تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):اى آن كه يادش مايه شرافت و بزرگى ياد كنندگان است و اى آن كه سپاسگزاريش موجب دست يافت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797613559




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چه زمان هایی می توانیم از قرص کلردیازپوکساید استفاده کنیم؟ | akharinnews


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: چه زمان هایی می توانیم از قرص کلردیازپوکساید استفاده کنیم؟



امروزه به دلایل مختلفی در زندگی، استرس و فشارهای عصبی همه گیر شده است به طوری که گاهی این فشارهای عصبی تاثیرات بسیار سختی را بر روی سیستم اعصاب مرکزی وارد می کند. به منظور درمان استرس های ناگهانی که به دلایل مختلفی به سراغ انسان می آیند، گاهی پزشک متخصص اقدام به تجویز داروهای روان پزشکی می کند که در این میان قرص کلردیازپوکساید یکی از این دارو های پر استفاده است. 
توجه داشته باشید که داروهای اعصاب را به هیچ وجه بدون تجویز پزشک نباید مصرف کرد به همین دلیل در صورت بروز استرس های نگران کننده می توانید به پزشک متخصص مراجعه کرده و با صلاح دید ایشان از داروهای مناسب استفاده کنید. 



موارد مصرف قرص کلردیازپوکساید 
اولین مورد از موارد مصرف قرص کلردیازپوکساید به استرس های ناگهانی ناشی از شوک های عصبی برمی گردد. در این زمان ها ممکن است پزشک با بررسی شرایط اقدام به تجویز قرص کلردیازپوکساید برای یک مدت زمان کوتاه نماید. گاهی برخی از افراد نیز به دلیل مشکلات عصبی که دارند، دچار بی خوابی و یا عدم خواب راحت هستند؛ این افراد نیز دومین گروه استفاده کننده از دارو های کلردیازپوکساید هستند که ممکن است مدت زمانی بیشتری نسبت به گروه اول مجبور باشند از این قرص مصرف کنند. 
سفت شدن عضلات، از دیگر مشکلاتی است که به دلیل اختلالات عصبی به وجود می آیند. گاهی دیده می شود که برخی افراد نیز در اثر ترک مواد مخدر و یا مشروبات الکی دچار این عارضه شده اند که پزشک به منظور رفع سفتی عضلات اقدام به تجویز قرص کلردیازپوکساید می کند. 
نحوه مصرف قرص کلردیازپوکساید 
به منظور اطلاع دقیق از نحوه مصرف قرص کلردیازپوکساید حتما با پزشک داروساز مشورت نمایید اما در مجموع چند نکته را می توان درباره نحوه مصرف قرص کلردیازپوکساید بیان کرد. این موارد عبارتند از: 
کسانی که دچار اضطراب ناگهانی هستند معمولا به صورت سه نوبت در شبانه روز از قرص کلردیازپوکساید استفاده می کنند که البته دوز آن برحسب شرایط و شدت بیماری متفاوت خواهد بود. 

گاهی تجویز قرص کلردیازپوکساید به منظور شل کنندگی عضلات به کار می رود؛ در این میان معمولا تجویز به صورت ۶ ساعت یک بار خواهد بود که با صلاحدید پزشک میزان دوز مصرفی در هر وعده با گذشت زمان کم و یا زیاد می شود.  بررسی ها نشان می دهد که به منظور بهره مندی از نهایت تاثیر قرص کلردیازپوکساید بهتر است که آن را همزمان با وعده های غذایی صبحانه، ناهار و شام مصرف کرد.  اختلال این دارو با داروهای درمان معده موجب شده است تا تاکید پزشکان بر رعایت حداقل دو ساعتی قرص کلردیازپوکساید با داروهای درمان مشکلات معده باشد. 
موارد منع مصرف قرص کلردیازپوکساید 
توجه داشته باشید که خانم های باردار و یا شیرده به هیچ وجه نباید بدون هماهنگی پزشک از قرص کلردیازپوکساید استفاده نمایند. 

کسانی که به هر دلیلی دچار حساسیت های تنفسی و یا تنگی نفس هستند باید مشکل خود را با پزشک در میان بگذارند.  کلردیازپوکساید گاهی برای بیمارانی که دچار حساسیت هایی از قبیل حساسیت های پوستی هستند مشکل آفرین خواهد بود بنابراین پیش از مصرف دارو با پزشک خود مشورت نمایید.  و در نهایت پیشنهاد ما این است که لیستی از دارو هایی را که مصرف می کنید به پزشک خود تحویل دهید تا تداخلات آن با قرص کلردیازپوکساید بررسی گردد. قطعا پزشک در صورت وجود اختلالات دارویی، از تجویز قرص کلردیازپوکساید خودداری می کند. 



عوارض شایع قرص کلردیازپوکساید 

گاهی ممکن است همزمان با مصرف قرص کلردیازپوکساید یک سری عوارض به وجود آید که در صورت شدت یافتن آن ها بهتر با پزشک خود مشورت نمایید. 
خواب آلودگی شایع ترین عارضه مصرف قرص کلردیازپوکساید است که البته در روزهای ابتدایی درمان، شدت بیشتری دارد.   فراموشی کوتاه مدت از دیگر عوارض قرص کلردیازپوکساید است که به هیچ وجه نباید ساده از کنار آن گذر کرد.  گاهی برخی از بیماران با مصرف قرص کلردیازپوکساید دچار عصبانیت بیش از حد می شوند که البته این عارضه به مرور زمان برطرف می شود.  توجه داشته باشید که احتمال بروز برخی از عوارض نادر هم وجود دارد اما احتمال آن به شدت پایین است که البته در صورت بروز این علایم به سرعت باید به پزشک متخصص مراجعه نمود. از این علائم می توان به تب، مشکلات پوستی، ایجاد زخم وغیره اشاره کرد. 

مدت زمان تاثیر پذیری بدن در مقابل قرص کلردیازپوکساید 
با توجه به شرایط بدنی و همچنین سنی بیمار، تاثیر پذیری بدن در مقابل مصرف داروی کلردیازپوکساید متفاوت خواهد بود اما در مجموع می توان گفت که تقریبا نیم ساعت پس از مصرف دارو به آرامی تاثیر پذیری آن شروع می شود و حدودا در بازه زمانی 1/5 تا 2 ساعته، عملیات جذب دارو در بدن به طور کامل انجام می شود. پس از این مدت زمان، دارو شروع به تاثیر گذاری می کند و تا حدودا 8 ساعت بعد نیز تاثیر خود را حفظ می کند. 
توجه داشته باشید که میزان تجویزی دارو برای بیمار بر حسب شرایط بیمار و سن او انجام می شود. به طور مثال بیماران دارای کهولت سن معمولا درمان را از دوز پایین تر شروع می کنند و با ادامه روند بیماری، ممکن است دوز تجویزی بیشتر شود. 


 
نتیجه گیری  
قرص کلردیازپوکساید یکی از داروهای اعصاب و روان است که به منظور درمان استرس های ناگهانی و یا سفتی عضلات تجویز می شود. دوز مصرفی دارو به سن بیمار و همچنین شرایط بیماری او بستگی دارد اما در مجموع می توان گفت که روند درمان با قرص کلردیازپوکساید از دوز کمتر شروع شده و سپس با گذشت زمان بیشتر می شود. از عوارض مصرف قرص کلردیازپوکساید می توان به خواب آلودگی، گیجی و مشکلات پوستی اشاره کرد و همچنین لازم به ذکر است قطع دارو تنها باید با نظر پزشک انجام گیرد. 




جمعه, 03 دی 1400 ساعت 15:12





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 276]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن