تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797008623




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایده‌های دورکاری برای دانشجویان + معرفی سایت


واضح آرشیو وب فارسی::

 

 



 

آیا به دنبال شغلی انعطاف پذیر با درآمد واقعی در دوران دانشجویی هستید؟ تحمل بار مالی در طول سال‌های دانشگاه، می‌تواند بسیار استرس زا شود. شهریه دانشگاه برای اقشار متوسط و ضعیف گران است و با هزینه اقامت و غذا، بیشتر هم می‌شود. در این مقاله با ایده‌های دورکاری برای دانشجویان آشنا خواهید شد.

نویسنده فریلنسر

اگر می‌دانید که چگونه باید بنویسید، فرصت‌های زیادی از نگارش طنز و خبری گرفته تا نوشتن فیلمنامه برای کسب درآمد آنلاین در اختیارتان قرار دارد. شما می‌توانید مقالاتی مانند این مقاله ای که دارید می‌خوانید را بنویسید، همچنین می‌توانید نقد فیلم‌ها یا حتی مطالبی برای صفحات وب بنویسید. نرخ حقوق نویسنده فریلنسر هم بر حسب نوع متن و بودجه کارفرما از 30 تومان به ازای هر کلمه شروع می‌شود.

چگونه نویسنده فریلنسر شوم؟

  • وبلاگ خودتان را به صورت رایگان راه اندازی کنید و برای آن مقاله بنویسید. در این حالت هزاران تجربه نویسندگی خواهید داشت و برای انتشار آنچه می‌نویسید، به اجازه کسی هم نیاز ندارید.
  • سپس، از آن مقالات به عنوان نمونه کار استفاده کنید.
  • در نهایت، نمونه کار خودتان را در شبکه های اجتماعی و وب‌سایت‌های فریلنسینگ و کاریابی معرفی کنید. از فرم‌های تماس برای برقراری ارتباط یا ایجاد روابط با سردبیران و وبلاگ‌نویسان استفاده کنید.

 

ویراستار فریلنسر

علاوه بر کار نوشتن، می‌توانید به عنوان ویراستار برای سایت‌ها و انتشاراتی‌ها کار کنید. این شغل گسترده از ویرایش مقالات کوتاه گرفته تا کتاب‌های کامل را شامل می‌شود. فراتر از آن، می‌توانید به طور تخصصی در یک حوزه خاص مثل ویرایش ادبی یا حقوقی کار کنید.

وقتی در دانشگاه هستید، ساده ترین راه برای شروع کار و تمرین ویراستاری، ویرایش پایان نامه و پروژه‌های دوستانتان است. ویراستاری روزنامه دانشگاه یا مجله ادبی هم ایده خوبی است.

خودتان را به عنوان یک ویراستار در پلتفرم‌های فریلنسینگ و کاریابی مانند کارلنسر، پونیشا، پارسکدرز، انجام میدم و... معرفی کنید. نمونه کار قرار دهید و خودتان را در پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی به عنوان ویراستار معرفی کنید.

همچنین، تا جایی که می‌توانید با ویراستاران حرفه‌ای ملاقات کنید. ویرایش یک دنیای خاص است، اگر بتوانید واردش شوید، به دوستان ویراستاری خواهید رسید. آنها کارهایی را برای شما ارسال می‌کنند که وقتش را ندارند.

 

طراح گرافیک فریلنسر

طراحی گرافیک یکی دیگر از مشاغل فریلنسری است. می‌توانید کارهایی مانند طراحی لوگو یا طراحی بروشور را انجام دهید. حتی می‌توانید تصاویر سرگرم کننده‌ای برای پست‌های بلاگ تهیه کنید.

نیازی به کسب مدرک طراحی گرافیک ندارید، اما به مهارت‌های طراحی گرافیک نیاز دارید که  به سرعت به صورت آنلاین قابل یادگیری است. هنگامی‌که تعدادی طراحی انجام دادید ، می‌توانید آنها را به عنوان نمونه کار در وب سایت یا پیج شخصی خودتان قرار داده یا در سایت های فریلنسینگ و طراحی ارسال کنید.

طراح سایت فریلنسر

طراحی و توسعه وب همچنان به رشد خودش ادامه می‌دهد و هیچ نشانه ای از کاهش سرعت آن، دیده نمی‌شود. اگر در رشته هایی مانند نرم افزار یا IT تحصیل می‌کنید و یا مهارت ساختن یک وب سایت یا وب اپلیکیشن را دارید، می‌توانید از همین امروز از آن کسب درآمد کنید.



حتی در خیلی مواقع به مهارت‌های پیشرفته کدنویسی هم نیاز ندارید. ساختن سایت وردپرسی برای بسیاری از پروژه‌ها کافی است. اگر هم توانایی‌های توسعه وب پیشرفته تری دارید، می‌توانید درآمد جانبی بسیار خوبی کسب کنید. بنابراین نیازی به تحصیل در رشته کامپیوتر ندارید، اما به مهارت‌های توسعه و طراحی سایت نیاز دارید.

بعد از اینکه مهارت‌های اولیه را در دوره‌های آنلاین و حضوری در مراکز فنی و معتبر به دست آوردید، وب‌سایت‌های رایگانی بسازید تا دوستانتان از آنها برای کسب و کارشان استفاده کنند. از آنجا به بعد، می‌توانید از نمونه کارهای خودتان برای پیدا کردن کارفرما استفاده کنید.

 

رونویسی صوتی

کامپیوترها هر روز در تشخیص و تفسیر گفتار انسان بهتر می‌شوند، اما کامل نیستند. به همین دلیل، هنوز تقاضا برای افرادی وجود دارد که بتوانند به صدا گوش دهند و آن صدا را به کلمات نوشتاری تبدیل کنند. این مهارت رونویسی صوتی نام دارد و راهی انعطاف پذیر برای کسب درآمد جانبی از کامپیوتر یا گوشی شما است.

حداقل نرخ رونویسی صوتی برای یک ساعت حدود صد هزارتومان است. با فرض این که بتوانید 10 ساعت صدا را در هفته رونویسی کنید، این مبلغ به 4 میلیون تومان در ماه می‌رسد که کمک هزینه تحصیلی خوبی است.

رونویسان با تجربه می‌توانند دو برابر این مقدار درآمد کسب کنند. برون سپاری رونویسی، در زمینه‌های تخصصی مانند رونویسی قانونی و پزشکی هم درآمد بیشتری دارد.

برای اشتغال در این زمینه تنها به مهارت شنیداری عالی و توانایی تایپ نیاز دارید.

ساده ترین راه برای شروع این حرفه ارسال درخواست در سایت کاریابی و فریلنسینگ است. سپس یک فایل برای ارزیابی مهارت رونویسی انجام خواهید داد. اگر در ارزیابی قبول شوید، واجد شرایط کار کردن خواهید بود.

 

ادیت ویدئو

ویدئو به عنوان یکی از بزرگترین و سودآورترین فرم‌های محتوایی در اینترنت است. همه مردم دارای مهارت و علاقمندی کافی برای ادیت ویدئو نیستند بنابراین تقاضای زیادی برای استخدام ادیتورهای ویدیویی ماهر وجود دارد.

به علاوه، حتی بدون مدرک هم می‌توانید مهارت‌های لازم را به تنهایی بیاموزید. ابتدا باید اصول ادیت ویدیو را در دوره ای آزاد یاد بگیرید. همچنین باید به نرم افزار ویرایش و ادیت ویدیو باکیفیت مانند ادوبی پریمیر Adobe Premiere دسترسی پیدا کنید. 

 

عکاسی و ادیت عکس

شاید در حال حاضر ویدئو، داغ ترین شکل محتوا محسوب شود، ولی ارزش عکاسی هرگز از بین نمی‌رود. هنوز هم تقاضای زیادی برای استخدام عکاسان ماهر به منظور گرفتن و روتوش عکس وجود دارد.

با داشتن گوشی هوشمندی که دوربین‌ باکیفیتی دارد، تمام تجهیزات لازم برای شروع کار را دارید.



ابتدا یاد بگیرید که چگونه باید عکس‌های عالی بگیرید. بعد شروع به عکاسی کنید. اگر توانایی مالی دارید، تهیه یک دوربین حرفه‌ای کمک زیادی به شما می‌کند. سپس می‌توانید نمونه کارهای عکاسی خودتان را در وب سایت یا پیج خودتان و سایتهای فروش عکس استوک قرار دهید. بعد از توسعه رزومه کاری خودتان، پروفایلی در سایت‌های کاریابی و فریلنسینگ تشکیل دهید.

 

آموزش زبان خارجی

زبان‌های خارجی از جمله انگلیسی، در سراسر جهان و ایران متقاضی دارد. اگر دیپلم زبان دارید یا با آموزش دیدن در این زمینه قادر به کسب درآمد خواهید بود.

نیازی نیست که یک معلم حرفه‌ای باشید یا به چند زبان صحبت کنید. بسیاری از پلتفرم‌ها فقط از شما می‌خواهند که بتوانید به زبان انگلیسی روان صحبت کنید تا بتوانید در آنجا کار کنید، به افراد تدریس کنید و یا ویدئوها و پکیج های آموزش زبان بفروشید.

 

ترجمه

اگر بتوانید یک زبان خارجی را روان بنویسید و اصول ترجمه حرفه‌ای را بشناسید، می‌توانید به عنوان یک مترجم فریلنسر، کسب درآمد کنید.

مترجمان، انواع اسناد (از زیرنویس فیلم گرفته تا کتابچه راهنمای آموزشی) را به زبان دیگری ترجمه می‌کنند. با افزایش بازارهای ترجمه، دریافت کار ترجمه به زبان‌های انگلیسی، ترکی، چینی و عربی آسان تر از همیشه است.

مترجم فریلنسر معمولا حداقل به ازای هر کلمه، 60 تومان دریافت می‌کند. این مبلغ برای ترجمه از فارسی به سایر زبان‌ها دو برابر است.

برای شروع به کار ابتدا باید حداقل به دو زبان مسلط شوید که یکی زبان مادری خودتان است. بعد باید با عملکرد ترجمه آشنا شوید که به خودی خود یک مهارت است. در حالت ایده آل، چند واحد زبان را در دانشگاه خودتان می‌گذرانید.

در مرحله بعد، خدمات خودتان را در وب سایت‌های فریلنسری ثبت کنید.

 

بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

کسب و کارها باید در شبکه‌های اجتماعی حاضر شوند تا با طرفداران خودشان تعامل برقرار کرده و آگاهی از برندشان را توسعه دهند.

با این حال، اکثر صاحبان مشاغل در مورد نحوه استفاده از شبکه‌های اجتماعی چیزی نمی‌دانند. بازاریابان شبکه‌های اجتماعی از دانش خودشان در مورد شبکه‌های اجتماعی و بهترین شیوه‌های بازاریابی استفاده می‌کنند تا نتایج بهتری را برای کارفرما به دست آورند.

برای استخدام به عنوان بازاریاب حداقل، باید بدانید که چگونه از تمام پلتفرم‌های اصلی شبکه‌های اجتماعی (از جمله همه ویژگی‌های تجاری یا حرفه‌ای آن) استفاده کنید.

همچنین باید اصول بازاریابی را بدانید. خواندن کتاب و شرکت در دوره‌های بازاریابی را برای شروع کار توصیه می‌کنیم. پس از اینکه مراحل اولیه را طی کردید، می‌توانید خدمات خودتان را در پلتفرم فریلنسینگ پست کنید.

 

ورود داده 

کامپیوترها در پردازش داده‌ها بهتر از همیشه هستند، اما هنوز با تبدیل اسناد دست‌نویس به دیجیتال مشکل دارند. به همین دلیل، هنوز هم می‌توانید با وارد کردن داده‌ها، درآمد مناسبی کسب کنید.

در اصل، ورود داده فقط به معنای گرفتن داده‌ها از یک منبع یا فرمت و رونویسی آن در دیگری (معمولا یک صفحه گسترده یا سیستم مدیریت پایگاه داده) است. اگر توجه به جزئیات و کارآمد برایتان مهم است، پس از عهده این کار بر می‌آیید.

برای انجام این کار به مهارت‌های زیادی نیاز ندارید. تسلط به زبان فارسی و انگلیسی، مهارت‌های تایپ و آشنایی با صفحات گسترده از جمله اکسل تمام چیزی است که نیاز دارید.

 

موسیقی

آیا نواختن سازی را بلدید؟ یا می‌دانید چگونه آهنگ بسازید؟ اگر چنین است، فرصتی برای کسب درآمد دارید. بسیاری از دانشجویان به دنبال یادگیری ساز خاصی با قیمت مناسب هستند. پس می توانید با ثبت پروفایل در شبکه‌های اجتماعی به آنها به صورت حضوری و آنلاین اموزش دهید. 

از طرف دیگر بسیاری از شرکت ها و کارفرمایان، نیاز به موسیقی برای کلیپ ها و تیزرهای خود دارند. با ساخت و تنظیم موسیقی برای آن ها می‌توانید کسب درآمد داشته باشید؛ هر چند باید در نظر داشته باشید بازار موسیقی در ایران چندان رونق ندارد.

 

فروش آثار هنری

دورانی که فقط از یک گالری می‌توانستید آثار هنری بخرید، گذشته است. این روزها بدون توجه به بودجه و سلیقه خودتان می‌توانید آثار هنری را از اینترنت خریداری کنید. اگر هنرمند هستید، این یک فرصت عالی است.



داشتن صفحه اینستاگرام برای فروش آثار هنری شما ضروری است، البته داشتن سایت خیلی بهتر و معتبرتر است. آثار هنری حوزه‌ای گسترده از فروش صنایع دستی و زیورآلات گرفته تا نقاشی، مجسمه سازی و غیره را در بر می‌گیرد.

 

دستیار مجازی

بسیاری از کارمندان رده بالای شرکت‌های مختلف ،دستیارانی را برای رسیدگی به مسائل کوچکتر و مشاغلی که نمی‌توانند در برنامه خودشان جای دهند، استخدام می‌کنند.

کارهای احتمالی به عنوان یک دستیار مجازی، شامل تماس‌های تلفنی، برنامه ریزی قرار ملاقات‌ها یا جلسات، پاسخ دادن به ایمیل‌ها و حتی پرداخت قبوض است.

تعداد زیادی از این کارها به طور کاملا آنلاین انجام می‌شوند و همین امر این کار را به گزینه‌ای عالی برای دانشجویان تبدیل می‌کند.

توانایی انجام چند کار به همراه توجه بالا به جزئیات، به شما در نقش دستیار مجازی کمک می‌کند.

 

ادمین شبکه‌های اجتماعی

دیگر نیازی نیست در مورد اینکه بیشتر روزتان را صرف گوشی می‌کنید، احساس بدی پیدا کنید! با پیشرفت عصر فناوری، کارفرما‌ها و شرکت‌های بیشتری از شبکه‌های اجتماعی به عنوان ابزاری فوق‌العاده مفید برای تبلیغات استفاده می‌کنند.

شغل ادمین شبکه‌های اجتماعی شامل کارهایی مانند پست کردن در حساب‌های شبکه‌های اجتماعی یک شرکت، پاسخ دادن به پیام‌های دریافتی و راه اندازی کمپین‌های تبلیغاتی است. با توجه به اینکه اکثر شرکت‌ها به دنبال نیروهای جوان‌تر برای پر کردن این موقعیت هستند، استخدام دانشجویان به عنوان ادمین در اولویت قرار دارد.

 

دورکاری برای دانشجویان در کارلنسر

کارلنسر، یکی از پلتفرم های فریلنسینگ و معروف ایرانی برای استخدام دورکاری است. دانشجویان با هر سطح از مهارت و تجربه‌ای می‌توانند به سایت کارلنسر مراجعه کردهو با ثبت نام در سایت، پروفایل فریلنسری خودشان را ثبت کنند و نمونه کارها و تجارب کاری خود را آپلود کنند. 

به دو روش در کارلنسر می‌توان کسب درآمد داشت:

1- ثبت پیشنهاد روی پروژه هایی که کارفرمایان در سایت ثبت کرده اند: فریلنسرها می توانند با ثبت پیشنهاد روی پروژه‌های کارفرما، در فضایی مطمئن از نظر پرداخت دستمزد، پروژه‌ها را با کیفیت و زمان توافقی تحویل دهند. بنابراین نیازی به مراجعه حضوری و پیدا کردن کارفرما ندارند. فقط باید پروژه مورد علاقه و هماهنگ با مهارت‌های خودشان را پیدا کنند.

2- ساخت فروش خدمت: همچنین می‌توانند محصولات و خدمات خودشان را در قالب بسته خدماتی با قیمت مشخص به فروش برسانند تا کارفرمایان به عنوان خریدار، خدمت آن ها را خریداری کنند.

توجه داشته باشید که انجام پروژه های دانشجویی (مانند نوشتن مقاله دانشجویی، پایان نامه، تکلیف و...) در سایت ممنوع است، ولی دانشجوها امکان انجام پروژه های غیر دانشجویی همانند مثال های گفته شده را در کارلنسر دارند.

اگر دانشجو و فریلنسر هستید، تجارب خود را برایمان بنویسید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 922]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن