تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 6 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):ایمان به صرف ادعا و آرزو نیست، بلکه ایمان آن است که خالصانه در جان و دل قرار گیرد و ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818620530




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهترین‌های فصل بهار از دید پردیس‌گیم


واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:  

معمولا فصل بهار بیشتر از آنکه جولان‌گاه بازی‌های بزرگ باشد، کارزاری برای عرض اندام شرکت‌ها در معرفی بازی‌های جدید است و نقطه اوج این نبرد آوردگاه E3 می‌باشد. اما خوشبختانه بهار امسال فراتر از این معیار عمل کرد و ما شاهد عرضه‌ی بازی‌های غنی و زیبایی بودیم که مشخصه اصلی آن‌ها بی‌شک در تعدد ژانری است. به طور مثال شاید در همین سه ماه به اندازه دو سال بازی‌های شاخص مبارزه‌ای (فایتینگ) را دیدیم، از هنرنمایی Injustice 2 و Guilty Gear Xrd Rev 2 بگیرید تا بازگشت موفق Tekken. در حیطه بازی‌های داستان‌محور، مرور سرگذشت ایدت فینچ بی‌شک یکی از بهترین لحظات ما طی ماه‌های اخیر را رقم زد و با آنکه هنوز این فصل به پایان نرسیده بسیاری از ما در جهان Persona اسیر شده‌ایم و توان خارج شدن از جذابیت‌های آنرا نداریم. بهار امسال حس ترس را با Prey، حس مکاشفه و ماجراجویی را با Rime و حس سرعت و جنون را با Dirt به ما منتقل کرد و اکنون پس از پایان این مقطع سه ماهه برآن شدیم تا بهترین‌های این فصل را در سه بخش مختلف با سه معیار مختلف مشخص کنیم.  فرم جدید انتخاب بهترین‌های فصل از تابستان سال گذشته آغاز شد و مورد استقبال شما نیز قرار گرفت اما اکنون با دو فصل استراحت، بار دیگر این طرح اجرا گشته و قسمت جدید آن اکنون برای شما قرار گرفته است. در انتخاب برترین‌های فصل از سه دید مختلف به بازی‌ها نگاه شده و نهایتا برترین‌ها در سه بخش مشخص شده‌اند: 1- برترین بازی فصل که به ارزشمند‌ترین بازی از دید نویسندگان پردیس‌گیم گفته می‌شود. 2- شایسته تقدیر که به عنوانی داده می‌شود که شاید برترین نباشد اما بدلیل ارزش‌کار و عناصر نوآورانه‌اش شایسته تقدیر است. 3- بهترین بازی تجربه نشده که این جایزه برای ارزش نهادن بر عناوینی در نظر گرفته شده که در جریان اصلی رسانه‌ای صنعت گیم از آن کمتر صحبت می‌شود اما بی شک ارزش تجربه برای تمام گیمر‌ها را دارد.

بهترین بازی فصل - Persona 5 محمد تقوی: یک بازی فوق‌العاده چه ویژگی‌هایی دارد؟ فضاسازی بی‌نظیر، روایت مستحکم و گیم پلی اعتیادآور؟ شاید هم جلوه‌های بصری دلنواز و نوای خوش موسیقی و دیالوگ‌های درجه یک؟ Persona 5 همه‌ی این شاخصه‌ها را دارد، اما بزرگی‌اش بسیار فراتر از یک سری "فاکتور" صرف است. پرسونا داستان طغیان جامعه‌ی به ظاهر آرام اما در باطن پرآشوب است. مسئله‌ای که به خیابان‌های توکیو و یا مدرسه‌ی شونجین محدود نیست. پرسونا داستان مبارزه ضد تمام شکست‌ها، تمام بی‌عدالتی‌ها و مهم‌تر از همه فساد زیرلایه‌های یک سیستم به ظاهر بی‌نقص است. جایی که یک معلم ورزش به بهانه‌ی همیشه اول بودن دانش‌آموزانش را مورد آزار قرار می‌دهد، بانکداران پول‌ها را به سان آب خوردن بالا می‌کشند و اساتید بی‌استعدادی که از توانایی شاگردانشان برای شهرت استفاده می‌کنند.

مبارزه در پرسونا ضد "تاریکی" ذاتی بشر است و در کنارش، زندگی روزمره و دانش آموزی شخصیت‌های ما! شخصیت‌هایی که با ظرافت با آن‌ها خو می‌گیریم و جزئی از زندگی ما و دغدغه‌هایشان فکر و ذکر شبانه روزی‌مان می‌شوند. این دنیای "واقعی" پرسونا (با وجود استایل گرافیکی نیمه سورئال زیبایش) و حضور و پویش در آن، بزرگترین وجهه‌ی شایسته‌ی تحسینش است، آن هم در جریانی که بازی‌ها روند بی حد و حصری در "زنده" ساختن دنیایشان پی گرفته‌اند. برای همین، پرسونا بازی است که فارغ از سلیقه و علاقه باید تجربه‌اش کرد. حتی اگر به مبارزات نوبتی علاقه ندارید، حتی اگر استایل گرافیکی‌اش را نمی‌پسندید، حتی اگر حال ندارید تکست‌های بلند بالای بازی را بخوانید(!) یا هر بهانه‌های بنی اسرائیلی و غیر قابل قبول دیگر؛ پرسونا 5 نه تنها بهترین بازی بهار بلکه یکی از بهترین‌های سال و حتی نسل 8 است.

شایسته تقدیر - Injustice 2 محمد تقوی: اصولا ساختن یک بازی خوب کار هر کسی نیست. اما ساخت یک ادامه‌ی واقعی، ادامه‌ای که از هر نظر جهشی نسبت به نسخه‌ی پیشین باشد عملا تبدیل شده به یک هنر! هنری که معدود سازندگانی می‌توانند درک درستی از آن داشته باشند و بازی اولیه‌ی خامشان را به یک اثر پخته‌تر، جذاب‌تر و کامل‌تر تبدیل کنند. این مولفه‌ای است که Injustice 2 را فراتر از رقبا نهاده و بازی را از سیل عناوین بهاری جدا می‌کند. پیشرفت در Injustice 2 به کاراکترها و یا زمین مبارزه‌ی جدید خلاصه نمی‌شود. مثلا در مبارزات، تغییرات ریز و غیر قابل تشخیصی با چشم مسلح (!)، مبارزات را به بالاترین درجه در انعطاف پذیری و تعادل رسانده‌اند. از آن طرف، بازی پر شده از انواع و اقسام مودها، بازشدنی‌ها و صد البته نبردهای رقابتی، چه با دوستان بر روی مبل و صندلی و چه از طریق درگاه‌های ارتباطی نت و با غریبه‌هایی که پس از مبارزه احتمالا فحش و دشنام را به شما خواهند فرستاد!

بابت گرافیک و صداگذاری هم باید یک تقدیر ویژه از استودیوی NetherRealm کرد. جایی که از توان پردازشی کنسول‌های نسل هشت به بهترین شکل ممکن استفاده شده و نبردهای بعضا استاتیک به یک جنگ پویا و قابل باور تبدیل می‌شوند. همه‌ی این‌ها دست به دست هم داده تا به یک نتیجه برسیم: NetherRealm از زمان خریدش توسط وارنر دائما پیشرفت کرده و Injustice 2 نقطه‌ی اوج ایده‌های دیوانه‌وار اد بون و همکارانش است. این مسئله، نه تنها "بی عدالتی" را تبدیل به عنوانی شایسته‌ی تقدیر و تحسین فراوان می‌کند، بلکه ما را به آینده‌ی این استودیوی دوست داشتنی (و صد البته ژانر فایتینگ) امیدوار می‌سازد.

بهترین بازی تجربه نشده - Everything  سینا ربیعی: احتمالا با دیدن برنده این بخش با خود گفته‌اید که Everything دیگر چیست؟! چرا اسمش هم نشنیده‌ام؟! خب طبیعتا حق دارید و کاملا بدیهی است که اگر طبق روال عادی زندگی کنیم و سایت‌های خبری را چک کنیم، شاید به جز بازی‌هایی که در بدنه این صنعت قرار دارند، متوجه اثار مستقلی نشویم که آمده‌اند و از قضا معدن نوآوری و ایده‌های بکر هستند. اما Everything چیست؟ من بعد از ساعت‌های متمادی تجربه این بازی هنوز نمی‌توانم به طور دقیق پاسخ این سوال را بدهم! اما شاید بهترین واژه برای پاسخ دادن به این جواب همین اسم بازی باشد. Everything، "همه‌چیز" است. تمام آفرینش و البته فلسفه افرینش. اینکه شما جهان را در کالبدی واحد بنگرید و نه ظاهری چندتکه. اینکه بدانید سرمنشا تمامی موجودات یک چیز است و هدف نهایی هم واحد. در Everything شما می‌توانید همه چیز باشد، از یک فیل و قورباغه و گوزن گرفته تا اجزایی کوچکتری در حد اتم‌ها و مولکول‌ها!


Everything شبیه هیچ بازی دیگری نیست و یک قطعه استثنایی از فکر و ایده‌ای است که تنها بدست یک انسان باهوش نظیر David OReilly می‌تواند شکل گیرد. Everything خروجی حیرت‌آوری از یک تخیل قوی و یک تفکر پخته است که شما را با مفهوم شکل‌گیری جهان و نظمِ حاکم بر آفرینش آشنا کرده و به شما کمک می‌کند که این دنیا فراتر از جزئیات و موارد غیرضروری بنگرید و همه چیز را در یک کل واحد ببینید. در این مقطعی که احتمالا شاهد تخفیفات فراوان بازی‌های مستقل هستیم، اگر چشم شما به Everything افتاد، خریدش واقعا واجب است و البته بعد از خرید حتما به این توصیه من گوش دهید: Everything را با معیاری که به سایر عناوین نگاه می‌کنید، بازی نکنید. Everything یک تجربه است تا یک بازی با ارکان و مکانیک‌های کلاسیک. در صورت رسیدن به چنین دیدی یقینا شما نیز تحت تاثیر ایده و تفکر پشت بازی قرار خواهید گرفت. بهترین بازی فصل بهار از دید کاربران پردیس‌گیم در نهایت برای حسن ختام کار، شما همراهان عزیز ما در پردیس‌گیم می‌توانید بهترین بازی فصل بهار از دید خود را هم اکنون در بخش نظرسنجی سایت انتخاب کنید...



2 ساعت پيش





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن