تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدايا روزى كن مرا محبّت خودت و محبّت دوستدارانت را و محبّت آنچه مرا به تو نزديك مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797798871




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هزینه تحصیل در کره جنوبی


واضح آرشیو وب فارسی::

پایتخت کشور کره جنوبی سئول است؛ با توجه به صنعتی شدن این کشور و رواج زبان انگلیسی در سال های اخیر، کره جنوبی یکی از کشورهایی است که، تبدیل به مرکز توجه دانشجویان بین المللی برای مهاجرت تحصیلی شده است. از عمده دلایلی که باعث جذب دانشجویان بین المللی برای  تحصیل در کره جنوبی شده است؛ هزینه های پایین تحصیل و زندگی در این کشور است که به مراتب در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی، عدد پایین تری است.

در این نوشتار به منظور آشنایی بیشتر شما عزیزان و اهمیت هزینه های زندگی در این کشور، ما هزینه تحصیل در کره جنوبی را در تمام مقاطع به شکل جداگانه بررسی و تحلیل خواهیم کرد:

هزینه های تحصیل در کره جنوبی در مدارس

تحصیل در مدارس کره جنوبی از سن 6 الی 18 سالگی است. مدارس کره جنوبی به شکل عام به زبان کره ای برگزار می شوند؛ هرچند در مدارس خصوصی این کشور قضیه کمی متفاوت است! در برخی مدارس خصوصی تدریس به زبان انگلیسی است و قطعاً مشمول هزینه بیشتری خواهد شد. در زیر ما تعدادی از مدارس خصوصی مهم این کشور را به همراه هزینه های آن ها معرفی کرده ایم:

زبان تدریس

شهریه سالانه (دلار)

محدوده سنی

مدرسه

ردیف

انگلیسی

23،000

3 الی  18

مدرسه جیونجی سوان

1

انگلیسی

35،000

4 الی  18

مدرسه بین المللی چادویک

2

انگلیسی

30،000

6 الی  16

مدرسه خارجی کره

3

انگلیسی و آلمانی

18،000

2 الی  18

مدرسه آلمانی سئول

4

فرانسوی

10،000

5 الی  18

مدرسه لیس ژاویر

5

انگلیسی

22،000

5 الی  18

مدرسه بین المللی یونگ سان

6

 

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در کره جنوبی

در مقطع کارشناسی در کشور کره، امکان ادامه تحصیل در تمام رشته ها ی تحصیلی علی الخصوص: علوم پایه و فنی_مهندسی و هنر وجود دارد. تدریس در دانشگاه های کره جنوبی به خصوص در رشته های فنی و مهندسی بیشتر عملی محور است. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی به شکل میانگین سالیانه چیزی ما بین 5 الی 10 هزار دلار آمریکا خواهد شد.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کره جنوبی

ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کره جنوبی به دلیل تنوع فراوان رشته ای تقریباً در تمامی شاخه ها امکان پذیر است؛ اما به دلیل پتانسیل بالای کشور کره در زمینه صنایع مختلف، بیشتر دانشجویان علاقمند به تحصیل در رشته های فنی-مهندسی در این کشور هستند. تحصیل در این مقطع دو سال به طول می انجامد و در نهایت با ارائه یک الی پایان نامه در حضور 5 استاد به پایان می رسد. هزینه های تحصیل در مقطع ارشد در کره، سالیانه در حدود 8 الی 18 هزار دلار آمریکا است.

هزینه تحصیل در مقطع دکتری در کره جنوبی

امکان تحصیل در این مقطع در دانشگاه های دولتی و خصوصی وجود دارد، ضمن این که این کشور بورس های تحصیلی فراوانی را نیز برای علاقمندان به تحصیل در نظر گرفته است.

تحصیل دکتری در کره نیاز به ارائه رزومه قوی، مقالات بین المللی ( به تعداد 2 الی 3 بسته به نوع دانشگاه مورد نظر) و نمره زبان آیلتس 7 به بالا دارد. هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی 2 الی 4 هزار دلار و دانشگاه های خصوصی چیزی در حدود 4 الی 7 هزار دلار آمریکا در سال است.

 

بورسیه تحصیلی سوئد

سوئد کشوری است که در شمال اروپا و در شبه جزیره اسکاندیناوی واقع است.

سوئد از کشورهای سردسیر اروپایی است. این کشور تابستان های کوتاه و زمستان های طولانی دارد. به دلیل هزینه های به نسبت بالای تحصیل در این کشور و با توجه به قانونی که از سال 2011 تحصیل کاملاً رایگان را در این کشور برای دانشجویان بین المللی منتفی اعلام کرد؛ تمایل دانشجویان برای اخذ بورس تحصیلی در کشور سوئد افزایش یافته است. اخذ بورسیه تحصیلی سوئد با توجه به مقطع تحصیلی و نوع دانشگاه متفاوت است که به جهت آشنایی شما خوانندگان به شکل اجمالی به آن اشاره کرده ایم:

 

 

ü بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی

سوئد از معدود کشورهایی است که امکان تحصیل به زبان انگلیسی را نیز در کنار زبان سوئدی برای دانشجویان مقطع کارشناسی فراهم کرده است. برای دریافت بورس کارشناسی سوئد، دانشجو باید مدرک زبان معتبر (آیلتس اصولاً با نمره حداقل 6) و معدل دیپلم بالا داشته باشد. بورس تحصیلی دانشگاه لوند از برنامه های ویژه ای است که گاهی تا 100 درصد شهریه مقطع لیسانس را نیز تخفیف می دهد. بورس دانشگاه مالمو نیز از بورسیه های مهمی است که مختص دانشجویان خارج اتحادیه اروپا است.

ü بورسیه تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد

در کارشناسی ارشد بورسیه های تحصیلی از تنوع بیشتری نسبت به کارشناسی برخوردارند و دانشجو برای این که موفق به دریافت این بورس ها شود؛ باید رزومه علمی قوی مانند طرح پیشنهادی علمی- تحقیقاتی قابل توجیه و سوابق کاری در زمینه رشته تحصیلی مورد نظر، حدود 2 الی 3 توصیه نامه مهر و امضا شده از اساتید مقطع قبلی و مدرک زبان با نمره بالا (  IELTS 6.5یا TOEFL 80) داشته باشد. از بورس های مهم این دوره، بورسیه موسسه سوئدی (SI) و بورسیه های برنامه  VISBY است. بورسیه دانشگاه  Chalmers IPOET و بورسیه دانشگاه گوتنبرگ نیز در این مقطع شناخته شده هستند

 

 

 بورسیه تحصیلی مقطع دکتری

تحصیل مقطع دکتری در سوئد جزء جذاب ترین و کم هزینه ترین مقاطع تحصیلی این کشور است. تحصیل در این مقطع تقریباً رایگان است و دانشجو می تواند مشمول بورس تحصیلی کامل شود.

برای دریافت بورس تحصیلی فرد باید حائز شرایط خاصی مانند: رزومه درخشان تحصیلیِ مقاطع قبلی با ریز نمرات عالی، مقالات علمی معتبر در سطح جهانی، حداقل مدرک زبان آیلتس 7 و یک استاد راهنما یا سوپروایزر تحصیلی در دانشگاه مبدأ (کشور سوئد) باشد که به منظور همکاری در پروژه های علمی وی را یاری نماید. لازم به ذکر است که تحصیل در مقطع دکتری در سوئد به نوبه خود یک شغل دانشجویی محسوب شده و دانشجویان در هنگام تحصیل متناسب با نوع پروژه حقوق دریافت می کنند.

برنامه بورسیه VISBY و بورسیه TRENDHIM به مبلغ 2000 یورو از بورسیه های مقطع دکتری در این کشور است.

مدارک کلی لازم برای دریافت بورسیه تحصیلی در کشور سوئد عبارتست از:

پر کردن فرم درخواست بورسیه به صورت آنلاین

کپی مدارک تحصیلی (دیپلم، کارشناسی و غیره) و ریز نمرات دانشجو با ترجمه انگلیسی

کپی پاسپورت

انگیزه نامه

رزومه فرد

مدارک زبان مورد نیاز با توجه به دانشگاه مورد نظر

حداقل دو توصیه نامه از اساتید دانشگاه قبلی دانشجو

بورسیه ایتالیا

ایتالیا با کشورهای مهمی مانند اتریش، فرانسه و سوئیس مرز مشترک دارد. این کشور گرچه جزء 8 قدرت اصلی اقتصادی جهان از نظر تولید ناخالص ملی به شمار می آید؛ اما در سال های اخیر با بحران های کوچک و بزرگ مالی نیز رو به رو بوده است.

در نمودار زیر می توانید وضعیت رشد اقتصادی ایتالیا را ملاحظه کنید. مطابق نمودار این روند در سال های اخیر کمی رو به افول بوده است.



اما با توجه به قدمت اقتصاد و صنعت در کشور ایتالیا این کشور همچنان جزو 8 کشور برتر توسعه یافته جهان به شمار می آید و تمایل افراد به ادامه تحصیل و زندگی در این کشور بسیار بالاست.

سیستم آموزشی کشور ایتالیا نیز از قدرت و اعتبار خاصی در میان دانشجویان بین المللی برخوردار است.

دانشگاه های این کشور سیستم آموزشی قدرتمند و کمک هزینه و بورسیه های تحصیلی فراوانی دارند که به شکل مختصر برخی از این بورسیه ها را در مقاطع مختلف بررسی می کنیم:

دریافت بورسیه ایتالیا در مقطع کارشناسی، در درجه اول نیازمند مدرک زبان ایتالیایی است؛ چرا که تدریس در این مقطع اکثراً به زبان ایتالیایی صورت می گیرد. در صورتی که شهروند این کشور باشید نیازی به مدرک زبان ایتالیایی ندارید؛ در غیر این صورت باید مدرک B2 ایتالیایی ارائه دهید. البته دانشگاه های انگلیسی زبان نیز در مقطع کارشناسی در ایتالیا وجود دارند اما تحصیل در آن ها نیازمند صرف هزینه بیشتر است؛ ضمن این که در این مقطع تعداد این دانشگاه ها زیاد نیست. بورسیه دانشگاه بولونیا و بورسیه دانشگاه Bocconi میلان از بورس های محبوب و شناخته شده دانشجویان این مقطع است.

برای ورود به کارشناسی ارشد ارائه مدرک زبان B2 ایتالیایی یا آیلتس با نمره 6.5 از الزامات است. در این مقطع برای تحصیل محدودیت سنی وجود دارد و معمولاً دانشگاه ها دانشجو با سن بیش از 28 سال را نمی پذیرند. این مقطع بورسیه های مهمی مانند (UNIPV) به مبلغ سالانه 8000 یورو و بورسیه دولتی کشور ایتالیا به مبلغ ماهانه 900 یورو را دارد که از بورسیه های مطرح این مقطع هستند.

در مقطع دکتری نیز پذیرش دانشجو با محدودیت سنی روبه رو است و افرادی که سن بیش از 30 سال دارند پذیرش نمی شوند. از آن جا که بورسیه های ایتالیا در این مقطع از تنوع بیشتری برخوردار است و گاهاً تا 100 درصد هزینه های تحصیلی دانشجو به انضمام 70 درصد هزینه های خوابگاهی را در بر می گیرد، ورود به این مقطع نیازمند رزومه علمی درخشان، سمینارهای پژوهشی مفید و دانش زبان کافی (B2 ایتالیایی یا آیلتس 7) است. بورسیه دانشگاه Peidmont، بورسیه دانشگاه Gran Sasso، بورسیه کارآموزی OWSD و بورس های استانی برای دانشجویان کم بضاعت از مهم ترین بورسیه های این مقطع تحصیلی هستند.







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 860]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن