تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 28 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخاوت از اخلاق پيامبران و ستون ايمان است . هيچ مؤمنى نيست مگر آن كه بخشنده است و تنها ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796366573




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دلایل عصب کشی دندان پر شده چیست؟


واضح آرشیو وب فارسی::

آیا تاکنون برای شما پیش آمده است که عصب کشی دندان پر شده را انجام داده باشید؟ هنگامی که درد در دندان خود احساس می کنید در بیشتر موارد دندانپزشک پوسیدگی دندان را عامل درد بیان می کند. در حالت عادی با از بین رفتن پالپ یا همان بافت های نرم دندان، علائم پوسیدگی خود را نمایان می سازد. اگر در اسرع وقت به فکر آن نباشید به احتمال زیاد پوسیدگی گسترش یافته و نیاز به درمان جدی تر خواهد داشت. در این صورت با تجویز دندانپزشک امکان دارد دندان، پر شود یا نیاز به عصب کشی داشته باشد. یا اگر قبلاً پر شده باشد امکان ترمیم مجدد یا عصب کشی وجود دارد.

چرا عصب کشی دندان پر شده اتفاق می افتد؟



یکی از دلایل عصب کشی دندان پر شده پوسیدگی های بعدی بعد از ترمیم اولیه است. هنگامی که با پوسیدگی مواجه می شوید دندانپزشک برای درمان آن و اطمینان از پوسیدگی بیشتر مجبور می شود مقداری از بافت های سالم را بتراشد. در نتیجه فضای بزرگ تری نسبت به حالت اول باید ترمیم شود. حال امکان دارد بعد از گذشت مدتی پوسیدگی جدید در کنار یا زیر پوسیدگی قبلی ایجاد شود. حال ترمیم قبلی برداشته می شود. اکنون میزان سوراخ ترمیم قبلی بزرگ تر می شود. چرا که برای اصلاح پوسیدگی جدید و اطمینان از گسترش میزان پوسیدگی نیاز به فضای بیشتر است. تخریب بیشتر دندان سبب ضعیف شدن ساختار آن می شود. در بیشتر پوسیدگی ها که بعد از ترمیم قبلی اتفاق می افتد نیاز به عصب کشی است.

در این حالت دندانپزشک عصب کشی دندان پر شده را تجویز می کند. چرا که تراشیدن ها امکان دارد تا سطح پالپ صورت گیرد و نیاز به ترمیم جدی تری باشد.

دندانی که قبلاً ترمیم یافته است با مرور زمان امکان دارد در اثر مصرف مایعات یا مواد غذایی گرم و سرد از خود واکنش نشان دهد. واکنش دندان ترمیم شده با انبساط و انقباض همراه است. این واکنش سبب بروز ترک های بسیار ریزی در مابین دندان و مواد ترمیمی می شوند. این ترک ها نه با چشم و نه با عکس پرتوی ایکس قابل دیدن نیست. بر اثر گذشت زمان و مصرف مداوم مواد غذایی گرم و سرد، منقبض و منبسط مواد ترمیم قبلی سبب بزرگ شدن ترک های ریز می شود. با بزرگ شدن ترک ها به آسانی مواد غذایی ریز به درون دندان راه پیدا می کنند. همچنین باکتری و پلاک ها در اطراف ترک ها تجمع می کنند.

 اگر خوش شانس باشید یا دقت زیادی روی تغییر و تحول دندان داشته باشید فقط با تمیز کردن ناحیه پوسیدگی و ترمیم مجدد مشکل رفع می شود. اما در برخی مواقع نیاز به عصب کشی دندان است. که در این حالت ترمیم قبلی برداشته می شود و عصب دندان برداشته و درباره مرحله ترمیم انجام می شود.

دندان نیز همانند همه قسمت های دیگر بدن با گذشت زمان عمر مفید آن کاسته می شود و شروع به مستهلک شدن می شود. اگر دندانی قبلاً بر روی آن کار شده باشد در ترمیم های بعدی احتمال تخریب پالپ آن بیشتر است. این درمان برای دندان های آسیایی بیشتر اتفاق می افتد. چرا که دندان های ترمیمی بر اثر فشار زیادی که روی آن‌ها صورت می گیرد احتمال ترمیم مجدد زیاد است.

چه زمانی یک دندانپزشک عصب کشی دندان پر شده را توصیه می کند؟



هنگامی یک متخصص درمان ریشه، عصب کشی دندان پر شده را توصیه می کند که ریشه تمام کانال ها خارج نشده باشد. به عبارت دیگر اگر در ترمیم اولیه به هر دلیلی دندانپزشک موفق به برداشتن تمام عصب های موجود در کانال ها نشده باشد. در این صورت با وجود ترمیم دندان همچنان دندان درد دارد و فرد احساس درد را با خوردن غذا بیشتر احساس می کند.

یکی از دلایل عصب کشی دندان پر شده دیده نشدن کانال های اضافه در هنگام ترمیم قبلی است. که در این صورت دندان پزشک با بررسی های انجام شده و اطمینان از وجود یک کانال اضافی که قبلاً رویت نشده بود ترمیم قبلی را بر می دارد. سپس مراحل عصب کشی مجدد را انجام می دهد. امکان دارد در ترمیم اولیه عصب کشی کلیه کانال ها انجام شده است. اما این پاکسازی به طور دقیق و تمیز صورت نگرفته باشد. به عبارت دیگر انتهای یکی یا چند تا از کانال ها به صورت صحیح باز نشده است. در این صورت بیمار با گرفتن عکس از دندان می تواند به دندانپزشک مراجعه کند و مراحل اصلاحی را انجام دهد.

یکی از مشکلات عصب کشی دندان پر شده زمانی است که عصب کشی و ترمیم اولیه ناقص انجام شده باشد. چرا که عصب کشی ناقص سبب رشد کیست هایی در انتهای کانال می شوند. اگر به موقع درد های ناشی از درد دندان ترمیم شده را پیگیر نشویم این کیست ها سبب تحلیل استخوان خواهد شد. این تحلیل استخوان فاسد شدن دندان و کشیدن دندان را به همراه دارد. اما اگر پس از مدتی همچنان درد در ناحیه دندان ترمیم شده باقی بماند و با مصرف مواد غذایی شدت یابد می توان با ترمیم مجدد و تمیز کردن مجدد کانال دندان همچنان از دندان های خود استفاده کنید.

آیا دندان قروچه سبب عصب کشی دندان پر شده می شود؟

افراد زیادی هستند که دندان های خود را به یکدیگر محکم فشار می دهند. این فشار سبب تغییر سطح دندان ها و نمایان شدن پالپ می شود که گاهی نیاز است عصب کشی دندان پر شده انجام شود. برای افرادی که معضل قروچه دندان دارند در هنگام ترمیم مجدد باید سطح همه دندان های ترمیمی یک دست باشد. چرا که دندانی که از سطح بلندی برخوردار است استهلاک آن بیشتر از دندان های کوتاه می باشد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 267]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن