تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هان! ميان حق و باطل جز چهار انگشت فاصله نيست. از آن حضرت درباره معناى اين فرمايش س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797776062




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاربرد قالب تزریق پلاستیک در صنایع مختلف


واضح آرشیو وب فارسی::

 

 قالب تزریق پلاستیک یک روش محبوب در صنایع مختلف از جمله ساختمان سازی، پزشکی، غذایی و دارویی، کشاورزی، الکترونیکی، خودرو سازی و ... است.

 

برای اکثر صنایع، یافتن کمترین هزینه و در عین حال بادوام ترین مواد برای تولید محصولات مورد نیازشان منطقی است. قالب تزریق پلاستیک یک فرآیند تولید بسیار متنوع است، به این معنی که اجزایی که تولید می کند در اشکال، اندازه ها و پیچیدگی های مختلف هستند. این باعث می شود که این فرآیند در بسیاری از برنامه ها و صنایع بسیار محبوب و گسترده باشد. این فرآیند از یک ماشین قالبگیری تزریقی، مواد خام و قالبی به شکل محصول تولید شده برای تولید مداوم حجم بالایی از اشیاء یکسان با سرعت بالا استفاده میکند. قطعات ساخته شده به روش قالب سازی پلاستیک، قوی، بادوام و مناسب برای مصارف مختلف هستند که برخی از آنها دوام بیشتر از بقیه دارند.


کاربرد قالب تزریق پلاستیک

کاربردهای رایج قالب تزریق پلاستیک چیست؟

قالب تزریق پلاستیک نقش مهمی در توسعه و ساخت محصولات و اجزای متعددی از قطعات هواپیما گرفته تا اسباببازیهای مصرفی و لوازم الکترونیکی دارد. در اینجا رایج ترین کاربردهای قطعات ایجاد شده از طریق این فرآیند آورده شده است:

ساختمان سازی و وسایل منزل

تولید اجزای مختلف ساختمانی به روش تزریق پلاستیک، به دلیل تطبیق پذیری بالا یک روش محبوب به حساب می آید. دلایل زیادی وجود دارد که چرا این روش برای استفاده در ساخت و ساز مناسب است:

  • پایداری بسیار بالای مواد مورد استفاده
  • دوام فوق العاده در هنگام قرار گرفتن در معرض عناصر
  • مقرون به صرفه تر بودن در مقایسه با چوب و فلز
  • بهره وری انرژی بسیار خوب
     
  • وزن کم قطعات و تولیدات
  • انتخاب گسترده ای از مواد اولیه

برخی از متداول ترین عناصر تولید شده در صنعت ساختمان شامل لوازم جانبی کوچک و بزرگ، بست هاو ابزارهای دستی مختلف ، وسایل ساختمان مانند قطعات مبلمان – کوسن صندلی، صندلی، روکش صندلی تا وسایل روزمره مورد استفاده مانند سفره، می باشد.
صنایع غذایی
قطعات مورد استفاده در زمینه غذا و نوشیدنی باید از قوانین و مقررات بهداشتی و ایمنی سختگیرانه مانند برنامه GMA-safe و گواهی FDA پیروی کنند. همه اینها برای اطمینان از رفاه افرادی که از چنین محصولاتی استفاده می کنند ضروری است. برای رعایت استانداردهای فوق، قطعات قالب گیری شده باید فاقد BPA و کاملاً غیر سمی باشند.
به همین دلیل است که انتخاب رزین ها و مواد مناسب برای تولید عناصری که در این صنعت مورد استفاده قرار می گیرند، مهم است. متداول ترین قطعات تولید شده برای این صنعت عبارتند از:

  • اجزای مختلف برای تجهیزات پردازش
  • ظروف برای نوشیدنی و غذا
  • قطعات برای فیلتر کردن و توزیع نوشیدنی
  • اجزای سیستم نوار نقاله
  • روپوش ها

صنعت پزشکی

همانند صنعت غذا و نوشیدنی، قطعات پلاستیکی ساخته شده برای رشته های پزشکی و دارویی باید از دستورالعمل های دقیق تری پیروی کنند. به منظور رعایت این استانداردها، تولیدکنندگان باید از FDA یا رزین های درجه پزشکی استفاده کنند و اجزای آنها را طبق گواهی ISO تولید کنند.
علاوه بر این، اجزای رشته پزشکی به خواص شیمیایی مختلفی مانند استحکام کششی بالا، مقاومت در برابر دماهای بسیار بالا و غیره نیاز دارند. به بیان ساده تر بسیاری از محصولات پزشکی باید نشکن، غیر متخلخل و شکل کاملی داشته باشند، قالب تزریق پلاستیک برای تولید پزشکی و دارویی حیاتی است. این روش برای این زمینه از کاربردها مناسب است زیرا قطعات تولید شده با این روش دارای ویژگی زیر هستند:

  • وزن کم
  • انعطاف پذیری طراحی بالا
  • کاهش زمان و هزینه ها
  • خطر کم برای بیمار

رایج ترین قطعات تولید شده با این فرآیند شامل کیت های تست، محصولات آماده سازی جراحی، سرنگ، دریچه، ظروف. اجزای اشعه ایکس دندان و بسیاری موارد دیگر است.

نقطه خرید یا پلاستیک های مصرفی

این اجزا باید هم تزئینی و هم کاربردی باشند، به این معنی که سازنده باید بین زیبایی، قابلیت استفاده و دوام تعادل برقرار کند. اجزایی که میتوانید از طریق قالبتزریق پلاستیک ایجاد کرد، بسیار متنوع هستند که نام بردن از رایج ترین آنها دشوار است. برخی از قطعاتی که اغلب مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از: استاپ محصول، قاب گوشی موبایل، درب بطری، اسباب بازی قلاب برای تخته های گیره، تقسیم کننده قفسه، و همچنین بسیاری دیگر.

قطعات خودرو

بسیاری از قطعات موجود در خودروهای مدرن برای عملکرد صحیح نیاز به طیف گسترده ای از ویژگی های پیچیده طراحی شده دارند. به همین دلیل، بسیاری از پیشروان صنعت خودروسازی برای توسعه، برنامه ریزی و ساخت قطعات مورد نیاز خود به قالب تزریق پلاستیک روی آورده اند. قطعات قالبگیری شده با تزریق پلاستیک به دلیل انعطاف پذیری ذاتی در طراحی و همچنین دوام و طول عمر بالا، اغلب در صنعت خودرو استفاده میشوند. این فرآیند طراحی و ایجاد اقلام مختلفی را که هر روز در ماشین خود پیدا میکنید، مانند محفظه آینهها، جا لیوان ها، سپرها و همچنین کل داشبورد را آسان میکند.
 

کشاورزی

از لحاظ تاریخی، سرمایه گذاری در بخش های فلزی صرفاً به این دلیل که راه حلی بادوام ارائه می کردند، برای صنعت کشاورزی معمول بود. اکنون، گزینه های پلاستیکی تقویت شده به دلیل ویژگی های جدید مواد پلاستیکی مانند مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش، مقاومت در برابر ضربه، مقاومت در برابر رطوبت و موارد دیگر مورد توجه قرار گرفته اند. توانایی ایجاد محصولات کشاورزی بادوام که در برابر عناصر موجود در مزرعه مقاومت میکنند، قالب تزریق پلاستیک را برای صنعت کشاورزی مناسب میسازد، از فروغهای تغذیه گرفته تا اجزای برداشت تخصصی.

الکترونیک

اگرچه بسیاری از مردم قطعات الکترونیکی را به عنوان یک قطعه عمدتاً فلزی از ماشین آلات می بینند که از برق برای عملکرد استفاده می کند، افزایش طول عمر سیستم با بدنه های پلاستیکی مقاوم در برابر خوردگی عملکرد کلی را بهبود می بخشد. همانطور که ممکن است حدس زده باشید، ساخت محفظه ها از طریق فرآیندهای قالب تزریق پلاستیک ترجیح داده می شود. ماوس رایانه ای که ممکن است در حال حاضر برای تلویزیون در اتاق نشیمن خود استفاده کنید، احتمالاً دارای برخی از اجزای سازنده با استفاده از قالب تزریق پلاستیک است.

انواع روش های قالب تزریق پلاستیک

انواع مختلفی از فرآیند قالب گیری تزریقی وجود دارد که شامل موارد زیر می شود:

•    قالب تزریق پلاستیک به کمک گاز
•    قالب گیری تزریق لاستیک سیلیکون مایع
•    قالب گیری مکعبی
•    دایکستینگ
•    قالب گیری تزریقی میکرو
•    قالب گیری تزریقی واکنش
•    قالب گیری تزریق فلز
•    قالب تزریق پلاستیک جداره نازک

قالب تزریق پلاستیک به دلیل سرعت بالای خروجی و ثبات کیفیت، روش تولید ترجیحی برای اکثر محصولات پلاستیکی تولید انبوه است.


قالب سازی پلاستیک

اجزای اصلی فرآیند قالب تزریق پلاستیک

ساخت قالب - قالبی به شکل قطعه محصول با استفاده از CAD طراحی شده، ساخته شده و به دو نیمه تقسیم می شود.
بستن - دو نیمه قالب توسط واحد گیره دستگاه فشار داده شده و محکم بسته می شود. ماشین های بزرگتر به زمان بیشتری نسبت به ماشین های کوچکتر برای انجام این مرحله نیاز دارند.
تزریق – مواد اولیه معمولاً به شکل گلولهها با حرارت و فشار ذوب میشوند، سپس خیلی سریع به قالب تزریق میشوند و کل فضای داخل آن را پر میکنند. ایجاد بسته های فشاری و نگه داشتن مواد در کنار هم. مقدار دقیق ماده تزریق شده در قالب را شات می گویند.
خنک سازی – مواد مذاب درون قالب با تماس با سطوح قالب شروع به سرد شدن میکنند و به شکل قسمت مورد نظر جامد میشوند.
پرتاب - واحد گیره دو نیمه را از هم جدا می کند و قسمت خنک شده و تمام شده از طریق واحد جهش از قالب خارج می شود.
چرخه تولید بسیار کوتاه است و معمولا بین 2 ثانیه تا 2 دقیقه طول می کشد. پس از اتمام مرحله 5، چرخه در مرحله 2 مجدداً راه اندازی می شود و یک نمونه از قطعه تولید می شود.

دستگاه قالب تزریق پلاستیک

ماشین های قالب تزریق پلاستیک بر اساس فشار گیره یا تناژ طبقه بندی و رتبه بندی می شوند. هر چه فشار گیره بیشتر باشد، دستگاه بزرگتر و قطعات بزرگتری که می تواند بسازد، می شود. فشار بستن از 5 تن تا 6000 تن متغیر است. فشار گیره مورد نیاز برای به دست آوردن نتایج بهینه برای یک قطعه محصول توسط ناحیه پیش بینی شده قطعه در قالب تعیین می شود. استفاده از فشارهای گیره خیلی زیاد یا خیلی کم برای یک قطعه خاص می تواند منجر به نقص هایی مانند چشمک زدن شود، جایی که مواد مذاب از قالب خارج شده و جامد می شوند و منجر به تشکیل یک لایه نازک ناخواسته از مواد در اطراف قطعه می شود.
مواد اولیه قالب سازی پلاستیک مورد استفاده بر اساس عملکرد و مشخصات محصول نهایی انتخاب می شوند. با این حال، هر ماده دارای پارامترهای مختلفی است که باید در فرآیند قالب تزریقی در نظر گرفته شود. بسیاری از پلیمرها را می توان در این فرآیند مورد استفاده قرار داد. یکی از ویژگی های محبوب قالب تزریق پلاستیک داشتن طیف وسیعی از مواد اولیه است. بیشتر پلیمرها  از جمله تمام ترموپلاستیک ها، برخی گرماسخت ها و برخی الاستومرها در این صنعت استفاده می شوند. در سال 1995 تقریباً 18000 ماده مختلف برای قالب تزریقی موجود بود و این تعداد به طور متوسط 750 ماده در سال در حال افزایش بود. مواد موجود، آلیاژ یا ترکیبی از موادی هستند که قبلاً توسعه یافتهاند، به این معنی که طراحان محصول میتوانند از میان طیف وسیعی از مواد، موادی را انتخاب کنند که دقیقاً خواص مناسبی داشته باشد. مواد بر اساس استحکام و عملکرد مورد نیاز برای قسمت نهایی انتخاب می شوند، اما هر ماده پارامترهای مختلفی برای قالب گیری دارد که باید در نظر گرفته شود. ، از جمله تمام پلاستیک های ترموپلاستیک (نایلون، پلی استایرن، پلی اتیلن) و برخی پلاستیک های ترموست (اپوکسی، فنولیک). اگرچه عمدتاً برای تولید پلاستیک استفاده می شود، مواد دیگر نیز ممکن است برای قالب گیری تزریقی استفاده شوند.

مزایای قالب تزریق پلاستیک

امکان استفاده از چندین ماده به طور همزمان، از جمله چندین نوع پلاستیک و همچنین چندین رنگ.
توانایی طراحی و ساخت اشکال هندسی پیچیده - در نتیجه فشارهای فوق العاده بالایی که قالب ها در فرآیند اعمال می شوند، قابل پیش بینی و قابل تحمل است.
تولید سریع، منجر به نرخ خروجی و راندمان بالا می شود.
هزینه نیروی کار کم به دلیل ماشین گرا بودن فرآیند.
فرآیند تکرار شونده، که منجر به ثابت کیفیت محصولات می شود.
فرآیند سازگار با محیط زیست با ضایعات کم - ضایعات پلاستیکی مجدداً آسیاب شده و مجدداً در این فرآیند استفاده می شود.
قطعات تولید شده پس از تخلیه نیاز به کار کمی دارند زیرا ظاهری کم و بیش تمام شده دارند.

معایب قالب تزریق پلاستیک

هزینه اولیه بالا برای راه اندازی صحیح ماشین آلات.
اگر فقط برای تولید حجم کم قطعات استفاده شود، مقرون به صرفه نیست.
قالب ها باید با استانداردهای بالا طراحی شوند که به کارگران ماهر نیاز دارد.

ملاحظات قالب تزریق پلاستیک

ملاحظات مختلفی وجود دارد که قبل از انجام قالب تزریق پلاستیک باید در نظر گرفته شود، از جمله:
مالی: قالب تزریق پلاستیک میتواند یک فرآیند پرهزینه برای راهاندازی و بهرهبرداری باشد، بنابراین برای کسانی که بودجه مناسبی دارند مناسبتر است.
مقدار تولید: برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا قالب تزریق پلاستیک مقرون به صرفه ترین روش تولید برای محصول شما است، مهم است که تعداد قطعاتی را که می خواهید بسازید در نظر بگیرید.
عوامل طراحی: طراحی قالب خود بخش مهمی از فرآیند است که می تواند کیفیت و وجود عیوب را در حین تولید تعیین کند. سادهسازی هندسه و تعداد قطعات منجر به فرآیند قالبگیری تزریقی آسانتر میشود.
ملاحظات تولید: ساده کردن الزامات مونتاژ، زمان چرخه، ابزارآلات، طراحی و استفاده از قالب های دونده داغ، همگی منجر به صرفه جویی در هزینه و نیروی کار می شود.
قالب گیری تزریقی تنها یکی از فرآیندهایی است که در کارخانه های تولید پلاستیک انجام می شود. پس از تولید قطعات پلاستیکی، آنها به یکدیگر متصل می شوند تا محصولی تولید شود. در نتیجه، چسباندن پلاستیکها فرآیندی است که به اندازه تولید آنها اهمیت دارد.

کدام شرکت قالب پلاستیک میتواند قطعهای را بر اساس نیاز من تولید کند؟

صنایع و کاربردهای رایج قالب تزریق پلاستیک چیست؟ قالب تزریق پلاستیک فرآیندی است که به قدری مورد استفاده قرار می گیرد که تقریباً در هر مکان و محیطی می توانید قطعات و اجزای ساخته شده با آن را پیدا کنید. با این حال، این تنها یکی از حقایق شگفت انگیز در مورد قالب تزریق پلاستیک است. این فرآیند تولیدات بسیار محبوب دارد زیرا مزایای بی شماری را نسبت به سایر روش های قالب سازی پلاستیک ارائه می دهد و این مزایا تنها با تمام روندهای فعلی و آینده در قالب تزریق پلاستیک افزایش خواهد یافت.
به همین دلیل است که باید همین الان اقدام کنید و یک شرکت معتبر برای برون سپاری نیازهای ساخت قالب خود پیدا کنید. شرکت قالب سازی فن آور پلاستیک یکی از این شرکت هاست. ما قطعات و قطعات پلاستیکی بادوام را با استفاده از فناوری، قالب ها و مواد پیشرفته تولید می کنیم. ما به نیازهای شما گوش می دهیم و مشخصات شما را دنبال می کنیم تا محصول دقیق مورد نیاز شما را به شما ارائه دهیم. سایت ما سر بزنید یا از طریق تلفن با ما تماس بگیرید.


قالب سازی

با توجه به اینکه همه صنایع به دنبال قالب تزریق پلاستیک برای تولید محصولات خود هستند، تولیدکنندگان باید اطمینان حاصل کنند که بهترین سیستمهای ممکن را برای طراحیهای فوقالعاده پیچیده دارند و زمان تحویل سریع محصول را فراهم میکنند. فرض کنید شما یک قالبساز یا قالبساز تزریق پلاستیک هستید و میخواهید در مورد اینکه چگونه محصولات ما ممکن است فرآیندهای موجود شما را بهبود بخشند، اطلاعات بیشتری کسب کنید. در این صورت، ما شما را تشویق می کنیم که از صفحات محصولات  ما دیدن کنید یا مستقیماً با ما تماس بگیرید تا بدانید که PFA، Inc.  در سیستم کاری ما چگونه می تواند کمک کند. ما به عنوان یک تامین کننده قابل اعتماد برای تولید کنندگان کلیدی در سراسر جهان، راه حل ها و تجربه مورد نیاز برای بهبود فرآیندهای موجود شما و کاهش هزینه قطعات را داریم.
 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1206]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن