تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 6 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818555143




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت هماهنگی های بین بخشی در کنترل و پیشگیری از بیماری های غیرواگیر


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری:
ضرورت هماهنگی های بین بخشی در کنترل و پیشگیری از بیماری های غیرواگیر

- همشهری آنلاین- دکتر علی اکبرسیاری: بیماری های مزمن و غیرواگیر ( بیماری های قلبی ـ عروقی، انواع سرطان ها، دیابت، چاقی و بیماری های تنفسی مزمن، سوانح و حوادث، اختلالات روانی) از اصلی ترین عوامل مرگ ومیر و ناتوانی در دنیای امروز به شمار می روند.
بسیاری از بیماری های غیرواگیر می توانند با کنترل عوامل خطری همچون مصرف دخانیات، مصرف الکل، فعالیت نکردن جسمی کافی و رژیم های غذایی نامناسب پیشگیری و کنترل شوند.
چنین برآورد می شود که بیماری های غیرواگیر سالانه سبب ۳۵ میلیون مرگ در دنیا (۶۰ درصد از کل مرگ های جهان) می شوند. از آمار یاد شده چیزی در حدود ۸۰ درصد آن در کشورهای درحال توسعه اتفاق می افتد که این امر نیاز به توجه بیش از پیش به مقوله بیماری های غیرواگیر در کشورهای در حال توسعه و خصوصا کشور ما را دو چندان می کند. در حال حاضر، بیماری های غیرواگیر مسئول بیش از ۵۳ درصد بار بیماری ها در سراسر جهان هستند و انتظار می رود تا سال ۲۰۲۰ این عوامل سبب ۶۰درصد کل بار بیماری ها و ۷۳ درصد تمام موارد مرگ باشند.
در این میان براساس آمار سال ۲۰۱۳ بیش از ۷۸.۳۳ درصد کل بار بیماری ها با میزان ۱۰۰۰۰۰/۱۹۲۴۶ سال های تعدیل شده عمر و ناتوانی در ایران به بیماری های غیرواگیر اختصاص دارد. پایه پیشگیری از بیماری های غیرواگیر، شناسایی عوامل خطر اولیه و عمده آن ها و پیش گیری و کنترل این عوامل است که هدف از این کار، جلوگیری از وقوع همه گیری ها و همچنین، کنترل آن ها تا حد امکان، در محل بروز است.
استراتژی جهانی سازمان جهانی بهداشت کنترل تنها چهار بیماری غیرواگیر (بیماری های قلبی ـ عروقی، انواع سرطان ها، دیابت، چاقی و بیماری های تنفسی مزمن) را در اولویت قرار می دهد. این چهار گروه از بیماری ها، عامل ۷۶ درصد از کل مرگ ومیرهای ناشی از بیماری های غیرواگیر محسوب می شوند.
اولویت پیشگیری بر درمان در قالب همکاری های بین بخشی می تواند موجب افزایش سطح سلامت جامعه شود. رهبر معظم انقلاب با بیان موضوع تحقق ...
[ مشاهده متن کامل ضرورت هماهنگی های بین بخشی در کنترل و پیشگیری از بیماری های غیرواگیر در همشهری آنلاین ]اخبار پیشنهادی:


یکشنبه ، ۲۸خرداد۱۳۹۶


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن