تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت ها فاسد باشد، بركت از ميان مى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797796509




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اگر نگران افزایش وزن هستید، کشمش نخورید


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: اگر نگران افزایش وزن هستید، کشمش نخورید
کشمش، یکی ازمغذی‌ترین میوه‌های خشک درجهان است و حتی توسط متخصصان مراقبت‌های بهداشتی توصیه می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : با پیشرفت درعلوم پزشکی و بهداشتی و تعداد روز افزون افرادی که از مشکلات گوناگون سلامتی آگاه می‌شوند، امروزه شاهد آن هستیم که بسیاری از افراد در مورد غذاهایی که می‌خورند تحقیق می‌کنند. روزهایی که مردم کورکورانه باور داشتند یک ماده غذایی سالم و شفابخش است، گذشته‌ است. این روزها مردم به دنبال حقایق و توضیحات علمی هستند تا یک ماده غذایی را وارد نمودار غذایی روزانه‌شان کرده یا از آن حذف کنند.






کشمش مدت‌هاست که مورد علاقه بسیاری از افراد است. با این حال اگر شما درمورد مزایای سلامتی کشمش سؤالاتی دارید، خواندن بخش زیر می‌تواند به بسیاری از سؤالات شما پاسخ دهد. کشمش، یکی ازمغذی‌ترین میوه‌های خشک درجهان است و حتی توسط متخصصان مراقبت‌های بهداشتی توصیه می‌شود. کشمش همچنین غنی از مواد معدنی کمیاب و بور است که برای سلامت انسان مهم می‌باشند. کشمش‌ها، آنتی اکسیدان هستند و به تمیز و روان نگه داشتن خون کمک می‌کنند. آن‌ها به خون کمک می‌کنند که از شر تمام ناخالصی‌های ناسالم‌ش خلاص شود و در نتیجه هرگونه مشکل مرتبط با سلامتی را ریشه کن می‌سازند. این مقاله، مزایای سلامتی متعدد کشمش را بیان می‌کند.




خواص کشمش


افزایش وزن




کشمش‌ها مانند هر میوه‌ی خشک دیگری، غنی از فروکتوز و گلوکوز هستند که مقدار زیادی انرژی فراهم کرده و به افزایش وزن کمک می‌کنند. به همین دلیل کشمش می‌تواند بخشی از رژیم غذایی یک فرد را تشکیل دهند، به ویژه رژیم غذایی بدن‌سازان یا ورزشکارانی که به مقدار زیادی انرژی نیاز دارند. یک دلیل دیگر برای افزایش وزن با مصرف کشمش، وجود چندین ویتامین، اسید آمینه و مواد معدنی است که به جذب سایر مواد مغذی و پروتئین‌ها در بدن کمک می‌کنند.




اسیدوزیس


اسیدوزیس به حالت افزایش اسیدیته خون یا گازها در سیستم تنفسی گفته می‌شود که برای بدن مضر است زیرا می‌تواند باعث مشکلاتی مانند جوش و بیماری‌های پوستی شود و همچنین می‌تواند به ارگان‌های داخلی آسیب برساند. کشمش‌ها می‌توانند به کاهش اسیدیته و محافظت از بدن در برابر اثرات مضر آن کمک کنند زیرا منابع خوبی از پتاسیم و منیزیم هستند که هر دوی آن‌ها اسیدیته را به طور مؤثر کاهش می‌دهند.


مراقبت از دندان‌ها


همچنین ثابت شده که کشمش‌ها برای دندان‌ها نیز مفید هستند. اسید اولئانولیک، یکی از مواد شیمیایی گیاهی موجود در کشمش است که در حفاظت از دندان‌ها در برابر پوسیدگی، کرم خوردگی و شکنندگی دندان‌ها نقش مؤثری ایفا می‌کند. بور موجود درکشمش نیز می‌تواند نقش مهمی درجلوگیری از رشد میکروب‌ها در دندان داشته باشد و همچنین استخوان‌ها و دندان‌ها را سالم نگه می‌دارد.


چشم


کشمش‌ها برای سلامت چشم نیز مفید هستند زیرا حاوی مواد مغذی گیاهی پلی فنولیک می‌باشند که خواص آنتی اکسیدانی دارند. خواص آنتی اکسیدانی موادمغذی گیاهی پلی فنولیک از چشم‌ها در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد مانند ضعیف شدن بینایی به علت بالا رفتن سن، دژنراسیون ماکولا و آب مروارید جلوگیری می‌کند. کشمش‌ها همچنین غنی از ویتامین A، بتاکاروتن و غیره می‌باشند که همه‌ی آن‌ها باعث سلامت چشمی مطلوب می‌شوند.


سلامت استخوان


کلسیم که جزء اصلی استخوان‌هاست در کشمش وجود دارد. در نتیجه کشمش، استخوان‌ها را تقویت می‌کند. کشمش‌ها همچنین منبع خوبی از بور هستند که یک ماده مغذی ضروری برای تشکیل درست استخوان و جذب کلسیم می‌باشد. بور همچنین به پیشگیری از پوکی استخوان ناشی از یائسگی در زنان کمک می‌کند و برای مفاصل نیز مفید می‌باشد.


ضعف جنسی


کشمش‌ها به تحریک میل جنسی کمک کرده و به علت وجود اسید آمینه‌ای به نام آرژینین، باعث انگیختگی می‌شوند. آرژینین به درمان مشکلات مربوط به نعوظ کمک می‌کند. از این رو کشمش برای افرادی که از مشکلات جنسی رنج می‌برند، توصیه می‌شود.




کشمش‌ها به غیر از تحریک جوانه‌های چشایی شما و فراهم کردن انرژی زیاد برای بدن‌تان، از راه‌های بسیاری به سالم و مصون نگه داشتن بدن شما در برابر بیماری‌های متعدد کمک می‌کنند.


 
منبع: مجله تناسب اندام







۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن