تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 4 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سزاوار است هر يك از شما در دهان و بينى زياد آب بچرخاند، چرا كه اين كار، مايه آمرزش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797554732




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آخرین وضعیت آرایش ایالت ها در انتخابات آمریکا / پیروزی کلینتون در اولین حوزه رای گیری / امیدهای بزرگ دونالد ترامپ


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: در حالی که کمتر از چند ساعت به آغاز رای گیری انتخاباتی در ایالات متحده برای تعیین ریاست جمهوری بعدی باقی مانده است، نگاهی به وضعیت آرایش ایالت های مختلف برای انتخابات میتواند کمک زیادی به پیش بینی رئیس جمهور آینده آمریکا کند. در اینجا بر اساس آخرین داده های Real Clear Politics نگاهی به نتایج آرای الکتورال داریم. به گزارش «تابناک» تقریبا در تمام نظر سنجی های میانگین گیری شده از سطح ملی در آمریکا هیلاری کلینتون در حال حاضر با اختلافی اندک (حدود 3 درصد در نوسان) از رقیب انتخاباتی خود پیش است. این در حالی است که روز گذشته اختلاف هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ به چیزی در حدود 2 درصد کاهش یافته بود. البته این در حالی است که دونالد ترامپ در هفته گذشته موفق شده بود تا اختلاف آرای خود در نظر سنجی ها را با رقیب دموکرات به شدت کاهش دهد و در حالی که دو هفته مانده به انتخابات اختلاف این دو در حدود 6 درصد بوده است، برخی مسائل از جمله موضوع ایمیل های هیلاری کلینتون منجر به ریزش شدید آرای وی شد. دونالد ترامپ چندبار پیش از این توانسته بود از رقیب دموکرات خود پیش بیفتد تا جایی که بسیاری از تحلیلگران بر این باور بودند که در ماه سپتامبر وی به سرعت میتواند از هیلاری کلینتون پی افتد. اما مسائلی که در پی انتشار ویدئویی از وی توسط واشنگتن پست به وجود آمد منجر به آن شد که در نهایت هیلاری کلینتون در هفته های منتهی به انتخابات از رقیب خود سبقت بگیرد. در حالی حاضر وضعیت نظر سنجی ها نشان دهنده اختلاف بین این دو نامزد انتخابات است:
آخرین وضعیت آرایش ایالت ها در انتخابات آمریکا / پیروزی کلینتون در اولین حوزه رای گیری / امیدهای بزرگ دونالد ترامپ
روند انتخابات در آمریکا به چه ترتیب است؟ هر 50 ایالت در آمریکا و همچنین بخش کلمبیا تعداد مشخصی از آرای الکتورال را در اختیار دارند که به نفع یک نامزد در صندوق خواهند ریخت. این تعداد آرای الکتورال مبتنی بر تعداد سناتورهایی است که هر ایالت در کنگره آمریکا دارد و تقریبا مطابق با جمعیت آن ایالت است. مجموعه آرای الکتورال در آمریکا برابر با 538 رای است و هر نامزد برای پیروزی باید حداقل 270 رای الکتورال را به خود اختصاص دهد. به غیر از ایالات نبراسکا و ماین، روند در باقی ایالت های به این گونه است که برنده همه چیز را میبرد. به این معنی که کاندیدایی که در یک ایالت موفق شود تا بیشترین آرا را به خود اختصاص دهد، همه آرای الکتورال آن ایالت را به نام خود خواهد کرد حتی اگر این پیروزی با درصد کمی محقق شود. این سیستم به این خاطر است که در ایالات متحده ارای عمومی از آرای الکتورال اهمیت کمتری دارند. در نتیجه این امر است که نامزدهای حزب دموکرات که به شکل سنتی ایالت هایی مانند نیویورک، نیو جرسی و ایلینویز را همواره پشت سر خود داشته اند، در حالت عادی کار راحت تری برای پیروزی در انتخابات دارند – به دلیل آرای بالای الکتورال در ایالت های آبی یا ایالت های حامی دموکرات ها. همچنین برخی ایالت ها از جمله آیداهو، اوکلاهما و لوییزیانا به شکل سنتی همواره پشتیبان جمهوری خواهان بوده اند و به آنها ایالات قرمز میگوبند. در حال حاضر وضعیت پراکندگی ایالات در انتخابات آمریکا به نفع کاندیدای هر دو حزب به ترتیب زیر است. تعداد آرای الکتورال هر ایالت در این نقشه مشخص است و ایالات هایی که کاملا به نفع ترامپ هستند با رنگ قرمز پررنگ، به نفع کلینتون با رنگ آبی پررنگ، مایل به ترامپ با قرمز کم رنگ و مایل به کلینتون با آبی کمررنگ مشخص شده اند. ایالت های خاکستری هنوز تکلیف مشخصی در انتخابات ندارند:
آخرین وضعیت آرایش ایالت ها در انتخابات آمریکا / پیروزی کلینتون در اولین حوزه رای گیری / امیدهای بزرگ دونالد ترامپ
ایالت های تعیین کننده در انتخابات ایالت های نوسانی – ایالاتی که معمولا رای آنها همواره به سبد یک حزب ریخته نمیشود و در هر انتخابات وضعیت متفاوتی دارند – از مهمترین ایالات در هر انتخابات آمریکا هستند و معمولا بیشترین رقابت در این ایالت ها است. ایالاتی مانند آریزونا، فلوریدا، کارولینای شمالی، اوهایو و ویرجینیا جزو این ایالات هستند و میتوانند به شدت بر نتایج انتخابات اثر بگذارند. تا کنون نه دونالد ترامپ و نه هیلاری کلینتون در این ایالات وضعیت بهتری نسبت به کاندیدای رقیب ندارند. وضعیت توزیع آرای الکتورال بین دو نامزد در حال حاضر آنچه آخرین نظر سنجی های انتخاباتی تا کنون نشان میدهد این است که هیلاری کلینتون تا به این جا موفق شده است 203 رای الکتورال را – با احتساب ایالت هایی که احتمالا به وی رای خواهند داد – به خود اختصاص دهد و رقیب وی در حزب جمهوری خواه یعنی دونالد ترامپ تا به این جای کار توانسته 164 رای الکتورال را در اختیار بگیرد. در این حال 171 رای الکتورال هنوز میان هیچ یک از این دو نامزد توزیع نشده و دقیقا مربوط به همان ایالت های نوسانی در انتخابات است. اما در حالی که کلینتون در تعداد آرای الکتورال از دونالد تارمپ پیش است، نگاهی به وضعیت ایالت های نوسانی نشان میدهد که شانس پیروزی دونالد ترامپ در این ایالت های بالا است.
آخرین وضعیت آرایش ایالت ها در انتخابات آمریکا / پیروزی کلینتون در اولین حوزه رای گیری / امیدهای بزرگ دونالد ترامپ
از جمله در ایالت فلوریدا که 29 رای الکتورال را در اختیار دارد اکنون ترامپ با 0.2 درصد از کلینتون پیش افتاده است و در ایالت مهم دیگر یعنی پنسیلوانیا در حالی که دیروز با اختلاف حدود 4 درصدی از کلینتون عقب بود، اکنون فاصله خود با کلینتون را در این ایالت با 20 رای الکتورال به حدود 2 درصد کاهش داده است. اگر وضعیت نظر سنجی ها در ایالات نوسانی به همین ترتیب فعلی باقی بماند، و در صورتی که حتی دونالد ترامپ موفق به سبقت از کلینتون در ایالات پنسیلوانیا نشود، نامزد جمهوری خواه قادر خواهد بود تا 102 رای دیگر را در بدبینانه ترین حالت به سبد رای خود اضافه کند که پیروزی وی در انتخابات با 176 رای الکتورال تضمین خواهد شد. اما در همین حال هیلاری کلینتون در میان این ایالت های در مجموع و چنانچه وضعیت به همین شکل باقی بماند وضعیت بسیار بهتری از دونالد ترامپ دارد و با کسب حداقل 86 رای الکتورال دیگر میتواند پیروزی خود را تضمین کند. این آمار نشان میدهد که هرچند پیروزی هیلاری کلینتون در انتخابات با احتمال بیشتری یقینی است، اما اکنون دونالد ترامپ با توجه به کم کردن فاصله خود با رقیب در بسیاری از ایالت ها به ویژه در ایالت مهمی نظیر پنسیلوانیا، هنوز از شانس بسیار زیادی برای پیروزی در انتخابات برخوردار است.
آخرین وضعیت آرایش ایالت ها در انتخابات آمریکا / پیروزی کلینتون در اولین حوزه رای گیری / امیدهای بزرگ دونالد ترامپ
این در حالی است که امروز نتیجه اولین حوزه رای گیری در ایالات متحده نیز مشخص شده و هیلاری کلینتون در این حوزه توانسته است رقیب خود را کنار بزند. بخش دیکسویل ناچ که شهر کوچکی در نیوهمپشایر است و همواره و در تمامی انتخابات های آمریکا اولین ناحیه رای گیری است که آرای آن مشخص میشود تنها 8 رای دهنده دارد. در این بخش هیلاری کلینتون توانسته است 4 رای، دونالد ترامپ دو رای، نامزد حزب لیبرتارین، گری جانسون 1 رای کسب کرده و یک رای هم به طرزی شگفت آور به اسم میت رامنی ثبت شده است!



۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن