پایدار همراه با ایجاد یک مقاومت مهندسی و تایید شده بدون شک انتخاب صحیح این محصول در گرید و نوع، جنس و ساختار ان است.

همان طور که می دانید پر مصرف ترین پیچ ها در صنایع فعال شامل؛ استاد بولت، شش گوش، استیل و آلن می باشد که هر کدام فرایند تولید متفاوتی را گذرانده و دارای پوشش دهی و ساختار استانداردی در جهت کاربرد پیش بینی شده، هستند که در نگاه تولید و بهره وری دارای مقاومت و تنش تسلیم و بار گواه خاص خود می باشند، که گریدهای ذکر شده را شکل می دهند. 





 

 

 

 

 

 

 

 

 

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن