تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فاطمه پاره وجود من است، هر که او را بیازارد مرا آزار داده و هر که او را خوشحا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797024380




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیا دستگاه گنج یاب واقعیت دارد؟ از افسانه تا واقعیت


واضح آرشیو وب فارسی::

افسانه‌های زیادی در مورد گنج‌های باقی‌مانده در دل زمین وجود دارد که بسیاری از افراد را وسوسه می‌کنند. پیدا کردن گنج و دفینه‌های قدیمی جذابیت زیادی برای همه ما دارد و راه سریعی برای دستیابی به ثروت محسوب می‌شود. همین موضوع باعث شده است تا دستگاه‌های معروف به گنج یاب طرفداران زیادی پیدا کنند. اما آیا دستگاه گنج یاب واقعیت دارد؟ آیا دستگاهی وجود دارد که بتواند گنج‌ها را در دل زمین شناسایی کند؟

برای پیدا کردن پاسخ این سؤال، در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با دستگاه‌های گنج یاب بیشتر آشنا شویم و عملکرد واقعی آن‌ها را بررسی کنیم.



دستگاه گنج یاب چیست؟ پیدا کردن دفینه‌ها در دل زمین

به دستگاه‌هایی که ادعا می‌شود توانایی پیدا کردن و تشخیص گنج، طلا، دفینه و سایر اشیای باارزش زیرخاک را دارند، گنج یاب می‌گویند. این دستگاه‌ها شباهت زیادی به فلزیاب‌ها دارند و گاهی حتی با فلزیاب‌های معمولی نیز اشتباه گرفته می‌شوند. سوداگرانی که به دنبال گنج و طلا در دل زمین هستند، تصور می‌کنند که دستگاه گنج یاب می‌تواند محل دقیق اشیای باارزش دفن شده را نمایان کند.

 چنین ادعاهایی بسیار جذاب به نظر می‌رسند و احتمالاً باعث کنجکاوی شما نیز شده‌اند. در چنین شرایطی همیشه افراد سودجو وجود دارند تا با تحریک کنجکاوی شما، به دنبال کلاه‌برداری باشند. پس پیش از هر تصمیمی در مورد خرید این دستگاه‌ها بهتر است با واقعیت پشت پرده آن‌ها آشنا شوید. همچنین فراموش نکنید که همیشه مراقبت از سرمایه و وسایل ارزشمند در اولویت هستند. شما می‌توانید با سر زدن به سایت فروش جی پی اس و تهیه یک ردیاب، از امن بودن دارایی‌های ارزشمند خود مطمئن شوید.

تفاوت گنج یاب و فلزیاب؛ تفکیک فلزات گران‌بها از فلزات بی‌ارزش

درک تفاوت دستگاه گنج یاب و فلزیاب می‌تواند به ما در پی بردن به اینکه «آیا دستگاه گنج یاب واقعیت دارد؟» کمک کند. فلزیاب‌ها دستگاه‌های پرکاربردی هستند که با استفاده از امواج صوتی می‌توانند وجود فلزات را در زیرخاک تشخیص دهند. این دستگاه‌ها قدرت تفکیک انواع فلزات یا تشخیص محل دقیق آن‌ها را ندارند. در مقابل، گنج یاب ها در واقع فلزیاب‌هایی هستند که ادعا می‌شود می‌توانند فلزات گران‌بها مانند طلا و نقره یا سایر اشیای قیمتی دفن شده را از فلزات بی‌ارزش تشخیص دهند.

چنین دستگاه‌هایی با چنین عملکردی در واقعیت وجود ندارند. همه فلزیاب‌ها حتی قدرتمندترین آن‌ها تنها قادر به تشخیص وجود یک فلز هستند و نمی‌توانند بین انواع آن‌ها یا جدید و قدیمی بودن آن‌ها تفاوتی قائل شوند. همچنین فلزیاب‌ها نمی‌توانند اشیای ارزشمند غیرفلزی مانند سفالینه‌ها را تشخیص دهند. بنابراین می‌توان گفت که دستگاه گنج یاب بیشتر از اینکه واقعیت داشته باشد یک افسانه است.



گنج یاب ماهواره‌ای؛ مواظب کلاه‌بردارها باشید

بعدازاینکه مشخص شد فلزیاب‌های عادی قدرت تشخیص گنج در زیرزمین را ندارند، افراد سودجو نوع جدیدی از این دستگاه‌ها را با نام گنج یاب ماهواره‌ای معرفی کردند. ادعا می‌شود این دستگاه‌ها با کمک ماهواره می‌توانند محل دقیق دفینه‌های زیرزمین را مشخص کنند. اما این موضوع نیز با حقیقت فاصله زیادی دارد.

هیچ دستگاه ماهواره‌ای که قدرت تشخیص گنج در زیرزمین را داشته باشد وجود ندارد. حتی قدرتمندترین ماهواره‌ها نیز نمی‌توانند به کاوش در زیرزمین بپردازند و وجود یک فلز خاص مانند طلا را در مقیاس کوچک نمایان کنند. سیستم‌های جهانی که برای ردیابی استفاده می‌شوند کارایی کاملاً متفاوتی دارند. شما می‌توانید بامطالعه مقاله سیستم گلوناس اطلاعات بیشتری در مورد سیستم ردیابی جهانی به دست آورید.

مجازات نگهداری و استفاده از گنج یاب و فلزیاب

خرید دستگاه گنج یاب علاوه بر این‌که می‌تواند ضررهای مالی برای شما به همراه داشته باشد، یک عمل غیرقانونی محسوب می‌شود. دستگاه‌های فلزیاب کاربردهای زیادی دارند و در موارد مختلفی مورداستفاده قرار می‌گیرند اما هرگونه نگهداری، فروش و تبلیغ این دستگاه‌ها نیاز به مجوز از سازمان میراث فرهنگی دارد. استفاده از دستگاه گنج یاب یا فلزیاب به‌صورت غیرمجاز علاوه بر توقیف دستگاه، 1 تا 3 سال حبس را برای استفاده‌کننده به همراه خواهد داشت. حتی در صورت داشتن مجوز نگهداری، برای استفاده از دستگاه و حفاری باید مجوزهای لازم را از میراث فرهنگی دریافت کنید.

با ردیاب‌های واقعی و کارآمد؛ ایمنی سرمایه خود را افزایش دهید

در این مقاله به سؤال «آیا دستگاه گنج یاب واقعیت دارد؟» پاسخ دادیم. همان‌طور که اشاره کردیم، دستگاه گنج یاب همانند سایر فلزیاب‌ها قدرت تفکیک فلزات و اشیای غیرفلزی گران‌بها یا همان گنج‌ها را ندارد. علاوه بر این، استفاده غیرمجاز از این دستگاه‌ها غیرقانونی است و مجازات حبس را به دنبال دارد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم به‌جای اینکه سرمای خود را با خرید این دستگاه‌ها بیهوده به خطر بی اندازید به فکر افزایش امنیت دارایی‌های باارزش خود باشید.

خرید ردیاب آهنربایی از فروشگاه معتبر ایران رهیاب یک‌راه فوق‌العاده برای محافظت از دارایی‌های شما است. همین حالا با مراجعه به سایت ایران رهیاب می‌توانید با لیست محصولات کاربردی این شرکت معتبر آشنا شوید و ایمنی سرمایه خود را افزایش دهید. لازم به ذکر است که سایت ایران رهیاب صرفاً درزمینهٔ فروش ردیاب‌های شخصی و اتومبیل فعالیت دارد و هیچ خدمات و محصولی مرتبط با ردیاب گنج ندارد. 

   





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1265]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن