تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797868054




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نیاز به اینترنت پرسرعت و غیر حجمی برای توسعه صنعت بازی


واضح آرشیو وب فارسی:ایلنا: معاون وزیر ارتباطات در مراسم افتتاحیه نخستین دوره کنفرانس تحقیقات: نیاز به اینترنت پرسرعت و غیر حجمی برای توسعه صنعت بازی
نیاز به اینترنت پرسرعت و غیر حجمی برای توسعه صنعت بازی

نصرالله جهانگرد گفت: همچون کشورهای توسعه یافته، ما هم وارد دنیایی شده‌ایم که اپراتورها بحث حجم را حذف کرده و بر مبنای سرعت اینترنت را واگذار می‌کنند. به گزارش ایلنا، نصرالله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات در مراسم افتتاحیه  نخستین دوره کنفرانس تحقیقات گفت: این موضوع که صنعت بازی‌های رایانه‌ای به مرحله‌ای از بلوغ رسیده است که به فاز پژوهشی وارد شده را باید به فال نیک گرفت و این موضوع نشان از عمیق شدن و ساخت یافتگی این صنعت است. وی با بیان این که هر صنعتی که بخواهد پا بگیرد نیازمند اجزای مختلفی برای ساخت‌یافتگی و سیستماتیک شدن است گفت: در صورتی که به تولید دانش و مهارت نپردازیم، نقش ما در صنعت بازی‌های رایانه‌ای در حد مصرف کننده باقی می‌ماند. جهانگرد ادامه داد: زبان مفاهمه در جهان امروز تصویری شده است به گونه‌ای که مفاهیم مهم یک کتاب را می‌توان در یک تیزر یا انیمیشن یک دقیقه‌ای به مخاطبان ارایه کرد. در صورتی که این پدیده به ابزاری تبدیل شود که مخاطب، عنصر فعالی در آن باشد، آن را می‌توان بازی دانست. در واقع در بازی‌های رایانه‌ای، بازیگر عنصر تکمیل کننده محصول است و بدون آن محصول کارایی ندارد. رییس سازمان فناوری اطلاعات با بیان این که نصور ساده انگارانه‌ای است اگر بازی را تنها یک ابزار تفریحی برای نوجوانان و جوانان بدانیم گفت: بازی‌های رایانه‌ای ابعاد مختلفی از جمله روانشناختی، اخلاقی، اجتماعی و مهارت آفرینی دارد و توجه به این ابعاد، نیازمند عقبه فکری، دانشی و پژوهشی است و باید برای بازی‌سازان خوراک لازم علمی را فراهم کرد. وی افزود: فرهنگ و تاریخ عمیق و چندبعدی جامعه، ذخایر بسیار زیادی را در اختیار بازی‌سازان قرار می‌دهد و به آنها توصیه می‌کنم مطالعات زیادی در حوزه‌های فرهنگ، تاریخ، تمدن و موضوعات اجتماعی و روانشناسی داشته باشند تا بازی‌های بزرگ‌تر، عمیق‌تر و موثرتری بسازند. جهانگرد با بیان این که ابزارهای لازم برای ساخت و توسعه صنعت بازی‌های رایانه‌ای در کشور فراهم است گفت: با همکاری و هماهنگی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای استفاده بازی‌سازان از این ابزار را باید تسهیل کرد و آموزش مهارت را عمومی‌تر کنیم. رییس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به سیاست جدید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در تعرفه‌گذاری اینترنت کشور گفت: همچون کشورهای توسعه  یافته، ما هم وارد دنیایی شده‌ایم که اپراتورها بحث حجم را حذف کرده و بر مبنای سرعت اینترنت را واگذار می‌کنند. این موضوع فرصت ویژه‌ای برای بازی‌سازان و بازی‌فروشان است و صنعت بازی‌های رایانه‌ای را توسعه می‌دهد. وی با تاکید به این که تنها فایده بازی‌های رااینه‌ای سرگرمی نیست گفت: این صنعت اشتغال‌زایی فراوانی را برعهده دارد. علاوه بر این یک بازی‌ساز، مهارت‌های زیادی را آموخته است که می‌توان از این مهارت‌ها در سایر بخش‌های صنعت کامپیوتر کشور استفاده کرد. جهانگرد ادامه دارد: توقف داریم جریان پژوهشی کشور به جنبه‌های علوم انسانی بازی‌ها بیش از پیش بپردازد. اگر یک چالش می‌تواند روی جنبه منفی روانشناختی مخاطب کار کرده و او را به نقطه سقوط بکشاند، پس حتما می‌توان روی جنبه‌های مثبت که می‌تواند سبب افزایش سرمایه‌های انسانی شود کار کنیم. رییس سازمان فناوری اطلاعات با بیان این که وزارت ارتباطات تعامل زیادی با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای دارد گفت: امیدواریم بتوانیم در سطح ملی حمایت‌هایی که بازی‌سازان به آن نیازمندند را به صورت منظم و ساخت‌یافته و بدون دخالت در جریان بازار انجام دهیم. وی با بیان این که بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند به صورت موضوعی نیازهای بازی‌سازان را به ما منتقل کند گفت: علاوه بر این که امروز مراکز داده و بسترهای ابری به صورت آسان‌تری در اختیار بازی‌سازان قرار دارد، به زودی یک مرکز جدید پرظرفیت پروسسینگ راه‌اندازی می‌شود و بازی‌سازان می‌توانند رندرینگ‌های سنگین خود را در این مرکز انجام دهند. جهانگرد با بیان این که دولت نزدیک به یک و نیم میلیارد دلار برای توسعه اشتغال در شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت بودجه اختصاص داده است گفت: این منابع با کمک‌های بانک‌ها بیش از 12 هزار میلیارد تومان می‌شود می‌شود. صنعت بازی‌سازی به راحتی می‌تواند با توزیع شبکه تولید خود از این اعتبارات استفاده کند. امکانات فنی اعم از زیرساخت‌ها و مراکز داده نیز در شهرهای کوچک فراهم است.

۱۳۹۶/۰۹/۰۲ ۱۳:۱۹:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن