تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 6 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق و باطل به مردم (و شخصيت افراد) شناخته نمى شوند بلكه حق را به پيروى كسى كه از آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818585823




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقصر حمله سایبری به اوبر شناسایی شد


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: مقصر حمله سایبری به اوبر شناسایی شد
لیک مدیر ارشد امنیتی در شرکت اوبر اعلام کرده که حمله سایبری سال ۲۰۱۶ توسط هکرهایی در کانادا و آمریکا صورت گرفته است.
آفتاب‌‌نیوز : جان فلین - مدیر ارشد بخش تکنولوژی و امنیت سایبری شرکت اوبر - اعلام کرده است که حمله سایبری سال ۲۰۱۶ میلادی به این شرکت که موجب شد اطلاعات شخصی، خصوصی و مالی بیش از ۲۵ میلیون کاربر افشا شود، توسط دو هکر که در کانادا و فلوریدای ایالات متحده آمریکا زندگی می‌کرده‌اند، صورت گرفته است.


وی در ادامه گفت که از این ۲۵ میلیون کاربر، ۴.۱ میلیون نفر راننده خودروهای شرکت اوبر بودند که تحت تاثیر این حمله سایبری متحمل آسیب و خسارات بسیاری شدند.


این حمله سایبری که در سال ۲۰۱۶ میلادی، تقریبا دو سال پیش رخ داد، موجب شد که رئیس تازه‌کار شرکت اوبر - دارا خسروشاهی -، دو نفر از کارمندان بخش امنیت سایبری اوبر را که به سهل‌انگاری و اهمال کاری متهم شده بودند، اخراج کند.


اوبر یک سال پس از وقوع حمله سایبری ۲۰۱۶ و هک اطلاعات کاربرانش، مجبور شد در ماه نوامبر سال گذشته، این حمله سایبری را رسانه‌ای کند و تازه آن زمان بود که معلوم شد اطلاعات بیش از ۵۷ میلیون نفر از کاربرانش در بسیاری از نقاط جهان به سرقت رفته است.


فلین در شهادت‌نامه خود خطاب به کمیته بررسی سنا به حمله سایبری اوبر نوشته و عنوان کرده است که هکر مربوطه اطلاعات مربوط به کاربران را توسط یکی از کارمندان خود اوبر دریافت می‌کرده است. وی یک مرد ۲۰ ساله در فلوریدای ایالات متحده آمریکا بوده که مدعی شده شریکش در کانادا با وی همکاری کرده است.


به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، شرکت اوبر (Uber) یک سرویس آنلاین درخواست خودرو و تاکسی مستقر در سان فرانسیسکو ایالات متحده آمریکاست. کاربران با نصب و عضویت در اپلیکیشن مخصوص گوشی هوشمند قادر خواهند بود با یافتن و تماس با نزدیکترین راننده، به مقاصد و موقعیت مورد نظر خود سفر کنند.  









۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن