تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منزلت مردم را در نزد ما، از اندازه روايتشان از ما بشناسيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819104983




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بفرماييد ريو با هزينه بيت‌المال!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: بفرماييد ريو با هزينه بيت‌المال!
موعد مسابقات المپيك و بازي‌هاي آسيايي كه مي‌شود، مسئله‌اي كه برخي وقت‌ها سروصدا به پا مي‌كند...
نویسنده : سعيد احمديان 


موعد مسابقات المپيك و بازي‌هاي آسيايي كه مي‌شود، مسئله‌اي كه برخي وقت‌ها سروصدا به پا مي‌كند، حضور پررنگ مسئولان و مديران ورزشي در كنار تيم‌هاي اعزامي به اين مسابقات بزرگ است. المپيك ريو هم از اين قاعده جدا نيست و گفته مي‌شود كارواني پرتعداد از معاونان وزير ورزش، رؤسا و نايب رئيسان فدراسيون‌هاي ورزشي در ليست پرواز به ريو هستند و قرار است اين مسابقات را از نزديك تماشا كنند. در حالي كه خبر مي‌رسد اكثر معاونان وزير ورزش قرار است به المپيك بروند كه پيش از اين تصور مي‌شد با انصراف گودرزي از سفر به برزيل، وزارت ورزش سياست كاهش هزينه‌ها و عدم اعزام نفرات اضافي همراه كاروان‌هاي ورزشي را قرار است با جديت اعمال كند.

وزير ورزش گفته بود كه با توجه به حضور رئيس كميته ملي المپيك در برزيل، نيازي به حضور وي در المپيك نيست و به همين خاطر هم تصميم ندارد المپيك را از نزديك تماشا كند. با وجود اين تصميم اما به نظر مي‌رسد با اعزام پنج معاون وزير ورزش به المپيك، اين وزارتخانه نه تنها در مسير كاهش بار مالي سفرهاي ورزشي حركت نكرده است، بلكه با اين اعزام‌ها هزينه‌هاي سنگيني را هم به دولت تحميل مي‌كند. اين در شرايطي است كه پيش از المپيك ورزشكاران المپيكي كشورمان با توجه به بودجه قطره‌چكاني كه وزارت ورزش براي آنها واريز مي‌كرد، در سخت‌ترين شرايط آماده حضور در مسابقات بزرگي مانند المپيك مي‌شدند و حتي تيم تيراندازي در اردوي تداركاتي آب آشاميدني كافي هم نداشتند. آن روزها وزارت ورزش اين كمبودها را به مشكلات اقتصادي ارتباط مي‌داد. تدارك اين روزهاي وزارت ورزشي‌ها و سفر دسته جمعي معاونان گودرزي به برزيل نشان مي‌دهد كه مشكلات مالي تنها براي ورزشكاران بوده است وگرنه براي سفر مديران اين وزارتخانه به المپيك هيچ‌گونه كمبود مالي وجود ندارد تا يك ليست بلندبالا از معاونان وزير ورزش آماده پرواز به برزيل شوند.

نصرالله سجادي (معاون توسعه ورزش قهرماني و حرفه‌اي)، مناف هاشمي (معاون توسعه منابع و پشتيباني)، امير خادم (معاون حقوقي، پارلماني و امور استان‌ها)، غلامرضا شعباني‌بهار (معاون توسعه ورزش همگاني) و دارابي (رئيس مرکز فناوري اطلاعات، ارتباطات و تحول اداري)، نفرات اعزامي به اين دوره المپيک هستند تا وزارت ورزش حضور پررنگي در ريو داشته باشند. حضور پنج معاون وزير در المپيك، در شرايطي است كه رفتن آنها به المپيك بيشتر از آنكه جنبه كاري و مأموريتي داشته باشد، يك سفر تفريحي است و به طور قطع حضور مديري مانند رئيس مركز فناوري اطلاعات، ارتباطات و تحول اداري نمي‌تواند كمكي به روحيه يا آمادگي ورزشكاران براي مسابقاتشان در المپيك بكند. حضور اين مديران و مسئولاني از اين دست در المپيك ريو البته در دوره‌هاي گذشته هم ديده مي‌شد و به نظر مي‌رسد در ريو هم ادامه دارد. رفتن معاونان وزارت ورزش علاوه بر هزينه‌هاي سنگيني كه به دولت تحميل مي‌كند، جاي برخي مربياني كه حضورشان در ريو ضروري بود را هم تنگ كرده است، طوري كه براي همين المپيك برزيل، چندين ورزشكار كشورمان بدون مربي به المپيك رفته‌اند و بهانه عدم اعزام مربيان هم نداشتن ‌اي‌دي‌كارت و محدوديت بودجه اعلام شده است.

در اين شرايط بديهي است كه سفر دسته جمعي معاونان وزير ورزش به المپيك، بايد مورد توجه نهادهاي نظارتي قرار بگيرد، به هر حال اين مسئولان با بودجه دولتي به اين سفر مي‌روند و در اين باره وزير ورزش بايد به مراجع نظارتي پاسخگو باشد. به خصوص اينكه وزارت ورزش از يك طرف دم از كاهش هزينه‌ها مي‌زند اما در عمل با فرستادن پنج معاونش به المپيك، نشان مي‌دهد كه اين وعده‌ها تنها جنبه تبليغاتي داشته و در عمل وزارت ورزش اعتقادي به كاهش هزينه‌ها و كم كردن سفرهاي غيرضروري مديرانش ندارد و در اين زمينه با فرستادن معاونان وزارتخانه به برزيل عملاً در سالي كه قرار است با سرلوحه قرار دادن هزينه‌ها، اقتصاد مقاومتي مدنظر مقام معظم رهبري عملي شود، وزارت ورزش در جهت عكس اين مسير حركت مي‌كند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن