تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797843447




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقد و بررسی The King of Fighters XIV


واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:

نقد و بررسی The King of Fighters XIV "به قلم پرهام آقاخانی" The King of Fighters یکی از سری‌های با قدمت در بین بازی‌های فایتینگ است که گرافیک پرجزئیات و دو بعدی آن همواره زبانزد خاص و عام بوده و هست. ولی بعد از معرفی فاجعه بار نسخه چهاردهم بود که فریاد همه به خاطر سه بعدی شدن بازی و گرافیک نه چندان قابل قبول آن به آسمان بلند شد و اوضاع تا حدی پیش رفت که یک سری از طرفداران سرسخت بازی نیز از آن قطع امید کردند. اما آیا واقعا این موضوع اثری منفی بر روی تجربه‌ی بازی گذاشته است؟ آیا این نسخه توانسته با این وجود در حد بازی‌های قدیمی سری ظاهر شود؟ برای فهمیدن جواب این سوالات با ما همراه باشید...

اجازه بدهید تا در ابتدا از داستان بازی شروع کنیم. متاسفانه با وجود این که سری KOF یک داستان جامع و طولانی دارد، اما درست همانند تعدادی از بازی‌های هم سبک اصلا در توضیح این داستان خوب عمل نمی‌کند و این مسئله در مورد نسخه‌ی چهاردهم نیز صادق است. پس برای متوجه شدن این داستان مجبورید تا از ماجراهای اکثر بازی‌های فایتینگ استودیوی SNK و مخصوصا همین سری اطلاع داشته باشید. داستان بازی مدتی بعد از نسخه سیزدهم بازی و پایان ماجراهای Ash Crimson شروع می‌شود. میلیاردری به نام Antonov موفق می‌شود تا تمامی حقوق مرتبط به مسابقات KOF را خریداری کند و با نامگذاری خودش به عنوان قهرمان مسابقات، سایرین را به مبارزه می‌طلبد. اینجاست که تیم‌های متعددی به این مسابقات دعوت شده و هر کدامشان بنابر دلایلی خاص، به مبارزه می‌پردازند. با به پایان رساندن بازی توسط هر تیم پیش فرض، یک ویدئوی پایانی مخصوص آن تیم نیز پخش می‌شود که وقایع بعد از مسابقات را روایت می‌کند و لذت بردن از آن‌ها صرفا به این بستگی دارد که چقدر با این سری و طنز خاص آن آشنایی داشته باشید. البته در یک سری از این ویدئوهای پایانی افشاگری‌هایی نیز در مورد یک سری از کارکترهای قدیمی وجود دارد که بدون شک برای طرفداران سری به شدت هیجان انگیز خواهد بود. اما KOF XIV بیشتر در بخش‌های محتویات و گیم پلی است که می‌درخشد؛ جا‌هایی که بسیاری از حریفانش را ضربه فنی کرده است. این نسخه در حالت عادی حاوی 50 کارکتر (32 کارکتر قدیمی و 18 کارکتر جدید) و با DLC حاوی 54 کارکتر مختلف است. علاوه بر کارکترهای همیشگی‌ای مثل Terry Bogard و Kim Kaphwan، این بار شاهد بازگشت یک سری از کارکترهای محبوب سری همانند Rock Howard و Ryuji Yamazaki و Geese Howard، و همچنین ورود تعدادی کارکتر جدید مثل Hein و Kukri و Shun Ei به این سری هستیم. این مبارزان همچنین از تنوع بسیار خوبی بهره می‌برند؛ چون اکنون تقریبا برای هر سلیقه‌ای یک کارکتر موجود است. مثلا Shun Ei درعین سختی استفاده از او، به لطف داشتن توانایی Air Dash می‌تواند طرفداران بازی‌هایی مانند Guilty Gear و BlazBlue را به خودش جذب کند و Ryo و Robert هم به دلیل شباهت زیاد توانایی‌هایشان به کارکترهای سری Street Fighter برای بازیکنان این سری مناسب‌اند. شاید تنها کارکترهایی که در این میان حسابی روی اعصابتان بروند، Alice و مخصوصا Sylvie باشند که مورد دوم دست کمی از لاکی کلویی در تکن 7 ندارد!

از لحاظ تعداد مودها نیز این بازی پر از محتویات است. در قسمت آفلاین به بخش داستانی، تمرینی، Survival، ماموریت‌ها، Time Attack و مبارزه Versus به صورت 1v1 یا 3v3 دسترسی دارید که تمامی این بخش‌ها به جز بخش داستانی، درست همانند سایر بازی‌های این ژانر طراحی شده‌اند. بخش داستانی بازی در قالب تیم‌های سه نفره و به صورت یک بخش آرکید 10 مرحله‌ای انجام می‌شود که دو مرحله‌ی آن را باس‌های بازی تشکیل می‌دهند. با انتخاب هر تیم پیش فرض و یا یک سری تیم‌های مخصوص نیز می‌توان با رقیبان آن‌ها در طول مبارزات روبرو شد (مثلا تیم Yagami برابر تیم ژاپن یا تیم Fatal Fury برابر تیم South Town) و همچنین یک سری تصاویر مخفی را نیز باز کرد. با اتمام هر مبارزه در این بخش، همچنین یک آیتم تصویری به صورت تصادفی در گالری بازی قابل دسترسی می‌شود که شامل موارد بسیاری از جمله تصاویر رندر شده، پوسترها و حتی تعدادی از صفحات مانگای این سری می‌شود. اگر با دیدن کلمه‌ی "باس" به یاد باس‌های وحشتناک بازی‌های SNK افتاده‌اید، باید گفت که اصلا نیازی به نگرانی نیست. اولا باس‌های این بازی به جز داشتن میزان جان بالا (که به خاطر ذات 1v3 مراحل آن‌ها، قابل درک است) برتری دیگری مثل نوار انرژی نامحدود یا ضربات غیر قابل مهار ندارند. دوم هم این که Antonov و Verse از لحاظ دشواری اصلا در حد و اندازه‌های باس‌های پیشین سری KOF مثل Magaki، روگال، Orochi یا Igniz که حتی در پایین‌ترین درجه‌ی سختی نیز به مانند یک هیولا بودند، نیستند و حتی اگر بی تجربه هم باشید با کمی تلاش می‌توانید آن‌ها را شکست دهید. اگر با این وجود باز هم قادر به شکستشان نبودید نگران نشوید، چون می‌توانید در هنگام ادامه دادن یک سری امتیازات خاص را فعال کنید تا مبارزه برایتان راحت‌تر شود. بخش آنلاین نیز شامل مود‌های Ranked Match، تمرین به صورت آنلاین، Player Match و لابی‌ها می‌شود. همچنین برای اولین بار در این سری شاهد یک ویژگی جدید به نام Party Battle هستیم که به 6 بازیکن این اجازه را می‌دهد تا در نبردهای 3 برابر 3 با هم درگیر شوند. متاسفانه بخش آنلاین رسما وحشتناک‌ترین بخش برای بازیکنان جدید است؛ چون هیچ بازیکنی در بخش آنلاین تازه کار نیست و حتی اندکی رحم ندارد. پس اگر بخواهید بدون تمرین وارد مبارزات آنلاین این بازی شوید باید خودتان را برای سخت‌ترین نبردهای عمرتان و همچنین شکست‌های پی در پی آماده کنید. البته چیزی که حسابی در این بخش توی ذوق می‌زند، ارتباطات نه چندان خوب آن است که معمولا اتفاق می‌افتد و احتمالا به میزان Player Base بازی بستگی دارد.

اما گیم پلی جایی است که این بازی به روشنی هرچه تمام‌تر می‌درخشد. مبارزات بازی به شدت جذاب و همچنین بسیار سریع‌تر از نسخه سیزدهم بازی دنبال می‌شوند و موارد زائدی همانند دیالوگ‌های مداوم بخش آرکید نیز به شدت کمتر و محدود به کارکترهایی خاص شده است. این موارد باعث شده‌اند که آن احساس کندی و خسته بودن گیم پلی نسخه قبلی که به بازیکن و همچنین کسانی که به تماشای بازی آن‌ها نشسته بودند، منتقل می‌شد در این نسخه وجود نداشته باشد. سیستم مبارزات سری درست همانند نسخه‌های پیشین است. ولی این سیستم در این نسخه همچنین یک تحول اساسی را به خود دیده است؛ چون اکنون می‌توانید با زمان بندی درست، حملات معمولی و یا حتی Super Specialها را به Climax Move (قوی‌ترین حمله در کل بازی که تا بالای 50 درصد نیز می‌تواند ضربه وارد کند) متصل کنید و میزان ضربه‌ی بسیار بیشتری را به حریف وارد کنید. این موضوع باعث شده تا بتوان با استفاده از یک سری از کارکترها، از کامبوهای 100 درصدی برای تخلیه‌ی کامل نوار جان حریف استفاده کرد. نوار Overdrive هم که در نسخه سیزدهم معرفی شده بود به کلی کنار رفته و جای خودش را به ویژگی آشنای MAX که در نسخه‌های 98 و 2002 به کار رفته بود، داده است. به همین دلیل مانند نسخه سیزدهم نمی‌توانید هر زمان که خواستید از حملات EX استفاده کنید و برای استفاده از این حملات ملزم به فعال سازی حالت MAX هستید. با فعال سازی این حالت در وضعیت معمولی و یا در میانه‌ی یک کامبو، نه تنها برای مدتی محدود (و متغیر نسبت به هر کارکتر تیم) به حملات EX دسترسی پیدامی‌کنید، بلکه می‌توانید حملات Super Special و Climax را هم با مصرف یک واحد انرژی کمتر اجرا کنید.

همچنین یک مکانیک جدید نیز با نام Rush برای مخاطبان جدید بازی طراحی شده است. با فشار دادن دکمه‌ی Light Punch به صورت پشت سر هم، می‌توان یک کامبوی از پیش تعیین شده را روی حریف اجرا کرد که البته نسبت به حالت معمولی میزان ضربه‌ی بسیار کمتری را وارد می‌کند. همچنین در صورتی که بازیکن مقداری نوار انرژی داشته باشد، حرکت پایانی این کامبو به یک حمله Super Special تغییر پیدا می‌کند. این مکانیک با این که برای تازه کاران و مخصوصا در مقابل باس‌ها بسیار موثر است، ولی استفاده بیش از حد از آن، هیچ کمکی به پیشرفت بازیکن و آماده شدن برای بخش آنلاین نخواهد کرد. در بخش شنیداری، این بازی واقعا عالی ظاهر شده است. موسیقی‌های طراحی شده برای هر تیم برخلاف تعدادی از عناوین فایتینگ اخیر، واقعا مناسب هستند و هر کدامشان تم مختص به خودشان را دارند. همچنین موسیقی‌های بازی می‌توانند تغییر کنند؛ یعنی اگر در میانه مبارزه دو کارکتر خاص در برابر هم قرار بگیرند، ناگهان موسیقی در حال پخش تا انتهای مبارزه عوض می‌شود. به عنوان مثال، با مواجهه Iori و Kyo موسیقی Last Order و با مواجهه Terry و Geese موسیقی معروف Soy Sauce For Geese پخش می‌شود که قطعا برای طرفداران سری خوشایند خواهد بود. متاسفانه بخش گرافیکی جایی است که این بازی حسابی کم می‌آورد و کمبود بودجه، اثرات خودش را به وضوح نشان می‌دهد. گرافیک بازی (که با موتور گرافیکی داخلی SNK ساخته شده است) در حد عناوین این نسل نیست و بیشتر به عناوین نسل قبلی شباهت دارد اما بسیار بهتر از آن تریلر فاجعه بار معرفی بازی به نظر می‌رسد و طراحی اغلب کارکترها نیز خوب انجام شده است. ولی خوشبختانه به لطف این حالت گرافیکی، حتی کاربران سیستم‌هایی که از کارت Intel HD استفاده می‌کنند نیز قادر به اجرای این بازی بر روی PC خود خواهند بود که در بین بازی‌های چند سال اخیر واقعا کم سابقه است. هرچند که متاسفانه باید بگوییم پورت PC این بازی، ناقص است. بازی در هنگام عرضه با مشکلات به شدت وحشتناکی دست و پنجه نرم می‌کرد که از زمان بتای محدود همچنان بر جای مانده بودند؛ از ناسازگاری با Steam Overlay گرفته تا کرش‌ها و فریز شدن‌های متعدد روی کارت‌های گرافیکی مختلف و حتی ناسازگاری با درایورهای قدیمی. البته جای شکر دارد که اعضای Abstraction Games همچنان در حال رفع مشکلات هستند و آن را مانند برخی دیگر از استودیوها (High Voltage) رها نکرده‌اند. بازبینی تصویری:

  بازگشت شکوهمندانه‌ی راک هاوارد بعد از 10 سال

مرحله اختصاص یافته به گروه Yagami از بعضی جهات یادآور Midgar است

Geese Howard و حملات مرگبارش هنوز هم از کابوس‌های هر بازیکنی است

بخش گالری پر از طراحی‌ها و تصاویر از تمام بازی‌های این سری است

از جمله مشکلات پیشین بازی روی PC: نبرد ارواح!

فیلم‌های پایانی تیم‌ها مانند همیشه از تصاویر دوبعدی و با کیفیت تشکیل شده است

آیا حضور Nakoruru می‌تواند نشانه‌ای بر بازگشت Samurai Shodown باشد؟ نکات مثبت: - داشتن محتوای آفلاین مناسب - تعداد بسیار زیاد مبارزان قابل بازی - مکانیک جدید Rush - پشتیبانی از طیف وسیعی از کنترلرها - درجه سختی مناسب باس‌ها - موسیقی‌های عالی نکات منفی: - مشکلات فراوان پورت PC - برخی مشکلات بخش آنلاین - گرافیک متوسط سخن آخر با این که پورت PC بازی مشکلات فراوانی دارد، ولی خود بازی از ارزش بسیاری برخوردار است. The King of Fighters XIV علی رغم داشتن گرافیک متوسط، با دارا بودن لیستی عظیم از مبارزان، مودهای بسیار برای بازی کردن و گیم پلی‌ای خارق العاده، یکی از بهترین عناوین فایتینگ اخیر محسوب می‌شود. امتیاز نهایی: 8.5 Verdict Given that the computer port has many problems, the game itself is of great value. Despite of its average graphics, The King of Fighters XIV is one of the best recent fighting games because of a huge roster, numerous playable modes and a fantastic gameplay Score: 8.5/10 - PC Version



22 تير 1396





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 177]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن