تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 6 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر پنج خصلت نبود، همه مردم جزوِ صالحان مى شدند: قانع بودن به نادانى، حرص به دنيا، بخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818570629




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۳۹ ارز تک نرخی را بشناسید + لیست قیمت


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: ۳۹ ارز تک نرخی را بشناسید + لیست قیمت
با اجرایی شدن سیاست تک نرخی شدن ارز در اقتصاد ایران بانک مرکزی نرخ جدید ۳۹ ارز را که تا پیش از این به صورت دولتی و آزاد عرضه می‌شد، اعلام کرد.
آفتاب‌‌نیوز : شب گذشته در نتیجه برگزاری جلسه ستاد اقتصادی دولت که با حضور رئیس جمهوری، چند نرخی بودن ارز منتفی و تمامی ارزها تک نرخی شدند. این در حالی است که تا پیش از این بازار ایران شامل دو نرخ رسمی و غیررسمی ارز بود به طوری که نرخ‌های دولتی در مرکز مبادلات ارزی هر روزه از سوی بانک مرکزی اعلام می‌شد و در اختیار گروه‌های مشمول قرار می‌گرفت. در سوی دیگر بازار آزاد ارز قرار داشت که صرافی‌ها عمده توزیع‌کنندگان ارز به مردم بودند و قیمت براساس عوامل همچون قیمت پایه ارز توزیعی از سوی بانک مرکزی به صرافی‌ها و همچنین عرضه و تقاضا تعیین می‌شد.


اما با تک نرخی شدن ارز به طور کلی فقط یک نرخ وجود خواهد داشت و تمامی ارزها با نرخی اعلامی از سوی بانک مرکزی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. براین اساس دیگر ارز مبادله‌ای وجود ندارد و نرخ برای همه یکسان است.


در این تصمیم‌گیری قیمت دلار که در نوسان اخیر بازار تا بیش از ۶۰۰۰ تومان رسیده بود به ۴۲۰۰ تومان تقلیل یافته و از این پس بازار با این نرخ به جریان خود ادامه می‌دهد و البته این به معنی ماندگاری دلار در ۴۲۰۰ تومان نیست و ممکن است کمتر و یا بیشتر شود.


مرکز مبادلات ارزی در نیمه دوم سال ۱۳۹۱ و در جریان التهابات ارزی راه‌اندازی شد و قیمت پایه‌ای که برای دلار قرار گرفت حدود ۲۴۰۰ تومان بود. دلار تا روز گذشته (دوشنبه) حدود ۳۷۸۳ تومان در مرکز مبادلات ارزی معامله می‌شد که از این پس با یک نرخ ۴۲۰۰ تومانی عرضه می‌شود که حدود ۴۲۰ تومان رشد دارد. این نرخ البته در مقایسه با قیمت روز بازار که به ۶۱۵۰ تومان می‌رسید، نزدیک به ۱۹۵۰ تومان کاهش یافته است.


در سایر نرخ‌هایی که برای ۳۹ ارزی که در مرکز مبادلات ارزی توزیع می‌شد نیز نرخ‌های جدید اعلام شده که از جمله آن‌ها می‌توان به یورو اشاره کرد. یورو در آخرین نرخ‌گذاری مرکز مبادلات ارزی ۴۶۴۱ تومان اعلام شده بود که اکنون به ۵۱۷۰ تومان رسیده که حدود ۵۲۰ تومان رشد دارد. این ارز در بازار آزاد حدود ۷۰۰۰ تومان قیمت خورده بود.


لیست قیمتی ۳۹ ارز تک نرخی


نوع ارزنرخ مبادله‌ای(۲۰ فروردین)نرخ جدید(۲۱ فروردین)دلار آمریکا۳۷۸۳۰۴۲۰۰۰پوند۵۳۳۱۱۵۹۳۳۰یورو۴۶۴۱۴۵۱۷۰۹فرانک سوئیس۳۹۳۹۸۴۳۸۸۰کرون سوئد۴۵۰۷۵۰۲۶کرون نروژ۴۸۲۹۵۳۹۹کرون دانمارک۶۲۳۳۶۹۴۴روپیه هند۵۸۴۶۴۸درهم امارات۱۰۳۰۱۱۱۴۳۷دینار کویت۱۲۵۷۱۶۱۳۹۵۸۱یکصد روپیه پاکستان۳۲۶۷۲۳۶۲۹۲یکصد ین ژاپن۳۵۳۵۱۳۹۲۱۰دلار هنگ کنگ۴۸۲۰۵۳۵۲ریال عمان۹۸۳۸۵۱۰۹۲۳۴دلار کانادا۲۹۶۱۶۳۳۱۰۲راند آفریقای جنوبی۳۱۵۱۳۴۸۴لیر ترکیه۹۳۴۷۱۰۳۱۸روبل روسیه۶۵۱۶۹۳ریال قطر۱۰۳۹۳۱۱۵۳۹یکصد دینار عراق۳۱۹۳۳۵۴۵لیر سوریه۷۴۸۲دلار استرالیا۲۹۰۹۵۳۲۴۷۲ریال سعودی۱۰۰۸۸۱۱۲۰۱دینار بحرین۱۰۰۶۱۰۱۱۱۷۰۲دلار سنگاپور۲۸۸۰۳۳۲۰۴۰۱۰ روپیه سریلانکا۲۴۳۳۲۷۰۱یکصد روپیه نپال۳۶۲۹۲۴۰۲۸۷یکصد درام ارمنستان۷۸۷۴۸۷۳۵دینار لیبی۲۸۳۹۶۳۱۵۴۳یوآن چین۶۰۰۴۶۶۷۱یکصد بات تایلند۱۲۰۹۹۶۱۳۴۴۸۲رینگیت مالزی۹۷۹۱۱۰۸۶۵یکهزار رون کره جنوبی۳۵۴۹۰۳۹۴۳۵یکصد تنگه قزاقستان۱۱۷۹۹۱۲۹۷۵افغانی افغانستان۵۴۶۶۰۳روبل جدید بلاروس۱۹۳۰۴۲۱۴۳۳منات آذربایجان۲۲۲۵۳۲۴۷۰۷سومونی تاجیکستان۴۲۸۶۴۷۵۸بولیوار جدید ونزوئلا۳۷۸۸۴۲۰۶



منبع: ایسنا





۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن