تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از آدم بد اخلاق توبه نمى‏پذيرد. عرض شد: اى رسول خدا، چرا؟ فرمودند: چون ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796824965




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا آجر متریال سازگار با محیط ‌زیست محسوب ‌می‌شود؟


واضح آرشیو وب فارسی::


آجر یکی از رایج‌ترین متریال‌ها برای ساخت و ساز و بازسازی بناست که دوستدار بودن آن با محیط‌زیست توجه خیلی‌ها را به خود جلب کرده‌است. این‌روزها استفاده از متریال‌های سازگار با محیط‌زیست برای افرادی که در تلاش هستند زندگی سالم تری را خلق کنند، رواج دارد. زیرا استفاده از مصالح ساختمانی سازگار به استفاده مفیدتر از انرژی مصرفی کمک می‌کند و موجب می‌شود تأثیر منفی بر زندگی سالم انسانی کاهش یابد. 

البته مصالح سازگار با محیط‌زیست تنها به آجر محدود نمی‌شود؛ مصالح مختلفی وجود دارد که طی مراحل مختلف ساخت و ساز قابل استفاده است و قسمت‌های مختلف ساختمان مانند دیوارها، عایق کاری و بخش‌های پایانی با این هدف اجرا می‌کند.

طرفداران محیط‌زیست چه کسانی هستند؟

دوستداران محیط‌زیست کسانی هستند که عضو گروه‌های حمایتی محیط‌زیست شده‌اند و علاقه زیادی به انجام اقدامات لازم برای حفظ آن نشان می‌دهند. آن‌ها با بررسی شرایط و مشکلات موجود برنامه‌های دقیقی تنظیم می‌کنند و برای منابع طبیعی دست به کارهای بزرگی می‌زنند. به‌بیان‌دیگر، این دسته از افراد به‌عنوان هم گروه اکوسیستم شناخته می‌شوند و وظیفه دارند هر کاری برای زنده نگه‌داشتن آن انجام دهند.

انتخاب آجر برای ساخت سازه یکی از راهکارهای مؤثر برای رسیدن به این هدف است که امروزه با حضور آجر انگلیسی نسوز و دیگر مدل‌های جدید و مدرن، امکان طراحی خانه‌های خاص با این متریال نیز وجود دارد. قیمت آجر نسوز انگلیسی با توجه به کیفیت و شرکت تولید کننده مشخص می‌شود و هر چه اندازه آن بزرگ‌تر باشد باید هزینه بیشتری برای آن بپردازید.

چرا حمایت از محیط‌زیست اهمیت دارد؟

اگر کمی در مورد اتفاقات چند سال اخیر در محیط‌زیست مانند خشک‌سالی، بی‌آبی، آتش سوزی جنگل‌ها، آلودگی‌هوا و... فکر کنید، کاملاً متوجه می‌شوید حفاظت از محیط‌زیست اهمیت فراوانی دارد. هرگونه فعالیتی که موجب حفظ محیط طبیعی می‌شود و به افزایش کیفیت زندگی کمک می‌کند حفاظت از محیط‌زیست نام دارد.

امروزه اقدامات مختلفی مانند تغییر در ساخت برخی کالاها، تغییر در تکنیک‌های تولید، تصفیه، دفع پسماندها، پیشگیری از تخریب چشم‌اندازها و اکوسیستم روی این موضوع تأثیر مؤثری گذاشته است و هر فردی به نوبه خود باید طی مراحل زندگی با انجام اقدامات مؤثر بر حفظ محیط‌زیست کوشا باشد، زیرا برخورد ما به محیط‌زیست زندگی آینده را می‌سازد و هر کاری که به‌صورت روزانه انجام می‌دهید سلامتی و حیات وحش را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

 در صورتی که همه افراد حاضر روی زمین آگاهی کامل نسبت به محیط‌زیست به‌دست آورند، از بروز مشکلات ناگوار در آینده و تخریب محیط‌زیست جلوگیری خواهد شد و کیفیت زندگی به‌مرور زمان بهتر و بهتر می‌شود.  

دلایل سازگاری آجر با محیط‌زیست 

چرا اجرا سازگار با محیط‌زیست می‌دانند؟ مصالح ساخت و ساز جز مهم‌ترین انتخاب‌های هر فردی برای ساختن خانه رؤیایی آش است. همیشه خانه‌های ساخته شده از آجر ارزش خاص داشته‌اند و انرژی عالی آنها کاملاً احساس می‌شود.

یکی از زیباترین آجرهای مناسب نما، آجر نسوز سفید است که پس زمینه عالی و پایه‌ای به فضا می‌بخشد. این آجر را می‌توانید در طرح‌های متنوع خریداری کنید و زیبایی فوق العاده آن لذت ببرید.

 در موارد زیر با مهم‌ترین ویژگی‌های آجر که موجب شده‌است به‌عنوان اولین مصالح دوستدار محیط‌زیست انتخاب شود آشنا می‌شوید:

عایق بودن 

 ساختار آجر به‌گونه‌ای است که میزان مصرف انرژی را به‌شدت کاهش می‌دهد و همانند عایق عمل می‌کند زیرا با داشتن ویژگی جرم حرارتی به‌خوبی می‌تواند گرما را درون خود ذخیره کند و توانایی آزاد کردن آن به‌صورت متعادل را دارد.

همچنین در روزهای گرم سال، احساس خنکی را به شما هدیه می‌دهد و گرما را درون ساختار خود حبس می‌کند. به‌همین‌خاطر، ساختمان سازان از آجر دیواری برای جلوگیری از کاهش یا افزایش دما استفاده می‌کنند.



قابل بازیافت بودن 

آجر یکی از پرقدرت‌ترین مصالح دوست داشتنی است که از گذشته‌های دور تاکنون استفاده شده و امکان اجرای آن در دفعات متعدد وجود دارد.

هنگام تخریب یا بازسازی ساختمان‌ها به‌راحتی می‌توان آجرهای استفاده شده را دوباره در قسمت جدید در حال ساخت استفاده‌کرد و حتی امکان تعمیر یا تولید محصول جدید از آن وجود دارد که اگر تخریب یا شکسته شده باشد، به‌حالت خاک در می‌آید و هیچ تأثیر منفی برای محیط‌زیست ندارد.

از دیگر مزایای آجر می‌توان به مقاوم بودن آن در برابر قارچ و کپک اشاره کرد و نسبت به نماهای طراحی شده با متریال چوب نیاز به تعمیرات ندارد. در حالی که برای حفظ ظاهر دیگر مصالح ساختمانی باید هر چند وقت یکبار لایه‌ای از رنگ روی آن بزنید.

ساخته شدن از مواد طبیعی 

ماهیت آجر از خاک است که مواد به کار رفته در آن به‌عنوان فراوان‌ترین عنصر وجودی جهان شناخته می‌شود. تهیه این متریال با ارزش ساختمان سازی نیز در سریع‌ترین زمان امکان‌پذیر است و با کمک متریال موجود به‌راحتی خلق می‌شود.

شاید فکر کنید استفاده از این مصالح ساختمانی قدیمی شده‌است، اما با ساخت مدل‌های خاص مانند آجر نسوز شاموتی می‌توان نماهای چشمگیری برای ساختمان تان طراحی کنید. این مدل آجر در اندازه و رنگ‌های مختلف قابل اجراست و مقاومت ایده آلی دارد.

معمولاً خاکی که برای ساخت آجر استفاده می‌شود، رس و شیل است که به‌صورت فراوان روی زمین وجود دارد. این دو خاک در کوره‌هایی به دمای 2 هزار درجه قرار می‌گیرند و بعد از پخته شدن به متریال مقاومی تبدیل می‌شوند. طی فرآیند انجماد در کوره، خاک رس ذوب می‌شود و آجر محکم شکل نهایی خود را به‌دست می‌آورد.

عدم نیاز به مواد شیمیایی 

از آنجا که استحکام و مقاومت آجر بالاست، هیچ گاه به تعمیر نیاز پیدا نمی‌کند و حتی به‌مرور زمان نیاز به تعویض ندارد. تنها لازم است برای حفظ استحکام اولیه سطح آن تمیز شود که برای این‌کار نیاز به مواد شیمیایی یا ضدعفونی ندارد. با تمیز کردن هر چند وقت یکبار با آب از زیبایی آن لذت می‌برید.

همچنین برای مبارزه با آفات نیازی به استفاده از مواد شیمیایی ندارد و تنها لازم است با ملات کاری ظاهر آن را حفظ کنید. اگر نگاهی به ساختمان‌های آجری قدیمی نگاهی بیندازید کاملاً متوجه دوام و استحکام آن خواهید شد.

ایجاد حداقل زباله 

آجرهای دائماً در حال استفاده هستند و امکان جابه‌جایی آن از پروژه‌ای به پروژه دیگر وجود دارد. به‌همین‌خاطر، برخلاف دیگر مصالح ساختمانی هیچ پسماندی ندارد و هرگز با باقیماندن اضافات به محیط‌زیست آسیب وارد نمی‌کند.

فرقی ندارد آجر از خاک رس ساخته شود یا ماسه و مواد کامپوزیت، هر کدام از مدل‌ها قابل بازیافت و بی‌اثر هستند. همچنین برای استفاده از آنها نیاز به تجهیزات خاصی ندارید و در صورت دفن آن هیچ ضرری برای خاک ندارد.

یکی از سؤالات رایج این است که آیا هنگام استخراج خاک رس آسیبی به محیط‌زیست وارد می‌شود یا خیر؟ به‌دست آوردن خاک رس کار آسانی است و نیازی به حفاری عمیق ندارد. قبل از استخراج زمین مورد نظر مورد بررسی قرار می‌گیرد تا نسبت به عدم ایجاد اختلال یا آسیب به محیط اطمینان کامل کسب شود.

کلام آخر

آجر ماده‌ای سازگار با محیط‌زیست است که برای ساخت آن نیازی به آلوده کردن محیط نیست و به‌راحتی با برپایی معادن خاک رس می‌توان برای تهیه و ساخت آن اقدام نمود.

علاوه بر این در کوره‌های آتش سوزی آجر از گازهای طبیعی استفاده می‌شود و خبری از سوخت‌های فسیلی نیست. پس پیشنهاد می‌کنیم با انتخاب آجر برای ساخت سازه مورد نظرتان قدمی بزرگ برای حفظ محیط‌زیست تان بردارید و از ماندگاری طی سالیان دراز آن شگفت زده شوید.

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 677]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن