تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه از رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى تقاضا مى‏شد، اگر ايشان آن را مى‏خواستن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797013071




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جایگزین های گوشت قرمز را بشناسید


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: جایگزین های گوشت قرمز را بشناسید
حذف گوشت از رژیم غذایی اگر به درستی انجام نشود، عواقب جدی سلامت را به همراه دارد و بنابراین توصیه متخصصان تغذیه بر این است که متوقف کردن مصرف گوشت باید هوشمندانه و در قالب یک رژیم غذایی سالم و متعادل باشد.
آفتاب‌‌نیوز : برخی پیشنهادهای موثر غذایی برای کسانی که مایل به مصرف هیچ نوع محصول حیوانی نیستند، از این قرار است:


تخم مرغ را فراموش نکنید: تخم مرغ یک غذای کامل و سرشار از پروتئین حیوانی است. شما می توانید اگر گوشت قرمز مصرف نمی کنید و در صورتی که دچار کلسترول بالا نیستید، روزانه از مزایای این ماده غذایی سود ببرید. هنگام خرید تخم مرغ، سعی کنید که نوع ارگانیک آن را انتخاب کنید.


لبنیات کم چرب مصرف کنید: بسیاری از افرادی که از مصرف گوشت پرهیز می کنند، علاقه وافری به مصرف محصولات لبنی دارند. با این حال نوع پرچرب این محصولات، مضرتر از آنچه شما تصور می کنید، هستند و باعث اختلالات هضم می شوند. نوع کم چرب و یا بدون چربی محصولات لبنی را انتخاب کنید و یا سراغ شیرهای گیاهی مانند شیرسویا و یا شیر بادام بروید.


زیاد آرد نخورید: اشتباه بزرگ اکثر افرادی که به مصرف گوشت علاقه ای ندارند، مصرف بیش از حد آرد است. مصرف آردهای تصفیه شده ضمن این که شما را دچار اضافه وزن فوری می کند، عاملی برای ابتلا به سوء تغذیه است. به جای مصرف آرد سفید موجود در شیرینی ها، کوکی ها و یا انواع نان ها و ماکارونی، می توانید سبزیجات، سالاد و یا آب سبزیجات را انتخاب کنید تا از این طریق ویتامین ها، مواد معدنی، و فیبر کافی را دریافت نمایید.


ماهی ها را درست انتخاب کنید: اگر به مصرف گوشت قرمز رغبت ندارید، اما ماهی هنوز جزو رژیم غذایی تان است، از انتخاب ماهی های بزرگ چرب مانند ماهی آزاد یا تن اجتناب یا مصرف آنها را محدود کنید زیرا این نوع ماهی ها ممکن است حاوی مقادیر زیادی فلزات سنگین باشند که البته برای کودکان و مادران باردار بسیار خطرناک هستند. می توانید ماهی های چرب مانند ماهی ساردین و ماهی سفید را با خیال راحت مصرف کنید.


از منابع مختلف کلسیم بهره ببرید: شیر تنها منبع کلسیم نیست و شما می توانید از منابع دیگر این ماده معدنی مانند دانه کنجد، کلم بروکلی، بادام و ... بهره ببرید.


مراقب کمبود ویتامین ب ۱۲ باشید: کمبود ویتامین ب ۱۲ در کسانی که از مصرف محصولات حیوانی اجتناب می کنند، رایج است و در موارد شدید احتیاج به مصرف مکمل دارد. این ویتامین در محصولاتی از قبیل غذاهای دریایی، ماهی، تخم مرغ و لبنیات نیز یافت می شود و تنها منبع آن گوشت قرمز نیست.


به اندازه آهن مصرف کنید: مکمل های آهن در کسانی که محصولات حیوانی از جمله گوشت قرمز را مصرف نمی کنند، تحت نظر پزشک ضروری است. با این حال اگر شما دچار کم خونی فقر آهن نیستید، می توانید از محصولاتی مانند اسفناج، آجیل هایی مانند پسته، جعفری، چغندر قند، عدس، جو و کلم بروکلی بهره ببرید.


پروتئین سبزیجات را فراموش نکنید: بسیاری از غذاهای گیاهی منابع غنی از پروتئین هستند و برای کسانی که میلی به مصرف گوشت قرمز ندارند، اضافه کردن آجیل و دانه ها، حبوبات، دانه های کامل مانند گندم و جو، و نخود فرنگی به رژیم غذایی توصیه می شود.


منبع: الودکتر




۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن