تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796778021




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفارش چاپ روی چرم، چوب و فلز آسان‌تر از همیشه!


واضح آرشیو وب فارسی::

 

از جمله صنعت‌هایی که در دهه های اخیر پیشرفت بسیار قابل توجهی داشته است می‌توان به صنعت چاپ اشاره کرد. درگذشته این صنعت تنها به چاپ روی کاغذ و مقوا خلاصه می‌شد، در حالی که با پیشرفت بسیار گسترده این صنعت امروزه چاپ روی فلز، چوب و چرم نیز انجام می‌شود. در روش‌های مختلف این نوع چاپ هرگونه طرح، تصویر و نوشته‌هایی که مشتری درخواست دهد بر روی محصولاتی مانند قاب موبایل، ظروف چوبی، سررسید و ... در تعداد دلخواه چاپ می‌شود. به همین منظور و به قصد آشنایی با چاپ روی فلز، چاپ روی چوب و چاپ روی چرم در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی این نوع چاپ‌ها بپردازیم.

 



 

چاپ روی چرم

در حال حاضر چاپ روی چرم برروی چرم طبیعی و مصنوعی انجام می‌گیرد که از بین آنها چرم طبیعی از پوست حیوانات ساخته شده و به 3 نوع سبک، نیمه سنگین و سنگین تقسیم می‌شود. چرم سبک از پوست حیوانات درست شده و قیمت ارزان‌تری دارد اما در مقابل استقامت کمتری را نیز در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهد. 

برخلاف چرم سبک، چرم‌های سنگین بهترین و بادوام‌ترین نوع چرم هستند که از آنها برای ساخت وسایلی که در معرض ضربه قرار دارند، استفاده می‌شود. اما چرم نیمه سنگین از پوست حیواناتی مانند کروکودیل ساخته شده که در عین زیبایی و استقامت مناسب، معمولاً برای تولید کالاهای لوکس مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

در این بین افرادی که به محیط زیست و حیوانات احترام می‌گذارند به دلیل علاقه‌ای که به زیبایی و کیفیت وسایل چرمی دارند، ترجیح می‌دهند از چرم‌های مصنوعی برای چاپ روی چرم استفاده کنند. چرم مصنوعی برخلاف چرم طبیعی از ترکیبی از چرم‌های گیاهی، پارچه و پلاستیک تولید شده و برای ساخت آن از پوست حیوانات استفاده نمی‌شود. 

روش های چاپ روی چرم

قبل از اینکه صنعت چاپ مورد تحول قرار بگیرد و دستگاه‌های چاپ چرم به بازار وارد شوند برای چاپ روی چرم از قالب‌های مربوط به طرح چاپی و با تزیین رنگ قالب این روش انجام می‌شد. اما امروزه چاپ روی چرم با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته اکوسالونت و چاپ یووی انجام می‌گیرد. در مجموعه آی آر چاپ پرکاربردترین دستگاه چاپ روی چرم دستگاه چاپ یووی است که به راحتی می‌تواند طرح‌های سفارش مشتری را با هزینه کم چاپ کند. به طوری که طرح چاپ شده بر روی چرم مصنوعی یا طبیعی بلافاصله بعد از هک شدن با تابش اشعه خشک می‌شود و در مقابل گرما و خراشیدگی مقاومت بسیار بالایی دارد.

کاربرد انواع چاپ روی چرم

چاپ روی چرم در حوزه های زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مثال در حوزه تجاری برای تولید وسایلی مانند دفترچه یادداشت، قاب موبایل، کیف، کفش، دستکش و ... که بعد از چاپ، با کیفیت بالا و ظاهر زیبا به بازار عرضه می‌شوند. برخی از افراد نیز تمایل دارند که با چاپ طرح دلخواه خود بر روی چرم از آن به عنوان رومیزی، روکش صندلی، جا خودکاری و ... استفاده کنند. از دیگر کاربردهای چاپ روی چرم می‌توان به استفاده در دکوراسیون و طراحی داخلی خانه، چاپ کارت ویزیت، چاپ اتیکت تبلیغاتی، چاپ جلد یا کاور و هدایای تبلیغاتی اشاره کرد.

چاپ روی فلز

یکی دیگر از متریال‌هایی که به دلیل داشتن کیفیت چاپی بالا و ماندگاری مناسب در حوزه‌های مختلف چاپ، از آن استفاده می‌شود، چاپ روی فلز است. این روش به دلیل آنکه ماندگاری بسیار بالایی در برابر آسیب‌های مختلف مانند ضربه و شرایط آب و هوایی دارد، بیشتر مورد توجه افرادی که به دنبال تبلیغات برند خود هستند قرار می‌گیرد. چاپ روی فلز در گذشته با استفاده از روش‌هایی مانند تامپو و سیلک انجام می‌شد که با محدودیت‌هایی مانند نداشتن رنگ‌های متنوع و کیفیت و رزولوشن پایین همراه بود. 

به همین دلیل رفته رفته و با پیشرفت‌های بیشتر در این صنعت، چاپ روی فلز با استفاده از روشی به نام فلت بد که توسط دستگاه چاپ یووی انجام می‌شود رونق گرفت. در مجموعه آی‌آرچاپ نیز از این دستگاه برای چاپ تبلیغات برند شما روی انواع فلزهای آلومینیوم، استیل، آهن و گالوانیزه استفاده می‌کنند که مهمترین مزیت آن چاپ با رزولوشن بالا و ماندگاری مناسب است.

روش های چاپ روی فلز

همانطور که اشاره کردیم چاپ روی فلز با استفاده از دستگاهی به نام فلت بد انجام می‌شود که یکی از مهمترین مزایای آن برای کاربران این است که می‌توانند به راحتی ارتفاع کار را نسبت به قطر آن تغییر دهند. بدین ترتیب پس از قرارگیری سطح مورد نظر، چاپ روی فلز با استفاده از دستگاه به صورت دیجیتال انجام شده و برای خشک شدن جوهر، اشعه فرابنفش به آن می‌تابد. از جمله تفاوت‌های این روش با روش اکوسالونت در این است که در چاپ فلت بد جوهر سریع‌تر خشک شده و چون به طرح حجم می‌دهد باعث زیبایی بیشتر کار و برجسته دیده شدن طرح مورد نظر می‌شود.

کاربردهای چاپ روی فلز

فلز جزو یکی از مقاومترین موادی است که معمولاً از آن در ساخت بسیاری از وسایل و تجهیزات استفاده می‌شود. از جمله کاربردهای چاپ روی فلز می‌توان به تبلیغات تابلوهای اطلاع رسانی، چاپ بیلبورد، ایستگاه اتوبوس، تابلوهای میادین و غیره اشاره کرد. 

از دیگر کاربردهای چاپ روی فلز: 

  • استفاده به عنوان تابلوی نامگذاری اتاق 
  • تابلوهای نفیس لوح و هدایا 
  • دکوراسیون داخلی
  • و چاپ روی ابزارآلاتی مانند خط کش‌های فلزی 

 



چاپ روی چوب

با وجود تکنولوژی‌های جدید در صنعت چاپ، چاپ روی چوب نیز برای انواع کارهای هنری و تبلیغاتی رونق پیدا کرد. شما می‌توانید حتی عکس عزیزان‌تان را نیز روی چوب یا ام دی اف چاپ کرده و آن را به عنوان هدیه‌ای خاص و زیبا هدیه دهید. به طور کلی چاپ روی چوب‌هایی انجام می‌شود که صاف و صیقلی باشند. به همین دلیل برای این روش از چوب کار شده، تخته فیبر یا ام دی اف استفاده می‌شود. 

از چاپ روی ام دی اف معمولی بیشتر برای ساخت کابینت استفاده شده و از چاپ روی چوب بیشتر در فضاهایی استفاده می‌شود که مشتریان تمایل به صرف هزینه بیشتر دارند. چاپ روی چوب نیز مانند چاپ روی فلز و چاپ روی چرم با استفاده از دستگاه چاپ فلت بد انجام می‌شود.

کاربرد های چاپ روی چوب

  • چاپ روی وسایل تزیینی مانند ساعت، زیر لیوانی، قاب عکس 
  • استفاده در دکوراسیون داخلی مغازه و فروشگاه‌ها 
  • ساخت استندهای چوبی برای معرفی محصولات 
  • چاپ انواع تابلوهای تبلیغاتی 
  • چاپ روی فیبر به عنوان استند نمایشگاهی یا قفسه‌های مراکز
  • چاپ انواع تندیس و لوح‌های تقدیر 
  • چاپ روی لوازم بازی گروهی شطرنج و تخته نرد

سفارش آنلاین چاپ رو انواع سطوح در آی آر چاپ

با توجه به توضیحاتی که در این مقاله در اختیارتان قرار گرفت شما می‌توانید با در نظر گرفتن حوزه چاپی و میزان ماندگاری و کیفیت هر یک از چاپ‌های روی فلز، چرم و چوب، متریال مورد نظر خودتان را انتخاب کنید و به صورت آنلاین محصول مورد نظر خود را در سایت آی آر چاپ به نشانی irchap.ir سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید. قابل ذکر است که هزینه هر یک از چاپ‌ها بسته به نوع دستگاهی که برای چاپ روی این نوع متریال‌ها استفاده می‌شود متغیر خواهد بود. اما در صورتی که می‌خواهید نهایت کیفیت را استفاده کنید ما به شما چاپ از طریق دستگاه اکوسالونت و یا چاپ یووی را پیشنهاد می‌دهیم.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1178]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سرگرمی
uyt


پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن