تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيت فاسد شود، بلا و گرفتارى پيش مى آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818997883




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخنگوي دولت عراق : گروهك منافقين تحت سلطه دولت عراق قرار مي گيرد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: سخنگوي دولت عراق : گروهك منافقين تحت سلطه دولت عراق قرار مي گيرد
هيئت وزيران عراق در پايان نشست اخير خود، با صدور بيانيه اي اعلام كرد گروهك منافقين، تحت سلطه كامل دولت عراق قرار مي گيرد.
به گزارش شبكه خبر، در اين بيانيه كه امروز از سوي علي الدبّاغ، سخنگوي دولت عراق صادر شد و در اختيار ايرنا در بغداد قرار گرفت، آمده است: هيئت دولت عراق در نشست ديروز خود اين تصميم را به منظور پايان دادن به حمايت هاي شبهه ناك نظاميان آمريكايي از "گروهك مجاهدين خلق" (منافقين) در اردوگاه اشرف در استان مرزي "دياله" در شرق عراق اتخاذ كرده است.

اين بيانيه افزود: طبق تصميم هيئت وزيران مقرر شد تا اخراج كامل عناصر اين گروهك از اراضي عراق، آنها تحت سلطه كامل دولت عراق قرار گيرند و دولت عراق موظف است بر اساس قوانين اين كشور با آنها تعامل كند.

بر اساس اين بيانيه، هيئت دولت عراق از نظاميان چندمليتي در عراق (نظاميان آمريكايي) خواست كه به حمايت از اين گروهك در داخل اراضي عراق پايان دهد و تمام مراكز ايست و بازرسي و مسائل مرتبط با اين گروهك را به دولت عراق تحويل دهد.

بر اساس اين بيانيه، دولت عراق همچنين مقرر كرده است كه سازمان ها، احزاب، نهادها يا افراد عراقي يا خارجي از هر گونه تعامل با اين گروهك خودداري كنند و هر كس با آنها تعامل كند، مشمول قانون مبارزه با تروريسم شود.

علي الدبّاغ در اين بيانيه تاكيد كرد در اين نشست، مسئله حضور گروهك منافقين در اراضي عراق و دخالت هاي اين گروهك در امور داخلي كشور و كمك به تحريك عليه دولت منتخب و نهادهاي قانوني عراقي و تشويق اين گروهك به عمليات تروريستي بر ضد مردم عراق، مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

سخنگوي دولت عراق در اين زمينه افزود: دولت بر اعتبار مصوبات قبلي صادر شده بر ضد اين گروهك تروريستي و طرد آنها از اراضي عراق تاكيد دوباره دارد.

دولت هاي سابق و شوراي موقت حكومتي سابق عراق در سال هاي گذشته، قوانيني مبني بر اخراج سريع گروهك منافقين از اراضي عراق تصويب كرده بودند، اما به علت حمايت نظاميان آمريكايي از اين گروهك، آنها تاكنون مانع اجراي اين مصوبات شده اند.

به تصريح سخنگوي دولت عراق، هيئت وزيران همچنين مقرر كرد دادخواست هاي قضايي بر ضد عناصر اين گروهك را كه مرتكب جنايت عليه مردم عراق در دوران حاكميت رژيم سابق بعث شده اند، فعال كند.

بر اساس اين بيانيه، همچنين در اين نشست مقرر شد دولت عراق با كميته صليب سرخ جهاني، راه حل هاي ريشه اي براي حل مسئله حضور گروهك منافقين در اراضي عراق پيدا كند و مصوبات دولتي قبلي در زمينه طرد اين عناصر از اراضي عراق اجرايي شود.

گروهك منافقين، اوائل هفته جاري در نشستي كه تحت حمايت نظاميان آمريكايي در اردوگاه اشرف برگزار شد و تعدادي از چهره هاي بعثي عراقي در آن شركت كردند، وقاحت را به جايي رساندند كه دولت عراق را به دست نشاندگي متهم كردند.

اعضاي مجلس نمايندگان عراق، ديروز به اتفاق آرا خواستار خروج فوري اين گروهك از اراضي عراق شدند و حمايت هاي آمريكا از اين گروهك در داخل عراق را نيز نقض حاكميت ملّي عراق دانسته و آن را محكوم كردند.

قرار است فردا وزير كشور عراق براي توضيح درباره وضع قانوني گروهك منافقين در خاك عراق و علت تاخير در طرد اين گروهك از اراضي عراق در مجلس نمايندگان حضور پيدا كند.
 چهارشنبه 29 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن