تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796700933




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاظم جلالی: آمریکا به دنبال قراردادن سپاه قدس در فهرست سازمان‌های تروریستی است


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: کاظم جلالی: آمریکا به دنبال قراردادن سپاه قدس در فهرست سازمان‌های تروریستی است
اکنون زمانی است که این مجلس عاقل و متین نشان دهد آنجا که اصل انقلاب و مصالح کشور مطرح است منافع چپ و راست و مستقل را نمی‌شناسد و همه در کنار یکدیگر به دنبال فعال کردن دیپلماسی انقلابی هستند.
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکا تلاش می‌کند به نوعی تروریسم انسان محور با رویکرد تداعی نقش مخرب سپاه در سوریه و یمن را مطرح کند.

به گزارش ایسناف کاظم جلالی به عنوان یکی از طراحان طرح یک فوریتی الزام وزارت امور خارجه به توسعه دیپلماسی انقلابی کشور در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس گفت: این طرح با 4 ماده با بیش از 80 امضاء تقدیم هیات رئیسه شده که دلیل فوریت آن کارشکنی‌های آمریکا در دوران پسا برجام است، به طوری که در کمیته‌های کنگره آمریکا لوایح انباشته‌ای وجود دارد که آمریکایی‌ها تلاش می‌کند عملا دورانی که جمهوری اسلامی با حسن اعتماد به سمت مذاکره پیش رفته را با تجمیع برخی از لوایح  و ایران هراسی با بی عملی به سمتی پیش برده که نوعی پشیمانی ایجاد کند.

وی با تاکید بر این که در این شرایط باید دیپلماسی انقلابی اتخاذ کرد گفت: این دیپلماسی انقلابی باید با دشمن شناسی ، هوشمند سازی ، ظرفیت یابی، فرصت سازی، پویایی و استکبار ستیزی همراه باشد.

جلالی با بیان این که در لوایح کنگره آمریکا چند اولویت در نظر گرفته شده است، گفت: با وجودی که در داخل خانواده انقلاب اختلاف سلیقه وجود دارد اما بی تردید در مقابل دشمن همانطور که در برجام نشان داده شده ، مردم  و مسئولان یکپارچه هستند.

به گفته‌ی وی اولین اولویت آمریکا در سیاست‌های تحریمی در پسا برجام سپاه قدس است. آمریکا طرحی را مد نظر دارد تا سپاه قدس را در فهرست سازمانهای تروریستی قرار دهد که این با هدف تضعیف توان میدانی سپاه قدس به ویژه در سوریه و به شکست کشاندن همکاری‌های راهبردی ایران و روسیه در سوریه انجام می‌شود.

جلالی اولویتهای دیگر سیاست‌های تحریمی آمریکا در پسا برجام را شامل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، محور مقاومت با تمرکز در حزب‌الله، صنایع موشکی، و هوا فضا وابسته به وزارت دفاع، بانکها و نهادهای مالی با هدف به اصطلاح مقابله با پولشویی ، افراد و نهادهای وابسته به بیت رهبری، خطوط کشتیرانی و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، نهادهای متولی توسعه فناوری سایبری، دادگاههای انقلاب عنوان کرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در ادامه گفت: آمریکا در کنار این اقدامات، به دنبال اقدامات دیگری همچون فعال کردن دادگاه آمریکا در برداشت دو میلیارد دلار از دارایی‌های ایران است، در حال حاضر بیش از 50 لایحه در کنگره آمریکا علیه جمهوری اسلامی مطرح است که محوریت آن بر اخلال در مسیر حذف تحریم‌ها از  4 شیوه امنیتی کردن حقوق بشر، تروریسم دولتی، تروریسم مالی یا پولشویی و طلایی رابطه مرزی بین توسعه موشک‌های بالستیک ایران و کلاهک های هسته‌ای است.

به گفته‌ی وی آمریکا تلاش می‌کند به نوعی تروریسم انسان محور با رویکرد تداعی نقش مخرب سپاه در سوریه و یمن را مطرح کرده و نسبت به برجسته سازی تروریسم هویتی به منزله بنیاد گرایی شیعه و تفکرات انقلاب اسلامی به کشورهای منطقه برای ایران هراسی، و تروریسم مالی در جنگ تبلیغاتی  با پررنگ کردن نقش ایران در پولشویی را ترسیم کند. همچنین آمریکا می‌خواهد تروریسم اقتصادی با تبلیغ کدهای انحرافی از برخی از نهادهای داخل کشور را نشان دهد. با این هدف که بی ثباتی را در منطقه بوجود آورد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جمع بندی گفت: با توجه به این شرایط باید چند اقدام را انجام داد اول این که دست وزارت خانه را باز گذاشت تا با نهادهای مرتبط با محور مقاومت در داخل منطقه به شکل جدی کار کند. همچنین اولویت در رابطه با کشورهای اسلامی و همسایه باشد. همان کشورهایی که از تحریم‌ها تبعیت نکرده و همکاری‌هایی  را با ایران انجام دادند.

جلالی لغو روادید با برخی از کشورهای دوست و نزدیک را از دیگر اقدامات دانست و گفت: در حال حاضر برخی انتقاداتی  در مورد چرایی نبود برنامه اقتصادی دروزارت خارجه را مطرح می‌کنند که در پاسخ وزارت خارجه می‌گوید بسیاری از شرکت‌ها حتی دولتی، رابطه اقتصادی با شرکت‌های خارجی دارد امابه وزارت خارجه اطلاع داده نمی‌شود و این وزارتخانه نمی‌تواند از اهرم اقتصاد در سیاست خارجی استفاده کند.

بر این اساس در این طرح دستگاهها موظف شدند که وزارت خارجه را در جریان امور قرار داده تا سفارت‌خانه‌ها نیز وارد عمل شده و سیاست‌خارجی از لبخند ژکوند خارج شده و برنامه اقتصادی داشته باشد.

جلالی در پایان گفت: اکنون زمانی است که این مجلس عاقل و متین نشان دهد آنجا که اصل انقلاب و مصالح کشور مطرح است منافع چپ و راست و مستقل را نمی‌شناسد و همه در کنار یکدیگر به دنبال فعال کردن دیپلماسی انقلابی هستند.


تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - 17 August 2016





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن