تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):باعلما همنشینی کن تا سعادتمند شوی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796643061




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شرکت های خدمات مالیاتی و مالی چه وظایفی دارند؟


واضح آرشیو وب فارسی::

خدمات مالی به مجموعه فعالیت های امور مالی شرکت ها و سازمان ها گفته می شود. این فعالیت ها می تواند شامل تهیه گزارش مالی، خدمات مالیاتی و خدمات حسابداری شود. اطلاعاتی که به این فعالیت ها مرتبط هستند، مهمترین عامل در تصمیم گیری و برنامه ریزی های این شرکت ها یا سازمان ها محسوب می شوند. بیشتر مجموعه ها خدمات مالی خود را توسط حسابدارهای شخصی تنظیم می کنند ولی برخی دیگر امور مالی خود را به شرکت هایی که به طور اختصاصی به این امر اشتغال دارند، می سپارند. در هر صورت این امور مهم باید به درستی تنظیم و بررسی شود تا شرکت یا سازمان مورد نظر دچار مشکل نشود. اما اگر قصد دارید بیشتر در مورد خدمات مالی بدانید با این مطلب همراه شوید. 




تعریف کلی خدمات مالی

   

همانطور که گفتیم به هرگونه فعالیت مالی یک مجموعه، خدمات مالی اطلاق می شود. این خدمات از تمام فعالیت های موسسات اعتباری و بانک ها گرفته تا فعالیت های شرکت های بیمه و سرمایه گذاری را شامل می شود. اکثر خدمات مالی یک سازمان یا شرکت شامل تهیه انواع گزارشات مالی، انجام امور مالیاتی، تنظیم قراردادها، انجام امور مالی و حسابداری است. به طور کلی خدمات مالی یک شرکت ، به کلیه فعالیت هایی گفته می شود که برای مدیریت مالی آن نیاز است.



انجام امور مالی یک اداره یا شرکت نیازمند دانش حسابداری و تخصص آن است. این نیاز سبب می شود که بسیاری از مدیران شرکت ها و سازمان ها استفاده از خدمات شرکت های حسابداری را ترجیح می دهند. انواع خدمات مالیاتی و حسابداری را می توانید از طریق این شرکت ها انجام دهید. اما بعضی دیگر از مدیران، حسابدار شخصی یا اختصاصی شرکت را برای انجام خدمات مالی بهتر می دانند. البته نرم افزارهای حسابداری هم می تواند راهگشای برخی از امور مالی شود.

خدمات مالیاتی شامل چه اموری می شوند؟

خدمات مالیاتی به عنوان یکی از پیچیده ترین خدمات مالی یک سازمان از اهمیت فراوانی برخوردار است. تنظیم این امور باید توسط افراد با تجربه و حسابدارهای خبره انجام شود. البته همانطور که اشاره کردیم شرکت های حسابداری در این زمینه به طور تخصصی فعالیت می کنند.

خدمات مالیاتی یک شرکت شامل بررسی مشکلات مالیاتی مربوط به شرکت، مالیات بر درآمد، تهیه اظهارنامه مالیاتی، تنظیم و تهیه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده، تنظیم گزارش های فصلی، لیست حقوق پرسنل و کارکنان و تنظیم اظهار نامه عملکرد است. این امور اصلی مالیاتی هر مجموعه است که باید در انجام آنها دقت بسیاری شود؛ زیرا در صورت عدم انجام یکی از این موارد، سازمان مربوطه ممکن است دچار آسیب های مالی جبران ناپذیری شود.



امور مربوط به خدمات حسابداری

تهیه و تنظیم گزارش های محاسباتی و مالی و همینطور تهیه صورت های مالی که جزو امور اجرایی یک شرکت محسوب می شوند، همگی خدمات حسابداری هستند. گستره این خدمات بسیار بزرگ بوده و شامل موارد زیادی می شود. خدمات حسابداری یک مجموعه عبارتند از: عملیات حسابداری شرکتی و تهیه و تنظیم صورت های حسابرسی و مالی، ارائه خدمات پشتیبانی و راه اندازی برنامه های حسابداری، حسابداری حقوقی و دستمزدهای کارکنان و کارمندان مجموعه، اصلاح سیستم های حسابداری شرکت یا سازمان، طراحی و تنظیم سیستم های حسابداری برای مجموعه های تازه تأسیس.

با استفاده از خدمات مالی، شما می توانید درک درست تری از ضعف و قوت سیستم مالی شرکت خود کسب کنید. برای انجام بسیاری از خدمات حسابداری شرکت خود باید یک برنامه حسابداری پیشرفته را راه اندازی کنید. این امر برای شروع کسب و کار از اهمیت زیادی برخوردار است. استفاده از این برنامه حرفه ای، انجام بسیاری از کارهای حسابداری را آسان می کند.



تهیه و تنظیم صورت های مالی یکی دیگر از فعالیت های حسابداری هر مجموعه است. مجموعه ها و سازمان های مختلف برای شرکت در فعالیت بورس، دریافت تسهیلات و شرکت در مناقصات، باید صورت های مالی خود را به طور منظم تنظیم کرده باشند. اگر در این امور اهمال شده و به درستی صورت نگیرند، تمام فعالیت های مجموعه دچار اختلال می شوند. 

خدمات مالی و حسابداری خود را براساس نیاز انتخاب کنید

مدیر شرکتی که در زمینه امور مالی موفق است، بر اساس نیازهای مجموعه خدمات حسابداری را انتخاب می کند. شما برای این کار باید روی شرکت و نیازهای آن متمرکز شده و با در نظر گرفتن اینکه کدام یک از خدمات حسابداری برای رفع نیاز آن مناسب تر است، به انتخاب این خدمات بپردازید.



 

جمع بندی

 

خدمات مالی شامل طیف گسترده ای از فعالیت ها است که خدمات مالیاتی از پیچیده ترین امور آن و خدمات حسابداری از گسترده ترین نوع آن است. کلیه امور مالیاتی یک مجموعه مانند بررسی مشکلات مالیاتی و تنظیم اظهارنامه مالیاتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. اگر هر کدام از این امور به درستی انجام نشوند ممکن است، ضررهای جبران ناپذیری به شرکت وارد شود. خدمات حسابداری یک مجموعه مانند تهیه و تنظیم صورت های مالی نیز از امور مهم آن به شمار می رود. تهیه صورت های مالی از آن جهت که امری تخصصی است باید بر عهده شرکت های حسابداری یا افراد خبره گذارده شود. اگر برای خدمات مالی، مالیاتی یا حسابداری شرکت خود نیاز به مشاوره دارید، می توانید به سایت آرمیتا به نشانی armitafirm.com مراجعه کنید. دپارتمان های مالی، حسابداری و حقوقی شرکت آرمیتا در تمام مراحل ثبت و راه اندازی شرکت و اداره آن شما را همراهی می کنند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 465]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن