تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 4 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگـر بنـده‏اى... در ابتداى وضويش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد همه اعضايش از ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797606826




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نحوه خرید ورق سیاه برش خورده و رول از بورس کالا


واضح آرشیو وب فارسی::

به احتمال زیاد با اهمیت ورق‌ها در صنایع مختلف آشنا هستید و می‌دانید که در خودروسازی، ساختمان‌سازی و صنایعی مانند نفت و گاز از آن‌ها استفاده می‌شود. یکی از محصولات فولادی بسیار مهم در صنعت فولاد که در تولید محصولات مختلف دیگر نقش دارد، ورق سیاه است. با توجه به کاربرد بسیار بالای این اوراق برای خرید و فروش آن، روش‌های مختلفی پیشنهاد شده تا هر کس با توجه به سلیقه خود بتواند روش درستی را انتخاب کند. در این مطلب می‌خواهیم شما را با نحوه خرید ورق سیاه از بورس کالا آشنا کنیم.



ورق سیاه چیست؟

قبل از اینکه به بحث خرید از بورس کالا وارد شویم، بهتر است بدانید که در مورد چه محصول مهمی می‌خواهیم بحث کنیم. ورق‌های فولادی که در نورد گرم و در دمای بالاتر از 1700 درجه فارنهایت به دست می‌آیند، با نام ورق نورد گرم یا به اصطلاح ورق سیاه شناخته می‌شوند. این محصولات در نورد فشاری در دمای بالا، خاصیت فرم‌پذیری خاصی پیدا می‌کنند. 

دلیل اصلی نام‌گذاری این محصول به ورق سیاه، مات بودن رنگ سطح خارجی آن است. حتما می‌دانید که سطح ورق‌های روغنی یا گالوانیزه براق هستند، اما سطح ورق‌های نورد گرم براق نیستند. در ادامه برخی دیگر از مشخصات فنی این محصول را خدمتتان معرفی خواهیم کرد تا در خرید ورق سیاه از بورس کالا اطلاعات کاملی داشته باشید.

مشخصات ورق سیاه

لازم است بدانید که ورق نورد گرم به تنهایی محصول نهایی نمی‌باشد و از آن برای تولید محصولات ثانویه کمک گرفته می‌شود. کارخانه‌های بزرگ فولاد وظیفه تولید این محصولات را در سطح گسترده به عهده دارند تا دیگر صنایع به کمک آن‌ها بتوانند محصولات خود را تولید نمایند. 

عمده‌ترین ورق‌های نورد گرمی که در ایران توسط کارخانه‌های بزرگ عرضه می‌شوند از نوع  St37 و St52 می‌باشند. در تولید این محصولات از استاندارد BS EN 10025 بهره گرفته می‌شود که جایگزین استاندارد قدیمی DIN 17100 شده است. در دنیا نام‌های مختلف دیگری برای ورق‌های سیاه داده شده است که چون در ایران هنوز به تنوع زیاد نرسیده‌ایم همان دو نوعی که در بالا ذکر کردیم، برای معرفی محصولات کافی است.

از دیگر مشخصات فنی این محصولات می‌توان به سایز و ابعاد آن‌ها اشاره کرد. جالب است بدانید که از نظر ضخامت ورق سیاه از 1 میلی متر تا 10 سانتی‌متر تولید و به بازار عرضه شده است که هر کدام برای استفاده در یک صنعت خاص تولید می‌گردد. کاملا بدیهی است که با افزایش ضخامت، شکل پذیری محصول کم می‌شود و حالت تختال می‌یابد.

ورق سیاه به دو صورت شیت و رول عرضه می‌شود که هر کارخانه اندازه‌های مخصوص به خود را دارد. اگر ورق نورد گرم به حالت سفارشی برش بخورد، به آن محصول فابریک می‌گویند.

آیا ورق سیاه در بورس کالا عرضه می‌شود؟

با توجه به توضیحاتی که در متن به آنها اشاره شد، ورق سیاه یک محصول اساسی در تولید محصولات مختلف است. همین اهمیت باعث شده است تا این محصول در کنار ورق سرد، گالوانیزه، رنگی و قلع اندود در بورس کالا عرضه شود. جالب است بدانید که از جمله محصولاتی که در بازار بورس معاملات بسیار زیادی دارد، ورق سیاه است. در تقسیم بندی بالا می‌توان هر کدام را دوباره به گروه‌های دیگری تقسیم نمود که در بورس کالا وجود دارد اما بهتر است به نحوه خرید ورق سیاه از بورس کالا بپردازیم.

نحوه خرید ورق سیاه از بورس کالا

بورس در هر کشور تاثیر بسزایی در اقتصاد دارد و رونق آن می‌تواند دلیل رشد اقتصادی هر کشور شود. افراد زیادی مایل هستند تا در بازار بورس معاملات را به عنوان سرمایه‌گذاری انجام دهند. برای خرید و فروش در این بازار باید اقدامات اولیه را انجام داد و بدون انجام آن‌ها هیچ معامله‌ای قابل انجام نیست. افراد زیادی هستند که از اهمیت خرید و فروش ورق نورد گرم اطلاع دارند و به همین دلیل منتظر فرصت مناسبی هستند تا در این موارد سرمایه‌گذاری کنند. در ادامه مراحل خرید ورق سیاه از بورس کالا را می‌آوریم.

انتخاب کارگزاری

حتما می‌دانید که یک واسط برای انجام معاملات در بورس نیاز است. این واسطه‌ها در کشور با نام کارگزاری شناخته می‌شوند و شما باید یکی از این مراکز را برای باز کردن حساب کاربری خود انتخاب نمایید. اکثر کارگزاری‌ها در زمینه خرید و فروش آهن آلات نیز فعالیت دارند و شما با بررسی‌های لازم می‌توانید گزینه مناسبی برای خود انتخاب کنید. کد بورسی را این مراجع به کاربران ارائه می‌دهند.



ثبت نام در سجام

برای انجام معاملات در بورس باید کد معاملاتی نیز دریافت کنید. برای این امر لازم است در سامانه سجام ثبت نام کنید. در گذشته این مراحل به صورت حضوری انجام می‌شد و دشواری‌های خاص خود را داشت. با توسعه اینترنت و گره گشایی اپلیکیشن‌های پرداخت، این امکان نیز به صورت آنلاین قابل انجام شده است. به این ترتیب شما نیز می‌توانید به کمک اپلیکیشن‌های موبایلی به راحتی در هر زمان و مکان دلخواه اقدام به ثبت نام در سجام کنید.

احراز هویت نیز به راحتی قابل انجام است و از عکس تا ویدئو باید آپلود شود. برای انجام این کارها و خرید ورق سیاه از بورس کالا بهتر است از مرجع معتبری استفاده نمایید.

پر کردن فرم‌ها

افراد علاقه‌مند برای خرید ورق سیاه از بورس کالا باید در ادامه مراحل اقدام به پر کردن برگه‌های خرید کنند که در گذشته این کار نیز به صورت حضوری انجام می‌شد. این روزها تمام این فعالیت‌ها را می‌توان از پشت سیستم انجام داد. 

واریز 10 درصد مبلغ

در این برگه‌ها باید اطلاعات مهمی نظیر توان خرید و قیمت مورد نظر درج شود. پس از تکمیل فرم‌ها لازم است میزان 10 درصد از کل هزینه را به حساب کارگزاری واریز نمایید که این مبلغ به عنوان تعهد از خریدار اخذ می‌شود.

تایید کارگزاری

پس از اینکه درخواست خودتان را ارسال کردید و مبلغ را واریز نمودید، باید منتظر تایید خرید و ادامه مراحل باشید. با تایید کارگزاری شما می‌توانید با واریز کل مبلغ تا سه روز کاری بقیه کارها را نهایی کنید. 

آیا در تمام ایام هفته می‌توان اقدام به خرید ورق سیاه از بورس کالا کرد؟

این سوال بسیاری از افرادی است که به تازگی می‌خواهند از این روش ورق سیاه بخرند. در حال حاضر فعلا تنها 2 روز در هفته برای ثبت معاملات ممکن است که باید در ارائه قیمت و میزان معامله دقت خاصی داشت تا موفق به خرید شد.



قیمت ورق سیاه

با توجه به اینکه ورق سیاه در بسیاری از صنایع کاربرد دارد، افراد زیادی دائم در حال استعلام قیمت آن هستند. برای اطلاع از قیمت روز انواع سایزهای ورق سیاه می‌توانید اینجا کلیک کنید. بدون شک اطلاع از قیمت روز مقاطع فولادی مختلف تاثیر بسزایی در انجام معاملات دارد. برای اطلاع از این قیمت‌ها باید با یک مجموعه معتبر که در حال آپدیت کردن قیمت‌ها است همکاری کرد.

یکی از قدرتمندترین مجموعه‌های فروش آهن‌آلات در کشور، مجموعه پیوان است که در طول خدمت خود خدمات ارزنده‌ای را به هموطنان عزیز ارائه داده و روزبه‌روز در حال پیشرفت می‌باشد. در پیوان شما قادر هستید محصولات فولادی مختلفی را با بهترین قیمت تهیه نمایید. افراد باتجربه برای استعلام قیمت ورق‌های مختلف از این مرجع استفاده می‌کنند. به عنوان مثال شما می‌توانید قیمت ورق ST52 فولاد مبارکه اصفهان، اکسین خوزستان با ضخامت 4 تا 20 میل و... را از لینک زیر مشاهده نمایید:

 https://pivan.co/product-category/sheet/hrc/st52-sheet/

 

جمع بندی

یکی از محصولات فولادی مهمی که در کارخانه‌های بزرگ کشور تولید می‌شود، ورق سیاه است. از این ورق برای تولید محصولات ثانویه استفاده می‌شود و در صنایع مختلفی مانند خودروسازی، کشتی سازی، ساختمان‌سازی و... به آن نیازمند هستند. در این مطلب سعی کردیم تا نحوه خرید ورق سیاه از بورس کالا را برای شما بیاوریم. برای این کار ثبت نام در سجام و مراحل دیگر به صورت آنلاین قابل انجام شده است. با کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید معاملات پرسودی در این حوزه داشته باشید.

مجموعه پیوان یکی از برترین مراجع فروش آهن‌آلات در کشور است که در ارائه قیمت روز انواع ورق و مقاطع فولادی دیگر به شما کمک خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاورین سایت پیوان در ارتباط باشید.

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 402]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن